DP: ja som hovoril o trasach metra v bratislave. sice este neexistuju, ale plan je uz roky jasny. pre uplnost (keby niekto nevedel) a aby kazdy vedel o com hovorim: trasa A: Dubravka - Karlovka - Kamenne namestie - AS - Trnavske Myto - Gastanovy hajik (- Raca), trasa B: Janikov dvor - Petrzalka - Kamenne namestie - hlavna stanica - Trnavske Myto - Ruzinov (- letisko).
PAPYR:Dopravni podnik mesta Ceske Budejovice, ma prepravuje cestujici z mesta do jinech obci, NEJEDNA SE O INTEGROVANOU DOPRAVU.
Podivej se na jejich stranky...
www.dpmcb.cz
Jaroslav a DP: Nevim, cim to je, snad je to nejaky sesty smysl, ale nejste vy dva nahodou jeden a tentyz clovek (nechci tady pouzivat termin schizofrenik, abych neurazil, ale neco na ten zpusob)?
Martin: Co se zakoupeni ruskych vozu metra tyce, obavam se, ze E ani 81.atd se uz nedelaji. Kdysi jsem videl obrazek nejakeho prototypu snad I nebo J, ktery chteli dodat do Prahy, a ackoliv vypadal docela zajimave, neuspeli (vnitrnosti asi byly podstatne mene zajimave, spise odrazujici).
Priznivci bratislavskeho metra: Na metro bych se byt vami zatim vykaslal. Pokud uz utracet penize tak za nejaky typ rychle (misty treba podpovrchove) tramvaje. Na Patryalku by mohla vest nejaka rychlodraha, a na miste se rozvetvit. Ono je to take otazka urbanisticke skladby dane ctvrti. Aby tam nebylo jen bydleni, ale i obchody, kina a jine kulturnosti, a aby lide nemuseli za kazdou blbosti jezdit jen az do centra (skutecny stav veci neznam - vlastne celou Bratislavu znam jen z okenka vlaku(pokud jsem zrovna nespal)) .
Co se tyce hloubky prazskeho metra, konkretne trasy A, zkuste se podivat na podelny profil trasy ///.
a do tretice vsetko dobre:
metro B ma koncit na letisku (perspektivne, ale treba tak mysliet, aj ked nie su peniaze). trasa A na oboch koncoch (dubravka a gastanovy hajik) ma koncit pri zeleznici + nove primestske autobusove stanice. podobna busova stanica ma byt aj na letisku. nebolo by rozumnejsie spravit takuto stanicu az vo vajnoroch v nadvaznosti na zeleznicu. a navyse tam bude aj elektricka z vajorskej? toto je otazka do plena ...
nove elektickove a trolejbusove trate v ba
zostrucneny prehlad bol na bratislava.sk ale uz to asi stiahli, nemozem to tam najst.
d3k0: ja som sa do primacialneho palaca dostavil, ale nik mi tam nevedel povedat kde ten uzemny plan je vies mi poradit? a navyse je to myslim tak vynikajucu otvorene (casovo), ze bezny clovek sa tam po robote nema sancu dostat. a potom sa povie, ze obcan nema zaujem o veci verejne ...
a este jedna vec, su tam aj plany jednotlivych tras, s nejakym casovym harmonogramom a mapami? lebo to co bolo na internete bolo len ... elektricka do vajnor k zeleznicnej stanici, ale kade a ako, to tam nebolo. a elektricku po riazanskej som tiez nejako prehliadol.
v budapesti jazdia expresne linky aj so svetelnymi transparentmi, je to riesene dvojfarebnym displayom. zakladny napis je tusim zeleny a stvorec okolo cisla cerveny. do jednotlivych smerov chodi jedno zakladne cislo linky napr 38, a dalsie linky, bud dlhsie alebo s odbockami sa volaju 138, 38A a pod. expres je 38 ale v cervenom stvorceku. ked sa pozriete na mapu budapesti spred 40 rokov, cisla liniek do kazdej oblasti su tie iste a nikoho netrapi, ze neexistuje oblastny system oznacovania liniek.
a este k bratislavskemu fantastickemu oblastnemu oznacovaniu. bezim na zastavku a pozeram na cislo autobusu, u mna su to napr. 86,96,98 alebo 85,95 (lachova). z vacsej dialky tie cisla dost splyvaju.
tento system ma zlepsit orientaciu cestujucich. aj ked znalost liniek je skor zvyk. podla nejakeho materialu prve (pripadne druhe) cislo linky oznacuje oblast, kde prevazne linka premava, napr. 95 v petrzalke, 79 v biskupiciach. cize ked 95 premava prevazne v petrzalke vacsina zastavok je petrzalke, takze podla orientacneho systemu viem, ze 9 = petrzalka a tento spoj premava v petrzalke. to mi je ale dost nanic, ked som v petrzalke (okrem safka). podla ocakavania by taky spoj mal chodit do race/vajnor a 79 do petrzalky. naco boli takto zbytocne vyhodene peniaze, nepoviem keby bol ten system aspon dobry ale takto ...
