Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 81-71 #44641:
No ved prave. A zatazenie pre tieto stvrte (a pre Petrzalku) najblizsich 25 rokov na metro nebude. Aj Praha pocita s metrom za Motolom az v roku 203x. Ono tych 25 rokov je asi realnych aj na vystavbu metra v Bratislave - a cimze sa budete do Petrzalky voziti dovtedy? Ikarusmi?
Reply on: 81-71 #44637:

Komunisti sice zacali, ale velmi rychlo pochopili ze uzemne plany, podla ktorych mala mat Bratislava v roku 2000 700 tisic a viac (tamker tvojnasobok oproti skutocnosti) obyvatelov sa nenaplnia. Petrzalka mala vyzerat inak ako sa v skutocnosti postavila, upustilo sa aj od "Zakarpatskeho osidlovacieho pasu" ci ako to nazvali, kvoli krematoriu. Nastastie! Uz ziadna megalomania! Ked bolo jasne ze BA bude mat maximalne pol miliona obyvatelov, tak sa objavili opodstatnene vyhrady a vystavba tazkeho metra sa nakoniec zastavila. Nastastie. Dopravaci uz vtedy mali jasno a vedeli ze metro je neekonomicke. Ano, aj za bolsevika sa setrilo. Ale politici sa ho nechceli vzdat. Metro bolo za cele tie roky vecou politickou, nie odbornou. Po odbornej stranke bolo jasne ze ho netreba, len par vyvolenych odbornikov to nechcelo pripustit, lebo mali svoje sny. Pruser je v tom, ze sa nezacalo uz vtedy s elektrickami, ale zacalo autobusove provizorium, ktore trva dodnes. A prosim ta, odkial beries svoj odhad, ze na metro bolo preinvestovanych 1 mld Kcs? Zo je velmi zaujimave.
Reply on: S499.1023 #44621:
Mne sa to zdá skôr tragikomické. A keby ešte na Céčku prešli na to kolíkové zabezpečovacie zariadenie, čo spomínal Jenki, že fungovalo (alebo ešte stále funguje?) v Moskve, to by boli intervaly! ? Škoda, že LZB nebolo už v dobe rekonštrukcie C. (Alebo len nebolo dostatočne "atraktívne"?)

Re #44637 81-71: Tak to je skutočne veľmi hrubo povedané. Most Apollo je prakticky hotový, z metra nestálo skoro vôbec nič. To vlastne ani nie je hrubo povedané, to je len tvoja obvyklá demagógia. Čo sa týka rýchlosti, metro by urýchlilo cestovanie len tým, ktorí by mali ako počiatok, tak cieľ cesty priamo v dochádzkovej vzdialenosti od stanice metra. Ostatným by sa pre nutnosť použitia doplnkovej dopravy na jednom alebo oboch koncoch cesty naopak cestovanie predĺžilo.
Reply on: 81-71 #44637:
hmm a tusis aspon ako sa s tym metrom zacalo ? myslis ten zarez v zemi ktory moze vyuzit uplne rovnako aj elektrickova trat, alebo ten kus podmoceneho betonoveho tunela na janikovom dvore, ktory by aj v pripade vystavby metra museli zburat a postavit nanovo (pochybujem zeby roky povetrenostnych vplyvov na nedokoncenej a nezakonzervovanej stavbe nezanechali ziaden vplyv). Alebo ti je len luto tych ton papiera co sa o vselicom popisali (a realizacia ktorych by bola drahsia ako ich vhodit) ?
Reply on: Papyr #44640:
ja som ta zle nepochopil, ja som len takomto príklade interpretovat to, že ak by bolo zataženie hodne metra pre tieto štvrte, resp. na letisko, určite by sa uživila aj trasa centrum-Petržalka, ide predsa o najväčšie sídlisko (v celku) v strednej Európe. ?
Reply on: 81-71 #44623:
Neviem, kolko ma obyvatelov, viem iba to, ze tam v spicke jazdia 2*T3 v intervale 120 sekund.

