Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 81-71 #49079:
Ale že či by nebolo lepšie vylepšiť najprv súčastné radiály za úver a nakúpiť na ne poriadne vozy a urobiť skutočne nosný systém. Ekonomicky sa mi to zdá divné, že si idem kúpiť druhú skriňu, pričom prvú mám poloprázdnu lebo nemám peniaze na oblečenie (a musím robiť hovadiny typu 59...) ?
To je na Slovensku bežná prax robiť veci nárazovo - najprv nechať zdochnúť a potom prísť so zázračným riešením, pretože:
1. Voliči sú blbí, ešte stále veria v také zázraky, priebežné udržiavanie považujú za samozrejmosť, nie sú z toho žiadne politické body.
2. Dá sa nato lepšie vyžobrávať zo spoločného ŠR. Predstav si, že by Ďurkovský chcel od Mikloša peniaze na obnovu vozového parku, nedostane ani 0,5Sk. Pri projekte zázračnej električky tu šanca je.
?
Reply on: fobust #49088:
ja by som dodal, ze prejazdnost Stareho mosta ma viac negativ ako pozitiv. Havaria remorkera ukazala, ze Stary most nie je strategicky dolezity pre IAD. V tom case bolo nabrezie nadherne prejazdne. Stary most umoznuje tranzit cez Namestie SNP a cez Spitalsku, co je vyrazne negativne ovplyvnuje situaciu v centre mesta. Z tohto dovodu je nanajvys dolezite aby bola IAD z mosta vylucena! Da sa uvazovat o nudzovom prejazde pre autobusy, ci zachranarov.
Reply on: Andy #49085:
No ja MHD az tak brutalne nezatracujem, ale ked by sa cloveku hodila, tak vtedy je tu tato sucasna nefunckna 😞. Napr. rychlesjie z a do prace a potom vo vecernych a nocnych hodinach cesta z mesta spat.

Inak mne nerobi problem zaparkovat auto v meste - ci uz na parkovisku platenom, alebo niekde pri okraji najuzsieho centra a vybavit si vsetko pesi 🙂 To takmer auto pouzivam ako MHD s tou vyhodou, ze kua ide mi vtedy, ked uz MHD nechodi + sa nemusim tlacit.
Reply on: Sommelier #49091:
A Taxikari by mali na 3 dni business ako na Silvestra ! Nech zije novy rok.
Reply on: 81-71 #49087:
Strajk uskutocneny pred niekolkymi rokmi (pocitam 1996 +/-) bol v mnohom napomocny. Doprava sa za tie tri dni pekne zviditelnila. By the way, nasledoval nakup 415 a 435, k comu mozno trochu strajk prispel, ale hlavne sa zlepsili podmienky pre vodicov.
No a strajk by ukazal, ake dopravne naroky na vsetky krizovatky v meste budu o par rokov s enormnym narastom dopravy.
Reply on: fobust #49088:
drzim palce, bol by som zvedavy, co ti na to odpovedia. ak sa bude dat, tak to copy/pastni aj sem. a samozrejme daj vediet aj ak ziadnu odpoved nedostanes a tvoja sprava zahuci v hlbinach...
Reply on: d3k0 #49055:
Az na to ze v DNV nie je interval L21 4min, ale rano je chvilu 5min (do cca medzi 06:30 - 07:00) potom uz 6min. A poobede je interval 7min. A v DNV linka 21 len tak tak kapacitne "stiha". Tie autobusy su vecne prepchate.
A navyse L21 robi nosnu linku aj na trase AS Mlynske Nivy ->Krizna ->Rac.myto ->Predst.namestie ->Patronka.
Rano ked niekedy prestupujem na Patronke, je vydiet ze linky z Dubravky tiez kapacitne len tak tak "stihaju". Elektricky z Dubravky su tiez pretazene.
Toto som poslal na magistrat, uvital by som aj Vas odorny ci laicky nazor na vec:

Dobry den prajem,

dufam ze tento text skoncil na spravnom oddeleni u spravneho cloveka, na piatej sekcii.

