Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Tomi #50026:
od trnavskeho myta do petrzalky ide 78 len cez pracovne dni a aj to ta len tak vyklopi hned za mostom...

"Tak isto od Dúbravky: do Petržalky ide L83, 34-ou sa dostaneš na Predstaničné nám., kde efektívne prestúpiš smer Dolné hony, Vlčie Hrdlo, letisko..." - zabudas na to ze sa nejde len na dolne hony, slovnaft a pod, ale aj opacne, a tam ta tie spoje vyhodia bud na racku, pri ymce alebo na stanici... ziadne predstanicne nam....
Reply on: NN #50020:
Ja si tiež myslím, že Hlavná stanica nie je prestupový uzol. Veď keď ideš od Trnavského mýta, do Petržalky ide 78, resp. zastávky pred tým 68 a 98 a nemusím sa trepať až na HS. Tak isto od Dúbravky: do Petržalky ide L83, 34-ou sa dostaneš na Predstaničné nám., kde efektívne prestúpiš smer Dolné hony, Vlčie Hrdlo, letisko... Neviem si predstaviť, že by si z Dúbravky vystúpil na Sokolskej a čakal na 41 a 32, aby si na HS sadol do prázdneho busa. Z vlastnej skúsenosti vidím, že väčšina ľudí z Petržalky na HS neprestupuje. Buď vystúpia na Zochovej, SAV alebo použijú linku cez iný most do inej mestskej časti.
A ja osobne som za posledný rok využil HS len na prestup na L41 a raz na L81.
Aby bol z HS prestupový uzol, muselo by prísť k zmenám vo vedení liniek a zrušiť "prejazdové" linky ako 21, 63, 83 a pod.
Reply on: AAA #50017:
nikdy nehovor nikdy... moje fantazie o kolajovej sieti elektriciek obsahuju aj nieco take ako pokracovanie (elektrickovej) trate razenym tunelom popod kramare, kde by bola podzemna zastavka/stanica, na patronku a odtial do lamaca a mlynskej doliny (prva zo spojok medzi radialami s odbockou k intrakom)

Re #50019 AAA: tak mi napriklad ukaz rozumnejsi prestup medzi linkami 201 a 93 ako na hlavnej stanici...
Reply on: tr3mp #50012:
v tom tvojom príspevku Po otvorení trate do Petržalky už počítaš s novou zastávkou na Radlinskeho??? (s tým tvojim navrhom suhlasim na 101% ) ?
Reply on: AAA #50017:
Ja som nechcel aby bol rozchod 1435 , iba som nevedel aký sa plánuje ( mne je jedno aký bude ) , a čo sa týka električiek tak som narážal na električky typu T3 ktoré ete neboli modernizované (inak napríklad modernizované K2S su super )
CSS v križovatke Devínska cesta–Karloveská ul., MČ Bratislava Karlova Ves

Účelom stavby cestnej svetelnej signalizácie je zvýšiť priepustnosť uvedenej križovatky, zvýšiť bezpečnosť odbočovania do Devína a zvýšiť bezpečnosť pohybu chodcov pri električkových nástupištiach na Karloveskej ul. a cez Devínsku cestu. Stavbou sa zrealizujú 2 samostatné pruhy pre priamy smer na Karloveskej ul. smerom od Molecovej a jeden vyhradený pruh pre autobusy. V smere z Devína budú samostatné pruhy na odbočenie vľavo do Karloveskej, vpravo do centra a samostatný pruh pre autobusy MHD, smer do centra s otočkou pre duobus, jazdiaci na Dlhé diely. Celá križovatka bude riadená cestnou svetelnou signalizáciou a riadené pešie priechody budú vybavené vibračnými tlačidlami. Projektantom stavby je PROJ-SIG, s.r.o., CESTPROJEKT, s.r.o. Bratislava, zhotoviteľom NOPE, a.s. Bratislava. Náklady – 36 mil. korún.


