Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #53404:
Teraz bez ohladu na vas spor, ten ma skutocne nezaujima, ale dnes som v TN v ilustarcnych zaberoch zachytil vozidlo metra s harmonikou, cize zrejme bolo priechodne. nenapadaju ma nijake vyhody, okrem tych psycholigickych pre vandalov, ze vodic ich moze vidiet. To vsak lepsie zabezpecia aj kamery, nie? Mozes mi prosim napisat vyhody a nevyhody takehoto riesenia?

Re #53418 Beus: Krv a slzy dnes zazivaju dlhodielcania kazdu spicku v L33 a L32. Myslim, ze ta zmena stoji za to. Ja viem, ze keby tie trofle mali dve hnane napravy, tak by to mohlo byt este lepsie, ale budme radi za to malo.

Re #53437 Emo: Neviem, v kazdom pripade je sila, ze pri nedostatku klbakov posielaju este nejake na prezentacie 😞

Re #53443 5510: V sucasnosti, ked je Obchodna uzatvorena je vyhybka nastavena v smere Kamenne - Kapucinska, lebo smer na Obchodnu je logicky nevyuzivany. Ale coskoro by znova mal byt vyuzivany. Ta vyhybka by sa dala rucne prehadzovat, ale je v kopci a tak sa na vedeni boja, ze by elektricke povolili brzdy a aj s cestujucimi by sa zviezla dolu. Olejkarska uz dlhodobo nevie tuto vyhybku vymenit za elektricky ovladanu a tak vzdy ked je vyluka v centre vznika problem ako viest linky.

Re #53462 KLF: A na co by vobec bola vyhybka, ktoru netreba prehadzovat vsak ano(rucne ci elektricky). V podstate mas pravdu, ale oni len nepoznaju terminologiu. Divne je vsetko co sa odlisuje od normalu. Mam pocit, ze prave vacsina vyhybiek (mimo vozovni) je prehadzovatelna elektricky a tak taku vyhybku, ktoru je treba prehazdovat rucne, povazuju za divnu.(repsektive vsetky vyhybky, ktoru su pri bezvylukovom stave potrebne su elektricky ovladatelne Tak im to odpust. (ale inak si mal pravdu)

Re #53478 galiyosha: Okna neokna, budu mat NP elektricky. Na okna sa mozes vysrat.

Re #53483 S499.1023: Hehe, 10 elektriciek rocne. A NP, a viacclankove a skoncime este aj pri ULFoch, nie? Pocuvaj na com ficis, ze je z teba zrazu taky optimista?
Nepoznate niekto nejake dobre mhd simulatory??
Reply on: Andy #53492:
ako oficialne
Reply on: matej #53488:
No 100 rokov električiek v Bratislave som naposledy videl predavat na dňoch pary teraz v septembri, ktoré sa konali v depe Bratislava-Východ, no mali iba nemeckú mutáciu
Reply on: slovanista21 #53491:
Ten už existuje iba oficiálne 😃
Inač neviete čo je s
KLUBOM PRIATELOV -MHD A reg dopravy??
chcem tam ist
Reply on: matej #53488:
100 rokov elektriciek som cital a je to velmi zaujimava kniha vacsina veci co viem vie m z tej knihy a mam aj 100 rokov MHD v ba a citam ju niejee az taka zaujimava
Prosim Vas nasli by sa medzi vami nejake technicke nakresy vrakosy B731/732 ? Vopred dakujem ? ?
hello lidi,

Neviete kde zohnať knihy 100 rokov električiek v Bratislave a 100 rokov MHD v Bratislave????
Reply on: galiyosha #53485:
hmm, no taq je to dobre, ze sa stavaju nove elektricky... Ma to svoje vyhody aj nevyhody. Ja som o tom vobec nevedel dakujem, ? ? ? ?
Reply on: 5510 #53479:
Však nové električky po vzore T3 sa veselo stavajú (VarCB3), a to už aj v Bratislave (http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2f2c24293a2f36eff2212c24293a2f36ef1f&id=406).

Súhlasím, že to už radšej vaňu ako "obyčajné" VarCB3, ktoré mi pripadajú, ako keby sme si v autobusových dielňach začali vyrábať novostavby Ikarusy 280 s Euro 3 motormi, ale aj tak...
Reply on: m@rtin #53480:
Farebná schéma by mi nevadila. Ale náter ako taký sa mi ani trochu nepáči. Akoby sa nad ním vôbec nikto nezamýšľal. Jednoducho električku natreli požadovanými farbami a hotovo. Keď to porovnám napríklad s náterom na ULFe, pripadá mi Poršetra ako nedorobený polotovar...