Po precitani novin sa mi natiskaju nasledne otazky ohladom vyuzitia Stareho mosta v buducnosti. Narazam tym na fakt, ze ma na nom ostat individualna automobilova doprava. Ak smiem, rad by som polozil na tomto mieste nasledovne otazky:

- Aky ma byt profil mosta? Myslim tym kolko akych pruhov v akom smere, ako od seba oddelenych, zabezpecenych a podobne.
- Ake bude vyskove obmedzenie vozidiel IAD na moste? Bude vobec nejake?
- Bude vylucena aspon premavka vozidiel nad 3,5 tony?
- Ako bude vyzerat krizovatka na Safarikovom namesti?
- Ako bude vyzerat CSS na rovnakomennej krizovatke?
- Mesto, pokial viem, planovalo zdvojkolajnit aj sucasnu jednokolajnu trat z Nam. L. Stura po Safarikovo a Sturovu. Ako to s tym vyzera, uvazuje sa este o tom?
- Aka bude priepustnost jednotlivych smerov, najma smer Most - Sturova, nabrezie - Dostojevskeho rad.
- Mysli sa aj na navaznost na zonu Pribinova? Tu bude treba rozumne napojit tiez.

Tieto otazky nepovazujem za predcasne, mali by sa nimi zaoberat osoby, ktore to maju v kompetencii a su za to platene. Najviac sa obavam toho, ze elektricky aj IAD si budu na moste delit ten isty jazdy pruh, co ma velmi daleko od rychlodrahy a vobec rychlodraznej premavky.

Ak smiem, rad by som napisal, ked uz auta na Starom moste musia byt, ako by som si to predstavoval. Uvital by som Vas nazor na mnou navrhovane riesenie.

Zo strany Petrzalky by auta a elektricka isli nasledovne: Za krizovatkou s Farskeho ulicou by elektricka (ktora ju krizovala mimourovnovo - nadajzdom) pokracovala vo vlastnom telese napravo od cesty (v smere do mesta), spolu by nadjazdom presli ponad Einsteinovu a dialnicu. Nasledne by sa cesta napojila na cestu Pri Starom haji, priame pokracovanie na most by nebolo. Ostala by tam rychlodrazna elektricka. Dovod vysvetlim nizsie. Elektricka by isla bez akehokolvek urovnoveho krizovania prakticky az po Safarikovo namesite. IAD by sa na most vratila najazdom z Klokocovej ulice. Vzhladom k miestnym pomerom by to bol asi "slimak". Sucasna odbocka za mostom smerom na Viedensku cestu by zanikla, mohla by sa v buducnosti vyuzit na rozvetvenie elektricky smerom na Sad Janka Krala, Aupark, Inchebu a Dvory (samozrejme mimourovnovo, rychlodrazne). Ak to mam porovnat so sucasnym stavom Stareho mosta, tak by sa mostovky (cestna a kolajova) vymenili. Otazka na tomto mieste je, nakolko to umoznuju rozmery povodnych pilierov, totiz trebalo by umiestnit bud jednu siroku, ale dve uzsie mostovky vedla seba. Osobne sa priklanam k druhemu rieseniu - t.j. rekonstruovana a rozsirena zeleznicna mostovka na mieste sucasnej cestnej a nova mostovka vylucne pre potreby IAD na strane opacnej. Pri rekonstrukcii by sa cestna mostovka rozobrala, nadstaval by sa pilier. Tam by sa preniesla byvala zeleznicna, zrekonstruovala a rozsirila by sa a nadstaval by sa zvysok pilierov, na ktore by sa ulozila mostovka nova, cestna. Pri zivotnosti sucasnej cestnej mostovky 13-17 rokov si myslim, ze nema realny vyznam ju este opravovat. Na obe mostovky by samozrejme isli konzoly pre pesie lavky, sirsie ako je terajsia, aby mali aspon dva metre. Myslim ze by to nemalo predstavovat az taku zataz pre prutovky elektrickovej aj cestnej (novej) casti. Vyustenie na Safarikovo namestie by bolo vylucne pre elektricky. Fyzicky zamedzit prejazdu IAD v smere Sturova - Stary most, Dostojevskeho rad - Stary most a neuvazujem ani o pravej odbocke z Vajanskeho nabrezia. Treba tam dat zatravneny zvrsok, pripadne otvoreny so strkovym lozkom, nech nikoho ani nenapadne ist tam. Smery by boli jasne dane - zo Sturovej vylucne dolava (svetelne) alebo doprava s danim prednosti v jazde, ako v sucastnosti. Rovno by sla jedine elekricka, zastavku by som osobne umiestnil na najazd na stary most, z viacerych dovodov, ale to je na dlhsiu diskusiu. IAD by mala vjazd na a z mosta na strane mesta okolo Ministerstva vnutra, sucasna komunikacia by sa rozsirila. Nakolko sa v zone pribinova planuje rozsialha vystavba, tak by som uvital ak by sa to cele zakomponovalo s touto akciou, ci uz urbanisticky, logisticky alebo aj casovo, nech sa to spravi naraz. Nebude to mat take negativne dosledky na kvalitu zivota v okoli.

