All:
Ako vidím téma metro začína byť dosť oblúbená. Vrátim sa teda k problému dopravy v Bratislave. Včera som písal, že Petržalka ale aj celé mesto by potrebovalo rýchlodrážny, veľkokapacitný dopravný systém, či už rýchlu električku alebo metro. Mal by obslúžiť celú Petržalku naprieč na povrchu, na vlastnom telese bez akýchkoľvek prekážok. Na druhú stranu Dunaja by prešiel popod tok rieky a celé centrum a jeho širšie okolie by obsluhoval v podzemí, kde by vytvoril uzatvorený okruh mesta v smere: Pribinová - Suché mýto - Hlavná stanica - priestor medzi Račianským a Trnavským mýtom - AS Mlynské Nivy - Pribinová. V priestore medzi Račianským a Trnavským mýtom by sa sieť rozdelovala na račianskú, vajnorskú a ružinovskú radiálu a po uzavretí okruhu na Pribinovej by pokračoval po nábreží na karlovesko-dúbravskú radiálu s predĺžením do Devínskej Novej Vsi (počet obyvateľov cca 15 000, závod WOLKSWAGEN 7 000 zamestnancov). Na spomínaných radiálach by sa systém napojil na jestvujúce električkové trate, ktoré by sa prerobili na rýchlodrážne s menším počtom zastávok a väčšími vzdialenosťami medzi nimi. Oblasti tiahnúce sa popri radiálach by boli obsluhované autobusovou, trolejbusovou doplnkovou dopravou, poprípade klasickou električkou. Trasovanie tohto systému vlastne kopíruje už jestvujúci návrh ľahkého metra typu MATRA, ktorý popísal aj "tr3mp" až na dve výnimky a to vajnorská radiála a predĺženie do Devínskej Novej Vsi. Centrum mesta by bolo obsluhované doplnkovou dopravou trolejbusy, okrajovo autobusy a jestvujúce trate električiek, ktoré by už do okrajových častí mesta nepremávali a bola by pre nich zriadená nová vozovňa niekde v oblasti Pribinovej. Je totiž zbytočné, aby po jednej radiále išla aj električka spoločne s rýchlodrážnym systémom. Toto je len môj pohľad na riešenie zložitej dopravnej situácie v Bratislave, ktorú už začal riešiť ešte v roku 1988 ÚV KSČ ale nič nevyriešil a ani nasledujúce vlády po ňom.
Papyr:
Pítaš sa ako je na tom metro? V roku 1989 schválila federálna vláda 5 mld. Ksč na výstavbu ťažkého metra sovietského typu. Stavba sa aj začala čomu svedčia aj základz vozovňe metra v Janíkovom dvore medzi sídliskami LÚKY VI a VII. Mesto ale od tohto projektu upustilo s tým, že nechce tento typ metra. Peniaze sa prepadli a nič sa už nepostavilo. Je to škoda, lebo možno teraz by sme sa už mohli prepravovať z Petržalky ako ľudia a nie ako prepravný substrát, čo je výraz pre cestujúcich v pražskom dopravnom podniku. Mesto začalo hľadať inú alternatívu metra až sa dopracovali už k spomínanému typu MATRA. Ten by sa mohol začať stavať už aj tento rok. Financie by poskytla rakúska aj francúzska strana. Jediný problém sú len štátne záruky na úver, bez ktorých peniaze nebudú. Ak by nakoniec vláda odklepla záruky mohlo by sa začať stavať čo by prinieslo aj osoh. Na stavbe by sa 80% podielali slovenské stavebné firmy, ktorým by vzrástol obrat, čo znamená väčšie odvody do štátnej pokladne a taktiež by vzrástla aj zamestnanosť v stavebníctve, kedže na stave by pracovalo cca 20 000 ľudí a ďalších niekoľko tisíc nepriamo v iných odvetviach. Je to úvaha na zamyslenie. NEMYSLÍŠ?
mhd v bystrici je hrozna zalezitost, poslednych par rokov ma tak stve, ze ju vobec nepouzivam. preco: zvykol som obcas cestovat trolejbusom zo zeleznicnej stanice do radvane (linka 2, vtedy to bolo 8 zastavok, teraz tusim jedna naviac). ked vsak zaviedli nastupovanie prednymi dverami, kde clovek dal vodicovi peniaze za listok (presne, nie viac), vodic mu dal listok, a cestujuci si ho hned aj cvakol pri vodicovi, to sa mi zda byt divne. a v dopravnej spicke aj dost pomale. spravil som raz experiment, horeuvedenu trasu (8 zastavok, teda kus cesty) som isiel peso a vychadzal som sucasne s trolejbusom. do ciela som prisiel skor. a to sa mi podarilo viackrat a odvtedy chodim po bystrici zasadne peso. je mozne ze sa to uz zmenilo, ale takyto system dopravy sa mi zdal byt divny ale v bystrici je vselico divne, najma v mhd ...