Ale vidim, ze si ma zase zle pochopil. Ja nechcem predlzovat A nikam, ale KED BY SA UZ predlzilo k Motolu, preferujem pokracovat na Sidliste Repy a nie na letisko.
Reply on: Kuku #44635:
ak chceš dáke info o BA metre, napíš mi e-mail ?
Reply on: petert #44636:
Bohužiaľ, budovaný NDS sa na míle oblúkom bude vyhýbať žel. st. Petržalka ? To už ale asi tak chodí...
Reply on: fobust #44632:
ked sa tu raz už s metrom začalo (1985), preivestovali sa obrovské peniaze na projektovú dokumentáciu a samotné stavebné práce, príde mi to ako velmi nevýhodné rušiť projekt a úplne nové budovať. Veľmi hrubo a obrazne povedané, to je niečo také, ako by teraz zatvorili most Apollo a začali vedľa neho stavať druhý nový most s tým, že Apollo nedokončia nikdy ? pretože, ja osobne si myslím, že cca 1mld Kčs čo bola vtedy preinvestované na metro, sú dosť pekné peniaze, na dnešné pomer tá 1mld Kčs je dnes v SKK určite niekoľko násobne väčšia. A nakoniec, myslím, že metro má z hladiska kapacity väčšiu budúcnosť, električka mu konkurovať rýchlosťou (čas prepravy) nemôže a istotne tvorí aj podstaným podielom mestský charakter. Porovnaj si územie, kde sa potiahlo metro, napr. v Prahe, znamená to okamžitý rozvoj daného územia, stúpa hodnota pozemkov atd. Takže po vybudovaní metra určite by nastal nepochybne aj rozvoj územia kde metro jazdí. Ale prosím, je to len môj názor ?
Reply on: Kuku #44635:
V Bratislave je počuť sem tam nemecký jazyk, Rakušania si tu sem tam pokukaju hlavne mesto. V petržalke konči síce žel. spojenie červeným O Bahn z Wienn, ale keby tu bol nosný systém relevantne prepojený so železnicou, ta navštevnosť by tu bola častejšia učinnejšia pre pohodlné cestovanie regionalnou nosnou dopravou, ktorá by bola týmto ziskova. Keby.... ?
Reply on: 81-71 #44622:
Ne, to je celkový objem financí, které tady turisti dané národnosti utratí, hold to zdražení se dotýká hlavně turistů ze střední a východní Evropy, ten zbytek si ničeho nevšimne. Praha z toho rýžuje obrovské prachy, tak proč neždímat ještě víc? ☺ S těmi lístky sem chtěl říct asi to, že Praha cenově není už ani tak pro české turisty jako pro zahraniční a tomu se přizpůsobují taky ceny....a cena dopravy také ? Stačí se projít kdekoliv v centru a uslyšet češtinu je hotovým zázrakem ?
Reply on: BigMac #44627:
Všechny údaje, výhledy a já nevím co všechno se pohodlně dozvíte, když se trošku prohrabete v příslušné sekci na foru stranky www.metroweb.cz ?
Reply on: petert #44630:

Za toto patri DPB obrovska pochvala, konecne pristup k zakaznikovi aky by mal byt. Nadstandardna sluzba, v tomto pripade urcite, ale potesila, dopravcu prakticky nic nestala, ale u cestujuceho vyvolala vysoku spokojnost a to je velmi dolezite.
Reply on: 81-71 #44588:

Ja som asi najvacsi odporca metra v Bratislave, ale v Prahe je to o niecom uplne inom. Porovnaj si zataze a logicky ti vyjde metro ako jedine mozne riesenie. Netvrdim ze vsada, ale v drvivej vacsine pripadov ano. Na rozdiel od Bratislavy, kde by sa takze metro podla ruskeho vzoru rentovalo tak v spickovej hodine, mozno polhodine, inak by bolo velmi stratove a neekonomicke. A moderna, plne segregovana a preferovana tramvaj ti aj na tu spickovu hodinu poda ten isty vykon, len treba chciet. S tym co sa stavia teraz - resp. co sa planuje - ta tramvaj do Petrzalky, s tym neratam ako definitivynm riesenim. Nutne musi ist tramvaj v CMO pod povrch, treba aj nove useky, racionalizaciu linkoveho vedenia. S tramvaje postupne treba spravit mestsku rychlodrahu, ciastocne pod povrchom. Mam svoje vizie a mylsim ze vela ludi tu ich zdiela. Diskusia k nim je vitana. Vobec sa vsak nepovazujem za niekoho, kto by bol zasadne proti metru vsade. Ja (a nielen ja) som proti nemu tu v Bratislave. Ty ho tu vazne ches?
Sorry 11:45 bolo 23:45 ? ?
Dnes ráno do 204 museli dvíhať do stredných dverí dievča o barlách a takysto ju aj vykladať. ? Toto je jeden z mínusov našej dopravy. Včera po koncerte E.J. posledna 205 skončila pred 11:20. h. Potom nás na Rajskej nádejne čakalo zo 6 občanov , že ešte nejakým zázrakom ten nejaký trolejik ako posilka sa ku nám doplazí. Bolo 11.45 a dispečer nenechal nič na náhode. Prehovoril vodiča na končiacej 202 klboveho Tr. 6625 ktorý mal isť 11:45 z Rajskej na vz.Hrobonku a pekne tento klbový tátošik zobral nás 6 stich cestujúcich priamo do Trnávky z príchodom 0:12 h. ? ? Tymto sa dokazuje, že su medzi nami aj inteligentný vodiči.
S499.1023: mas nejake pripomienky voci recyklatu z pneumatik MICHELIN? Alebo mas nejake pripomienky voci turbovjazdu suprav M-JEDON do stanice? 😉
Kuku: nemam dojem, ze by tu niekdo rozdaval bany za kritiku Matry. Nech sa Francuzi venuju syrom a kuchyni, ale nech netlacia svoje vojenske techologie do dopravy. Nech sa venuju dozimetrom a geigar-mullerovym pocitacom, reaktorom a vymennikom, to vedia dobre. Za OT taktiez nie, to by som ja uz musel mat ja pristup na tieto stranky dozivotne blokovany 🙂
81-71: skus www.metrostav.cz
81-71: pre planovanu trasu D nie je ani tak zaujimave, kolko ludi byva v jej priamej blizkosti, tam ide skor o paralelnu vetvu C-ecka, ktoremu treba odlahcit hlavne "miestnu" zataz a povodnej trati ponechat "dialkovy tranzit". Sprosto a brutalne povedane skratene Cecko odklonene o dve ulice vedla.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.