Plne si uvedomujem ze taketo riesenie by stalo viacej finacnii, ak by bolo realizovatelne, ale ked region trva na tom, aby na Starom moste bola IAD (dovody v ziadnom pripade rozoberat nebudem a ani nechcem), tak nech si tam zaplati cestnu mostovku + ine, s tym spojene, stavebne upravy. Nebude to malo, co je mi jasne. Upozornujem, ze ak chceme mat skutocnu rychlodraznu prevadzku, taku ktora prinesie zlepsenie verejnej osobnej dorpavy v dotknutom uzemi a mala by stacit aspon na 15-20 rokov, tak v ziadnom pripade nesmieme ist do nerozumnych kompromisov. Myslim tym kompromisy take, ktore sposobia kolaps dopravy na krizovatke Safarikovo namesite (musi to tam fungovat aj v buducich rokoch!), nezmyslene zdrzanie elektriciek a mozne riziko kolizii, ktore by ochromili cely system a sposobili iba jeho nespolahlivost a dalsi odliv cestujucich. Viem ze ma ist o docasne riesenie, ale pojem "docasne" je v nasich pomeroch velmi relativny a vzhaldom k financnim moznostiam skor dlhodoby (desiatky rokov). Slubil som ze objasnim dovod, preco chcem obmedzit, nie uplne zrusit prejazd IAD cez most. V smere Farskeho - Stare mesto ostava spojenie cez nadjazd nad Einsteinovou, Pri Starom haji, Krasovskeho a Klokocovou ulicou na most, na strane mesta cez Pribinovu na Dostojevskeho rad. Cielom je predlzit a sklukatit cestu natolko, aby bolo pre vodicov vyhodnejsie ist skor cez iny most. Ostava vsak zachovana moznost pre tych, ktory sa chcu k divadlu Arena, stadionu a pod. dostat, mozu prijst aj odist, chcem obmedzit iba tranzit cez tuto oblast, ako aj cez centrum mesta.

Hadam sa zhodneme aj na tom, ze IAD treba v centralnej mestskej oblati utlmovat, lebo ma vyrazny negativny vplyv na kvalitu zivota v meste. K tomu Vam mozem poskytnut tiez moje predstavy, ako toho dosiahnut. Samozrejme ze vsetko je to iba navrh, diskusia je ocakavana a vitana, aj kritika, pokial bude konstruktivna a nezacne mat podobu vyjadreni "to sa neda", "nikdy sa to tak nerobilo", "bolo by to bars zlozite", "ludia by to nechapali" a podobne. Chapete na co narazam.

