Jasne že su neni, ale oproti DPB ano. A ak aj nemaju prachy, tak je im uplne jedno kolko miliardovy dlh spravia, šak nakladna železnična doprava to vykryje. Toto si DPB nemože dovolit.
Na železnici sa také niečo nestane, respektive stane málo kedy a to z jedneho strašne jednoduchého dovodu. Majú viac penazí na modernizaciu, udržbu, servis a pod. ako DPB. Tie peniažky maju najma vdaka tomu, že tvoria neuveritelnu sekeru, ktoru musi cvakat ziskova nakladna železnična doprava. DPB si takuto tvorbu nemože jednoducho dovolit. A ak dake peniaze su, tak si ich rozobere menežment DPB na čele so Zacharom.
1316 - Školský výlet ZŠ Sibírska 39 (moja škola) . Trasa ... Sibirska -
DK Ruzinov.... Len som sa modlil aby neposlali nejaky novsi voozz alebo 280
A mal som fakt zlý den po tom co som videl ten masaker na Riazanskej tak sa aj posrala elina 7763-7764 pri Botanickej Zahrade
mu to nejako začalo cukať a potom vyhodil cestujucich a smer vozovna(takto to riesi vecsina vodicov lebo o tych vozoch nic nevie.... na zeleznici by sa toto nestalo
V istych relaciach sa oplati fakt uprednostnit auto pred MHD. V Bratislave je vsak tychto relacii OVELA viacej nez v Prahe. MHD vyuzivam vylucne na cest do centra, pricom aj tu casto idem autom, zaparkujem ho nedaleko od DPB, pri Stoke a odtial nemam problem ist pesi kamkolvek, hoc aj na hrad. Pripadne, ak je vikend alebo vecer, tak sa da parkovat aj v cenre. Ale ak idem KAMKOLVEK a KEDYKOLVEK v petrzalke, tak idem autom. Keby som nebyval tak vyhodne pri Raciasnkej radiale, s relativne dobrou peso dostupnostou aj z Vajnorskej, tak MHD nevyuzivam uz vobec. Jedine co vyuzijem su elektricky, ktore ako jediny prostriedok MHD za nieco stoja, este trolejbusy berem ako vhodny prostriedok do mestskeho prostredia. Autobusom do DNV uz nechodim. V zapche si radsej postojim v aute, no nie?
Toto mi došlo mailom zaujímavé je že sa na diskusii o tom ešte nejednalo ja osobne som inkriminovane miesto minal v 7,18 a ked som dosiel 7,28 uz bol pod elinou .... A verte tomu že to nebol pekný pohľad .... Prve som si myslel že je to výkoľaj že sa pozriem a ako som tam smelo išiel tak som videl pod elinou skruteneho človeka .... Tak som sa zvrtol na opätku a šiel som het (keďže som na tieto veci mimoriadne citlivy...). Chvilu som sa pozeral z diaľky a potom som šiel lebo som bol na Riazanskej a k Ursínyho je to peši daleko..... a bolo 7,35 a skola že 7,45 ? ale prišiel som na čas....
V stredu 5. oktobra o cca 7.25 doslo k vaznej nehode na zaciatku
elektrickovej zastavky Riazanska v smere do centra. Podla neoficialnych
udajov doslo k postrkovaniu sa medzi detmi, pri ktorom pod elektricku #7074 na linke 17/2 spadol 13-rocny chlapec. Napriek tomu, ze
elektricka okamzite zastavila a chlapca nepresiel podvozok, bol v
bezvedomi a s tazkymi zraneniami prevezeny do nemocnice. Nehoda si
vyziadala 80-minutove zdrzanie elektriciek a 20-minutove presmerovanie
liniek 59 a 75 i ostatnej automobilovej dopravy cez Kukucinovu ulicu.
Samozrejme, ale o financnych nakladoch sme sa ani nebavili. Za seba mozem povedat ze som stastny ze patrim do tej polovice ludi, ktori si mozu financovanie auta dovolit. Iba tento mesiac do neho islo 17000 a to neratam benzin. Takze...
no neviem ako v Cesku, ale na Slovensku stoji skor len samotne PZP na vozidlo tych 5000 a nie samotne auto, ktore obvykle stoji min. o 1-2 nuly viac, a to k nemu este potrebujes papiere, takze obstaranie auta za 5000Kc, myslim ze by uz davno na kazdeho obyvatela pripadalo aspon 1 auto keby boli POJAZDNE pouzitelne auta za take ceny
neviem ako v Prahe, ale v BA jazdia taxiky za nejakych 10-12Kc co je aj pri obcasnom pouziti taxika v kombinacii s elektricenkou lacnejsie ako vecne cpanie penazi do auta
Ak pracujes v mieste, kde sa neda zaparkovat, chod MHD. Ak pracujes v mieste, kam MHD jazdi BLBO a zaparkovat sa tam VZDY DA, tak chod autom. Tot vsjo.
