Reply on: S499.1023 #45790:
A čo tak urobiť nosny system na bioplyn, tam už nebude problém prejsť cez železnicu vajnory. nemusíš hneď všade meniť trafá a len pridáš jednu koľaj naviac ... a môžeš obsluhovať i regiony, Všetko si to nejak tu iba komplikujú a peniaze len zasa nikde. Ako to bude na Trnavskej Račku a na ostatných križovatkách keď sa nám o pár rokov rozrastie Blava o niekolko Km a obyvateľov máme zasa naviac?. Le mi nepovedz, že zasa blabocam vševedko. Tá koľajova dopravá značné výhody má a nech už si kde kto tu tvrdí čo chce,vratane DPB...Ja preferujem, že je potrebné dať čo najskôr do prevádzky blavacky koľajovy nosný systém ...Aj prikl s napojením od dvojkolajnej trate na obojosmernu jednokolajku od centralneho trhoviska Zimny stadion ST ar., Bajkalska , trnavka napojenie zlate piesky Vajnory zel.st a späť atď.Nemusi to chodiť tak často ale može obslužiť aj okruh Trnavka Letisko zlate piesky letisko ružinov a pod. Ta jednokolajka pre rozbehnutie regio nosného systémutoľko prachov asa nezožerie. Takže pre aj proti ?
tr3mp
Ad 1.: Veď práve jazdou cez Ovsište by obišla 98 zápchu a ušetrila by Tebou spomínaných 10 minút. Ako vadia odbočenia doľava, keď sú obe na svetelne riadených križovatkách?
Ad 2.: Niekto pri súčasnom systéme prestupovať nemusí, ale je veľké množstvo tých, ktorí musia prestupovať aj dnes (a nielen raz). A v takom prípade je lepšie prestupovať na častejšie chodiace linky. Práve kvôli dôvodom ako je zima, dážď.
Čo sa týka dostatočnosti kapacity zastávok, treba si uvedomiť, že v prípade prestupného uzlu nebudú ľudia čakať na svoj autobus tak dlho ako dnes.
Ak vynechá spoj: V súčasnosti, ak mi vynechá autobus so špičkovým intervalom napr. 10 minút, tak môžem čakať teoreticky až dvadsať minút na ďalší (ak prídem v najnevhodnejšom čase). Ak vynechá linka s 3 minútovým intervalom, čakám max. 6 minút. Takže vynechanie spoja je skôr argument proti systému odvšadiaľ všade.
Ad 4.: Ak budeš posielať do zápchy linku 82 s intervalom 12 minút, autobusy sa Ti budú vracať späť s vyššou frekvenciou ako na súčasnej linke 92 s intervalom 20 minút. Dôvodom je to, že dĺžka pobytu autobusu v zápche nezávisí od intervalu linky, na ktorej premáva (okrem extrémne malých intervalov, napr. 30 sekúnd). Ako to myslíš so zmenou linky do otvorenia Sitín? Veď aj teraz sa 92 zdrží v zápche... Naviac, keby niektoré spoje začínali pri Vojenskej nemocnici, obišli by zápchu na D2 ... Takže ako Tvojmu návrhu rozumieť?
Mimochodom, dnes ráno som išiel 92kou z Lamača (6.59), v úseku Vrančovičova - Patrónka bolo ešte zo desať voľných miest na sedenie, opačným smerom bolo v 92ke asi iba zo 10 ľudí. Od Patrónky je bus už plnší. Na úseku Patrónka - VW je 92ka okrem zmeny smien vo VW zbytočne predimenzovaná.