Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andy #50924:
asi cestujem inou MHD, kedze ja sa s podobnymi zivlami prakticky nestretavam (alebo si ich mozno nevsimam a nepohybujem sa v ich blizkosti, aby mi nevadili)

ale samozrejme z principu je jasne ze vo verejnom prostriedku pristupnom verejnosti sa skor vyskytne nejaky zivel ako v prostriedku sukromnom pristupnom len naozaj uzkemu okruhu ludi, je to vsak scestny argument pri hovoreni o MHD, kedze z principu sa s tym stretnes v kazdom meste (mozno nie v tych kde sa nastupuje prednymi dvermi u vodica a treba jednoznacne zaplatit ci maju nejako inak osetrene overenie platenia)

je jasne ze v aute sa s tymi zivlami nestretnes, auto sa ti vsak tiez samo nepovysava (naklady), nepoumyva (naklady), neodsoferuje... proste tych argumentov proti autam je obrovske kvantum, vacsinou sa daju vsetky zhrnut do ohromnej penaznej nakladnosti v porovnani s elektricenkou, blavacka MHD je na tom myslim este dost dobre, ked si odmyslim prepchatu spicku, dostanes sa prakticky hocikde za min. naklady a zvacsa pohodlne bez toho aby si sa musel zaoberat riadenim auta si mozes citat trebars tu knihu
Reply on: SZKV #50925:


1) So šrotmi je tam podobný problém ako u nás s T3 - jednoducho je to koncepcia zo stredoveku, ale tie vozy sú príliš nové. Ja osobne by som uvítal na väčšine liniek nízkopodlažné odchody, pretože to je plus pre menej pohyblivé vlčáky.

2) Suedtiroler platz nie je ďaleko z vlaku! Z peronu 11-19 je tam priamy prístup. Ak myslíš peróny 01-10, tak tam sa vozí prevažne doprava charakteru horná-dolná, čiže do Bratislavy, Gyoru, Břeclavi a pod. Primárny ťah je 11-19, resp. podzemné 21-22

Okrem toho, z S-Bahnu máš taktiež prestup na metro, irelevantne k tomu, že nejazdí niekam do centra, je to vysokokapacitný doplnkový nosný systém a hotovo.

3) Nemyslím paralelne s IGK, ale tak, že ide tramvaj po jeden ceste v jednom pruhu a v tom istom pruhu ide aj IGK. Tam to nesegreguješ, nespravíš priečne pruhy ani nič podobné. Jednoducho je to dané architektúrou centra a jediné ideálne riešenie by bolo väčšinu tramvají v centre zakopať pod zem.

Iná situácia je na radiálach. Vo Viedni funguje istý druh pasívnej preferencie (jazdenie bez spätných zrkadiel a pod.), avšak svetlá sú svetlá. Aj keď som bol vo Viedni niekoľkokrát, problematiku som podrobne neštudoval...
Reply on: marko #50929:
Lebo o konkrétnych linkách sa tu už diskutovalo 150 krát, o obleku na bicykli ešte nie. 🙂
Lúânka - ASMN - 20 minút! A nech mi nik nevraví, že tie zmeny sú na prd.
PRE VSETKYCH. Moja otazka: preco tu rozoberate veci typu porovnanie so zapadom (bavime sa predsa o ba MHD), ako si zaspinit drahy oblek na biku (staci sa v praci prezliect), ako drahy je taxi... a preco sa tak velmi malo venujete konkretnym linkam?

