Ja som nechcel aby bol rozchod 1435 , iba som nevedel aký sa plánuje ( mne je jedno aký bude ) , a čo sa týka električiek tak som narážal na električky typu T3 ktoré ete neboli modernizované (inak napríklad modernizované K2S su super )
CSS v križovatke Devínska cesta–Karloveská ul., MČ Bratislava Karlova Ves
Účelom stavby cestnej svetelnej signalizácie je zvýšiť priepustnosť uvedenej križovatky, zvýšiť bezpečnosť odbočovania do Devína a zvýšiť bezpečnosť pohybu chodcov pri električkových nástupištiach na Karloveskej ul. a cez Devínsku cestu. Stavbou sa zrealizujú 2 samostatné pruhy pre priamy smer na Karloveskej ul. smerom od Molecovej a jeden vyhradený pruh pre autobusy. V smere z Devína budú samostatné pruhy na odbočenie vľavo do Karloveskej, vpravo do centra a samostatný pruh pre autobusy MHD, smer do centra s otočkou pre duobus, jazdiaci na Dlhé diely. Celá križovatka bude riadená cestnou svetelnou signalizáciou a riadené pešie priechody budú vybavené vibračnými tlačidlami. Projektantom stavby je PROJ-SIG, s.r.o., CESTPROJEKT, s.r.o. Bratislava, zhotoviteľom NOPE, a.s. Bratislava. Náklady – 36 mil. korún.
Preferencia MHD Karloveská radiála , CSS Križovatka Botanická ul. – Družba, MČ Bratislava Karlova Ves
Cieľom stavby je zvýšiť bezpečnosť dopravy, jej priepustnosť a prejazdnosť mestskej hromadnej dopravy. Stavba rieši zriadenie cestnej svetelnej signalizácie, stavebné úpravy križovatky – rozšírenie plochy električkového telesa v smere do Karlovej Vsi pre osadenie stĺpika CSS (na úkor
jazdných pruhov), na vjazde do Družby sa mení vnútorný polomer smerového oblúka. Rieši aj zriadenie elektrickej prípojky NN pre CSS. Náklady na stavbu sú 7,5 mil. korún.
Preferencia MHD Karloveská radiála, križovatka Rázusovo nábr. – Rigeleho ul., CSS, MČ Bratislava Staré mesto
Zámerom stavby je umožniť ľavé odbočenie do Rigeleho ulice z Rázusovho nábrežia, priblížiť zastávku MHD k pešiemu priechodu a riadenie vytvorenej križovatky cestnou svetelnou signalizáciou.
Stavebné úpravy spočívajú vo vytvorení pravého jazdného pruhu v šírke 3,00 m a predĺžení pruhu na
zastávky pre MHD a autobusy obhliadky mesta v šírke 3,00 m. S úpravou súvisia preklady dotknutých
podzemných sietí, úprava peších komunikácií a cestná svetelná signalizácia. Rozpočtované náklady na stavbu sú 15 mil. korún.
Ďalšie zmeny v MHD navrhnú do konca októbra (23.09.2005; Pravda; príloha Bratislava, s. I, II; KOPŘIVOVÁ Alena)
BRATISLAVA - Viac ako 1 200 občanov písalo a telefonovalo do Dopravného podniku po septembrových zmenách v MHD. Najčastejšie si pýtali radu. Ďalší sa ponosovali na vynútené prestupovanie. Domáhali sa tiež obnovy pôvodných spojov.
S konkrétnou sťažnosťou prišli cestujúci z linky č. 96. Ide z Holíčskej ul. v Petržalke cez Prístavný most na Železničnú stanicu Nové Mesto a späť. Kritizovali nedostatočnú kapacitu malých vozidiel. Dožadovali sa kĺbových autobusov.
Podľa riaditeľa divízie autobusov Karola Kállaya je v tomto smere Dopravný podnik bezmocný. "Autobusy nie sú. Všetky Ikarusy 280 sú po lehote životnosti. Z celkového počtu 470 vozidiel, ktoré máme k dispozícii, je 30 až 32 na vyradenie. Akútne potrebujeme 50 nových kĺbových autobusov, na ktoré sa dá absolútne spoľahnúť. Ľudí najviac hnevajú výpadky, ktoré zapríčiňujú nepravidelnosť spojov," mieni.
