Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
prepacte za gramaticke chyby ktore su sposobene tym ze som si neprecital co som napisal a hned som to odoslal.na moju anti-diakritiku ste si hadam zvykli.
No asi taketo nieco som chcel naznacit hned od zaciatku svojimi prispevkami.aby sa viaceri ludia prejavili nespokojnost s MHD.asi som mal na to od zaciatku ist inak.nesnazil som sa tu predniest ziadnu ucelenu koncepciu ale aby si viacero ludi uvedomilo ze situacia v MHD je fakt zla a mozno ked viacery vyjadrime alebo budeme vyjadrovat svoju nespokojnost ze sa s tym aspon ciastocne nieco urobi lebo je to neunosne

neda mi nezareagovat na mickeyho ktory sa zial uz nemoze k tomuto prispevku vyjadrit lebo napisal ze na mna zareaguje iba raz.ty sa pozri radsej na predchadzajuce prispevky ako sa to tu od zaciatku mojho vstupu vyvrbilo.ja som sem zecal pisat svoje staznosti na mhd a zacali ma kritizovat AAA,Keynes,rig ,nndro a druhi ze toto nie su oficialne stranky DPB a nech sa stazujem niekde inde.ja som im az na zaklade toho povedal ze viem a o co mi ide cize ja som nezacal o tomto diskusnom fore co sa tu moze a co nie.A odporucam ti precitat si co je napisane pod tym ked pridavas prispevok.je tam veta" Toto diskusné fórum je určené predovšetkým pre debaty o bratislavskej doprave"tazisko tejto vety spociva v slovicku PREDOVSETKYM.cize to znamena nielen o bratislavskej doprave ale napriklad aj o jansikovi ked sa to niekomu paci.
a neviem ci si si moj prispevok precital az tak pozorne ked som v nom uviedol ze maju reagovat na predne dvere iba ti ktori to videli v praxiAle tym so nemyslel prax v sadke ale v zapadnych krajinach.a zaroven som povedal ze by to bolo nerealne uskutocnit to naraz a povedal som aj to ze autobusy su velmi preplnene a tam by sa to nedalo zrealizovat,Chcelo by to restrukturalizaciu spojov.A viem ze na slovensku nemame metro ktore by odbremenilo MHD.

dalej ludia akoWAP BEUS a Si.zrusit diskusne forum.to co je za napad.nech si tu kazdy pise o com chce aspon tak to tu je napisane.vam trom odporucam vytvorit si vlastne forum ale POZOR vo vasom specialnom fore by platili specialne pravidla o com sa moze diskutovat a kto by to porusil bol by mu automaticky znemozneny pristup.mnohi ludia sa k mojim temem vyjadrili vratane vas tak ich prosim vas nechajte na pokoji.
na Siho otazku aky je pomer v prepravenych osobach verejnou a individualnou dopravou v irsku a na slovensku.odpovedam neviem som laik.ja iba hovorim co som videl v zahranici a pripominam ze tam boli aj preplnene autobusy a dlho to netrvalo kym ludia nastupilo.Maju to tam dost premyslene a teraz to bude este lepsie lebo ked som odchadzal zacali tam premavat elektricky co este viac odbremeni autobusy.

a na zaver myslim si ze keynes nndro a aaa vedia o co mi ide.ide mi o to aby sme sa viaceri stazovali na DPB a nase staznosti boli vypocute.

rad som aj to mu ze tu mame aj ceskych bratov myslim tym SZKV ktory ma podla mojho nazoru spravne nazory a musim mu este povedat ze viem ze by sa niektore veci nedali vyriesit nahle.chce to cas a hlavne podla mojho nazoru nove vedenie mhd.

co sa tyka externej firmy ktora by vyberala poplatky zda sa mi to lepsi napad ako so zivnostnikmi.

