Električka a vlak by sa podľa mňa mali integrovať, prestupnými stanicami. Nie tak aby viedli súbežne a boli vlastne konkurenciou. Napr. predĺženie električkoej trate po Dúbravčice, pokračovaním do Volkswagenu. Prestup by bol v žel. zastávke Dúbravčice. Ďalej predĺženie električky po ŽST Vajnory, kde by bol ďalší prestup. VVybudovanie električky pod zemou popod Dunajskú a Mlynské nivy, ďalšia prestup. st. ASMN, cez Slovnaft na dolné hony kde by bola ďalšie prestupná stanica medz vlakom a električkou. Hybridný rozchod by mohol viesť na letisko. Samozrejme by sa počítalo s električkou do Petržky, ale v Janíkovom dvore až po železnicu, kde by bola ďalšia prestupná stanica medzi vlakom a električkou. Zároveň by nebol vybudovaný centrálny mestský okruh nosného systému, pretože na Hlavnú stanicu by stačila terašia trať a autobusy. A východnú trasu cez Nivy kopíruje vlak. Ďôležitou stanicou by sa stala Filiálka a už teraz tam chodia električky a aj autobusy resp. trolejbusy. Ďalšia prestupná stanica medzi električkou a vlekom by mohla byť pri OD Slimák. CMO by sa nemusel stavť a mesto by ušetrilo.
tr3mp
Mapy sú tu:
http://europa.eu.int/comm/ten/transport/maps/doc/pp17.pdf
http://europa.eu.int/comm/ten/transport/maps/doc/pp23.pdf
Viac o The Trans-European Transport Networks (TEN-T) je na:
http://europa.eu.int/comm/ten/transport/index_en.htm
Takýto tunel by značne zrýchlil tranzitnú dopravu na trase Viedeň - Bratislava (Filiálka) - trať 120/130. Bohužiaľ nikde v prezentáciách sa nehovorí o navrhovanej kapacite tunela, t. j. koľko expresných vlakov by tade za deň prešlo, koľko zastávkových (prímestských) a aký by bol ich interval a teda aj použiteľnosť nielen na prímestskú ale aj mestskú dopravu. Bez takýchto údajov je projekt ťažké objektívne posúdiť. Takisto som nevidel v materiáloch umiestnenie navrhovaných staníc v meste (medzi Filiálkou a Petržalkou), len predpokladám umiestnenie jednej v lokalite Pribinova - Šafárikovo nám. a druhej pri AS Mlynské Nivy.