Dnes som cestoval jedným zo spojov SAD Bratislava a využitý teda bol až príliš (mnohí ľudia stáli). Tak mám zopár otázok:
1; Ohľadne SAD je akosi ticho, ako sa darí napr. SAD Bratislava? Je v strate?
2; Kto ho vlastne vlastní - patrí časť SAD BA aj štátu alebo napr. Bratislavskému samosprávnemu kraju? Zvyšok patrí komu?
3; Aká je situácia ohľadne počtu liniek a spojov? Plánuje sa pridanie či skôr ubranie? Skôr to druhé, že? ?
- Oproti minulosti je aj tam iste dosť veľký pokles výkonov (do niektorých oblastí už dokonca nepremáva - Slnečné údolie za Limbachom, rekreačná oblasť Košarisko za Borinkou)...
4; Ako prebieha spôsob platenia za prepravu v zahraničí? Aj tam si každý kupuje u vodiča v hotovosti lístok na určené miesto (v hotovosti alebo odpočítaním obnosu z karty)?
- Nepripadá mi to vhodné pre 21. storočie, ale lepší spôsob som nevymyslel. Cestujúcich načierno je tam takto iste minimum na rozdiel od našej MHD.
5; Už sú všetky podniky SAD sprivatizované? Ak áno, prečo majú rovnaký názov?
- Napr. v Česku majú rôzne dopravné spoločnosti rôzne názvy...
6; Používajú všetky SAD na slovensku pri vydávaní lístkov aj na transparentoch informačný systém Emtest?
7; Dá sa podľa palubáka spätne overiť počet cestujúcich, odkiaľ kam cestovali a tak? Existujú aj v SAD revízory?
- Raz v správach na TV Markíza hovorili, že áno, aby vodiči nevozili svojich známych zadarmo...
8; Ako je to u SAD s nákupom nových vozidiel?
- Plynofikácia "vrakov" ich tuším nezasiahla tak ako DPB...
9; Koľko vozidiel asi má SAD Bratislava? A koľko DPB? Pre porovnanie...
10; Koľko kilometrov denne približne najazdia v porovnaní s DPB? Určite málo oproti DPB, že?
11; Rôzne SAD vraj majú rôzne sadzby cestovného, takí dôchodcovia nad 70 rokov v SAD BA platia evidenčné cestovné 5,-Sk za každých započatých 50 (alebo len 25???) kilometrov? Ako je to inde? Za diaľkové spoje platia dôchodcovia nad 70 polovicu?
12; Nemohli by mať SAD aspoň na niektorých prímestských linkách jednoduchšie cestovné poriadky bez toľkých vysvetliviek podobné tým v mestskej doprave? Čo vy na to?
13; Čo je podľa vás lepšie?
a; vylepenie kompletného cestovného poriadku celej linky na každej zastávke ako napr. v SAD Bratislava
b; vylepenie len cieľovej zastávky, pri ktorej sú uvedené spoje tam idúce ako napr. v SAD Žilina
14; Ktoré slovenské podniky SAD jazdia do Bratislavy (nielen na diaľkových linkách) okrem SAD BA?
- Ja viem o SAD Trnava, ktorá robí napr. linku z Trnavy cez Ružindol, Modru a Pezinok do BA.
neviem, čo máte proti tomuto fóru? Jeho jednoduchosť a prehľadnosť je geniálna! Jediné, čo by tu ozaj asi bodlo, je možnosť vložiť nejaký ten ilustračný obrázok...
Ja som pisal o vsetkych trnavskych Karosach B 741 - t. j. aj o prazskych, ze maju obrovsku spotrebu. A prehrievaju sa prave tie z Prahy. Ikarusy jazdili minimalne dva roky v podstate bez udrzby (ak neratam natieranie narazniku vodicom) ? , tak sa niet comu cudovat, ze su v takom stave. A ten najhorsi (jedna naprava Trilex, jedna nie) je uz odstaveny. A trnavska SAD-ka riadne zhikla, ked zistila, aku maju prazske Karosy spotrebu.
Trnavské novoplany sú zrejme prvé kusy (manuál).
Vymenujem niektoré závady:
-nepdoliehajúci plastový diel prednej masky
-odlupujúca sa farba
-dvere - otvárajú sa len dopolovice, v špičke keď je nátresk a zatlačíš na ne zvnútra už ich vodič neotvorí
-control panel ako v ruskom tanku (na jednom prasknutý
-zatekajúce okná, plast okolo neho spálený od slnka
-odlepujúci sa poťah motorovej skrine pod zadným oknom
-neskutočne otrasne znejúci a hlučný motor
-čo je najhoršie pri voľnobehu celá zadná časť neskutočne vibruje (!)