Ta norma asi nebude platna pre celu SR - ved napr. Bystrica ma tabulky na zltom podklade, cervene cisla a cierne pismena. Aj Nitra ma ine farby.
K doprave do prilahlych obci: Aj v BB jazdi MHD do obci, ktore nie su jej sucastou. Je tam ale vyssie jednorazove cestovne.
DP: ja som hovoril o trasach metra v bratislave. sice este neexistuju, ale plan je uz roky jasny. pre uplnost (keby niekto nevedel) a aby kazdy vedel o com hovorim: trasa A: Dubravka - Karlovka - Kamenne namestie - AS - Trnavske Myto - Gastanovy hajik (- Raca), trasa B: Janikov dvor - Petrzalka - Kamenne namestie - hlavna stanica - Trnavske Myto - Ruzinov (- letisko).
PAPYR:Dopravni podnik mesta Ceske Budejovice, ma prepravuje cestujici z mesta do jinech obci, NEJEDNA SE O INTEGROVANOU DOPRAVU.
Podivej se na jejich stranky...
www.dpmcb.cz
Jaroslav a DP: Nevim, cim to je, snad je to nejaky sesty smysl, ale nejste vy dva nahodou jeden a tentyz clovek (nechci tady pouzivat termin schizofrenik, abych neurazil, ale neco na ten zpusob)?
Martin: Co se zakoupeni ruskych vozu metra tyce, obavam se, ze E ani 81.atd se uz nedelaji. Kdysi jsem videl obrazek nejakeho prototypu snad I nebo J, ktery chteli dodat do Prahy, a ackoliv vypadal docela zajimave, neuspeli (vnitrnosti asi byly podstatne mene zajimave, spise odrazujici).
Priznivci bratislavskeho metra: Na metro bych se byt vami zatim vykaslal. Pokud uz utracet penize tak za nejaky typ rychle (misty treba podpovrchove) tramvaje. Na Patryalku by mohla vest nejaka rychlodraha, a na miste se rozvetvit. Ono je to take otazka urbanisticke skladby dane ctvrti. Aby tam nebylo jen bydleni, ale i obchody, kina a jine kulturnosti, a aby lide nemuseli za kazdou blbosti jezdit jen az do centra (skutecny stav veci neznam - vlastne celou Bratislavu znam jen z okenka vlaku(pokud jsem zrovna nespal)) .
Co se tyce hloubky prazskeho metra, konkretne trasy A, zkuste se podivat na podelny profil trasy ///.
a do tretice vsetko dobre:
metro B ma koncit na letisku (perspektivne, ale treba tak mysliet, aj ked nie su peniaze). trasa A na oboch koncoch (dubravka a gastanovy hajik) ma koncit pri zeleznici + nove primestske autobusove stanice. podobna busova stanica ma byt aj na letisku. nebolo by rozumnejsie spravit takuto stanicu az vo vajnoroch v nadvaznosti na zeleznicu. a navyse tam bude aj elektricka z vajorskej? toto je otazka do plena ...
nove elektickove a trolejbusove trate v ba
zostrucneny prehlad bol na bratislava.sk ale uz to asi stiahli, nemozem to tam najst.
d3k0: ja som sa do primacialneho palaca dostavil, ale nik mi tam nevedel povedat kde ten uzemny plan je vies mi poradit? a navyse je to myslim tak vynikajucu otvorene (casovo), ze bezny clovek sa tam po robote nema sancu dostat. a potom sa povie, ze obcan nema zaujem o veci verejne ...
a este jedna vec, su tam aj plany jednotlivych tras, s nejakym casovym harmonogramom a mapami? lebo to co bolo na internete bolo len ... elektricka do vajnor k zeleznicnej stanici, ale kade a ako, to tam nebolo. a elektricku po riazanskej som tiez nejako prehliadol.
v budapesti jazdia expresne linky aj so svetelnymi transparentmi, je to riesene dvojfarebnym displayom. zakladny napis je tusim zeleny a stvorec okolo cisla cerveny. do jednotlivych smerov chodi jedno zakladne cislo linky napr 38, a dalsie linky, bud dlhsie alebo s odbockami sa volaju 138, 38A a pod. expres je 38 ale v cervenom stvorceku. ked sa pozriete na mapu budapesti spred 40 rokov, cisla liniek do kazdej oblasti su tie iste a nikoho netrapi, ze neexistuje oblastny system oznacovania liniek.
a este k bratislavskemu fantastickemu oblastnemu oznacovaniu. bezim na zastavku a pozeram na cislo autobusu, u mna su to napr. 86,96,98 alebo 85,95 (lachova). z vacsej dialky tie cisla dost splyvaju.
