Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tivino #50832:
Presne toto chyba v Blave- konkurencia (a to nielen v doprave ale aj inych sluzbach) lebo inac o bude stale zdrazovat, ale stavim sa ze to bude mat daky hacik...
Reply on: SZKV #50742:
Si vedľa!

1) Chyba nie je v zastúpení starých vozov (viď. príspevok Igorka), ale niekde inde. Totiž niektoré linky sú ULF-only a niektoré sú VERKEL-only. Kedy sa ULFy rovnomerne rozdelili na väčšinu liniek, tak by to bolo v pohode. Samozrejme na CP garantované odchody a podobné srandy.

2) Na Suedbahnhof Ti predsa chodí S-Bahn, máš tam 3 tramvajové linky a z Bahnsteige 11-19 je priamy prístup na Suedtiroler Platz, kde Ti chodí aj metro!

3) To je vďaka charakteru Viedenskej tramvaje, ktorá ide napr. často po ceste s IGK. Vo Viedenskom centre sa mi tento spôsob preferencie zdá poněkud nešťastným.
A povedzte mi prosím, prečo má DPB takú nahovno webovú stránku a musí ju náhrádzať iMHD? Prečo je nočná hromadná doprava v BA ako nikde inde - 3 nočáky za noc z jedného smeru a človek sa po 12-stej nevie dostať domov inak ako s taxíkom?
Reply on: Andy #50820:
Holt máš smolu, že nastupuješ na Hraničnej.

Skús niekedy prejsť na tramvaj ku poliklinike. Tam Ťa budú obťažovať len staré rakoviny idúce na trh 🙂 Navyše s L9 to budeš mať bez prestupu 😃
Reply on: LUK #50845:
Prečo by mal dostať menej dotácií? Kto mu teda vykryje straty, ktoré mu vzniknú? Myslíš teda, že bude obsluhovať ziskové linky, že? A potom zas vzniknú väčšie straty dopravnému podniku lebo na vyťaženejších linkách mu alternatívny dopravcovia preberú cestujúcich!
Čísla nepustia!
Reply on: tivino #50844:
nevyriešilo to NIČ! Veľa kriku pre nič...