V noci taxiky jazdia za 34 Kc/km. Nebud smiesny. Auto jazdi za cca 3 Kc/km, ak pocitam iba benzin, a asi za 5-6 Kc/km, ak pocitam aj sekundarne naklady. Zvlast, ked sa jedna o auto, ktore ma hodnotu asi 5000 Kc, ako moj byvaly Forman.
Nemozem nesuhlasit ze MHD je lacnejsia, ale problemom je to, ze nie je o tolko lacnejsia, o kolko je nekvalitnejsia, cize ma zaujima pomer cena/vykon.
ano, time is money mi prave cosi hovori, zivo si predstavujem ako hladam v okoli mojej prace jedno volne miesto na parkovanie prip. kolko by som este zapaltil za pekne drahe platene parkovanie
otazne je coho sa tie presuny pocas prac. doby tykaju, ak je to bezpodmienecne nutne k praci tak mas mat sluzobne vozidlo a tam niet o com, ak ho niekto rozumne vyuziva, samozrejme ak sa niekto vozi autom tam kde by sa pokojne odviezol MHD a nic rizikove v nom neprevaza je len vecou firmy ako si vazi svojich penazi ze plytva na pouzivanie aut zamestnancami aj vtedy ked to nie je nutne a inak kazdy rozumny zamestnanec pouzivajuci sluzobne auto by mal vediet o firemnom parkovisku a ze do/z prace sa da dostat MHD a pocas prace pouzivat auto
Re #50683 Beus: dakujem za obsiahle vysvetlenie, myslim ze by sa hodilo aj ostatnym ho vydat niekde do FAQ, kedze toto je dost casta zaujimavost beznych laikov baviacich sa o elinach
jazdi kazdu celu hodinu 1000-1600 // co o? 1000-1600? to co je ako ? a za tych 90 nieje spiatocny ale ako obojsmerny, a za 60 je jednosmerny. Presne casy neviem ale tento mesiac este bude premavat
nic proti, ale v Prahe v noci nejazdia taxiky? pre mna je daleko lacnejsie si raz za cas zaplatit taxik v noci ako vrazat nehorazne peniaze na udrzbu auta, drahy benzin a samozrejme jeho kupu, MHD v kombinacii s obcasnym taxikom je neporovnatelne lacnejsia
Re #50681 ufo: ked to tak beries nemam co dodat, asi ti nema zmysel argumentovat prevadzkovymi nakladmi, robenim zapch pre sameho seba, ekologiou a tym smiesnym casom stravenym v MHD
Nezabudame na nic. Hovori ti nieco "time is money"? Ak mam byt napriklad rano o siedmej _NIEKDE_, a autom sa tam dostanem za 15 minut a MHD vratane cakania na prestupy za hodinu a 15 minut, tak som usetril HODINU SPANKU. Krat 22 pracovnych dni krat 12 mesiacov, 264 hodin spanku rocne usetrenych. Nehovoriac uz o tom, ze autom idem od baraku k baraku, MHD idem od zastavky k zastavke. Nehovoriac o tom, ze v aute si zapnem kurenie kedy chcem JA, a nie kedy chce vodic (ak vobec chce - v takej Bystrici sa neobtazuju zapinat kurenie). A ak mas vela pracovnych povinnosti v priebehu dna a tieto povinnosti zahrnaju aj presun z miesta na miesto, tak doba stravena prevozmi MHD moze byt taka velka, ze jednoducho svoje povinnosti nestihnes a znacne sa to prejavi na tvojom prijme.
Aj bratislavskí univerzitní odborníci sa k problematike vyjadrovali, ale neviem či ťa ich vyjadrenia potešia viac, ako tie žilinské :
Katedra dopravných stavieb SvF STU Bratislava
Vývoj smeruje k zmene deľby prepravnej práce v neprospech MHD, trvalý pokles je zrejmá tendencia. V meste chýba preferencia nemotorových druhov dopráv. V meste od roku 1996 klesá počet obyvateľov a silnejú vzťahy mesta s jeho zázemím. Cestná sieť sa dobudováva, ale rozvoj MHD stagnuje. V tejto situácii sú najvhodnejšie postupné riešenia. Najflexibilnejší dopravný prostriedok je autobus a expresný autobus. Na vnútornom mestskom okruhu by mala byť preferovaná autobusová doprava. Paralelne by sa mal vybudovať nosný systém MHD v trase sever – juh s využitím železnice. Do Petržalky je možné uvažovať aj s električkou ako doplnkovým systémom. Koncepcie nosného systému existujú, nie je zabezpečené financovanie. To je schopná získať iba železnica.
Papyr