Re #53483 S499.1023: Dočasné riešenie? Za dočasné riešenie by som bol ochotný považovať nákup B951 a B961 ako náhradu zombie Ikarusov a nezmyselných plynofikácií. Ale električka s predpokladanou životnosťou 30 rokov ako dočasné riešenie?

Na druhú stranu pochybujem, že toto mesto sa zmôže na 10 Vaní ročne, nieto 10 nových strojov...
galiyosha,KLF:Vaňa samozrejme nie je porovnateľná s novou plne NP električkou.Ale ak sa Bratislava zmôže na 10 nových električiek ročne,tak to je veľa a zvyšok vozového parku treba obnovovať.A práve preto,že sa jedná o dočasné riešenie,netreba sa zaoberať vyfikundáciami ako čelo Bulwa a tupé výklopné dvere.
Reply on: m@rtin #53480:
Uvidime, co nakoniec Bratislava kupi. Rozhodne kupa elektriciek bude asi ten najdrahsi a asi aj najsledovanejsi tender. Bude treba DOKLADNE vybrat typ vhodny pre toto mesto. Neodsudzujem tie nizkopodlazne rekonstrukcie T3, zle to nie je, ale predpokladam, ze KED UZ Bratislava pojde do nejakej zmeny, tak to bude vyrazna zmena a budu to uplne nove NP vozy. To je moj odhad. Uvidime.
galiyosha:
Ty okna cikcak jsou právě asi to, co vadí všem nejvíc. Ikdyž je podlaha uvnitř vozu kaskádovitá, nevidím jediný problém, aby ty okna mohly být v jedné laině. Nátěr je ovšem odvozen od pražského, který se na tramvajích používá snad už od 1. Republiky (znalí mě opraví). Vždy byly tramvaje tmavě červené. I T3R.P jsou rekonstruovány tak, aby se příliš nelišily od starých T3 a Poršetra nebude vyjímkou. Na této tramvaji mě nejvíc štvou první dveře, které jsou určeny pouze pro řidiče.
Reply on: galiyosha #53478:
Sa maju stavat nove eliny po vzore T3 a k tomu este nizkopodlazne? ? Trocha ujete ak je to pravda! Ak by som sa mal stretavat s podobnou elinou dalsie desatrocie nebol by som velmi nadseny ? ?
Reply on: m@rtin #53458:
Tie skackavé okná s v spolupráci s tým náterom vyzerajú otrasne. Keby sa to aspoň posnažili nejako opticky zladiť. Toto mi pripadá, ako keby to robili v nejakej garáži na kolene. Fuj. Samotný dizajn na električke, ktorá by mala okná v rovine, by sa mi inak celkom páčil.

Re #53444 S499.1023: Proti T3 nemám vôbec nič. Dobre vieš, že kadejaké modifikácie typu Kotas/Bulwa sa mi veľmi priečia. Tu mi opticky nesmierne vadia tie čudné okná v nízkopodlažnej časti. Možno keby tie okná boli vyriešené jemnejšie a malo to zakryté podvozky. Takto sa mi to jednoducho nepáči. Subjektívny názor.

Vzhľad stranou... Stavba nových električiek po vzore T3 ma má podľa Teba v roku 2005 napĺňať nejakou radosťou? Asi by som v tejto mizérii mal byť rád, že bude vôbec niečo, ale myšlienka, že s podobnými vozidlami bude stáť a padať budúcnosť miestnej elektrickej trakcie ma privádza do zúfalstva.

Šotúšpohľad je jedna vec, atraktivita pre vlky druhá. S vaňou, navyše ešte v klasickom dizajne, žiadnych ľudí do MHD neprilákaš. S postupom času práve naopak. V tomto majú pravdu tí, ktorí tvrdia, že kdežto v autobusoch je ten skok dopred absolútne badateľný (no, v Bratislave zatiaľ nie...), električky si u nás žijú ďalej vo vlastnom svete stagnácie.

A prečo ten mráz na chrtbe? Už vidím Vaňu po generálke, ako tu ešte stále veselo premáva v roku 2030...
Reply on: inTony #53474:
Pohodka. Inak tych vyhybiek, co su rucne prehadzovane (povacsinou manipulacne) je v Bratislave viac ako len ta na Vazovovej. 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.