tento system ma zlepsit orientaciu cestujucich. aj ked znalost liniek je skor zvyk. podla nejakeho materialu prve (pripadne druhe) cislo linky oznacuje oblast, kde prevazne linka premava, napr. 95 v petrzalke, 79 v biskupiciach. cize ked 95 premava prevazne v petrzalke vacsina zastavok je petrzalke, takze podla orientacneho systemu viem, ze 9 = petrzalka a tento spoj premava v petrzalke. to mi je ale dost nanic, ked som v petrzalke (okrem safka). podla ocakavania by taky spoj mal chodit do race/vajnor a 79 do petrzalky. naco boli takto zbytocne vyhodene peniaze, nepoviem keby bol ten system aspon dobry ale takto ...
o trolejbusoch nebudem ani radsej nic hovorit
mimochodom, kolko stoji jedna tabulka a jeden cestovny poriadok, a kolko ich bolo zmenenych?
nove vozidlo by sme za to asi nekupili (alebo hej) ale aj tak je to dost vela vyhodenych penazi
Ad Petržka: ak by bola Bratislava 5 (Petržalka) samostatné mesto, bezosporu by bola tretím najľudnatejším mestom SR. Zase Bratislava by potom mala len 300 tisíc. Ale ktoré mesto je tretie najľudnatejšie teraz? No? No moje rodné... joj, až sa mi zacnelo...
Ad all: neviete niekto, aké predpisy sa vzťahujú na situáciu, keď DP nejakého mesta prevádzkuje dopravu do poblízkych obcí? Kedysi sa o tom kdesi diskutovalo, že to smie len SAD, ale nie DP. Čo je na tom pravdy?
Ad metro: BA ho potrebuje, veď tam sa nedá nikam dostať v reálnom čase. Aspoň teda tá jedna linka z Petržalky by mohla byť. Veď nie je potrebné stavať všade metro tak hlboko ako pražské A-čko, ktoré je zároveň protiatómový kryt snáď v celej dĺžke... kurňa, na Hradčanskej, kde bývam, to trvá dve minúty kým tam zlezú pohyblivé schody... dokonca pri vhodnej voľbe vozidiel nemusí byť ani kryté. Viete niekto o tom, ako stojí BA metro v súčasnosti?
Papyr: Tie tabuľky vraj upravuje STN, ale mám to od jedného kamoša, čo robí na Ministerstve dopravy, takže viac o tom neviem.
Color: Propagácia konkurencie ide cez Recar, pretože im nasľubovali nejakú reklamu na svojich stránkach, aj keď tam žiadna nie je... Na rozdiel od nich, my reklamu Recaru máme pod každou fotkou, pretože našou zásadou je čestnosť a nie sľubovanie...
Vlado: Nevadí, nič sa nestalo, aj tak ti ďakujem za cenné informácie. (Pre nezasvätených - Vlado napísal toto:
Ikarus 620 - mestská verzia
Ikarus 630 - medzimestská verzia - tento mal na streche umiestnený nosič batožiny a vzadu výstupný rebrík, ktorý sa dal sklápať. Vozidlá I 630 mali tento rebrík v rámci MHD demontovaný. Karoséria bola zhodná avšak i 630 bol jednodverový( okrem samostatných dverí pre vodiča ).
All: Inak viete o tom, že Petržalka je tretie najväčšie slovenské mesto? Niekedy mi je smutno, že komunisti sa rozhodli zbúrať starú Petržalku, Ovsište a Starý háj napriek tomu, že tam bolo (a je) kopec miesta. A úplne najviac ma štve, že zbúrali domy aj na miestach, kde je dnes iba zelená tráva.
Metro v našom prípade nie je riešenie .... o metre sa totižto na úrovni mesta stále len hovorí. Keby išli peniaze, ktoré sú v rozpočte vyčlenené na tento účel (a nie je to málo) naozaj na stavbu metra, tak už minimálne v Petržalke by dnes metro jazdilo.
Keď rýchla doprava, tak električková rýchlodráha s napojením cez Starý most - aj to je riešenie, je to dobré riešenie a je to hlavne lacné riešenie (lacnejšie, ako metro).
Jaroslav: To je pravda, už som ti poslal 2 maily. Este som nestihol ist za niekym kompetentnym - tie informácie boli vypozorované z ulice. A nevedel som či sa jedná napr. o Karosu 731 al. 732, tak som napísal krátka Karosa. Takže ako som už napísal, skúsim to zistiť do konca februára a potom to pôjde na stránku (dúfam).
