Dnes ráno cca 07:53 h, keď som išiel v 75-ke (smer Čiližská), tak pred prechodom pred chodcov pred zastávkou "Tomášikova" sme prudko zabrzdili a ťukli do osobného auta. Nesedel som vpredu, ale predpokladám, že na prechode asi niekto vstúpil do jazdnej dráhy auta...
Zaujímavé, že ani na autobuse ani na aute som nevidel žiadny škrabanec, napriek tomu bus aj auto zostali odstavené na pôvodnom mieste. Neviem, či sa volal len dispečing alebo aj polícia, ale do 08:07 h tam nič nedorazilo.
Tak mi napadlo, nedalo by sa v takýchto situáciach cez dispečing vybaviť, aby ďalší voz tej istej linky mimoriadne zastavil napr. na tej zastávke"Tomášikova"? Takto ten, kto chcel ísť na ďalšiu 75-ku musel prejsť na najbližšiu zastávku "Herlianska"...
Z výpravy som zvedavý, odkiaľ, kedy a čím bol tento voz nahradený a či sa počas dňa vrátil do premávky...
Ale zober si to ze z ASMN na HS ide 210, 21(ta ma interval rano cca 5min), a 25, takze mensi interval na 210 podla mna netreba < za 11 minut tam mas 3-4 busy
O co je "210 je jediná t-bus linka..." to T-BUS ma zaujima..
1) Dobre, povedzme si, že to rieši spojemie s jedným koncom Šancovej. Stále však neviem, čo na Šnacovej núti magickou silou väčšinu Petržalčanov tam denne jazdiť:-P.
2) Dobre, Ty musíš. A kto ešte musí a prečo?
3) A z tej zastávky pod stanicou akí ľudia musia nutne do tej vysoko špecializovanej nemocnice?
S názorom na debilitu usporiadania uličnej siete v Neu Engerau súhlasím, ale to si budeš musieť vydiskutovať s nejakým boľševickým umeleckým architektom...
Aj s tými navrhovanými linkami súhlasím, len by to chcelo ešte povedať, čo tam bude jazdiť a kto to zaplatí.
Tak špecificky do Taurov by som sa nenavážal. Oproti problémom, ktoré boli s rozjazdením primitívnych peršingov, je Taurus zlaté, samoúdržbové vozidlo.
Takisto mobily od Siemensu, ktoré som kedysi mal (S4 a S35) boli úplne bezproblémové, nezamŕzali ako Nokie, nepotrbovali každý mesiac nový firmware atď.
Combino sa nevydarilo, ale Desiro v princípe tej istej koncepcie zatiaľ žiadny vážny problém nemalo.
No, ze by to bolo az take nelutostne drasticke...?! Inak suhlasim v tom zmysle, ze Sancova je trochu presytena linkami MHD. Na druhej strane je to jedna z najviac vytazenych ulic. Dalo by sa to riesit aj tou 210, ale ako pises zaroven - je s takym intervalom na... No ak by aj jazdila s nejakym prijatelnym intervalom, dnes nemas na Nivach na co zmysluplne prestupit, aj 78 je skratena len za most. Tak teda taku linku ako byvala 53 dat po Racianske myto a nebol by ziadny problem. Dostal by si sa pomocou nej na Nivy, elektricky do Race alebo hocijakou linkou jednym prestupom na Hl. stanicu.
53 bola skrátená z Petržalky po AS Ml. Nivy (namiesto Hl. Stanice) v súvislosti so zavedením linky 210. A to sa písali roky devädesiate, ešte nepriestupná tarifa. Dnes, keď už prestupný systém je, by bolo zavedenie AUTOBUSOVEJ linky Hlavná Stanica - Šancova - Karadžičova - ... obzvlášť brutálnym zločinom. ?
To, že 210 by mohla chodiť častejšie, hoci sú na to vozy, vodiči, aj vozokilometre, je už druhá vec. (210 je jediná t-bus linka v rannej špičke s 12 min. int., všetky ostatné majú max. 10)
4 fobust: Veľmi, veľmi zaujímavé. Už si a oslovil aj nejaké slovenské strojárske firmy? Pošli to trebárs do SAO Lučenec, oni k tomu tvojmu návrhu pridajú pár kg laminátu a zajtra to začnú vyrábať (v počte 1,5 ks/rok). ?
__________________________ #51667 marko: "Chcem sa opýtať, či sa nerozmýšľa rozčleniť diskusiu do tématických celkoch?"
- Som sa pýtal niečo podobné, že vraj NIE. Z odpovedí mi vyplynulo, že bytobolobárszložité, diskutujúcibytonepochopili/zneužili.
Viď #47857, #47858, #47868.