o trolejbusoch nebudem ani radsej nic hovorit
mimochodom, kolko stoji jedna tabulka a jeden cestovny poriadok, a kolko ich bolo zmenenych?
nove vozidlo by sme za to asi nekupili (alebo hej) ale aj tak je to dost vela vyhodenych penazi
Ad Petržka: ak by bola Bratislava 5 (Petržalka) samostatné mesto, bezosporu by bola tretím najľudnatejším mestom SR. Zase Bratislava by potom mala len 300 tisíc. Ale ktoré mesto je tretie najľudnatejšie teraz? No? No moje rodné... joj, až sa mi zacnelo...
Ad all: neviete niekto, aké predpisy sa vzťahujú na situáciu, keď DP nejakého mesta prevádzkuje dopravu do poblízkych obcí? Kedysi sa o tom kdesi diskutovalo, že to smie len SAD, ale nie DP. Čo je na tom pravdy?
Ad metro: BA ho potrebuje, veď tam sa nedá nikam dostať v reálnom čase. Aspoň teda tá jedna linka z Petržalky by mohla byť. Veď nie je potrebné stavať všade metro tak hlboko ako pražské A-čko, ktoré je zároveň protiatómový kryt snáď v celej dĺžke... kurňa, na Hradčanskej, kde bývam, to trvá dve minúty kým tam zlezú pohyblivé schody... dokonca pri vhodnej voľbe vozidiel nemusí byť ani kryté. Viete niekto o tom, ako stojí BA metro v súčasnosti?
Papyr: Tie tabuľky vraj upravuje STN, ale mám to od jedného kamoša, čo robí na Ministerstve dopravy, takže viac o tom neviem.
Color: Propagácia konkurencie ide cez Recar, pretože im nasľubovali nejakú reklamu na svojich stránkach, aj keď tam žiadna nie je... Na rozdiel od nich, my reklamu Recaru máme pod každou fotkou, pretože našou zásadou je čestnosť a nie sľubovanie...
Vlado: Nevadí, nič sa nestalo, aj tak ti ďakujem za cenné informácie. (Pre nezasvätených - Vlado napísal toto:
Ikarus 620 - mestská verzia
Ikarus 630 - medzimestská verzia - tento mal na streche umiestnený nosič batožiny a vzadu výstupný rebrík, ktorý sa dal sklápať. Vozidlá I 630 mali tento rebrík v rámci MHD demontovaný. Karoséria bola zhodná avšak i 630 bol jednodverový( okrem samostatných dverí pre vodiča ).
All: Inak viete o tom, že Petržalka je tretie najväčšie slovenské mesto? Niekedy mi je smutno, že komunisti sa rozhodli zbúrať starú Petržalku, Ovsište a Starý háj napriek tomu, že tam bolo (a je) kopec miesta. A úplne najviac ma štve, že zbúrali domy aj na miestach, kde je dnes iba zelená tráva.
Metro v našom prípade nie je riešenie .... o metre sa totižto na úrovni mesta stále len hovorí. Keby išli peniaze, ktoré sú v rozpočte vyčlenené na tento účel (a nie je to málo) naozaj na stavbu metra, tak už minimálne v Petržalke by dnes metro jazdilo.
Keď rýchla doprava, tak električková rýchlodráha s napojením cez Starý most - aj to je riešenie, je to dobré riešenie a je to hlavne lacné riešenie (lacnejšie, ako metro).
Jaroslav: To je pravda, už som ti poslal 2 maily. Este som nestihol ist za niekym kompetentnym - tie informácie boli vypozorované z ulice. A nevedel som či sa jedná napr. o Karosu 731 al. 732, tak som napísal krátka Karosa. Takže ako som už napísal, skúsim to zistiť do konca februára a potom to pôjde na stránku (dúfam).
DP, Jaroslav: K tým Karosám: neviete náhodou počet kusov predaných do Francúzska,... predtým, než Karosu kúpil Renault?
color: Reklamu na ericson ma okrem 927-8 aj 935-36 a ta dnes jazdila na 5-ke (to viem urcite, lebo som ju fotil)
A k tym prestavkam, jednotka nema na stanici taku dlhu pauzu ako 5-ka na Komisarkach...takze mozno preto tie rozdiely v Dubravke...ale ako to je naozaj fakt neviem..
jaroslav: Tusim to bol Majkl kto tu uz pisal ze sa pokusi spravit vozidlovy park v BB...takze tu nehovor ze ziadny ohlas nebol... okay ??
all: keby sa cas a peniaze investovane do metra radsej hned na zaciatku pouzili na vystavbu elektrickovej trate do Petrzky tak urcite tam uz mohli eliny davno behat...
d3k0: pre mna expresne linky prestali existovat so zrusenim liniek 115, 112 ( v povodnych trasach), ale hlavne po zruseni linky 101 ... :-((
cital som si to, co som este necital a pisal som tam o propagacii www.mestskadoprava.sk - to nie su nalepky, su to normalne A4 vo vyveskach a asi to ide cez Recar...
