Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Sommelier: Nizkopodlazne autobusy su o 4-6 milionov drahsie v porovnani S CIM? Minuly rok sa napriklad ponukal kratky (12-metrovy) Citybus za cca 6 milionov Sk. Takze konkretne ten je o sest milionov drahsi nie v porovnani s vysokopodlazakom, ale v porovnani s nezakupenim nicoho.
Budú mi chýbať staré dobré časy v Petržalke... ?
Zistil som, že zo zastávky Hrobákova sa dá teoreticky dostať na jeden prestup kamkoľvek v Bratislave s výnimkou Východného, čím sa vlastne Hrobákova stala najnapojenejšou zastávkou v meste, dokonca tromfla aj Hlavnú stanicu! ?
Skrátka, neefektívny systém v Petržalke je konečne pochovaný a s ním aj linky od všadiaľ všade... ?
Aj keď minimálne tú 92 si mohli odpustiť... ?
Viem, ze je mnoho nelogickych veci na svete a najma tu, na Slovensku, specialne v skorumpovanej Bratislave, ale ruzum sa pozastavi nad:
Vychadzam z predpokladu, ze cas traveny dopravou je ekonomicky absolutne strateny. Len malo ludi sa pocas dopravy venuje praci, ci oddychu.
Takze nechapem, preco je doprava a BUDUCNOST dopravy v Bratislave niekde na 558. prioritnom mieste, ked sa od nej priamo odvija buducnost SR...
Ale k veci:
Najvytazenejsie dvere su druhe. Do nizkopodlazneho voza sa ovela rychlejsie nasukaju (vystupia a nastupia) ludia (a to nielen uz geriatricky zalozeni). Poviem pravdu, ze mat velke pohybove problemy, tak mam strach cestovat. ?
Nizkopodlazne vozy su hudba 5 rocnej buducnosti, zatial co uz ine slovenske mesta nimi disponuju v rozsirenej miere.
Skratka setri to cas = peniaze (vodicov, cestujucich, naftu, plyn). Navratnost investicie do nizkopodlaznych vozov je neoddiskutovatelna (1997 - nakup tych 415 a 435
?), aj ked stoja o 4-6 milionov viac.
Stav cestnych komunikacii v BA je uplne drasticky. Vodici v zaujme bezpecnosti dopravy a nerozmlatenia voza nevyuzivaju rychlostny potencial vozov. A ak ano, podpise sa to na nakladnych opravach. Stav komunikacii sa priamo odraza na zvysovani nakladov DP, ktory je 100 % a.s. mesta.
Najhorsie je povolovanie rozkopavok, ktorych uvedenie do povodneho stavu je vacsinou prevedene tak neskutovne neodborne, ze po par tyzdnoch si na zaplatanej rozkopavke vsetci idu dolamat napravy (prikladom je Mileticova, ktora bola rekonstruovana pred niekolkymi rokmi a dnes je opat kompletne rozbita).
Ja viem že je na takúto zmenu už neskoro ale nebolo by vhodné konečne s tým začať? Vysvetlím. Linka 80. Raz ide po Kúpalisko Matador a raz do Kopčian. Prečo sa jednotlivé spoje nerozlíšia aj inak ako len na cestovných poriadkoch. Spoje zachádzajúce do Kopčian by mohli mať označenie 80A a spoje na Kúpalisko MATADOR 80B. Takto by sme mohli modifikovať naraz aj niekolko liniek ktoré by mohli mať určité odlišnosti na trase. Vo svete to takto bežne funguje. A aj ja som to uvítal ako turista.
CP - nie su dobre a nenadväzuju na linky mhd. Vikendy nie su zabezpecene a intervaly no strasne. Konkretna linka 84 z Ovsista zacina sice od 4:30 dalsia o 5h, ale na 83 na namesti Hraniciarov nenadväzuje. A vikendy to uz mohla tahat aj cez vikendy. Kompetentni porozmyslajte nad tym. Zrusili ste spoje zredukovali dopravu tak, aby ste si nabalili svoje vlastne vacky a stale mate malo. Uz ste mohli tie intervaly dat ozaj pre ludi a nie len tak ako sa Vam zachcelo.