Zaverom by som objasnil, preco som si dal tu praco tuto moju predstavu pisat a posielat Vam. Vsimol som si pri zastavke elektriciek PKO istu stavebnu cinnost, ktorej vysledok ma byt nieco, co sa az neuveritelne priblizuje k tomu, co nosim v hlave uz roky. Dalej je to uprava na Safarikovom namesti. Mam z toho pocit, ze sa u nas uz zacalo rozumne mysliet a postupne presadzovat tieto myslineky aj do praxe. Preto dufam ze som nestracal zbytocny cas pisanim tohoto prispevku tak, ako som mal pocit v minulosti, kedy som bol odbity argumentami ako sa nieco neda (ak by som bol navrhoval napr. suacsne upravy Safarikovo nam. pred troma rokmi, bol by som vysmiaty). Ono ak sa zacalo konecne nieco robit, tak je to nebezpecne, lebo teraz budem ocakavat, ze sa v tom bude pokracovat, nie je to dufam jednorazova akcia.

S priatelskym pozdravom

Erik Ziak
Reply on: untrop #49086:
prosím, len štrajk nie ? Radšej by na to mali doplatit papaláši a nie občania, ktorí možno akurát tak môžu za to, že naleteli Ďurkovskému v jeho predvolebnej kampani. Ako dostatočný trest by asi bolo, ak by sa o Doprastav a magistrát hl.m. SR Bratislavy začal zaujímat NKU a finančná polícia. To, ako sa tu prehajdákavajú peniaze na IGK a ako sa nič nerieši ohladom MHD to je na basu! Exemplárny príklad za všetky: most Apollo...či už z hladiska financií alebo z hladiska MHD, nie je čo dodat.
Reply on: 81-71 #49079:
Ja som myslel že tie rádové mld do infraštruktúry IGK sú z veľkej časti tvorené stavbami NDS...
ale inak ma sere že na dostavbu apolla sa prachy našli ... mal by aj DPB vydierať ako Doprastav.... chcelo by to štrajk zase...
Anndy008: Ja to mam do centra MHD porovnatelne ako autom, ale s autom je problem s parkovanim. Ale na dlhsie vzdialenosti je auto aj rychlejsie aj sa da zaparkovat. Ma to len jeden hacik, nemam auto. 😃
mam otazocku trocha od veci, ale tak mi to volajako napadlo. preco na tejto fotke (http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&u=f6f6f1edf5f0f0f2&no=2&id=27302aeef4f3f21f38 ) stoji ujo primator v tomto bude? myslim, ze by bolo efektivnejsie, keby sa ujo andrej previezol v nejakom ikaruse, co cestujuci drzia silou vole a najlepsie, keby stal na schodikoch? alebo mal moznost pan primator vidiet detailnejsie aj ine “vozy” a “zakutia” mhd? sorry, ale nedalo mi to sa neopytat ;o) dakujem
Reply on: marko #49078:
Co som videl ja, tak 95, ktora vychytila pozbieranych ludi, bola totalne natrieskana a na Safko prisla zaroven s nasledujucou, ktora bola zaplnena na cca 70% vratane mna. ? Tej prazdnejsej to trvalo z Lucanky 15-16 minut (odchod z Lucanky 7:05). Tak to bolo v pondelok. Dalsie dni mohli byt ine, to uz neviem, pondelok bol specialny, lebo sa zacinalo. Priestor na zvacsenie intervalov nevidim, lebo este pribudnu VS.
Inak si trochu rypnem pre tych, co su privelmi nadseny so sucasnych zmien v MHD.
Normalny clovek bude z MHD nadseny vtedy, ak bude vyhodnejsia (alebo aspon porovnatelna) s vlastnym autom. Dovtedy vzdy bude tahat za kratsi koniec. A mne stale vychadza lepsie ist vlastnym autom, ako MHD - dokonca presne na moju situaciu mam pracu z domu cca 3km. A obcas som sa zviezol busom - bo to bolo za 8min + 5min chodza dokpy (autom to vychadza asi len o 3.min. kratsie). Ale v sucasnosti mozem prestupovat 1x a ist tak 20min. Ale O.K. tragediu v tom nevidim, len tvrdim, ze auto je stale lepsie.
Reply on: El Sergio #49069:
Haha - asi sa ti to nepodari. Lebo neverim, ze to bude do 15min. ako to bolo s 84 byvalou.

