Hej, už ma na to PvvS upozornil, takže sa El Sergiovi ospravedlňujem za zavádzanie a prihováram sa za inštaláciu takýchto výhybiek do Karlsdorfu na odšťavnú koľaj, neh má s. ing. Trabantík čo robiť:-P.
V Brne sú takéto výhybky až 3, ale aj to normálne nepoužívané. 2 sú v rámci úvrate po hrote a jedna po hrote vedie na slepú koľaj určenú na mimoriadne odstavenie vlaku (pozostatok po bývalej slučke Líšeň, Kotlanova). Mimoriadny prejazd, zrejme po nejakom vykoľajení, dokumentuje napr. táto snímka http://mestskadoprava.sk/galeria/picture.php?cat=398&image_id=2296
Takto elegantne napísaný článok, ktorý vtipne a pritom s inteligentným nadhľadom parafrázuje kocúrkovo, ktoré vzniklo s novým linkovým vedením, za to si autor zaslúži veľkú POCHVALU! Ja som z tohoto článku náhodou veľmi nadšený
Začnem od tých riaditeľov a pri prvej vete ostanem rovno s "no comment"
Vyššia akcelerácia? Smradobus ako menejcenný dopravný prostiedok nie je na akcelerácie. Okrem toho by důchodci nadávali Uvedom si, že na takéto účely existuje TEN PRAVÝ GUMOKOL s brkami a drátmi nad strechou. Samozrejme nie nejaká zhovadilosť s duálnym pohonom, ale poctivý trombelus so SILNÝM asynchrónnym trakčákom, schopný zaakcelerovať pri nižších aj vyšších rýchlostiach. ? ? ?
Ja som mal možnosť prestup 210 + 88 dnes predobedom prakticky otestovať - čakanie bolo naozaj minimálne. Po väčšinu dňa je naozaj čas na prestup tri minúty (inde sú rôzne intervaly, čo sa dá ťažko zladiť).
Re #49271 S499.1023: No, slogan "Do práce chodím načas" určite nie je zodpovedajúci pravde vždy (jedna moja kolegyňa je v tomto špeciálnym príkladom), existujú totiž zápchy (v ktorých zamozrejme často stojí aj VHD.
Re #49257 juro: A prečo hovoríš na trase Sokolská - Lachova o 30 minútach 88+210 či 68+201 a neuvažuješ o jednoduchšom 88+83, čo trvá 15-18 minút v skorých ranných hodinách (a podobne dlho aj v neskorých vešerných hodinách, aj cez víkend). Alebo môžeš prejsť z Lachovej na hraničiarov pešo a nastúpiť priamo na 83, to sú tak tri-štyri minúty naviac.
Re #49242 marko: 94 ber ako posilové spoje 93-ky na úseku Smolenická - Zochova. Alebo ešte lepšie, ber 93 a 94 ako jednu linku (ako súčasná 80). A keďže od Zochovej treba linku niekde ukončiť a ani na stanicu ani na Vazovovu nie je potrebná taká vysoká kapacita, každá vetva (čiže 93 a 94) smeruje inde. Čiže je to maximálne efektívne.
Mne osobne vyhovuje tento systém, páči sa mi na tom to, že sa neveziem 10 min. v jednom a tom istom zákvase, ale ľudia sa striedajú. Vezem sa jednu stanicu, ľudia sa vymenia, môžem si sadnúť, príp. nájsť dobrý flek a zsa sa ide ďalej. Aj v zime je to dobré, lebo sa vezem trebárs v jednej ľadničke, potom prestúpim, príde zas vyhriaty autobus a tak sa to strieda. Akurát ma štve na tom to, že DP nevytvára dobrú cenovú politiku. Totiž 10 min. lístok nie je prispôsobený nerovnomernosti dopravy.