__________________________
Pri Ekonomickej univerzite v smere do centra nejaký * postupne strháva cestovné poriadky. Žeby pomsta študentov za narvanú L84? Tiež som si na tej istej zastávke všimol CP L507 ktorému chýbajú odchody v stĺpčeku pre minúty!!! ? Potom ich tam niekto dopísal ceruzkou.
ten kto uz hodnu chvilu zaklikava v ankete prvu odpoved z adresy edu2-d.195-146-142.telecom.sk sa namaha zbytocne, lebo uz su tie hlasy aj tak odstranene...
1. Spojenie so Sancovou to riesi. Ale Sancova tak ako kazda ulica ma dva konce a teda linky mozu chodit tak ako kedysi aj z opacnej strany nez od Stefanikovej, co by bolo este vyhodnejsie. Samozrejme, ze by bolo najlepsie spojit Petrzalku, autobusovu stanicu Mlynske Nivy a Hl. stanicu, tak ako davne linky 37 a 38 (53). Pred casom som o tom pisal.
2. Ja pod stanicu musim chodit 4-5 krat tyzdenne. Aj cez vikend je to takmer jedina rozumna moznost ako sa dostat do Race za menej nez hodinu...
3. V 51694 pisem o tom, ze ide najma o tu zastavku pod Hlavnou stanicou. Vobec, ani len stvrtinou 1 pismena nespiritizujem nad tym, kolko ludi pride vlakom do nemocnice. Myslim, ze dobre by bolo zaviest linku podobnu niekdajsej 37: hl. stanica, Racianske myto, Karadzicova, ASMN, Stary most, ...,Osuskeho, Technopol (alebo druhou stranou Smolenicka), Antolska. Rozmaznani ludia sa vyskytnu hocikde, ale kde inde este v BA su tak neprakticky klukate ulice a tak zbytocne nelogicke vzdialenosti ako v Petrzalke? A este k tym velkym pismenam - ano, je to naozaj dolezite specializovane pracovisko, nie butik. ?
Re #51673 SZKV: "... líbí se mi, když se nové výrobky nakupují u výrobců, kteří se na jejich výrobu specializují, dělají je ve velkém a pro celou Evropu." - az na 2 nepodstatne detaily:
1) Siemens sa "specializuje" na uplne VSETKO, v com behaju nejake volne valencne elektrony. "Specializuje" sa na mobily, a vidis ako vyzeraju..."specializuje" sa na elektricky, a vidis ake su s nimi problemy.
2) Robia vo velkom, presne ako pises - namiesto toho, aby poriadne odskusali prototyp, a az potom a po dokladnom vyhytani co najviac much sa pustili do seriovej vyroby, to robia tak, ze postavia hned velkoserie daneho vyrobku, s bombastickou reklamou popredaju kde len mozu, a prototypove muchy sa potom vychytavaju na seriovych vyrobkoch. Vid Combina, vid Taurusy. To mas to "vo velkom pre celu Europu." Dakujem, neprosim si. Takemuto pristupu rozhodne nedoverujem, ani sa mi nepaci.
1) Priamy spoj z Peržlenky na Hauptbahnhof vôbec nerieši spojenie so Šancovou.
2) Vôbec netuším, prečo by som mal denne jazdiť na Hbf./Štefánikovu/Šancovú.
3) A do tej VYSOKO ŠPECIALIZOVANEJ nemocnice dochádzajú denne tisíce pacientov práve vlakom? Uvedomuješ si, že autobusy obslúžia rádovo 10* väčší počet obcí ako železnica? Netreba teda zaviesť skôr priamu linku ASMN-Antolská? Lenže to by sa už tak nehodilo rozmaznaným Petržlenčanom, čo???
Tu totiz ide predovsetkym o tu zastavku pod nou, to je celkom evidentne. Nemam pocit, ze by niekto chcel mat spojenie zo vsetkych zastavok, ale takym castiam ako Ovsiste, Technopol, Antolska, Jasovska a oblastiam k nim naviazanym by spojenie prospelo. A co sa tyka tej Nemocnice Antolska, iste si postrehol, ze sa jedna o NEMOCNICU. Konkretne vysoko specializovanu. Takze tu nie je o com...
1. ono som myslel doslovne tú Hlavnú stanicu, nie iné zástavky
2. Lenže fakt sa nedá zo všetkých zástavok v Petržalke mať na hlavnú priame spojenie. Lenže to ľudia chcú... (aspoń podľa mňa)(tak ako to je so zástavkou Nemocnica Antolská)
K tvojmu prispevku:
1: Ak na Hlavnu stanicu resp. Stefanikovu/Sancovu nemusis chodit denne, tak si uplne blahoslaveny.
2: Petrzalka je neporovnatelne rozvetvenejsia a komplikovanejsia nez ine casti mesta, takze sa uz konecne netvarme... Preto nevidim absolutne nic nevhodne na tom, aby do takych dolezitych uzlov v meste chodili linky z viacerych smerov Petrzalky. ?
Red-Hawko
O co je "210 je jediná t-bus linka..." to T-BUS ma zaujima..