Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Spectre #51199:
hej, turisti by to asi pouzivat nemohli, preto by na zeleznicnej stanici, letisku a autobusovej stanici mali byt automaty na bankovky aj karty, vacsina turistov si aj tak kupi celodenny listok, alebo rovno tyzdnovi (teda aspon ked som ja niekde bol ako turista), takze to uplne staci tam a ostatne automaty by boli na mince a SMS...
Reply on: eripmav #51197:
To by šlo, ale v trochu sofistikovanejšej forme.

Pre turistov je to ale málo použiteľné, keďže sa nepredpokladá, že bude mať turista MT so SIM kartou jedného z našich operátorov a cez roaming by to bola kapku zvrhlosť 🙂
Reply on: tomas1 #51196:
No to áno. Ty si asi myslel tie dizajnovo skvostné siete liniek z Wordu, však? V tom prípade súhlasím, lepšia by bola jedna mapa so všetkým, napr. ako tá, ktorú máme na iMHD....

...lenže: Nikdy sa to tak nerobilo 😉
Inak este k tej ankete o plateni - este dalsi sposob by bol celkom zaujimavi a asi lacnejsi nez platenie bankovkami a platobnymi kartami - platenie formou SMS - zakaznik posle SMS na nejake cislo, obsahom bude cislo automatu, a ochvilu mu automat zacne tlacit listok. Myslim ze vybavit automaty niecim co dokaze prijimat SMSspravy (ako tie genialne tabule parkovacieho systemu) a dohodnut sa s operatormi na uctovani je urcite lacnejsie a realizovatelnejsie nez naozaj drahe citacky bankoviek a platobnych kariet (kde je este problem ze kartove spolocnosti si uctuju aj 10 korun za jednu transakciu!!!)
#51018 Spectre: "V každej zastávke s francúzkym prístreškom je mapa všetkého."
- Nepravda! Je tam akožeschéma všetkého - napr. bez vyznačených zastávok. V JCDecaux je plno hovedín, myslel som to tak, že napr. spomínané zvlášť schémy pre t-busy a pod. sú tam na absolútne nič, to treba strhnúť aby tam bolo miesto pre KOMPLETNÚ mapu aj s trasami MHD aj s ulicami.
(Dúfam, že sa rozumieme, že "mapa" a "schéma" nieje to isté.)
A v normálnom svete, je bežné že majú DP, akobysomtopovedal... ehm, unifikované mapy či schémy, v BA je porozlepovaných vo vozidlách a na zastávkach X rôzných (designovo). ?
Reply on: NN #51150:

Myslim ze by si mohol na letisku nalepit plagatiky s tvojim telefonnym cislom a vozit turistov do mesta.
Reply on: NN #51190:
A mimchodom, kedze sme boli traja, tak ten taxik by nas vysiel lacnejsie ako metro!!! teda ked ratam 5dolarov za AIRTRAIN a 7dolarov za denny listok, krat tri, to je 36 dolarov, no myslim ze taxik by mozno nestal ani ovela viacej.
Reply on: NN #51190:
Ked som letel do New Yorku za 25tisic korun, aj tak som radsej isiel metrom, najma ked nebol ziaden problem platit kartou, bankovkami ci mincami a navyse nie len to! - pri automatoch na letisku boli vzdy dvaja zamestnanci dopravneho podniku, ktori turistom vysvetlovali ako pouzivat tie automaty... - myslim ze zaujmom dopravneho podniku by malo byt aby co najviac ludi pouzilo hromadnu dopravu a nie ze taxik, ved aj tak na to maju, takym pristupom to dopadne asi ako v Bratislave...
Reply on: NN #51190:
Prečo sa nám snažíš natlačiť do hlavy, že ten, kto má 1000 Sk, tak má aj 1500 Sk? Takýmto uvažovaním by sme vlastne prišli k tomu, že každý, kto niekedy mal peniaze, je nekonečne bohatý.
Reply on: si #51189:
No ale státie vo vlaku je neschopnosť ZSSK..
Reply on: yale #51175:
za tym si stojim, aj najlacnejsie letenky stoja vzdy min. 1000, kto ma tisicku na letenku ten uz ma aj na taxik, rec je o zahraniciaroch, nie o Slovakoch co chodia na letisko, nehovoriac o biednom vyuzivani MHD v zahranici kde su ludia beztak zvyknuti na vl. auta a taxiky a chudi pribuzni z Polska/Madarska a pod. k nam pre zmenu nechodia lietadlom

taktiez objem prepravenych ludi na Hl.st./ASMN je s letiskom neporovnatelny, davat tam automat kvoli par ludom ktori si navyse mohli dovolit kupit letenku...

