Sommelier:Som rád,že na rozdiel od minulosti je s Tebou diskusia konštruktívna.Takže ak by som Ti miestami nadával,neber si to veľmi k srdcu:-D.Funkciu sommeliera mi môžeš priblížiť:-P.
Tu mestotvornost sme napadali preto, lebo si to prezentoval ako objektivny fakt, nie ako tvoj subjektivny nazor. Keby z napisaneho bolo jasne, ze je to tvoj osobny pohlad, bola by situacia ina
S vymenou cestujucich - nikto sa nesnazi porovnavat moznosti a) kupenia 15m NP vozov s moznostou b) nekupenia ziadnych vozov, ako to robis ty Vsetci porovnavame moznosti a) kupenia 15m a c) kupenia 18m NP vozov, kedze moznost b) chvalabohu do uvahy neprichadza A pri c) je vymena cestujucich bez debaty rychlejsia nez pri a) A samozrejme, c) je spravne ?
Ta poznamka o velkom meste bola odo mna. Samozrejme, mas pravdu, z tebou spominanych hladisk stale sme len dedinka, ale poznamka bola adresovana na prepravne naroky, ktore SU velke, nech je BA akokolvek nekoncepcna. A ciastocne aj vdaka tomu.
15m vozy iste uplatnenie najdu, ale tragediou je to, ze sa miesto nich nekupili 18m vozy, pretoze za tychto okolnosti nedokazeme udrzat uroven MHD ani len na sucasnej urovni. Totiz, aj ked pribudne nieco nove a pekne a NP a snad aj spolahlive, tak celkova uroven MHD klesne. A to tragedia naozaj je. Najma v situacii, ked bola sanca, aby neklesla.
Ale som rad, ze si das povedat, a akceptujes rozumne argumenty
Takže, ja osobne vôbec nie som proti nákupu 15-metrových vozidiel, iba som povedal, že kĺbové sú potrebné viac. Podľa mňa však aj 15-metrové vozidlá nájdu svoje uplatnenie, môj osobný názor je, že by sa uchytili na linkách 96 (pri zachovaní súčasného intervalu); 88 (pri veľmi miernom zhustení intervalu v čase najväčších náporov študentov) a 50 (pri zhustení ranného intervalu na 8 minút). A aby ste nehovorili, že by som zrieďoval tam, kde nechodím, uvedenými linkami cestujem a tie, na ktoré si myslím 15-metrové autobusy sa hodia ale nejazdím nimi, som nenapísal. ?
Ahojte, pre vsetkych a vsade. Vsetkym dakujem za reakcie. Od Bigmaca by som cakal slusnejsi pristup, je na to dost inteligentny.
Vychadzal som z dvoch predpokladov:
- vyzera to tak, ze tie 15 m potvory sa kupia, ci sa nam to paci alebo nie
- zamyslel som sa nad tym, ze to nemusi byt az take zle, ako sa o tom diskutuje.
A zase, viem ze podnik a magistrat a vlastne vsetci urobili uz vela defloracnych krokov na tomto meste, ale netvrdil by som, ze nakup 15 m potvor je do neba volajuca hlupost.
Ak mam z 15 m busov pocit (osobny), ze su mestotvornejsie, je to slobodne vyjadrenie subjektivneho nazoru. Neviem, preco ho napadate. Je to POCIT, nie podlozeny fakt. ❤
Realita v BA uliciach je taka ako som opisal... V sedle a po skonceni vecernej spicky jazdia klbaky zbytocne nevyuzite, napriek skresaniu intervalu. (Niektore linky, na ktore sa mozno budu hodit)
Re Beus: s tou tretou napravou mas pravdu, to som si neuvedomil.
Aj s tou vymenou cestujucich mate pravdu, len pri nizkopodlaznom a jednoschodikovom stave bude este vzdy rychlejsia ako pri nasich poschodakoch.
Niekde som tu videl poznamku o velkom meste. Velke mesto ma dopravny system a hlavneho architekta. Takze tuto dedinku by som z viacerych dovodov zatial velkym mestom nenazyval.
Neobhajoval som ich nakup, chcel som povedat, ze by som z toho nerobil tragediu.
O potrebe klbakov nepochybujem.
Myslim, ze tych 20 vozov najde uplatnenie.
Damy a pani, vyzera to napriek vsetkemu tak, ze pozornostne za nakup bude pekne, par sto tisic sa do rodinnych rozpoctov bude hodit.
S499 - nemysli si, ze to zameranie je len o ochutnavani. Je to dehonestujuca predstava.
Na konci dna som na urcite veci zmenil nazor.
Vdaka a krasny den.
Preto, lebo telefónni operátori poskytujú komerčnú službu, ktorou MHD bez akejkoľvek debaty nie je a ani nemôže byť?
Ďakujem dole menovaným, ktorí mi prezentovaním ich názorov, s ktorými sa plne stotožňujem, ušetrili hromadu písania a nervov:
LUK, ufo, Beús (cena poroty za vyčerpávajúcosť príspevku), Mike, BigMac, Kami, Andy, Papyr, Spectre.