Proboha jenom nekupujte ty moskevský vozy, budete z
nich nešťastní. My v Praze je teď obmněňujeme za
ukrutný peníze. Jedna nová souprava od ČKD stojí
200 000 000 Kč,- ano přesně tak dvěstě milionů korun
českých a to jich potřebujeme 100. Už nikdy bych
nenakoupil ty "russia shity". Kvůli nim nám popraskal Nuselský most. No a jestli mluvíte o těch přetížených mostech tak to by opravdu pomohlo metro. U nás v Praze přepraví metro denně přes
1 milion cestujících. I my máme problémy s dojíždějícimi za prací a za kulturou, tím pádem je
v Praze přes den i 1 500 000 lidí a řeknu vám,
že mé každodení dojíždění do školy metrem je
nezáviděníhodná situace. Občas mám problém se do
soupravy dostat a to má kapacitu 1400 cestujících
při intervalu 2 minut.
All: Bratislava má 450 000 obyvateľov. V pracovnom dni sa jej počet zvýši na 650 000 až 700 000 čo tvoria dochádzajúci a prechodne bývajúci. Dlh Bratislavy je vyše 5 mld. Sk čo nie je zrovna najlepšie. No a čo s tým metro? Nehovorím, že by sme tu mali mať 30 km sieť metra, ale aspoň Petržalku treba spojiť s ostatným mestom niečim rýchlim a výkoným a idúcim po vlastnom telese či už nad zemou, po zeme alebo pod zemou. Postačujúce by bolo možno len obsluhovať naprieč územie celej Petržalky a širšie centrum mesta, ktoré by sa uzatváralo kruhom tak ako je to navrhované pri type ľahkého metra MATRA. Či tam bude jazdiť tento typ metra, prípadne moskovský typ alebo aj rýchlostná veľkokapacitná električka, ktorá by mohla mať interval minimálne 2 min. o tom nech rozhodnú odborníci a hlavne financie. Ale nech to netrvá dlho. Musím, síce nerád ale predsa uznať, že je to výkon DP Bratislavy prepraviť 90 000 ľudí cez 4 mosty nad Dunajom a to 24 linkami autobusovej dopravy v trvaní 2 hodín rannej prepravnej špičky. Pre nezasvätených, poprípade priateľov zo zahraničia: PETRŽALKA je vyvrcholenie socialistickej architektúre v panelovej výstavbe. Je to najväčšie slovenské panelové sídlisko, možno aj československé so 130 000 obyvateľmi nasťahovanými do tzv. králikárni. Nachádza sa na druhej strane Dunaja, čiže ak sa chce Petržalčan dostať do mesta alebo na Slovensko musí použiť niektorý zo 4 mostov, z ktorých jeden je na spadnutie a druhý je už kapacitne preťažený, čiže ostávajú ešte dva, z ktorých jeden nanávidí väčšina Bratislavčanov, lebo za jeho obeť padla polovica krásneho historického mesta začiatkom 70-tých rokov. Je to tzv. MOST SNP s reštauráciou na pilieroch vo výške 80 m nad hladinou Dunaja. Určite ho poznáte. Ale vráťme sa k tej Petržalke a kvalite dopravy. Ako sa môžete dočítať, tak vám Petržalka vyznie dvoma slovami: "BETÓNOVÁ DŽUNGĽA". O tej kvalite dopravy neskôr, musím končiť. MAJTE SA VŠETCI PEKNE!!!!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
d3k0
Color: Propagácia konkurencie ide cez Recar, pretože im nasľubovali nejakú reklamu na svojich stránkach, aj keď tam žiadna nie je... Na rozdiel od nich, my reklamu Recaru máme pod každou fotkou, pretože našou zásadou je čestnosť a nie sľubovanie...
Vlado: Nevadí, nič sa nestalo, aj tak ti ďakujem za cenné informácie. (Pre nezasvätených - Vlado napísal toto:
Ikarus 620 - mestská verzia
Ikarus 630 - medzimestská verzia - tento mal na streche umiestnený nosič batožiny a vzadu výstupný rebrík, ktorý sa dal sklápať. Vozidlá I 630 mali tento rebrík v rámci MHD demontovaný. Karoséria bola zhodná avšak i 630 bol jednodverový( okrem samostatných dverí pre vodiča ).
All: Inak viete o tom, že Petržalka je tretie najväčšie slovenské mesto? Niekedy mi je smutno, že komunisti sa rozhodli zbúrať starú Petržalku, Ovsište a Starý háj napriek tomu, že tam bolo (a je) kopec miesta. A úplne najviac ma štve, že zbúrali domy aj na miestach, kde je dnes iba zelená tráva.