Ako ďalej uviedol, v tomto roku Dopravný podnik kúpil iba sedem 9,5-metra dlhých midi autobusov. V novembri by mali ešte prísť dva 7,5-metrové mini autobusy. "Tie plánujeme nasadiť v kopcovitom teréne Horského parku," doplnil Kállay.
Občania ešte stále poukazujú na nedostatočné informácie. "Na letáku, ktorý som získal v Bratislavskom kultúrnom a informačnom stredisku na Klobučníckej, sa uvádza, že linka č. 80 ide cez Nový most. To je síce pravda, ale na ňom nestojí. Z letáka, ale ani z internetovej stránky dopravného podniku to nie je jasné. Zmiatlo ma to, a nebol som sám!" pohoršoval sa 62-ročný Karlovešťan Juraj Cevej. Dožaduje sa presných, nezavádzajúcich informácií. Dopravný podnik sa včera zaviazal zopakovať informačnú kampaň.
Zrušenie linky č. 71 skomplikovalo život obyvateľom Podunajských Biskupíc a Vrakune. Situáciu chce DPB vyriešiť posilnením trolejbusovej dopravy v rannej špičke a zvýšením kapacity na linke č. 67 v najzaťaženejšom úseku medzi Biskupicami a Ružinovom.
Problémom je aj doprava detí z okolia Slovnaftu do základných škôl. Východiskom by mohol byť školský autobus, na ktorom sa dopravári mienia dohodnúť s mestskou časťou Ružinov.
Ďalšie zmeny v MHD vyplynú z práve prebiehajúceho dopravného prieskumu. "Do konca októbra situáciu zhodnotíme a navrhneme opatrenia," prisľúbil na včerajšom rokovaní mestských poslancov generálny riaditeľ Dopravného podniku Ján Zachar.
ja som ti argumenty napisal - kopec liniek na vyber k prestupu, prazdne busy, obcerstvovacie kapacity, znama stanica k najdeniu/orientacii
Trebars ako sa z Halovej dostanes do IKEA? Podla mna je najjednoduchsie odviezt sa 83kou na SAV a potom ist z Hl.st. 61tkou do IKEA. 1 prestup a linky s fajn intervalom, mas este inu alternativu s 1 prestupom? (tu bezplatnu linku raz za hodinu ci ako vlastne chodi nepocitam) Ostatne nevidim dovod preco chodit zo SAV na Koop a nie na Hl.st., vzdialenost je to zhruba rovnaka a Hl.st. je urcite pohodlnejsia zastavka s obcerstvenim.
1. neviem ako konecna vylucuje prestupovanie, o co sa na nej inak prestupuje z busu na busu ako na nie-konecnej?
2. naco slapat zo SAV na Koop ked mozem prejst par metrov na hl.st. a casovo by som beztak tou chodzou prakticky nic neusetril, navyse konecna ma vyhodu prazndych busov a v prip. hl.st. aj obcerstvovacie kapacity a pod., ver mi ze sa radsej odveziem az na hl. stanicu a tam si nastupim do prazdneho busu, nez vystupovat na SAV a odtial sa trepat na Koop a to vsetko uz nie do prazdneho busu taktiez s min. moznostami obcerstvenia (skuste si na koop ci SAV kupit cap. kofolu)
takze by mi mohol dat niekto rozumny dovod preco mate taky problem uznat hl.st. za prestupny uzol ked sa v nom raz zbieha x liniek a prestupovanie tam je pohodlne a do prazdnych busov
Neviem či električky z 2. pol rokov 80. a mladších (tých je myslím väčšina, pričom sem zaraďujem aj staršie po REKO) sú šroty, keď sú ešte vo svojej výrobcom udávanej životnosti.
Technopol pokiaľ viem rozchod bude aj vPetržalke najprv 1 000 mm. Ono totiž s rozchodom 1 435 mm by si musel vybaviť do r. 2008 aspoň vybrané trate v meste, aby tie linky išli niekam, samozrejme aj trať do ÚD Jurajov Dvor, trate v ÚD, atď. ak by si chcel hneď od začiatku rozchod pre Petržalku 1435 mm.