"S pozdravom Dzokej s Dostisky. Super s tatosom nastupime 5.9.2005 na L83. ha ha." ? ? ? ? ? ?
A este dve otazocky. V tych CP od 5.9. je aj L59 ale s konecnou pri nemocnici Antolska a nie na Holicskej. Zmenilo sa nieco, ci ide len o chybicku?
Tie CP budu aj vo vitrinach a na zastavkach vyzerat takto farebne, alebo to je len pre potreby i-netu? A neuvazuje sa aj s pridanim mapky ako mala X82? To bol najlepsi CP co som kedy videl?
Ak je tu nejaký vodič MHD alebo ŽSR nech ma kontaktuje
buď sem
MSN- tomassamko@pobox.sk
Skype - tomassamko@pobox.sk
ICQ - 261-411-854
chcem len tak pokecat,..
Bolo by dobre vysvetlit ludom co je to sedlo. Uz viacero znamych sa ma pytali co je to sedlo, jeden sa dokonca rozculoval, ze ich oklamali, lebo L93 nebude jazdit v 4minutovom intervale, ale v intervale 4, 12, 4, 4, 12,... Predstavil si to takto:
7.00, 04, 16, 20, 24, 36, 40, 44, 56

Neveim ako vy, ale mne sa zda, ze sucasna uroven v komunikovani zmien s verejnostou je dostatocna. Planiky sa objavili na zastavkach, v autobusoch ale aj v najcitanejsich novinach (BN) a v mesacniku Bratislavska Pravda (oba zdrama do vsetkych schranok v Bratislave) a takisto v Petrzalskych novinch, tak isto zadarmo. Hovorilo sa o nich v radiu, televizii, su zverejnene na internetovych strankach. Skutocne si myslim, ze viac sa uz informovat neda.


Prosim vie mi niekto povedat, ze si sa aj po uprave oproti povodnemu navrhu usetria nejake vzkm a autobusy?

D3k0: Ale pred doladenim zmien bol na L99 6min, nie 😃
Vsetkym, ktori spekuluju nad obsaditelnostou autobusov, ktore este nevideli: vykaslite sa na cisla, ktore ste odniekial vycitali. Ak chcete mat skutocne platne realne cisla, potrebujete 3 autobusy Solaris roznej dlzky a 200 dobrovolnikov.
Reply on: d3k0 #48296:
Pokiaľ je to tak, tak tie údaje za Solarisy potom budú dobré. ☺
A je nejako oficiálne stanovená kapacita v kĺbe?
Reply on: NN #48295:
V klbaku sa do celkovej obsaditelnosti nerata miesto v klbe....
Reply on: Tomi #48286:
ved to 199 u 15m bezklbaku oproti 214 u 18m klbaku, aj tak mi to pripada byt maly rozdiel a tiez sa mi ta ulicka nezdala, no ale ked na roznych weboch pisu take kapacity, ja neviem 199 mi pride byt beztak velmi pekne cislo, kto bud ekupovat kvoli 15 miestam dlhsi drahsi klbak? aj keby ich mal "len" 180 ci 170, stale je to viac ako IK435 (podla udajov tu na webe)
Reply on: kohut #48276:
99 ma dlhy interval??? No tusim je chyba, ze je tam 7.5 interval... Asi treba 20, nech mas pravdu 😛

Re #48288 debil: Atlasovska mapa je plna chyb, takze www.mapy.sk by som za smerodajny web nepovazoval 🙂
Reply on: kohut #48270:
Myslim, ze sa v danej lokalite dost dobre vyznam, a ked priamu linku pretiahnes akymsi 270-stupnovym koleckom, tak to predlzenie bude - a aj pri 93 a aj pri 99... A mozem byt aj konkretnejsi: pretiahnutim 93 cez Lucanku na kolo minas o 1.08 km viac, u 99 je to 900 metrov naviac. Prenasob si to rocnym poctom spojov (vid CP, mne sa to ratat nechce) a dostanes cislo, o ktore musis niekde inde znizit pocet vzkm...
Reply on: Peon #48290:
a co tak vyuzit diskusiu na Transporte?

tie mikrobusy su Mercedes Benz Vario zo SAO Lucenec....www.sao.sk
MIKROBUSY A AUTOBUSY NA LINKÁCH SAD BRATISLAVA

Dnes som išiel zrýchleným spojom SAD Bratislava do Senca, kde bol vypravený (asi je tam pravidelne) biely mikrobus so 16 miestami na sedenie. Keďže okrem AS, Bajkalskej a Zlatých pieskov už nemal ďalšiu zastávku a išiel svižne, pripadal som si ako v nejakom súkromnom mikrobuse ?