Preferencia MHD Karloveská radiála , CSS Križovatka Botanická ul. – Družba, MČ Bratislava Karlova Ves

Cieľom stavby je zvýšiť bezpečnosť dopravy, jej priepustnosť a prejazdnosť mestskej hromadnej dopravy. Stavba rieši zriadenie cestnej svetelnej signalizácie, stavebné úpravy križovatky – rozšírenie plochy električkového telesa v smere do Karlovej Vsi pre osadenie stĺpika CSS (na úkor

jazdných pruhov), na vjazde do Družby sa mení vnútorný polomer smerového oblúka. Rieši aj zriadenie elektrickej prípojky NN pre CSS. Náklady na stavbu sú 7,5 mil. korún.


Preferencia MHD Karloveská radiála, križovatka Rázusovo nábr. – Rigeleho ul., CSS, MČ Bratislava Staré mesto

Zámerom stavby je umožniť ľavé odbočenie do Rigeleho ulice z Rázusovho nábrežia, priblížiť zastávku MHD k pešiemu priechodu a riadenie vytvorenej križovatky cestnou svetelnou signalizáciou.

Stavebné úpravy spočívajú vo vytvorení pravého jazdného pruhu v šírke 3,00 m a predĺžení pruhu na

zastávky pre MHD a autobusy obhliadky mesta v šírke 3,00 m. S úpravou súvisia preklady dotknutých

podzemných sietí, úprava peších komunikácií a cestná svetelná signalizácia. Rozpočtované náklady na stavbu sú 15 mil. korún.
Trasovanie liniek sa asi nezmení
http://www.vecernikba.sk/1182a00a.php

VYTRHNUTÉ Z INTERNETU (21.09.2005; Slovo; č. 38/2005, s. 9; Greguš Peter)
http://www.noveslovo.sk/clanok.asp?id=13404&cislo=38/2005


Ďalšie zmeny v MHD navrhnú do konca októbra (23.09.2005; Pravda; príloha Bratislava, s. I, II; KOPŘIVOVÁ Alena)
BRATISLAVA - Viac ako 1 200 občanov písalo a telefonovalo do Dopravného podniku po septembrových zmenách v MHD. Najčastejšie si pýtali radu. Ďalší sa ponosovali na vynútené prestupovanie. Domáhali sa tiež obnovy pôvodných spojov.

S konkrétnou sťažnosťou prišli cestujúci z linky č. 96. Ide z Holíčskej ul. v Petržalke cez Prístavný most na Železničnú stanicu Nové Mesto a späť. Kritizovali nedostatočnú kapacitu malých vozidiel. Dožadovali sa kĺbových autobusov.

Podľa riaditeľa divízie autobusov Karola Kállaya je v tomto smere Dopravný podnik bezmocný. "Autobusy nie sú. Všetky Ikarusy 280 sú po lehote životnosti. Z celkového počtu 470 vozidiel, ktoré máme k dispozícii, je 30 až 32 na vyradenie. Akútne potrebujeme 50 nových kĺbových autobusov, na ktoré sa dá absolútne spoľahnúť. Ľudí najviac hnevajú výpadky, ktoré zapríčiňujú nepravidelnosť spojov," mieni.

Ako ďalej uviedol, v tomto roku Dopravný podnik kúpil iba sedem 9,5-metra dlhých midi autobusov. V novembri by mali ešte prísť dva 7,5-metrové mini autobusy. "Tie plánujeme nasadiť v kopcovitom teréne Horského parku," doplnil Kállay.

Občania ešte stále poukazujú na nedostatočné informácie. "Na letáku, ktorý som získal v Bratislavskom kultúrnom a informačnom stredisku na Klobučníckej, sa uvádza, že linka č. 80 ide cez Nový most. To je síce pravda, ale na ňom nestojí. Z letáka, ale ani z internetovej stránky dopravného podniku to nie je jasné. Zmiatlo ma to, a nebol som sám!" pohoršoval sa 62-ročný Karlovešťan Juraj Cevej. Dožaduje sa presných, nezavádzajúcich informácií. Dopravný podnik sa včera zaviazal zopakovať informačnú kampaň.

Zrušenie linky č. 71 skomplikovalo život obyvateľom Podunajských Biskupíc a Vrakune. Situáciu chce DPB vyriešiť posilnením trolejbusovej dopravy v rannej špičke a zvýšením kapacity na linke č. 67 v najzaťaženejšom úseku medzi Biskupicami a Ružinovom.