Re #49970 slovanista21:Ak myslíš zastavkové CSP, tak to by som na tvojom mieste nerobil. Ono to totiž zabije veľa času (vlastná skúsenosť, keď som mal 10, robil som cca pol hodinu denne taký CSP pre súčasnú L1 a trvalo mi to cca 1 mesiac pre 1 smer.)
Re #49979: Hl. st. u nás nikdy nebude podľa mňa prestupným uzlom preto, lebo 1. všetky linky, čo tam chodia tam majú konečnú, 2. Všetky majú 1. zastávku (SAV, Kooperativa) vo veľmi malých vzájomných vzdialenostiach a tým pádom použiješ na prestup tieto zastávky a nie Hl. st.
zdarek, plosim,plosim, viete mi pobedat, ci je spolahnutie na cp.zoznam.sk co sa MHD v BA tyka? a druha, este dolezitejsia otazka, podla toho, ze na mapy.atlas.sk este nie je most apollo, znamena to, ze aj zastavky mhd, ktore su tam naznacene (a po kliknuti sa linkuju na imhd.sk), nie su aktualne? dakujeeeeem. mam obmedzeny pristup na net, tak si nemozem vsetko teraz overit. dik
vidis a tech. uroven vora tomu moc nezodpoveda, absencia moznosti zmenit si pocet prispevkov na stranke, ignoracia, e-mail notifikacia len na odpovede na moj prispevok...
Velmi vela zdvojenych tras :)) Co sa tyka, tvojho tvorenia CP, spomal lebo ked si prepocitas vozokilometre dotovane na elektricku, tak ti vyjde mozno smiesny 20 - 25 minutovy interval na kazdej linke.
Ked by som nieco mal prerabat, tak mozno na radialny system s prestupom, vzhladom na tarifu v BA.
13 Hlavna stanica - Obchodna - Jesenskeho - Safarik - Obchodna - Hlavna stanica
Doplnkove
7 Vinohrady - obchodna - tunel -Karlovka a spat Len v spicke
6 Karlovka - nabrezie - Jesenskeho - Spitalska - ZST Nove mesto
Chcelp by to len : zrusit Florianske, a spravit prestupnu zastavku Technicka univerzita spolu aj z autobusovou zastavkou a linky 94 a 80 nasmerovat priamo integrovat do zastavky. S tym, ze 80 by nekoncila na Kollarku ale na Vazovovej.
PS: Odhadom ako pozeram na ten moj vyplod atak dalo by sa to dat na 6 min interval na kazdej linke celodenne , prazdnniny 10 min a volne dni na 15 min.
Mas oblastne horucky? Chces aby ta ukamenovalo 2000 studentov a ja? Mlada Garda a Riazanska su jedna z najvyuzivanejsich zastavok na Racianskej radiale.
Ale take ako zrusit Novy zahon a zlucit ju do zastavky vozovna kecerovo, to ta nenapada? Lebo to je asi jedine co si zasluzi zrusit.
Add Kollarovo: A ty si normalny dat zastavku pred semafor? Zas to je ptakovina co si napisal.
PS: Vozovna kacerov je vyuzivana zastavka, priblizne ako Heckova. Takze, odmietam primat taky nazor, ze kacerov na znamenie. Z ostatnymi moozem suhlasit
hmm tak potom preco tak zhovadili prepojenie dolnych honov a petrzalky ? donedavna som to zobral linkou 97, dnes vsak musim cestovat do sirsieho centra...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
tr3mp
A niekedy v budúcnosti:
1. Petržalka juh – Janíkov dvor – Jantárová cesta – Šafárikovo nám. [ – Nám. SNP – Štefánikova – Hlavná stanica – Račianske mýto – Trnavské mýto – Miletičova – ] Ružinovská – Ružinov – Letisko *(intervaly: 4/5/4/6)*
11. Janíkov dvor – Jantárová cesta – Šafárikovo nám. [ – Nám. SNP – Štefánikova – Hlavná stanica – Račianske mýto – Trnavské mýto – Miletičova – ] Ružinovská – Ružinov (intervaly: *(intervaly: 4/5/4/6)*