Trochu na nic dopadlo ovsiste - mam pocit. Najma cez vikend. Mozno by nebolo odveci, keby linka 88 robila "malinkaty obchvat" cez ovsiste.
Reply on: galiyosha #49044:
Mne to vazne trvalo 30 minut plusminus 1 minuta a mozem ta ubezpecit, ze malokto chodi rychlejsie ako ja. ? Presun z bytu na Lucanku 1 minuta. Cakanie na 59 pripadne 93 max 1 minuta. Ak som nechytil jednu, chytil som druhu, chodili hned za sebou. 59 bola na Dvoroch za 10-15 minut, 5-6 minut aj s cakanim na Zochovu, 93 to trvalo cca 22 (v utorok aj 23-24, to je ta plus 1 minuta ? ). Na elektricku som zvycajne vobec necakal (presun cca 30 sec), tak dobre som mal zladene spoje (teraz nepocitam pripady, ak doslo k meskaniu).
Ano, mohli sme dopadnut horsie, 95 je super, ak chcem ist do mesta, 98 smerom na Polus (naspat je to horsie), rano si to presliapem na Vysehradsku, lebo stabilnych 6 minut peso a ziadne cakanie na konecnej je vyhodnejsich ako neiste cakanie na 98/99 a boj pri nastupovani. ? Prax je totiz taka, ze cestujuci z Lucanky jednu zastavku sliapu na Vysehradsku a zo Znievskej na Budatinsku/Strecniansku. Viem, trochu pohybu nikomu neuskodi, a co by za takoveho kralika dali deti v Africe, pripadne cestujuci z DD. ?
Pokial ide o smer Safko->Karlovka, tam je to naozaj zufale, co neguje prinos 95. Jedine ze si clovek opat jednu zastavku odpochoduje a tam uz ma 1/4/12.
Reply on: tomas1 #49072:
Hl. m. SR Bratislava na ten projekt vyčlenilo prostriedky z úveru od Dexia banky a počíta s častou financií aj zo štátneho rozpočtu. Celkova vyvolana investícia nie je 3 mld. SK ale cca 5 mld. SK.

Hl. m. SR Bratislavu prosim nezrovnavaj s Košicami v nijakých aspektoch, lebo by si zrovnaval neporovnatelné, či už po stránke finančnej, sociálnej, velkostnej...

Ten úver, čo si zobrali KE budu preto tak dlho splacat a preto museli už predat aj svoje posledne trenky, lebo ich ekonomická výkonnost je mizerná. To, čo si BA požičala od Dexia banky, je schopná splatit v pomerne krátkom čase, pretože BA má pomerne výkonnú ekonomiku. BA peniaze má, bohužial sú zle prerozdelené a všeobecne je preferovaná IGK. Schválne sa pozri, aké investície idu v meste do infraštruktúry IGK ako kolko do MHD. Su to rádovo mld. SK.
Chcem sa opýtať ako to vyzerá v špičke s linkou 95? Myslím kapacitne cez starý most, lebo sa mi zdajú byť intervaly 3 min trochu zbytočné. (Ešte som 95-kou necestoval.)
4 galyosha

sorry chcel som napisat ze s 95 + 88 je to skoro polhodina
4 galyosha:

Pozri teraz si uz naozaj zacinam mysliet zo mas 6 rokov.
Na zastavku znievka mi to trvalo priblizne 10sekund na rozdiel od Strecnianskej co je 5min. Ale to podstatne co som chcel. Akoze mna nezaujima "papierovy cas", to co akoze davas????
Mna zaujima aka je realita. 90 jazdila papierovo 12minut ale aj relane. 99 + 88 je to realne skoro polhodina.

ZIJEME V REALITE NIE NA PAPIERI!!!! THINK ABOUT IT!!!!!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.