Ja by som sa vratil k L59 nakolko som nestihol vtedy reagovat kvoli operacii:
1. Linka L59 je navrhnuta co najblizsie k tej, ktoru dost ludi v tejto diskusii oznacilo ako severo-juznu vzhladom na elektricky (Petrzalka-Raca). (Kedze busy cez Safko, okolo Tesca na sever je blbost.)
2. Je to rychli spoj.
3. Je to najvytazenejsi (a za tym si stojim) spoj z Petrzalky (moja skusenost spoje po 6.).
4. Jeden z velmi mala busov, ktore su v rannej spicke vytazene (to je slabe slovo - prepchate) obojsmerne.
4. Chodi na nej prilis malo autobusov. A kde ich zobrat? Z 94 (zlucit), ktora je vytazena iba v case ked idu skolaci na Vazovovu. Autobusy by potom stacili na jednej linke so zastavkami na Nam.1.Maja a Vazovovej, a polovica by sa tocila na ZST Vinohrady. Celodenny spoj.
5. Niekto vytykal (nech sa ozve) ze by polovicu trate mala po el. vedenim. Ja sa pytam, vadi? Ked je linka vytazena a existuje iba alternativa 98+94+el.
(Ked budeme takto uvazovat potom mozme aj busy 21, 34, 83 ukoncit z Mokrohajskej pri voj.nemocnici - dalej predsa idu trolejbusy.)
6. Konecne by jeden autobus chodil normalne cez stred mesta do severnej casti - teraz chodia 2 z radial 92 (zo zapadnej casti) a 98 (z vychodnej casti) a zo "severu" nic.

Chcel by som poznat Vase nazory, reagovat na ne budem neskor.
Reply on: Peon #50920:
Áno všetky klobásy ich majú. Aspoň trolejbusy máme v Bratislave relatívne vybavené, dobre udržiavané a na naše pomery dokonca aj celkom čisté.
szia, thak nefim, ci to uz niekto spominal tu. ale videli ste tu reklamu na (CT, Prima...) na Oskara? "Pripravte se na 600 SMS." Ludia idu nastuoit do elektricky a dvere sa im otvaraju a zatvaraju pred nosom a potom ukazu typka sofera elektricky, ako macka stale otvaranie a zatvaranie a trenuje na pisanie SMSsiek ;o))) taky mily ulet ta reklama. ;o)
Reply on: S499.1023 #50823:
No, abych pravdu řekl, taky občas přemýšlím nad tím, jestli ve zmiňovaných městech de facto nemiluju jejich chudobu. Já jsem možná cvok, ale pořád v koutku duše doufám, že aspoň někde by bylo možné ta západní neblahá 60. léta překlenout a neopakovat stejné chyby. To je fakt tak zcestné?
A čím víc do toho vidím (mimo jiné i toto DF mi docela otevírá obzory), tím víc se modlím k Alláhovi, aby dal opakování ropné krize roku 1973, protože jinak se asi politici nepoučí! Jen aby to bylo brzo- než si tu ve svatém benzínovém opojení všichni, kdo mohou, skutečně do aut přesednou!
Reply on: Spectre #50849:
Ale já tam výslovně psal "na západní poměry", což pro mě znamená, že Vídeň porovnávám třeba s Lyonem, Kodaní, Berlínem nebo Mnichovem! A je možné, že jsem trochu mimo, já nemám patent na rozum. Ale k jednotlivým bodům:
ad 1) Přijde mi, že i kdyby ULFy rozdělili rovnoměrně, pořád to nemění nic na faktu, že šroty dalece převažují. Jestli se někomu líbí víc, že na každé lince pojede 2x do hodiny NP tram na současné úrovni nebo preferuje nasazení na cca. 1/4 linek komplet a zbytek šroty komplet, tak je to čistě subjektivní. Já si myslím, že nedobré je oboje- při jejich ekonomické úrovni by neměl být problém, aby obnova vozového parku probíhala trochu svižněji.
ad 2) na Südbhf mi sice S-Bahn chodí, ale kam s ním. Centrum přece objíždí (Mitte není zrovna pupek města) a tramvaj je sice turisticky pěkná, ale není to pro každodenní ježdění do práce- je poněkud pomalá. Na Südtiroler Platz mi sice metro jede, ale od vlaku je tam poněkud daleko a je třeba si uvědomit, že tam je auto (a standard s tím spojený) 30 let samozřejmostí, takže bych chtěl vidět Rakušáka, který to bude dnes a denně běhat!
ad 3) no jo, ale i když jezdí tramvaj v souběhu s IAD, vždy lze preferenci udělat. Ať už preferenci na SZZ, nebo příčné pruhy nebo tak. Já tam měl vždycky pocit, že na světlech se tam stojí stejně dlouho jako v Praze, kde je během dne preference prokazatelně vypínaná.
Reply on: Peon #50917:
O dojazdoch viem ešte o 203 a 207(len Trnávka). Na linkách 96, 201, 202 a 203 sú aj výjazdy s cestujúcimi. Možno ešte nejaké sú, ale nespomínam si.
Reply on: slovanista21 #50852:
Tie príspevky o MHD sú tu:
http://www.bratislavskenoviny.sk/noviny.php?Id=7

