Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #48324:
P.S. - Nechapte moj minuly prispevok tak, akoze obhajujem Karosu a jej frankoshit Citybus (resp. dnes uz Citelis). Ale ked sa tu objavuju take infosky, akoze NP bus je o 4-6 mil drahsi ako normalny, tak to chcem uviest na pravu mieru. Klbovy mozno, ale sola nie.
Reply on: Sommelier #48316:


1. Je to tych 5,7 M Kc za kratky Citybus. Hmlovky, elektricku invalidnu plosinu (manualna tam je v zakladnej vybave), a dalsie tuningy v Bratislave nepotrebujete, resp. na ne nemate, tak o nich neuvazujte. Vy budte vo svojej situacii radi, ze dostanete zakladnu vybavu. Cestujucemu je srdecne u prdele, ci je autobus vybaveny hmlovkami alebo elektrickou plosinou. To zaujima len sotousov z DPB, ktori dodnes veria, ze je podstatnejsie to, co je "pod podlahou", nez to, co je v salone pre cestujucich, co je samozrejme blbost, cestujuci si sada na sedadla a posera po interieri, nesada si na skrinu motora a nepozera po tom, kde su hmlovky. Praha napriklad elektricke plosiny nema a nechybaju jej.

2. Staci mi napisat v ktorom roku a v ktorej casti Prahy si ten jedenast milionovy Citybus videl. Ja v Prahe zijem.

3. DPP je Praha, DPMP Presov alebo Pardubice (v tomto pripade to bol Presov), PMDP je Plzen a ine mesta zacinajuce na P v Ceskoslovensku nemaju vlastny dopravny podnik. Ked uz si nemylime DPB a DPMB, ze, tak si nebudeme ani DPP a DPMP.

4. Aj ked by sme sa nedopracovali k presnej cene Citybusu, tak dva kratke a tri dlhe dokopy stoja 44 milionov. Cize za pol miliardy by ste mohli mat cca 25 kratkych a 33 dlhych Citybusov. Ja viem, pol miliardy je vela, 25 kratkych a 33 dlhych nizkopodlaznych vozov zas nie je nic moc. Ale lacnejsie uz to nebude.
TeBeCe: "este to bude zaujimave ked onedlho dozije vsetkych 100 autobusov naraz...."