dalsia hadka bude urcite okolo SORu ktory nepokladam definitivne za dobry autobus.Nie som odbornik ale nemozem s tymto autobusom suhlasit.mozno ma dobry motor je lacny ale je rozhegany a to nielen vdaka slovenskym cestam a je maly.nie je nizkopodlazny a ma sedacky ktore su priam mekkou pre bezdomovcov nedaju sa cistit resp. daju ale nie je to take jednoduche.Bol by som velmi zvedavy ako by dopadol vyskum ktory by skumal kolko je tam svinstva.snad by sa potom aj vidal zakaz prepravy v SORe.mali by v autobusoch byt sedacky ake su v karosach ktore by sa dali lahko umyt kedze sa na slovensku cestovny poriadok nedodrziava a bezdomovci slobodne mozu premavat v dop.prostriedkoc bez toho aby to niekomu vadilo.

ku keynesovi-nevedel som ze mame taketo nizkopodlazne autobusy.nikdy som ich nevidel.ale cim ich bude viac tym lepsie.vozickari nebudu az tak diskriminovany.

A to ze ak bezdomovec nedodrziava cestovny poriadok a cestujuci nemusi platit listok tak nie je.Prax na slovensku je taka ze ludia ktori platia listky a elektricenky ich musia platit ako iddioti a bezdomovci zasa slobodne mozu rozsirovat bakterie,znecistovat autobusy a takto ich opotrebovavat.A to vsetko robia bezdomovci GRATIS.oplati sa.
Reply on: V-mon #42610:
Tak, už som ti to poslal na mail. ?
Reply on: SZKV #42662:
no, asi se nekdo rostili a rekne mi, ze nemam pravdu a kdyz jsem tak chytrej, ze at ty prachy sezenu. jo, taky mi prijde divne, ze hlavni mesto ma dopravu snad horsi nez ve svem druhem nejvetsim meste. a spominal si sofii. no, uroven cestovani tam mi prisla velice podobna – plus, tam jeste neco jako podzemka jezdi ;o) a jestli se s tim u nas nehne, muzem se pak jen klouzat. turisti se tady nepohrnou, firmy taky ne. pudjou treba do BB (jako se stalo i par firem od nas z business centra). jenze problem je asi jinde. to by nekdo musel myslet vic nez jen na sve kreslo a pohodli aspon jednoho volebniho obdobi. podobne tak i s panstvem na dpb. a o5 otazka? kde vzit penize? nevim, priznam to. ale me za to neplati. me kdysi platili za to, abych penize nasel na projekty pro studenty, na bezplatna skoleni na sponzoring pro neziskove projekty – a kazdy z nich zacinal vetou – nejsou prachy…musi se neco udelat. no a pod. a proste se muselo makat a koumat, kde neco sehnat. a kdyz to jde jinde, proc ne v BA, v dpb? kurniq, vzdycky me to tak nastve.
Vševedko samofandivý