Problémom je aj doprava detí z okolia Slovnaftu do základných škôl. Východiskom by mohol byť školský autobus, na ktorom sa dopravári mienia dohodnúť s mestskou časťou Ružinov.

Ďalšie zmeny v MHD vyplynú z práve prebiehajúceho dopravného prieskumu. "Do konca októbra situáciu zhodnotíme a navrhneme opatrenia," prisľúbil na včerajšom rokovaní mestských poslancov generálny riaditeľ Dopravného podniku Ján Zachar.
Reply on: AAA #50019:
ja som ti argumenty napisal - kopec liniek na vyber k prestupu, prazdne busy, obcerstvovacie kapacity, znama stanica k najdeniu/orientacii

Trebars ako sa z Halovej dostanes do IKEA? Podla mna je najjednoduchsie odviezt sa 83kou na SAV a potom ist z Hl.st. 61tkou do IKEA. 1 prestup a linky s fajn intervalom, mas este inu alternativu s 1 prestupom? (tu bezplatnu linku raz za hodinu ci ako vlastne chodi nepocitam) Ostatne nevidim dovod preco chodit zo SAV na Koop a nie na Hl.st., vzdialenost je to zhruba rovnaka a Hl.st. je urcite pohodlnejsia zastavka s obcerstvenim.
Reply on: NN #50018:
A ty mi skús dokázať, že to prestupný uzol je. Teda, že ľudia z nejakej časti mesta idú na stanicu aby sa dostali do inej, keď sa to dá aj inak.
Reply on: AAA #50017:
1. neviem ako konecna vylucuje prestupovanie, o co sa na nej inak prestupuje z busu na busu ako na nie-konecnej?

2. naco slapat zo SAV na Koop ked mozem prejst par metrov na hl.st. a casovo by som beztak tou chodzou prakticky nic neusetril, navyse konecna ma vyhodu prazndych busov a v prip. hl.st. aj obcerstvovacie kapacity a pod., ver mi ze sa radsej odveziem az na hl. stanicu a tam si nastupim do prazdneho busu, nez vystupovat na SAV a odtial sa trepat na Koop a to vsetko uz nie do prazdneho busu taktiez s min. moznostami obcerstvenia (skuste si na koop ci SAV kupit cap. kofolu)