Viete niekto na ktorých linkách sú ešte nasadzované? Ja som taký ešte videl na trase Malacky - Pezinská Baba... Kedy sa asi kúpili? V iných častiach Slovenska tuším jazdia aj do nejakých malých zapadnutých dediniek, ale tu také asi nemáme...

Ja sa moc nevyznám v značkách ani v technických záležitosticha vozidiel, tak mi prosím prezraďte, aká značka a aký typ to je a koľko metrov má ten mirkobus? Také niečo (alebo ešte menšie) bude premávať na Kalváriu?

Koľko asi má SAD tých mikrobusov?
A ešte má aj nejaké (tuším Novoplany alebo Daewoo to sú?) čo jazdia na niektorých prímestských linkách, kapacitou porovnateľné s Karosami. Aké sú to busy (typ, počet metrov)? Mne sa nepáčia.

Zdá sa, že aj podľa počtu autobusov sú v SAD najobľúbenejšie Karosy. Majú také dobré ceny alebo sa tak osvedčili svojou spoľahlivosťou? Ikarus už asi nevyrába nejaké nové typy prímestských (či diaľkových) vozidiel? A čo ostatní výrobcovia?
---
INÉ (NIELEN) TECHNICKÉ INFO O SAD ...
SAD má jedinú vozovňu na Trnavskej ceste (zastávka 61-ky "Závod SAD"?

Ako sú vodiči SAD prepojený s dispečingom? Vysielačkami podobne ako vodiči DPB? Kde ich dispečing sídli?

Asi ten ich dispečing nemá nonstop prevádzku, keďže SAD zrejme nejazdí medzi cca 23.00 h a 04.00 h, že? Alebo kvôli nejakým nočným Eurolines či prípadným diaľkovým slúžia aj v noci ako DPB?

Ako to oni majú so záložnými vozidlami? Ak sa napr. voz pokazí na Zochovej chate, záložák sa pošle z Bratislavy (alebo sa radšej ani nepošle)? ?

Je bežné, že vodiči prímestských liniek nechávajú v noci vozidlá v obci, ak tam bývajú, aby skoro ráno mohli vyštartovať napr. do Bratislavy? V ktorých obciach sa to uplatňuje (najeký konkrétny príklad prosím)? Viem o Limbachu...
---
BID
Ako by mala v budúcnosti vyzerať nová integrovaná doprava? Čo myslíte, zjednotia sa aj názvy spoločných zastávok MHD s tými SAD?

A to fakt sa má v budúcnosti umožniť v SAD vrámci Bratislavy cestovať okrem električeniek aj na bežné jednorázové časové lístky od DPB, keď jeden dopravca má systém Buse a druhý Emtest??

Ak sa do BID zaradia všetky zastávky SAD v Bratislave (aj tie, ktoré nie sú spoločné s MHD ale sú v jej obvode, napr. Podunajské Biskupice cintorín - v obci), tak myslíte, že bude na SAD dostatočná kapacita? Teda či vo vozoch nebude tlačenka, keď vnútromestskí cestujúci zahltia voz na úkor tých mimomestských...

Hm, a čo myslíte, ako sa podarí BID skoordinovať jednotlivé CP vlakov a SAD s MHD? Priblížia sa prehľadnosťou k cesťákom MHD alebo aj tak zostanú vrámci BA klasické pomerne neprehľadné?
---
Dúfam, že vás moje otázky neznechutili (viem, že na mnohé asi ešte nikto nepozná odpoveď), ale to čo viete, zodpovedzte prosím. Zároveň obsah tohto príspevku môže byť dobrým námetom na ďalšiu diskusiu v Diskusnom fóre podľa mňa...
Reply on: debil #48288:
praveze spravne je Na pantoch. Nie su to ziadne dverne pánty. ? Na mapach je to zle...
Pre d3k0: Spávny názov zastávky L59 je s diakritikou: Na pántoch. Snáď to ide k tomu kompetentnému. Taký názov je na mape www.mapy.sk
Reply on: diky #48284:
Oni nechýbajú, len tam proste nie je CP z tých zastávok... 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.