Re #50907 slovanista21: Ja si to tiež vážim, čo robíš, je to dosť neobvyklý koníček. Len tak naokraj, s tým, že niečo robíš pre spoločnosť, by si u revízora asi ťažko uspel. ?
Reply on: NN #50921:
Za to MHD síce nemôže, ale je to súčasť používania MHD. Keď idem autom, nemám dôvod navštevovať tie miesta.
Reply on: Papyr #50710:
Myslis, ze Tebou uvazovanych 5-10000 korun je bezna cena za pouzitelne auto ked tu argumentujes tou cenou? Nechcem Ti brat iluzie, ale bezni smrtelnici kupuju pouzitelne auta tak min. za 100tis. co su uz tiez jazdene s rizikom dalsich penazi vrazenych do oprav. Ja tu pouzivam priklad bezneho cloveka jazdiaceho MHD a bezne ceny aut a nie nejaku situaciu pod. vyhre v sportke.

---

Re #50711 Papyr: Nauc sa citat, nikde som nepisal o 10-12Sk/km. Mnou uvadzana cena je bezna u kopca lacnych blavackych taxisluzieb, len si k nej treba pripocitat ste cca 20-30Sk za pristavenie a samozrejme objednavat po telefone a nie o 100% drahsie priamo na ulici. Myslim, ze napr. mohutne propagovane Hello Taxi ma take ceny.

---

Re #50734 S499.734: Nevies, o com rozpravas. Nauc sa prosim pouzivat argumenty, lebo na tvoje hlupe odpovede ti mozem davat len rovnako hlupe reakcie. Predpokladam, ze moja praca ma spolocneho s autami daleko viac ako tvoja, takze sa v tychto cenach troska orientujem, takze ked mas argumenty pouzi ich, ked nie tak bud prosim ticho a nehraj sa tu na frajera.

---

Re #50734 S499.734: Ta udajne ziskova nakladna doprava naozaj nema s osobnou nic spolocne - len taky detail - ze su to obe 100% statne spolocnosti a teda stale to iste akurat x-krat podelene a popremenovane a ze nakladna krizovo dotuje osobnu, ale mas pravdu, tym ze sa zmenil nazov sa zmenil aj vlastnik a fin. toky, uz to nie su statne podniky, uz su to akciove spolocnosti kde ma 100% akcii stat.

---

Re #50745 SZKV: Akurat si zabudol dodat z kolkych platov si kupia v tej zapadnej Europe ci USA to auto, kolko litrov benzinu si dovolia z priemerneho platu a kolko prip. stoji liter benzinu v USA, ked uz porovnavas ich situaciu auta vs MHD a nasu.

---

Re #50800 Papyr: "Rozeber si Bratislavu: jit chlastat do mesta za pouziti MHD nema smysl, neb neni kvalitni nocni doprava." no rozhodne sa nou, ale odvezies skor ako s tym chlastom v krvi autom, podla tej tvojej logiky by majitelia aut nemohli chodit chlastat vobec a ako vravim medzi nami dievcatami uz vymysleli taxiky, ktore v noci prilezitostne 1-2 razy za tyzden vedia pokojne suplovat MHD a cloveku to ani nelezie do penazenky, hlavne ked sa vezu viaceri, rozhodne lacnejsie si kupit elektricenku a sem tam zaplatit taxik ako kupovat auto, kupovat benzin, platit PZP, servisne prehliadky, nehody a pod.