takze by mi mohol dat niekto rozumny dovod preco mate taky problem uznat hl.st. za prestupny uzol ked sa v nom raz zbieha x liniek a prestupovanie tam je pohodlne a do prazdnych busov
Reply on: Technopol #49956:
Neviem či električky z 2. pol rokov 80. a mladších (tých je myslím väčšina, pričom sem zaraďujem aj staršie po REKO) sú šroty, keď sú ešte vo svojej výrobcom udávanej životnosti.
Technopol pokiaľ viem rozchod bude aj vPetržalke najprv 1 000 mm. Ono totiž s rozchodom 1 435 mm by si musel vybaviť do r. 2008 aspoň vybrané trate v meste, aby tie linky išli niekam, samozrejme aj trať do ÚD Jurajov Dvor, trate v ÚD, atď. ak by si chcel hneď od začiatku rozchod pre Petržalku 1435 mm.
Re #49970 slovanista21:Ak myslíš zastavkové CSP, tak to by som na tvojom mieste nerobil. Ono to totiž zabije veľa času (vlastná skúsenosť, keď som mal 10, robil som cca pol hodinu denne taký CSP pre súčasnú L1 a trvalo mi to cca 1 mesiac pre 1 smer.)
Re #49979: Hl. st. u nás nikdy nebude podľa mňa prestupným uzlom preto, lebo 1. všetky linky, čo tam chodia tam majú konečnú, 2. Všetky majú 1. zastávku (SAV, Kooperativa) vo veľmi malých vzájomných vzdialenostiach a tým pádom použiješ na prestup tieto zastávky a nie Hl. st.
Petržalský úrad zbiera sťažnosti http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=2392352 Ľudia si na zmeny v doprave stále nezvykli http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=2392355 a este perlicka Mesto v prvom polroku hospodárilo s prebytkom http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=2392358
zdarek, plosim,plosim, viete mi pobedat, ci je spolahnutie na cp.zoznam.sk co sa MHD v BA tyka? a druha, este dolezitejsia otazka, podla toho, ze na mapy.atlas.sk este nie je most apollo, znamena to, ze aj zastavky mhd, ktore su tam naznacene (a po kliknuti sa linkuju na imhd.sk), nie su aktualne? dakujeeeeem. mam obmedzeny pristup na net, tak si nemozem vsetko teraz overit. dik
Reply on: Papyr #50007:
vidis a tech. uroven vora tomu moc nezodpoveda, absencia moznosti zmenit si pocet prispevkov na stranke, ignoracia, e-mail notifikacia len na odpovede na moj prispevok...
Reply on: tr3mp #50012:
Oprava intervalov v časti pôvodného príspevku:
A niekedy v budúcnosti:
1. Petržalka juh – Janíkov dvor – Jantárová cesta – Šafárikovo nám. [ – Nám. SNP – Štefánikova – Hlavná stanica – Račianske mýto – Trnavské mýto – Miletičova – ] Ružinovská – Ružinov – Letisko *(intervaly: 4/5/4/6)*
11. Janíkov dvor – Jantárová cesta – Šafárikovo nám. [ – Nám. SNP – Štefánikova – Hlavná stanica – Račianske mýto – Trnavské mýto – Miletičova – ] Ružinovská – Ružinov (intervaly: *(intervaly: 4/5/4/6)*
Keď už sa tu osviežila stará téma, osviežim aj ja svoju prestavu:
1. Nám. Ľ Štúra – Šafárikovo nám./Jesenského – Nám. SNP – Obchodná – Štefanovičova – Hlavná stanica (intervaly: 4/5/4/6)
11. Nám. Ľ Štúra – Šafárikovo nám./Jesenského – Špitálska – Americké nám. – Radlinského – Račianska – Rača (intervaly: 4/5/4/6)
2. Dúbravka – Karlova Ves – nábrežie – Štúrova – Špitálska – Krížna – Trnavské mýto – Miletičova – Ružinovská – Ružinov (intervaly: 4/5/4/6)
3. Hlavná stanica – Štefanovičova – Radlinského – Vazovova – Trnavské mýto – Vajnorská – ŽST Nové Mesto (intervaly: 4/5/4/6)
4. Karlova Ves – tunel – Obchodná – Radlinského – Vazovova – Trnavské mýto – Vajnorská – Zlaté Piesky (intervaly: 4/5/4/6)

Po otvorení trate do Petržalky:
1. Janíkov dvor – Jantárová cesta – Štúrova – Nám. SNP – Obchodná – Štefanovičova – Hlavná stanica (intervaly: 4/5/4/6)
11. Janíkov dvor – Jantárová cesta – Štúrova – Špitálska – Americké nám. – Radlinského – Račianska – Rača (intervaly: 4/5/4/6)
2. Dúbravka – Karlova Ves – nábrežie – Štúrova – Špitálska – Krížna – Trnavské mýto – Miletičova – Ružinovská – Ružinov (intervaly: 4/5/4/6)
3. Hlavná stanica – Štefanovičova – Radlinského – Vazovova – Trnavské mýto – Vajnorská – ŽST Nové Mesto (intervaly: 4/5/4/6)
4. Karlova Ves – tunel – Obchodná – Radlinského – Vazovova – Trnavské mýto – Vajnorská – Zlaté Piesky (intervaly: 4/5/4/6)

