Tie dvere rozdelene klbom u 22Tr - mne sa to subjektivne paci (distribucia vlkov na obe strany klbu, nie ako u beznych klbakov, ze v preplnenom voze je nad 2. napravou vzdy prazdno), a najma sa mi pacia vdaka nim zaiste vyborne prejazdove vlastnosti vozu oblukmi (vdaka takmer rovnakym vzdialenostiam 2. a 3. napravy od klbu), ale zaujimalo by ma, v com su objektivne vyhodne take rozdelene dvere?
1) Sloup odstraněn
2) Záleží jen na zadání objednatele
3) Design zadního čela je zrovna proti takovému Solarisu vysloveně luxusní
Dveře rozdělené kloubem jsou vyslovewně výhodné, ale na přání objednatele bylo možno je mít i nedělené (nikdo nechtěl).
Hehe, zajímavé, skutečně obdivuješ totální shity (odporová 9Tr v době tyristorových trolejbusů na západě, PCC stokrát jinak, T5 byla čímpak vynikající? Návrat od ZR ke stykačům?, v roce 1980 v sériové výrobě autobus, který získal cenu na výstavě 1969, T3 nahranato s tyristorovou výzbrojí, co žere víc než odporová) a nenávidíš všechno rozumné.
INFO z oblasti integrovanej železničnej dop.
V týchto mesiacoch sa na MDPaT pripravuje viacero materiálov, ktoré by mali zahájiť konečne aj „reformu“ v oblasti štátom dotovanej osobnej verejnej dopravy. Všetkým je nám ľúto že k tomu prichádza až v tomto roku avšak sme radi že sa aspoň niečo v tejto oblasti začalo konať. V prípade, že štát ako objednávateľ verejnej koľajovej dopravy povie, že ju chce mať modernú a čo najefektívnejšiu a k tomuto vyhláseniu pridá aj podporu investičnú a v neposlednom rade nám uvoľní ruky v oblasti taríf a možností rýchlejšie reagovať na požiadavky dopravného trhu – výsledok sa rýchlo dostaví. V súčasnosti je rozsah dopravných výkonov limitovaný Zmluvou o výkonoch vo verejnom záujme medzi ZSSK a Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR. Zavedenie nových vlakov nad rámec tejto Zmluvy v podstate nie je možný nakoľko by sme si sami vytvárali stratu čo je pre nás neprijateľné. Konečne vznikol v marci tohoto roku koordinátor dopravy, ktorého zriadil Bratislavský samosprávny kraj a Magistrát mesta Bratislava. Vzhľadom k tomu, že sa pripravuje presun právomocí v objednávaní regionálnej koľajovej dopravy z ministerstva na VÚC je predpoklad, že aj požiadavky na obslužnosť územia bude koordinované a harmonizované čoho výsledkom bude menej súbežných spojov a viac možností pre cestujúcich. Taktiež je rozpracovaných viacero konceptov ako napr. Twin city kde budú v spoločnej dopravnej obslužnosti zahrnuté oblasti Viedne, Bratislavy, Brna a Gyoru, kde sa nebude brať ohľad na vlastníka dopravného prostriedku, vlakovej čaty či tarifnej politiky jednotlivých štátov. Podstatou integrovanej dopravy je spoločný a jeden cestovný doklad, jednotná tarifa a rovnaké prepravné podmienky.
ZSSK - Úsek obchodu, Sekcia marketingu
oddelenie regionálnej prepravy Západ
Predstaničné nám. 1, 811 04 Bratislava
Hlúpy nápad spôsobil tragickú nehodu, ktorú možno neprežije 18-ročné dievča z Prahy. Dievča sa po nočnom fláme vracalo domov električkou so svojím 20-ročným kamarátom. Ich mená denník Blesk neuvádza.
V električke dvojici napadlo, že sa vyklonia z okna, a tak si užijú cestu nočným mestom. Otvorili teda okno najviac, ako to len išlo, a vyklonili sa z neho do pol tela.
V tom okamihu prišiel tunel. Obaja narazili hlavami o stĺp v ňom. Dievča nárazom vypadlo z električky a zostalo s viacerými ťažkými zraneniami hlavy ležať v bezvedomí na dlažbe. Okrem toho malo otvorenú ranu v stehne. Chlapec utrpel tržnú ranu na hlave.
Sanitka s lekárom prišla o niekoľko minút. Hoci dievča bolo v bezvedomí, dýchalo. Momentálne je v Ústrednej vojenskej nemocnici a jeho stav je veľmi vážny.
Takú tragickú a zbytočnú dopravnú nehodu pražský dopravný podnik ešte nezažil. "Každé malé dieťa vie, že vykláňať sa z okien je zakázané," povedala hovorkyňa dopravného podniku Michaela Kuchářová. Spomenula si, že pred pol rokom vystrčil pri jazde električkou jeden mladík z okienka obe ruky a pri náraze o stĺp električkovej stanice utrpel niekoľkonásobné zlomeniny. Avšak vystrčiť pri jazde z električky polovicu tela, to podľa Kuchářovej nikoho doposiaľ nenapadlo.
Samozrejme, ze vsetko je otazka financii, ale pokial je to tam uz raz rozrypane, tak nechapem, preco sa to kvoli jednej kolaji bude musiet v buducnosti rozrypat znova.
Ad Obchodna - nad tymto rozum zastava, preco minuly rok rekonstruovali kanalizaciu banskym sposobom, ked tento rok celu ulicu otvoria. ?
Proti Tr21 mám výhrady kvůli 1) podivnému sloupu naproti prostředním dveřím, 2) mizerné využití plochy vozidla (vepeředu nejsou sedadla ale hasičák, vzadu by to taky šlo udělat lépe) 3) celkový design (zvlášť na zadní čelo se nedá dívat) a kromě toho mi u Tr22 enormě vadí dveře rozdělené kloubem.
Ne že bych tvrdil, že jsou to nejhorší trolejbusy, ale na rozdíl od Ikarusů 411T (412T) a Jelczů 125N se to bohužel moc rozplemenilo- nějak nám v české kotlině trh nefunguje (na rozdíl od maďarska a Polska, kde od podobných shitů přešli k Solarisům nebo aspoň Volvům).
A ohradil bych se, že jsem apriori proti českým věcem- jen mi dost vadí, že zatímco v 60. (T3, Tr9), 70. (T5, Tr14) a ještě i v 80. letech (Karosa B731/732, T6) jsme dělali vozidla MHD srovnatelná (ne-li lepší) se soudobým západním standardem, v posledních letech jsme sklouzli k typické východní plichtě á la Maďarsko a Polsko ( a to nás ještě Poláci v něčem i převyšují- viz Solaris). A přesně totéž se dá říct i o dění na dráze.
Preco sa nevymiena? Asi preto lebo nie su financie nato ,ale asi su na ine veci ako nato, aby zrekonstruovali aj prijazdove kolaje na Hlavnu a tiez obratisko. To iste Obchodna ulica tiez 0 bodov.
? ? ?
Pamatam si, ze kedysi mali "spadeno" na 88-ku, na ktorej nasadili nejaky monitoring ci co. Vraveli to v primacialnom palaci clenovia dopravnej komisie magistratu. Ale to uz bolo davno (asi v roku 1999).
Mathew
? ? ?