---

Re #50820 Andy: Hm, takze za to, ze doma na zastavke stretnes fetakov, na busovej stanici zobrakov a pod Novym mostom bezdakov moze MHD? Zaujimave uvazovanie, ja som si myslel, ze to bude skor tym kde zijes a stretnes ich vonku ci uz jazdis MHD alebo autom. Tak neviem, asi byvam a pracujem v nejakych superluxusnych lokalitach, ale na mojich zastavkach MHD nestretavam prakticky ziadne zivly. A tiez si nemyslim, ze to bude tym ze by som cestoval nejakou inou MHD.

---

Re #50830 galiyosha: Nepis mu to, niekto ma problem 12 rokov od rozdelenia CR a SR rozoznat rozdiel medzi Kc a Sk, ktore napisem...

---

Re #50833 LUK: Na taxi za 12.60Sk nevidim nic zvlastne, videl som aj za 12Sk, preto som uz x stran dozadu pisal ze nie je ziadny problem zohnat x taxisluzieb za 10-12Kc. Tieto ceny su ale platne PRI TELEFONICKEJ OBJEDNAVKE, pri nastupeni na ulici priamo do taxika su o 100% vyssie, aku to ma logiku (podla mna presne opacnu ako by malo mat) sa ma nepytaj ale je to tak. Ked chces lacne taxi, tak sa proste postavis 10 metrov od taxika a telefonicky si ho objednas aby si ho mal za polovicu.


Ad cestovanie do prace na bicykli - ja osobne by som kludne bol ochotny tych 4-5km prejst aj pesibusom, mam docela v pohode chodzu, ale vazne neznesiem, ze mi postavili do cesty zeleznicnu trat a dialnicu v Petrzke, ktora ma absolutne oddeluje od zvysku BA, nebyt tam tejto hranice medzi Petrzalkou a BA, tak urcite pouzivam bicykel prip. pesibus, mudri planovaci ale odrezanim Petrzalky od zvysku BA tak velmi ako sa to len da podporuju zhustenie motor. premavky na mostoch.
Reply on: si #50918:
Ja neviem, v typoch vozidiel sa nevyznám a moc sa o ne ani nezaujímam. Vravíš, že všetky kĺbové trolejbusy vypravované na linkách 201, 202 majú digitálne transparenty? Tak to je dobre, že ich majú ? Zrejme len vďaka nim tam tie dojazdy zaviedli...
Reply on: si #50918:
Toto mi nerob, skoro som oprskal klávesnicu ? ? ? ? ?
Reply on: Peon #50917:
kedy si naposledy stretol vozidlo 15Tr bez digitalnych transparentov ? 🙂
DOJAZDY S CESTUJÚCIMI

Tento týždeň som využil na ceste zo školy dojazdy 201 aj 202 až po Amfiteáter, dobre je to spravené, napr. 201-ke na vonkajšom transparente preblikáva, že ide cez Kramáre. Aj všetky zastávky sa na vnútornom transparente zobrazujú. Ale ako sú označené vozidlá nevybavené digitálnymi transparentmi?

Čo bráni zavedeniu dojazdov s cestujúcimi aj na iných linkách okrem 4, 9, 12, 96, 201, 202 (ak sú ešte iné opravte ma prosím)? Chápem, že na každej linke by sa to nedalo, ale na mnohých aj autobusových by to iste išlo...

A čo výjazdy? Chápem, že tam sa to dá ťažšie zorganizovať (možné meškanie na riadnu trasu, na rozdiel od dojazdov nie je možné na bežných CP tie výjazdy zapísať), len na 96-ke to funguje, ale to sa dá chápať aj ako zachádzanie určených spojov (napr. ako, že 92-ka zachádza na Paulinské). Aspoň ja som to tak pochopil...
Reply on: slovanista21 #50914:
neviem nepoznam tu nikoho... cafko
Reply on: slovanista21 #50852:
Tych kladnych stranok ba MHD je zial zalostne malo. A prestat sa stazovat - to nemyslis vazne. Ked si za nieco zaplatim tak chcem mat primerane sluzby! A to rozhodne MHD v Bratislave neposkytuje
Reply on: 5510 #50913:
si jeden z mala vpohode ludi medzi inymi spectre mike bm-ko ja ? ? ? ? a iny cau idem spat

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.