Kuku: MATRA a VAL? Spojitost je jednoducha, povodcom VAL-u je Matra. -Tfujtajbl, rekla by moje babicka, kdyby nebyla spopolnena v urne a urna v kolumbariu.
to máš pravdu, veľmi rýpavá otázka ? nebudem priamo menovať ľudí, ale prispievajú na toto fórum. Však ak vieš, napíš ake velké je sídlisko Řepy, Motol alebo napríklad plánovaná trasa D pokrýva územie s približne koľko ludmi ?
no, a to mi chceš povedat, že tie údaje o utrácaní sú práve za útratu na lístkoch na MHD ? Nie sú to náhodou čisla za útratu v hoteloch, reštauráciách alebo obchodoch ?
Možno Ti to pripadá smiešne, ale zabezpečovacie zariadenie ARS skutočne umožňovalo kratší interval ako GZZ (Gumové Zabezpečovacie Zariadenie) Matra, ktoré okrem úchylnej francúzskej náklonnosti ku gume neumožňuje napr. ani optimalizáciu jazdnej stratégie (čo síce nevie ani ARS ale LZB na "A" v pohode¨).
Samozřejmě chápu Tvou reakci, v národnostní diferenciaci turistů, kteří navštěvují každoročně Prahu to vypadá asi takhle:
- nejvíce Němci (1/3), potom Polsko, GB, Itálie, Slovensko, Nizozemsko, USA, Francouzi, Španělé, Rusové, Rakušáci
- nejdéle jsou zde Američané, Kanaďani, Rusové
- nejvíce utrácí: Japonci, Španělé, Rusové, Italové
- nejméně utrácí – Poláci a Slováci
Snad nemusím vysvětlovat co chci tím výčtem naznačit, ale jinak stebou souhlasím...mohl bych se zeptat taky proč stojí v centru Prahy pivo 60 Kč, vždyť sem jezdí taky naši lidé nebo třeba ze Slovenska, Polska. Odpověď je nasnadě ?
kolko obyvatelov má sídlište Řepy, Motol a pod. ? cca, napíš a potom nech si kto zrovná napríklad či sa oplatí tam tahat metro podla podaktorých prepočtov...
Článok z Večerníka , pre wapistov je tu prepis:
--------------------------------------------------
Dopravný podnik zredukuje autobusy
Menší počet liniek, kratšie intervaly
Dopravný podnik na nás od septembra chystá viacero noviniek. Začiatkom deviateho mesiaca by mali spojazdniť most Apollo, mnohé linky preto dopravca presmeruje. Okrem toho zruší niektoré spojenia a nahradí ich jednou linkou s kratšími intervalmi. Petržalka tak príde minimálne o štyri spojenia.
ZISTILI SME
V hlavnom meste máme v súčasnosti nadštandardný počet liniek a zastávok mestskej hromadnej dopravy. Kým vo Viedni majú možnosť obyvatelia prestupovať na 1700 zastávkach, u nás je to 1200. "Treba si však uvedomiť, že hlavné mesto Rakúska je trojnásobne väčšie ako Bratislava," uviedol Bronislav Weigl z Dopravného podniku. V rámci racionalizácie teda bude dopravca rušiť niektoré spoje. Týka sa to najmä autobusov premávajúcich z Petržalky. "Chceme docieliť, aby bola doprava s menším počtom liniek, ale s kratšími intervalmi a vyššou kapacitou," povedal B. Weigl. Takéto opatrenia sa isto nebudú cestujúcim páčiť. "Tento nový systém by mal zamiešať karty aj v električkovej doprave. V prípade zavedenia rýchlodrážnej trate do Petržalky budeme schopní časť spojov okamžite presmerovať do najväčšej mestskej časti," vysvetlil Bronislav Weigl. Momentálne Dopravný podnik čaká, kým projekt schváli mestské zastupiteľstvo na svojom júnovom zasadnutí. V prípade, že by sa tak nestalo, dopravca ponechá všetky spoje ako doteraz, len niektoré presmeruje cez most Apollo. "Bolo by to veľmi zlé, pretože by sa tým nevyriešil základný problém. Mnohé linky budú voziť vzduch," dodal na záver Bronislav Weigl.
Podľa mňa by ste na Céčku mali tu zastaralú a pomalú Matru nahradiť nejakým osvedčeným soviestkym zabezpečovacím zariadením -- napríklad takým, ako funguje na metre v Moskve -- špičkovej kapacite by takto umožnené zhustenie intervalu určite pomohlo. ? (Len pokus o vtip...)
"A firmy majú radšej stavby, kde sa premelie viac penazí, pretože ešte stále platí, že kde je vela penazí, vela sa dá prešustrovat a nakradnut..." Práve preto by sme mali v Bratislave uprednostniť drahší variant výstavby úplne nového NDS, ktorý v konečnom dôsledku pre občanov plošne prinesie omnoho menší efekt ako rozvoj a rozširovanie stávajucej siete. Pretože občania nie sú podstatní, prím hrá stavebná lobby. (A šotouši.)