PRESNE!!! Čítaš mi myšlienky ?
Reply on: Sommelier #48321:
DPMP moze byt jedine Presov alebo Pardubice. To by mal inteligentny, scestovany clovek vediet ?. Ale tu sa bavime o Slovensku.
Reply on: pete #48320:
A tak este k tomu Presov. Tak to by ma uz vazne nenapadlo. Prosim Ta, napriek mojej scestovanosti a mozno decentne nadpriemernej inteligencii som toto nemal sancu identifikovat. ? Lebo DPMP moze byt Praha, Pardubice, Presov a mnoho dalsich krajskych aj okresnych miest. Sorry for it.
Reply on: Sommelier #48319:
DPMP = Dopravny podnik mesta Presov. Len pre informaciu.
Reply on: pete #48318:
Aha. A ja sprosta som sa uz potesil, ze Bratislava bude mat nove vozy. A zdalo sa mi cuudne, ze som o tom nepocul, vies ?
Som si zamenil DPMP za DPB. No, ale v tom pripade, preco to kupuju v Slovenskych korunach ? Alebo to uz bol tvoj prepocet ?
Reply on: Sommelier #48317:
Co tym myslis? DPMP predsa kupuje kazdorocne nove vozidla (teraz uz iba nizkopodlazne)
Reply on: pete #48315:
Cool, I didnt` t know that. Konecne imhdakom po rokoch dodali nejaky novy tovar. ?
Reply on: Papyr #48314:
no to je vazna haluz. Ja ti dokaz o tom, ze ta 11 milionova nalepka na kratokom citybuse bola neposkytnem, jednoducho mi musis verit.
No problem by som videl este v jednej veci:
http://www.karosa.cz/_data/doc/czech/c_City12e3_c_12.doc
ked sa pozries sem a zistis, ze za tych 5,7 dostanes tak pojazdne nic. Verim tomu, ze ked si vyberies z veci na prani, tak sa ta cena moze pekne vysplhat. Priplatky su takmer sa vsetko. Hmlovky, invalidna plosina, lak, vnutorne BUSE, antena, kabina vodica a mnoho dalsich zalezitosti.
Reply on: Sommelier #48308:
DPMP kupuje tohto roku 5 Citybusov (3 klbove + 2 sola) za 43,5 mil Sk bez DPH. Z toho sa da priblizne zistit, aka je ich cena.
Reply on: Papyr #48313:
Tak teraz mam presne info: vyhlaskova cena v CR je 5.700.000 Kc za kratky Citybus, (v slovenskych peniazoch to je 7.410.000 Sk, cize som sa o milion sekol). Tj. ceny uz zas od minuleho roku o nieco vzrastli 🙂
Reply on: Sommelier #48308:
Ale ono skutocne rok 2004 alebo rok 2005 nie je rok 2001! Citybusy isli s cenou prudko, ale prudko dole! A chlapce, pretri si oci, navstiv Prahu, a najdi mi jediny autobus, kde by za kratky Citybus bola uvedena cena 11 M Kc. Kratky Citybus stal v najdrahsich svojich casoch okolo 7,5 M Kc (co je tych tvojich 11 M, ale Sk!!!) a dnes sa uz ani nalepky s cenou na nove prazske nevylepuju, lebo ich cena klesla niekam k 4,5 M Kc cize cca 6 M Sk. Zdroj: presak info z DPMP 🙂 Ci ich k tomu donutila konkurencia alebo co, to neviem. Kazdopadne Irisbus zlacnil skoro o polovicu.
Reply on: Sommelier #48311:
este to bude zaujimave ked onedlho dozije vsetkych 100 autobusov naraz....
Reply on: TeBeCe #48310:
To rozhodne. Lenze pri niekolko stokusovej zakazke sa da hovorit nielen o politickom aspekte a niekolko milionovych VSIMNYCH pre vedenie podniku. Rozhodne mozete vybojovat peknu zlavu pri kupe stovky busov (to je na sikovnosti managerov a z toho by som im provizie urcite priznal). Dalo by sa to riesit aj dlhodobymi kontraktmi so stabilnou cenou na dodavku busov na nasledujucich, neviem 10 rokov. Ale samozrejme za transparentnych a obojstranne vyhodnych a prijatelnych podmienok. Preco nie.
Reply on: Nodes #48309:
pravidelna niekolkokusova obnova sa tak dobre nevynima pri volbach ako sto novych autobusov naraz ?
Preco sa za cele roky neinvestovalo do pravidelnej obnovy autobusov, ale v roku 1997 bol len jednorazovy nakup a potom nic? Ked neberiem do uvahy SORy.
Reply on: Papyr #48306:

Myslis Reanault / Karosa Citybus rok vyroby 2004 za cca 6 milionov ? Slovenskych korun ???
Chlapce nestiham si pretierat oci, lebo v roku 2001 nakupoval tieto vozy Prazsky dopravny podnik za 11 milionov Ceskych korun.
Ale je mozne, ze v subehu je akcia, mozno sa casom dostanu do Tesca ci Carrefouru.
50 % zlava...
Skus mi popisat zdroj tejto spravy.
Reply on: Papyr #48306:

Navratnost investicie do nizkopodlaznych vozov je neoddiskutovatelna (1997 - nakup tych 415 a 435), aj ked stoja o 4-6 milionov viac.

Nemal som tym na mysli nic ine ako strategicke a efektivne nakupovanie nizkopodlaznych vozof, kerych investicia sa vrati rychlo vdaka usetrenemu casu, menej nasratych dochodcov a podobnych nepodstatnych zalezitosti.
A nizkopodlazne vozy su vazne od 4 do 6 milionov drahsie oproti schodom do neba. To rozpatie som pouzil schvalne, nechcem tu s nikym viest rocne debaty ci 4 152 524,- ci 5 896 154,- Sk s DPH ci bez, s clom, sedadlami, hmlovkami a podobne. Ci Renault, ci Mercedes alebo cokolvek ci Slovenske alebo Azerbajdzanske.
Sommelier: Nizkopodlazne autobusy su o 4-6 milionov drahsie v porovnani S CIM? Minuly rok sa napriklad ponukal kratky (12-metrovy) Citybus za cca 6 milionov Sk. Takze konkretne ten je o sest milionov drahsi nie v porovnani s vysokopodlazakom, ale v porovnani s nezakupenim nicoho.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.