Môj cenník je asi takýto
14 Sk 10 min. 20 min. po 20.00 hod v prac. deň + víkend a sviatky
18 Sk 30 min. 45 min. po 20.00 hod v prac. deň + víkend a sviatky
22 Sk 60 min. 90 min. po 20.00 hod v prac. deň + víkend a sviatky
Tiež ma nasiera to, že DP živí 7-ich riaditeľov. Trochu veľký luxus.
A kto ho zaplatí ? No predsa cestujúci.
Tiež by som vytvoril tlak na vyššiu akceleráciu (zrýchlenie a spomalenie) a tiež na redukciu zastávok, aby radiálne linky stáli iba v hlavných uzloch. Nato slúži práve tá 99-ka, aby dopravila cestujúcich do uzlov.
V jazdných pruhoch pre BUS by mala byť rýchlosť povolená až na 80 km/hod.
HNo vidíš a ja som si doteraz myslel, že to je nejaký iný Juro z Lachovej, od Teba som neočakával takýto zakúsnutý postoj. Však ty to máš na Nám. Hr. hádam ešte bližšie...
So záujmom som si prečítal príspevok "Cestujúci nadávajú, zväčša však kvôli neinformovanosti". Toľko samochvály si pamätám hádam iba z minulého režimu. Iba v jednom má autor (autori?) naprostú pravdu - ľudia veria zbytočne, že sa niečo zmení, tobôž že sa vráti pôvodný stav spred 5. 9.
Ale čo už, našinec je už žiaľ taký, zvykne si na všetko. Nakoniec sa prispôsobí, poslušne zhrbí chrbát a pristúpi na túto rukojemnícku hru. Rovnako ako v množstve iných vecí, od zvyšujúceho sa cestovného až po postupné straty takmer všetkých sociálnych výhod, čo sa však už netýka DPB.
Neviem si predstaviť iný taký pokorný národ v Európe. Položme si otázku - čo by v takomto prípade asi robili napríklad Francúzi alebo Taliani?
Čo bude DPB robiť, až postupne doslúžia ďalšie vozidlá? Zruší zakaždým ďalšie linky, pričom nezabudne veľmi hlasno kričať o výhodách takéhoto riešenia?
Myslím si, že pre primátora a jeho dopravného námestníka mal skutočne prísť starý hrdzavý 16-ročný Ikarus 280. Nič iného si totiž nezaslúžia. Dúfam, že tí, ktorí vidia, na to budú pamätať aspoň vo voľbách.
BTW - "Vďaka" za riadne obmezdenú dostupnosť Prístavného mosta a celého okolia (napríklad Plynárenská), napríklad zo zastávky Solivarská na Prístavný most (kde predtým chodila 86-ka), no aj z iných končin mesta, alebo z Autobusovej stanice na Plynárenskú. V týchto končinách je dosť podnikov a všetci nechodia autami.
Aj Lachova je kúsok od Nám. hraničiarov. A ostatní tiež platia za cestovné. A preto musíme zaviesť cez všetky dúbravské uličky, pravdaže aj petržalské a vlastne v celej bratislave linku, aby tu vôbec nikto nemusel nikam chodiť. Najlepšie pre každého obyvateľa aspoň tri - do práce, na stanicu a do hypermarketu. ?
iba 5000 ? aha, ja som zabudol, vy sfine ste v petrzalke komplet 1ve pasmo... zato tu na dolnyx kde byvam sme akosik v druhom, platime viac a negativa zmien tu je citit mozno este o cosi viac ako u vas....
Igor, som egoista super priehladny a este k tomu super lenivy. Kua platim rocne 5.000, tak sa chcem vozit a nie chodit peso. A tie dve zastavky su kusok od dalsich. Buhehehe
Kdeže! Z Ovsišťa ich vozili vrtuľníkmi spred brány, kam ich zniesli nosiči, priamo na perón! A do kupé ich doniesli tiež nosiči pravdaže, lebo tam už sa vrtuľník nedostane... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
El Sergio