Re #44487 81-71: Len pre šotoušov sovietskeho typu stále nič a nič...
Re #44560 81-71: Čiže treba preliať peniaze z budovania dopravných stavieb, ktoré prinesú osoh aspoň používateľom IAD, na stavby, ktorých osoh bude spočívať len a len vo vyžití sa šotoušov s nickmi ako 81-71, ktorí sa konečne budú môcť povoziť aj v tom ich jedinom meste milovanom zbytočným metrom sovietskeho typu a nebudú tak voči svojim pražským, budapeštianskym či moskovským kolegom trpieť komplexom menejcennosti.
Re #44575 81-71: To máš pravdu, bez kvalitnej MHD sa v Bratislave ďaleko nedostaneme. Otázne však je, čo poslúži občanom lepšie. Či jedna izolovaná radiála nosného systému na celú Petržalku, ku ktorej budeš musieť ľudí zvážať stádom smradobusov alebo trolejbusov, alebo normálna sieť električkových tratí, ktorými sa dostaneš takmer od svojich dverí až po cieľ cesty. Ja som presvedčený o tom, že to bude tá druhá možnosť. Ktorá bude navyše aj výrazne lacnejšia a je rýchlejšie realizovateľná.
Re #44596 81-71: MHD by mohla kľudne chodiť po rozbitých jednoprúdových cestách bez spevneného povrchu, na križovatkách by sa riadili dobrou vôľou jednotlivých vodičov a cez Dunaj by sa vrámci podpory zdravia obyvateľstva výlučne preplavovalo, ZŤP, dôchodcovia a matky s kočíkmi by mali nárok použiť Propeler...
Ostatným sa za výlev ospravedlňujem, vyvracanie tejto demagógie mi popri učení algebry prišlo ako vhodný relax.
ano, tie... a este pre doplnenie, mozem ti ukazat aspon jednu krizovatku (cisto cestnu) ktora sa riadi asi tym co volas plavajuci signalny plan a minimalne pre vozidla MHD to je horsie ako keby tam bol pevny plan. Bezna situacia je totiz taka, ze (mimo spicky ked je krizovatka vcelku prazdna) si to trolejbusak na zastavke zrata tak, aby akurat presiel na zelenu krizovatkou; mas ho ale vidiet, kedze v jazdnom pruhu nic nestoji, tak zelenu miesto toho dostane jedno auticko z vedlajsej cesty (ktore by tu zelenu dostalo hned po tom trolejbuse ak by tam bol povodny pevny plan) a trolejbus musi na krizovatke zastavit a zhnit tam dalsi cely cyklus...
PS: ta krizovatka sa pri tom riadeni co tam je teraz neda prejst bez nutnosti brzdenia/zastavenia a nasledneho rozjazdu, pri pevnom riadeni to nebol ziaden problem...
Kuku: pomery Cecka su mi doverne zname, preto si osobne myslim, ze namiesto saskovania s prflzovanim Acka sa malo zacat stavat Decko a Ruzyn sa mohla vyriesit rychlodrahou do Kladna. Dufam, ze na Decko niekoho nenapadne stavat VAL od Matry. To bol tiez jeden z navrhovanych systemov pre BA. Nastastie tuto vymozenost nemame.
Zajimave, jak jses si jistej, ze celodenni jizdenka v Praze je pro BOHATE ZAPADNE turisty. Co je tohle za hloupost nebeskou, prosim te?
Co takhle neprazsky Cech, Moravak, Slovak, Polak nebo Madar? Tech je Praha taky plna, dokonce tech lidi je snad vic, nez Prazanu. Oni taky jsou z bohteho zapadu?
Si: ake krizovatky? Mas na mysli tie, ktorym pani na magorstrate vravia preferovane pre MHD? TIE??? Tie, kde sa rozprava plnou hubou o plavajucich signaloch a su tam pevne signalne plany? Alebo tie, kde ma elektricka "preferenciu" tym, ze ma zakladnu navest volno a chodec ihned po zatlaceni vyzvy dostane zelenu, pricom priblizovaci a vyprazdnovaci cas je pre elektricku zhodne nula sekund? Crossroad from Siemens?
81-71: plne s Tebou suhlasim v otazke vyjazdov a dojazdov. Jedine co sa vy/dojazdovanim naprazdno získa su jalove km. Vzdy sa da najst nejaka trasa dojazdu s vlkmi, ktora je urcite efektivnejsia ako dojazd z Dubravky naprazdno po linke. Ale nejake tie perlicky sa uz zacinaju objavovat, dufam, ze nie len skusobne.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
si
PS: ta krizovatka sa pri tom riadeni co tam je teraz neda prejst bez nutnosti brzdenia/zastavenia a nasledneho rozjazdu, pri pevnom riadeni to nebol ziaden problem...