beztak by bolo najjednoduchsie riesenie dat tabule s tymi oznamami ze sa daju listky kupit v novinovom stanku, co riesi vsetko vsade aj bez automatov
Reply on: ufo #51187:
nutnost stat v osobaku obsluhujucom region sice nie je prilis pohodlne ale nepovazujem to ani za neaku velku tragediu, teda pokial nemusis stat s dalsimi 5timi spolucestujucimi na WC lebo inde miesto nie je (ale take z rozpravanie pokial viem byva(lo) na vlakoch zo ZA do BA 🙂 )
Reply on: si #51185:
Pri tých súpravách namiesto 810 ani tak možno nejde o kapacitu, ale hlavne o pohodlie 🙂
Reply on: si #51185:
ja som šiel včera s Os 4321 (to je prvý ranný z BA) a musel som stáť. A to bola sobota.
Reply on: ufo #51184:
a aj ponúka vlakov od nového GVD hovorí o vyťaženosti tejto trate: ráno príchody na BNM: 5:20, 5:56, 6:18, 6:56, 7:30, 8:38. Poobede odchody z BNM: 14:20, 15:00, 15:31, 16:28, 16:59 atď. ? Takže nie je to žiadna trať odsúdená na zánik.
Reply on: ufo #51184:
nuz veru neviem, ked som tade v lete podvecer (na konci popoludnajsej spicky) siel Os skladajucim sa z 810ny a vlecniaku tak moj dojem bol taky ze jeho kapacita v pohode postacovala; aj ked obcas vidno aj take ako Os skladajuci sa aj zo 6 voznov typu 810 🙂 . V nakladnej doprave na danej trati zvycajne vidavam vlaky obsahujuce len par malo voznov (asi na letisko) alebo Lv; trat (ktoru mam za domom) mi nepripada ako neaka prilis frekventovana a pod....
Reply on: S499.1023 #51164:
to si robíš srandu? ?
Biskupice dopravný význam rozhodne majú tak v osobnej ako aj nákladnej doprave (letisko). V Biskupiciach vystupuje/nastupuje priemerne tretina ľudí. Vrakuňu by bolo vhodné obnoviť, to je pravda. Vyťaženosť vlakov radí túto trať medzi tie efektívnejšie trate na Slovensku. Aj preto tam od nového GVD budú na väčšine vlakov klasické súpravy s 750 alebo 754. Tie, ktoré budú pokračovaním vlakov z Viedne, budú dokonca v radení 754+4xBmee. Takže aj úroveň cestovania sa tam radikálne zmení. Diaľkovo táto trať riadená zatiaľ nie je, ale už sa začali kopať káble na diaľkovinu, takže mechanikám sa už odpočítava čas. (Takisto v nákladnej doprave táto trať zažíva boom, za týždeň 5 párov 1300 tonových kontajnerových vlakov na prekladisko do DS, ktoré je najvyužívanejšie na Slovensku). ?
Reply on: diky #51182:
so sorry... nevšimol... ?
Reply on: LUK #51176:
no neviem co s týmto odkazom, ked na úvodnej stránke www.imhd.sk je odkaz na originál clánok na lanovky.sk-odkial je to prebrané...:)
Reply on: yale #51174:

"Je ale zbytočné ideologizovať MHD na súboj autobusy/trolejbusy/električky/metro, ak je to jeden systém využívajúci trakcie ako svoje komponenty tam, kde sa hodia. "

A prave tie autobusy sa na vela trasach vobec nehodia, chapes.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.