A niekedy v budúcnosti: ?
1. Petržalka juh – Janíkov dvor – Jantárová cesta – Šafárikovo nám. [ – Nám. SNP – Štefánikova – Hlavná stanica – Račianske mýto – Trnavské mýto – Miletičova – ] Ružinovská – Ružinov – Letisko (intervaly: 8/10/8/12)
11. Janíkov dvor – Jantárová cesta – Šafárikovo nám. [ – Nám. SNP – Štefánikova – Hlavná stanica – Račianske mýto – Trnavské mýto – Miletičova – ] Ružinovská – Ružinov (intervaly: 8/10/8/12)
2. Dúbravka – Karlova Ves – nábrežie [ – Šafárikovo nám. – Dostojevského rad – AS Mlynské nivy – Karadžičova – Trnavské mýto – ] Kukučínova – Račianska – Rača (intervaly: 4/5/4/6)
3. VW – Devínska Nová Ves – Dúbravka – Harmincova – Lamačská – Brnianska [ – Pražská – Hlavná stanica – ] Štefanovičova [ – Americké nám. – AS Mlynské nivy – ] Mlynské nivy – Slovnaftská – Vlčie hrdlo – Slovnaftská – Kazanská – Dolné hony (intervaly: 4/5/4/6)
4. Karlova Ves [ – tunel – ] Obchodná – Radlinského – Vazovova – Trnavské mýto – Vajnorská – Zlaté Piesky – Vajnory (– CEPIT?) (intervaly: 8/10/8/12)
14. Karlova Ves [ – tunel – ] Obchodná – Radlinského – Vazovova – Trnavské mýto – Vajnorská – ŽST Nové Mesto (intervaly: 8/10/8/12)
5. Šafárikovo nám. – Špitálska – Americké nám. – Radlinského – Račianska – Tomášikova – Ružinovská – Košická – Pribinova – Šafárikovo nám. (intervaly: 4/5/4/6)
15. opačne ako 5. (intervaly: 4/5/4/6)

Poznámky:
intervaly: špička/sedlo/víkend
[] – podzemný úsek
Reply on: slovanista21 #49965:
Velmi vela zdvojenych tras :)) Co sa tyka, tvojho tvorenia CP, spomal lebo ked si prepocitas vozokilometre dotovane na elektricku, tak ti vyjde mozno smiesny 20 - 25 minutovy interval na kazdej linke.

Ked by som nieco mal prerabat, tak mozno na radialny system s prestupom, vzhladom na tarifu v BA.

12 / Dubravka - Karlovka - Nabrezie - Safarikovo - Kapucinska - Karlovka - Dubravka
1/ Dubravka - Karlovka - Tunel - Jesenskeho - new most - Dubravka

5 / Raca - Vazovova - obchodna - Tunel - Nabrezie - Safarikovo nam. - Spitalska - Raca
11 / Raca - Americke - Jesenskeho - Nabrezie - Tunel - Obchodna - Raca

9 / Ruzinov - Vazovova - Obchodna - Tunel - Nabrezie - Safarikovo nam. - Spitalska - Ruzinov
14 / Ruzinov - Spitalska - Jesenskeho - new bridge - Tunel - Obchodna - Vazovova - Ruzinov

2 / Zlate - Vazovova - Obchodna - Tunel - Safko - Spitalska - Zlate
4 / Zlate - spitalska - Jesenskeho - Tunel - Obchodna -Zlate

13 Hlavna stanica - Obchodna - Jesenskeho - Safarik - Obchodna - Hlavna stanica

Doplnkove
7 Vinohrady - obchodna - tunel -Karlovka a spat Len v spicke
6 Karlovka - nabrezie - Jesenskeho - Spitalska - ZST Nove mesto

Chcelp by to len : zrusit Florianske, a spravit prestupnu zastavku Technicka univerzita spolu aj z autobusovou zastavkou a linky 94 a 80 nasmerovat priamo integrovat do zastavky. S tym, ze 80 by nekoncila na Kollarku ale na Vazovovej.

PS: Odhadom ako pozeram na ten moj vyplod atak dalo by sa to dat na 6 min interval na kazdej linke celodenne , prazdnniny 10 min a volne dni na 15 min.
Reply on: inTony #49996:
Mas oblastne horucky? Chces aby ta ukamenovalo 2000 studentov a ja? Mlada Garda a Riazanska su jedna z najvyuzivanejsich zastavok na Racianskej radiale.
Ale take ako zrusit Novy zahon a zlucit ju do zastavky vozovna kecerovo, to ta nenapada? Lebo to je asi jedine co si zasluzi zrusit.
Add Kollarovo: A ty si normalny dat zastavku pred semafor? Zas to je ptakovina co si napisal.

PS: Vozovna kacerov je vyuzivana zastavka, priblizne ako Heckova. Takze, odmietam primat taky nazor, ze kacerov na znamenie. Z ostatnymi moozem suhlasit
Reply on: slovanista21 #49976:
Preboha, nekompromituj ma 🙂
Reply on: donats #50002:
Samozrejme, ničím iným to ani spôsobené byť nemôže.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.