Re #50843 tivino: a ty si myslíš, že cestovné sa stanovuje tak, aby pokrylo VŠETKY náklady??? Cestovné ostane rovnaké, ale alternatívnemu dopravcovi bude treba menej dotácií, kapišto?
Všade mi dávajú za príklad Horúcu strelu v BB. Ale čo to tam vyriešilo s hromadnou dopravou? Je pravda,že som to vyskušal aj ja a je to pohodlné rýchlejšie, ale kedže je to nepravidelná doprava tak ako sa môžem spoľahnúť, že pojde a odkiaľ pôjde? A v neposlednom rade aj to cestovné 12SK je výhodné iba pre tých ktorí cestujú na väčšie vzdialenosti a platia celý lístok. Pre študentov, dôchodcov a iné sociálne slabšie skupiny je to dlhodobo nevýhodné.
Reply on: S499.1023 #50839:
V každom prípade ale musí byť zachovaná jednotná tarifa a jednotný, integrovaný cestovný doklad - no a potom by sa čo vyriešilo keby bola tarifa rovnaká? Však štát by nedotoval dopravný podnik aj alternatívných prepravcov, tým pádom by si cestovné určovali podla svojich skutočných nákladov.
Reply on: 81-71 #50829:
hip-hop... ? ? ?
Reply on: tivino #50832:
kamoš pozná Švejnu osbone.. Vpred je regionálna liberálna strana.
Reply on: tr3mp #50837:
Dik za názor. Môj názor na to je dosť podobný. Ja si myslím, že lacnejšie a kvalitnejšie cestovanie v BA by nezabezpečila konkurencia! Jediný problém v MHD v BA je jej manažovanie! Dotácie do dopravného podniku by sa podla mňa dali oveľa lepšie využiť a tým zabezpečiť kvalitnejšiu dopravu v meste! Mojím vzorom je napríklad BRNO kde dopravný podnik funguje perfektne - má oveľa lepšiu tarifu, rozvrhnutie pásim a zon a v konečnom dôsledku oveľa udržiavanejší vozidlový park!!
Reply on: tr3mp #50837:
Presne tak. Len s tým rozdielom, že si myslím, že aj keby sa zvýšila potreba dotácií pre nelukratívne spoje, tak celková potreba dotácií klesne. V každom prípade ale musí byť zachovaná jednotná tarifa a jednotný, integrovaný cestovný doklad, inak sa nám to tu zvrhne na ex-ZSSR ohavný maršrutkový systém.
Reply on: LUK #50833:
Jazdí, a pomerne veľa taxislužieb. V BA sú taxíky extrémne lacné. Pravda, musíš pripočítať nástupné, ale je to veľmi prijateľné a často to využívam.
Reply on: tivino #50832:
Na najvyťaženejších (a teda zrejme ziskových) linkách je samozrejme možné zaviesť ešte osobitné spoje.
Tu sú však dva možné prístupy:
- bude jednotný cestovný doklad a integrovaná doprava zabezpečovaná viacerými dopravcami. Jednotlivé linky budú dostávať príslušný podiel dotácií, keďže však bude jednotná cena a jeden organizátor, pri dotovanej doprave nebude zrejme znížená cena lístka (keďže tá by znamenala vyššie dotácie).
- druhá možnosť, noví dopravcovia budú zabezpečovať len lukratívne a ziskové linky (v špičke) na iné (možno lacnejšie) cestovné doklady. To bude znamenať odliv cestujúcich s predplatnými CL a zníženie tržieb DPB ako súčasného prepravcu. Niekto však bude musieť zabezpečovať aj menej ziskové spoje (večer, víkend), a keďže sa znížia príjmy za vyťažené časy, bude nutné rozdiel niekde doplatiť: buď vyššími dotáciami alebo vyššími cenami CL, prípadne redukcia dopravy v mimošpičkových časoch.
Toľko môj názor.
Reply on: 81-71 #50829:
Tak toto ma vie pekne vytocit... ? ☠
Reply on: tivino #50832:
nikto ma prosím nezabite ☠ a nenapíšte mi že som menejcenný:
Ja som zasa počul o hnuti VZAD ktoré má za kandidáta Fera Mrkvičku, ktorý má v programe lacnejšiu ropu (nie že sa ti vysmeviam ale) taký je môj názor.
Reply on: Mystery #50792:
39 / 31 sa vozím dosť často v úsekoch Račianske mýto - La Franconi príp. opačným smerom La Franconi - Vazovova ...a prečo sa pýtaš? 🙂
Reply on: galiyosha #50830:
? v BA jazdí taxi za 12,60 SKK??? Alebo to je obojsmerne?
Neviem či ste už počuli o hnutí VPRED ktoré má kandidáta na župana Ivana Švejnu. No ale k podstate - majú vo volebnom programe že Lacnejšiu a rýchlejšiu dopravu
Častejšie a lacnejšie spoje hromadnej dopravy nemusia
stáť viac peňazí.
Vpustením konkurencie do dopravy vzniknú nové spoje.
V najčastejšie využívaných
spojoch a dopravných špičkách
tak po dlhom čase konečne
bude môcť klesnúť cena
cestovných lístkov.
Takýto postup je bežný vo
svete a začal sa využívať
aj na Slovensku. Iba VPRED
má však odvahu presadiť ho
aj v Bratislavskom regióne.
Lepšie životné prostredie
pre skutočný život
Tak čo si o tom myslíte? Prosím odpíšte!
Reply on: Red-Hawko #50825:
Ja som hovoril o daždi, nie o snehu ...

Re #50822 Andy: Vidím, že intenzívne hľadáš dôvody, prečo niečo, čo práve Ty nepreferuješ, nejde .... mne je to v podstate jedno, ja Ťa na žiadnu aktivitu nepresviedčam 🙂 BTW, zatiaľ v každej firme, čo som robil, bola sprcha 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.