Reply on: SZKV #42660:
no yooo, uz jsem par turistu, kteri nemaji zajem o opetovnou navstevu BA jen kvuli doprave potkal :o( skoda. a znam par lidi, kteri dali pednost praze jen kvuli tomu, ze se tam do prace dostanou rychleji a kulutrneji. ale to asi nikoho netrapi. a o5 skoda. a vzdy dostaneme tu samou odpoved – penize. nemam presny prehled o toku penez v dpb a verim, ze je to narocne, ale kdyz vidim jak se tam v kancelarich pracuje… ani se nedivim, ze to nikam nevede.
Ámos Keynes
A neviem čo máš proti SORu. Rozhrkané sú vďaka bratislavským cestám. Majú tichý, výkonný motor, pekný dizajn, zníženú podlahu. Na väčšine liniek kde jazdia plne postačujú celý deň.
Re #42594 sommelier: Ani nie, len rátal som s tým, aby sa dala použiť hĺbená a nie razená metóda stavby a tým pádom je nutné, viesť ju v koridore ulíc. Myslím si, že plne vyhovuje Dúbravka - Rača a Petržalka - centrum (A1 a A2) ale o trati z Ružinova a zo Zlatých som si nie tak istý. V každom prípade je to ťažké sci-fi a práca od stola, bez úvah širšieho zoskupenia ľudí.Tak to aj treba brať.
Re #42595 peter: Tak proti tomu bojuj normálne a nie tak, že vyvoláš odpor väčšiny ľudí.
Re #42599 si: To stou exterenou firmou, by som tak nerobil. Ja by som skôr zamestnal revizorov ako živnostníkov. Na mesiac by mal určené počet vybratých pokut (dnešný priemer revizora) za to by od DPB dostal zaplatené trebars 30.000,-. Ak by limit nesplnil nedostane nič. Za všetkých ostatných, ktorých chytí nad limit, by dostal 700 Sk z 1400,- a podiel by sa stále zvyšoval, až by nakoniec mohol dostať 1400,- z 1400,- Ale to by musel spraviť dosť veľké množstvo pokút. Tým by boli aj motivovaný nebrať úplatky, lebo čím viac pokút by vybrali tým viac prachov by dostali. Samozrejme, boli by im určované aj časy kedy majú chodiť. Hlavne v skoré ranné alebo neskoré večerné hodiny či víkendy. Pracovné dni 8 - 18 by boli na nich, že ak chcú zarobiť viac, môžu v tom čase behať po vozoch.(Som si istý, že by chodili.
A posledným pravidlom by bolo, že na mieste by sa pokuta zaplatiť nedala. A muselo by ich byť minimálne 150 nie terajších 25.
Re #42624 Peter: Ale ano sú mestá, kde sa nastupuje len prednými dvermi. Ale si zober koľko ľudí im na zastávke stojí (tak cca 2-3) a koľko ľudí v tých busoch cestuje. V Londýne pokiaľ sa nemýlim tak ťa do busu nepustia pokiaľ si nemôžeš sadnúť. (čo inak považujem za riadnu chobotinu)
Re #42634 nndro: Tak pozor. Zapáchajúci neplatiaci bezdomovec nemá čo v MHD robiť! Domov nemá, robotu tiež kam cestuje? Nikam, len sa zohrieva. A na to sú charitatívne ubytovne, lenže tam by sa musel umyť a nesmel by sa večer nadrúzgať ako Mojsej a tak radšej smrdí v MHD.
Re #42637 rig: Vozenie sa homeless v MHD nie je žiadnou solidaritou. A áno tvoja solidarita je typicky lavičiarska. Dať chudobnému rybu na jeden deň miesto toho aby si ho ryby naučil chytať a nakŕmil ho na celý život.
AAA: Mám pocit, že SOR B9,5 stál 100.000 EUR.
Žiadnych 10 minút. Kým by ľudia vystupovali/nastupovali vyhodil by ho. Ešte som nevidel ako sa bezďák zdráha vyhodenia z voza. Nie sú radi ale ani nekladú odpor. Netreba brať vždy ten najmenej vyhovujúci prípad ako keď gumokolisti rátajú cestu MHD na 10minútové lístky.
nndro: Opakujem, ak sa chce bezdomovec umyť a prespať v nejakej ubytovni nemá problém. Len tam je iný problém a to problém alkoholický. V ubytovni nesmieš chlastať. To koľkí z nich sa medzi nich dostali nie vlastnou vinnou bolo vidieť pri začatí predávania nota bene. Tí ožralovia NB nepredávajú.
Rišo: tak tak. Na jednej strane sa tu nadáva na čistotu vozidiel a zápach čo v nich vládne, na strane druhej im smradlaví špinaví bezdomovci nevadia.