Ešte by sa možno dalo aj dodať, že vzhľadom na podstatne horšiu manévrovateľnosť je otázne, či vôbec 15m bus dokáže cez križovatku prejsť za ten istý čas ako 18m bus.
Už som chcel reaguvať na znôšku nezmyslov kolegu Ochutnávača ale ctení preddiskutéri ufo,galiyosha,LUK,Beús,Kami,Spectre,BigMac a Papyr vyjadrili všetky moje myšlienky už predo mnou.Takže ostáva len reagovať na príspevok kolegu NN:Chceš akýmsi spravodlivým časovo a záťažovo diferencovaným tarifovaním vyhnať ďalší substrát z MHD?Za dopravu v "sardine mode",ako hovorí Jenki,účtovať viac?
myslim ze pracovne doby su uz pomerne dost rozlozene co sa neda povedat o zaciatku skoly a rannych dochodcoch ktori sa kdesi hrnu, riesenim by bolo naozaj posunutie zaciatku skoly aspon o 0.5-1hod + rozdielne ceny listkov (obzvlast pre dochodcov) v spicke a mimo spicku nech si rozmyslia ci sa naozaj musia niekde trepat s pracujucimi/studujucimi ludmi ktori nemaju na vyber a zasierat im kapacitu busu
dodnes nepochopim preco DPB nema rozdielne ceny listkov pre spicku a sedlo, ked je rozdiel v kapacite a pohodlnosti prepravy rozdielny ale na druhu stranu treba aj ludi viac motivovat, myslim ze v spicke by mohli byt listky lacnejsie (spoje chodia plne vytazene - lacnejsie), naopak v sedle drahsie kedze spoje nejazdia natolko vytazene, co by vsak sposobilo este vacsie pretazenie spicky takze specialne dochodcom by som vyrazne zdrazil spicku a zlacnil sedlo
u telefonnych operatorov sme na to zvyknuti bezne, preco nie u MHD kde tomu jej kapacity a realita tiez zodpovedaju...
Ono vypravca tam bol urcite castejsie ako naposledy v r. 2004. Alebo ze by pri potrebe jazd protispravnemu smeru naucili sudruhovia z GR tu releovku rusit autoblok, otocit tratove suhlasy a zapnut autoblok opacnym smerom? Nehovorim ze by sa to releovym rozhranim nedalo, ale poznam kvality sudruhov z prisl. institucii...
Re #53260 Sommelier: Čo je to tá mestotvornosť? Ten termín je mi v tejto súvislosti akosi zahmlený.
Mimochodom, nie sú to len tri metre. NP 15m bus má pomalší nástup a výstup vä. Od druhých k tretím dverám má vždy usporiadanie 2+2. Vzadu má nejakú peknú krabicu, keďže je to NP.
Ozaj, a s tým jedným IGK to vôbec nezávisí od dĺžky smradobusu, ale skôr od jeho jazdných vlastností.
Inak so svojimi skromnými názormi máš na magistráte všetky dvere otvorené
"Jediné, čo zachráni bratislavskú MHD postavenú hlavne na autobusoch je nákup nových kĺbových..." Urcite si nemyslel ze je to to jedine co zachrani MHD v BA. Predpokladam ze toto slovicko tam vbehlo nahodou (kedze poznas aj trolejbusy a elektrici a samozrejme metro;) )
Re #53273 tomas1: Este sa ponuka rozlozenie pracovnych dob a vyucovacich hodin (na SS a ZS of course) aby ta spicka mohla trvat dlhsie s mensim zenitom.
Zas niekto porovnava to, co napisali sudruhovia do pricurky a nepomysli na to, ze ak ma 15metrak iba 5/6 dlzky klbaku, tak sa donho vojde tych 5/6 ludi - nie rovnako - a este budu mat clenitejsi teren...
"Krizovatkou prejdu spolu s nim este 1 auto"
To podľa mňa nie je správny výpočet. Pravdepodobnosť, že skočí oranžová pri prechádzaní BUSu pred tebou okolo semaforu je pri 18-metrovom vyššia o jednu pätinu oproti 15-metrovému... Takže neprejde o jedno auto viac, ale len každý piaty krát prejde o jedno auto viac..
Poprosil by som objasniť "Su mestotvornejsie". ? Tie tvoje mestotvorné 15m 3dv. busy budú v BA navodzovať atmosféru prepravy dobytka na bitúnok ešte výraznejšie než Ik280. V tejto situácii nám budú tieto busy absolútne na hovno. ? Som šokovaný, že sa zaoberáš vyťaženosťou v sedle, keď je treba kapacitu do špičky.
No tá trať do Stupavy - už prestaňte snívať. Ministerstvo dopravy a ZSSK majú iné priority, veď ešte ani nepostavili prioritnú trať v národnom záujme do Stupavy, ktorú mi(ni)ster Prekopovič sľúbil svojim rodákom. A BRKS by tam vypravovala nejaký ROMANtický črep, vždy jeden pár v pondelok, stredu a piatok - ďakujem neprosím. Len tam pekne nechajte smradobusy. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
untrop
Re #53273 tomas1: Este sa ponuka rozlozenie pracovnych dob a vyucovacich hodin (na SS a ZS of course) aby ta spicka mohla trvat dlhsie s mensim zenitom.