DP, Jaroslav: K tým Karosám: neviete náhodou počet kusov predaných do Francúzska,... predtým, než Karosu kúpil Renault?
color: Reklamu na ericson ma okrem 927-8 aj 935-36 a ta dnes jazdila na 5-ke (to viem urcite, lebo som ju fotil)
A k tym prestavkam, jednotka nema na stanici taku dlhu pauzu ako 5-ka na Komisarkach...takze mozno preto tie rozdiely v Dubravke...ale ako to je naozaj fakt neviem..
jaroslav: Tusim to bol Majkl kto tu uz pisal ze sa pokusi spravit vozidlovy park v BB...takze tu nehovor ze ziadny ohlas nebol... okay ??
all: keby sa cas a peniaze investovane do metra radsej hned na zaciatku pouzili na vystavbu elektrickovej trate do Petrzky tak urcite tam uz mohli eliny davno behat...
d3k0: pre mna expresne linky prestali existovat so zrusenim liniek 115, 112 ( v povodnych trasach), ale hlavne po zruseni linky 101 ... :-((
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Cookies
Ako vidím téma metro začína byť dosť oblúbená. Vrátim sa teda k problému dopravy v Bratislave. Včera som písal, že Petržalka ale aj celé mesto by potrebovalo rýchlodrážny, veľkokapacitný dopravný systém, či už rýchlu električku alebo metro. Mal by obslúžiť celú Petržalku naprieč na povrchu, na vlastnom telese bez akýchkoľvek prekážok. Na druhú stranu Dunaja by prešiel popod tok rieky a celé centrum a jeho širšie okolie by obsluhoval v podzemí, kde by vytvoril uzatvorený okruh mesta v smere: Pribinová - Suché mýto - Hlavná stanica - priestor medzi Račianským a Trnavským mýtom - AS Mlynské Nivy - Pribinová. V priestore medzi Račianským a Trnavským mýtom by sa sieť rozdelovala na račianskú, vajnorskú a ružinovskú radiálu a po uzavretí okruhu na Pribinovej by pokračoval po nábreží na karlovesko-dúbravskú radiálu s predĺžením do Devínskej Novej Vsi (počet obyvateľov cca 15 000, závod WOLKSWAGEN 7 000 zamestnancov). Na spomínaných radiálach by sa systém napojil na jestvujúce električkové trate, ktoré by sa prerobili na rýchlodrážne s menším počtom zastávok a väčšími vzdialenosťami medzi nimi. Oblasti tiahnúce sa popri radiálach by boli obsluhované autobusovou, trolejbusovou doplnkovou dopravou, poprípade klasickou električkou. Trasovanie tohto systému vlastne kopíruje už jestvujúci návrh ľahkého metra typu MATRA, ktorý popísal aj "tr3mp" až na dve výnimky a to vajnorská radiála a predĺženie do Devínskej Novej Vsi. Centrum mesta by bolo obsluhované doplnkovou dopravou trolejbusy, okrajovo autobusy a jestvujúce trate električiek, ktoré by už do okrajových častí mesta nepremávali a bola by pre nich zriadená nová vozovňa niekde v oblasti Pribinovej. Je totiž zbytočné, aby po jednej radiále išla aj električka spoločne s rýchlodrážnym systémom. Toto je len môj pohľad na riešenie zložitej dopravnej situácie v Bratislave, ktorú už začal riešiť ešte v roku 1988 ÚV KSČ ale nič nevyriešil a ani nasledujúce vlády po ňom.
Papyr:
Pítaš sa ako je na tom metro? V roku 1989 schválila federálna vláda 5 mld. Ksč na výstavbu ťažkého metra sovietského typu. Stavba sa aj začala čomu svedčia aj základz vozovňe metra v Janíkovom dvore medzi sídliskami LÚKY VI a VII. Mesto ale od tohto projektu upustilo s tým, že nechce tento typ metra. Peniaze sa prepadli a nič sa už nepostavilo. Je to škoda, lebo možno teraz by sme sa už mohli prepravovať z Petržalky ako ľudia a nie ako prepravný substrát, čo je výraz pre cestujúcich v pražskom dopravnom podniku. Mesto začalo hľadať inú alternatívu metra až sa dopracovali už k spomínanému typu MATRA. Ten by sa mohol začať stavať už aj tento rok. Financie by poskytla rakúska aj francúzska strana. Jediný problém sú len štátne záruky na úver, bez ktorých peniaze nebudú. Ak by nakoniec vláda odklepla záruky mohlo by sa začať stavať čo by prinieslo aj osoh. Na stavbe by sa 80% podielali slovenské stavebné firmy, ktorým by vzrástol obrat, čo znamená väčšie odvody do štátnej pokladne a taktiež by vzrástla aj zamestnanosť v stavebníctve, kedže na stave by pracovalo cca 20 000 ľudí a ďalších niekoľko tisíc nepriamo v iných odvetviach. Je to úvaha na zamyslenie. NEMYSLÍŠ?