Re #47860 Majo: Karosy v TT - tie staršie to sú črepy, automat preraďuje tak, že keď sa nedržíš tak pri tom "trhnutí" spadneš. (okrem toho trpí vybráciami zadnej časti pod. ako spom. novoplany) Technické detaily - spotreba atď. nepoznám, ale snáď tie pražské už toľko nežerú (inak by ich snáď nekupovali a GOvali by Ikarusy), aj prevodovka je jemnučká.
Mal som to šťastie cestovať 2x TT Ikarusmi, keď im praskol rám alebo čo. Prvý z nich točili s naklonenou zadnou časťou dlhé mesiace na L2. V zatáčkach som mal pocit, že sa kasňa oddelí od podvozku?.
Re #47862 KLF: Lenže ot. v súčastnej finančnej situácii nestojí tak, že či nové abo secondhandové, ale či nové abo žiadne.
FÓRUM: keď sa väčšina dohodla, že takto je to OK tak prosím.
Pokiaľ chceš hovorit o velkých hráčoch v EU tak to rozhodne SR ani ČR neni, na to su tam ine ryby. I ked právo veta ma aj SR, čo ho môže postavit do velmi podstatnej a významnej pozície.
Nevravim o hrdosti. Len si myslim, ze by sa mali niekde najst peniaze na nove vozidla (a to nielen autobusy). A tie peniaze by mali v 1. rade prist z magistratu. Dalsia vec uz je hospodarenie DP....................................
(P.S.: nemyslim si, ze by Slovensko bolo nejak menej podstatne ako Cesko. EU nas berie spolu s celou V4 v jednom vreci.)
Papyr: Ja som v živote nepočul Bratislavčana nariekať, že za niečo môže zvyšok Slovenska. Za to východniari stále nadávajú, že za niečo môžu Bratislavčania. Problém DPB je vo vedení (nie elektrickom).
tomas1: Novoplany v Trnave sú už odstavené do zálohy. Inak Ikarusy tam jazdia ešte dva, z toho jeden tzv. Trilexák. S Karosami B 741 sú tam stále problémy, pretože majú obrovskú spotrebu (automatická prevodovka) a prehrievajú sa. Možno SAD Trnava vyvynie autobus Karosa B 742. ? Ikarusy jazdili tak pomaly práve preto, aby veľa nezožrali. Inak kĺbové Ikarusy majú v Trnave menšiu spotrebu ako sólo Karosy B 732 Inak phpBB diskusiu máš na www.mestskadoprava.sk , ale nejak extra to tam "nežije". Nevýhodou takej diskusie je to, že ju treba moderovať.
...Inak ja radsej pouzivam veci, o ktorych aj viem, ako funguju a nielen si ich stiahnem z netu a naistalujem za 30 minut. Nie ze by som phpBB nepovazoval za vyborny board, ale vsetko ma aj svoje vyhody aj nevyhody. Ostatne, vzdy je lepsie, ak je na jednom dopravnom webe phpBB a na druhom ine forum, ako keby uzivatelia nemali na vyber a museli by pouzivat iba jeden typ fora.
Jaaaj, lenze to by tu uz len potom vyzeralo, keby si kazdy ony menil to, co napisal Mozno niektorym chybaju farby, bold pismo, atd., ale to tu tiez bolo, kym to uzivatelia nezacali zneuzivat... Takze co dodat - je tu aj konkurencia, ktora phpBB ma (o com bolo mozne sa rychlo presvedcit, ked niekto prave vdaka chybe v phpBB hackol cely server, na ktorom bezia oni i my )
v KE jazdia tri Novoplany. jeden s mechanickou prevodovkou, dva s automatickou. Neviem, ako ta druha automaicka v 5502, ale v 5501 radi velmi jemne, dvere maju takmer nehlucne dverne pohony. Boli vyrobene v Lucenci. V Poprade jazdia pravdepodobne uz dva Novoplany ako skolske vozdila, ale nasadzuju ich aj na mestske linky. Maju upravenu prednu aj zadnu cast a tonovane skla. Po technickej stranke neviem, nemam o nich blizsie informacie. Novoplan v dvojdverovej medzimestskej verzii s takymito upravami jazdi v SAD Zilina. Fotky mozem poslat na mail.
4 slovanista21: ja mám tiež výhrady k technickej úrovni tohto fóra (nemožnosť úpravy príspevkov, atď...). S nástrojom PhpBB ( www.phpbb.com ) sa podľa človeka, ktorý sa tomu rozumie, dá "vytvoriť fórum za 30 minút".
Ukážka: http://scorpions.cz/poradna/
?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andy