Podľa výrobcu:
SU 18 - na sedenie: 39 - 45, na státie: 175, spolu: 214 - 220
SU 15 - na sedenie: 36 - 46, na státie: 163, spolu: 199 - 209
SU 12 - na sedenie: 25 - 35, na státie: 104, spolu: 129 - 139
Keď sa to porovná, tak tie čísla u SU 15 sú fakt naozaj nejaké nadsadené. A keď tam dajú všetkých 46 sedadiel, tak miest na státie musí byť oveľa menej.
never všetkému, čo sa kade-tade píše. Ao chceš do menšieho priestoru dostať väčší počet cestujúcich? Jednoduchá matematika ťa nepustí. A že si niekto pre zlepšenie dojmu uvádza nadsadené čísla, to ešte nezaručuje, že sa tam aj vojdu. A okrem toho sa SU15 nehodí na frekventované linky, lebo interiér má skôr ako zájazdový autobus - úzke a dlhé chodbičky, kadiaľ sa ťažko predierať, keď je viac cestujúcich. SU18 je super vozidlo.
Chýba CP linky 92 v "sedlovom" úseku Nám. hraničiarov-Patrónka-Vojenská nem. - je to zreteľné najmä ak CP linky 80 je uvedený nielen z konečných, ale aj od ŽST Petržalka smer Kollárovo nám. ...
no ak je pravda co sa pise na webe tak je to SU18 riadne na draka:
"Nejvetsi zastupce rodiny, 18-ti metrovy SOLARIS URBINO 18 je klasicky kloubovy autobus. Moznost prepravy 175 cestujicich a takovemuto cestovani odpovidajici maly prumer otaceni 23,2 metru jsou jeho nejdulezitejsi prednosti. Vozidlo je urceno predevsim pro obsluhu linek s velkym poctem cestujicich ve velkych mestech, ve spicce uspesne zvlada dopravni situaci."
no hej, vsetky tie solarisy su sympaticke, ten kratky 12m by bol fajn miesto kratkych ale ked mam porovnat 103 miest u 12m a 200 miest u 15m vychadza daleko lepsie ten SU15, u toho 18m som pocet miest nenasiel, ale myslim ze ked dnes vystacia IK435 s cca 165 tak by uplne stacil 15m SU15 s 200 a nebolo by treba este viac u SU18 (pocitam teda ze 18m klbak ma viac ako 15m bezklbak), beztak by ma ale zaujimalo kto to podla akej metodiky pocita ci sa to da porovnavat vobec medzi sebou tie udaje o pocte miest
Okolo 12tej pustili Pristavny most, cca 12:30 presla prva 86 (1203), ale este hodinu trvalo kym uvolnili aj Einsteinovu. Teraz je Bosakova prazdna a na Dolnozemskej este dobiehaju kamiony.
A este sa doplnim: ? Zabudol som, ze teraz premava aj linka 198. Zhrniem:
Povodne: 90, 93, 97, 59, 198, (92, 95)
Novy navrh: 98, 99 - dlhe intervaly, 59 - okliestena (92, 95 idu cez Strecniansku a ziadnym rozumnym sposobom sa z nich neda dostat na trasu 93, pripadne 94)
Hmm, tak nech ma 93 o 10 sekund dlhsi interval a je to vykryte. A kvoli tym 300 metrom pre 99 MHD urcite skrachuje. ? Vies, ja si stale naivne myslim, ze MHD je tu pre ludi, a ked v spominanom useku kapacitne nezvladne prepravu ludi k nosnej linke 93, tak tu pre ludi nebude. Uvedom si, ze v danom useku vypadli linky 90, 97 a 59 sa obmedzi len skolske spoje (v tom lepsom pripade), v podstate vypadla aj 93, kedze podla planu ma premavat z druhej strany ako predtym 94, teraz skratena. Cize styri linky budu nahradene dvomi s uplne sialenymi intervalmi. To nemoze skoncit inac ako totalnym kolapsom. A teraz pocitaj. ?
Ake predlzenie? Ja som navrhoval vymenit useky. Pozri si mapku. Hmm, ak myslis predlzenie trasy 99 z Vysehradskej ku krizovatke pri Lidli, tak to je max 300 metrov. Ak myslis predlzenie casu, tak je to max 1 min pre 93, ale priblizne o rovnaky cas sa skrati 99 ak este zoberiem do uvahy, ze sa usetri cas pri prestupovani, kedze sa to bude dotykat menej ludi (iba zastavka Luky V); tak je to este vyhodnejsie. ?
Čo je to za haluz v tých CP l. 83? Konkrétne zastávky Lipského a Mokrohájska v smere do Petržalky sú obe v tej istej minúte (10 min. od začiatočnej zastávky). Bude sa sice obchádzať STK, ale bude to naozaj také rýchle? V súčasnosti sú to 4 minúty ...
Tomi
SU 18 - na sedenie: 39 - 45, na státie: 175, spolu: 214 - 220
SU 15 - na sedenie: 36 - 46, na státie: 163, spolu: 199 - 209
SU 12 - na sedenie: 25 - 35, na státie: 104, spolu: 129 - 139
Keď sa to porovná, tak tie čísla u SU 15 sú fakt naozaj nejaké nadsadené. A keď tam dajú všetkých 46 sedadiel, tak miest na státie musí byť oveľa menej.