Vševedko samofandivý

Reply on: SZKV #42660:
Budeš se divit, ale tentokrát budu výjimečně souhlasit - nejsem totiž dogmatik - na rozdíl od Tebe:-P.
Dokym sa atraktivnost mhd v bratislave nezlepsi tym mam namysli relativne ciste vozi,intervali atd. bude nasa mhd stat za hovno.
Reply on: papuca #42661:
Když na to přijde, mě by strašně zajímalo, kde je v Bratislavě jádro pudla! Upřímně řečeno, nemyslím si, že by to bylo jen o penězích- vždyť je to hlavní město relativně bohaté země (srovnávam s Maďarskem, ČR a Polskem), tak jak je možné, že MHD připomíná velmi chudé předměstí Bp?! Každopádně si dovolím zavěštit, že jestli se nic nezmění, za pár let bude většina dnešních uživatelů MHD jezdit autem a jsem upřímně zvědav, kam se ty auta v Blavě vejdou...
Reply on: SZKV #42660:
no yooo, uz jsem par turistu, kteri nemaji zajem o opetovnou navstevu BA jen kvuli doprave potkal :o( skoda. a znam par lidi, kteri dali pednost praze jen kvuli tomu, ze se tam do prace dostanou rychleji a kulutrneji. ale to asi nikoho netrapi. a o5 skoda. a vzdy dostaneme tu samou odpoved – penize. nemam presny prehled o toku penez v dpb a verim, ze je to narocne, ale kdyz vidim jak se tam v kancelarich pracuje… ani se nedivim, ze to nikam nevede.
Reply on: peterbakor #42646:
Tak jsem si pozorně přečetl toto fórum a pozoruju, že tady dominují 3 (dost úzká) témata.
Takže: ad bezdomovci: Ať se Vám to líbí nebo ne, něco se s tím v dohledné době bude muset dělat, nebo Vám MHD nebude jezdit nikdo jiný. Ostatně nevím jak u Vás na Slovensku, ale my v Čechách to máme v přepravních pořádcích ošetřené, takže bych v tom neviděl problém. Jde jen o to chtít a motivovat provozní zaměstnance, protože se jim do tohot úkolu pochopitelně nechce- pracovní neschopnost, kterou jim může onen bezdomovec způsobit věru není nic příjemného... Na druhou stranu ale chápu, že MHD v Bratislavě momentálně potřebuje vyřešit jiné věci a to rychle- takhle otřesnou MHD jsem v žádném jiném velkoměstě nových zemí EU neviděl (snad Sofie se tomu blíží...). Takže nejdřív kapacitní doprava na Petržalku, pak stovky nových busů (co nejlevnějších, ale na úrovni doby- Solarisy např.) a pak se babrat v detailech...
ad Volva: V Dublinu jsem nebyl, takže nevím jaká Volva tam přesně mají, ale není Volvo jako Volvo- to szegedské (made in Poland) je po půl roce rozhrkané že to svět neviděl, čiže nic pro Vás. Navíc nemyslím, že Bratislava potřebuje pár výstavních kousků ze západu, ale velké série pro nahrazení Ikarusů a rozpadajících se Karos! Tedy co nejlevnější, nejspíš nějaký mix Solarisů a Karos/Connect nebo tak nějak. Ovšm SORy BN12 bych tam viděl vskutku nerad- holt to sdělala fabrika na maringotky a na voze je to už dnes z dálky vidět, sorry. Ke kneelingu snad jen tolik, že to je dnes naprosto běžná součást NP autobusů, tedy netřeba Volva, Solaris to umí taky, stejně jako Agora.
ad přední dveře: Ano, na západě je nástup předními dveřmi obvyklý (ve Francii jsem jiný neviděl), ovšem tam nemá MHD 50% podíl na trhu jako v Česko-Slovenských městech, alebrž 20%. Suma sumárum- za dlaších 15 let dosavadního bratislavského vývoje to vhodné opravdu bude, ovšem teď v žádném případě!!!
Tak, milí diskutující, a máte další objekt na nenávistné výplody, už jsem z k-reportu zvyklý...
Reply on: peterbakor #42646:
Reagujem na teba prvy a posledny raz.

Nemas sajnu o netikete, ked tvrdis, ze sem mozes pisat aj o Janosikovi. Na diskusnom fore o MHD sa _diskutuje_ o _MHD_, preto sa vola "diskusne forum o MHD". Off-topic prispevky su jednoducho nepatricne. Opakujuce sa prispevky su zasa povazovane za flood a su hlavnym dovodom na poslanie floodera do netovej prdele. Tuto podmienku si zatial vrchovato splnil.

Nastupovanie prednymi dverami som na vlastne oci videl a nielen v Banskej Bystrici, ci SAD Presov. Funguje to skvele, kym na kazdej zastavke nenastupuje viac ako 10-20 ludi. Vies, to je dane aj fyzikalnymi moznostami ludskeho tela. Cez jedny dvere ludia mozu nastupovat iba seriovo, nie paralelne, duplom ak im treba pri nastupeni preukazat vybavenost cestovnym dokladom podla tarify. Spocitaj si, kolko casu trva nastupenie jednemu cloveku, aj s kontrolou. Potom si spocitaj, kolko ludi nastupuje na zastavkach typu Zochova, Trnavske myto. A potom pochopis (vidis, verim ti!), preco v Bratislave nieco podobne bude iba na obtiaz.

A na zaver svojho prispevku chcem dodat, ze som ten tvoj precital, pochopil a dufam, ze sa uz nebudes vyjadrovat k tym istym veciam, najma nie metodou copy+paste.
no, obcas sa mi podari tu nieco napisat. urcite to mozu byt aj hovadinky, kedze som v tejto oblasti laik. ale potom pre koho su urcene tieto stranky? to tu mozu pisat len ti, co sa „vsetkemu rozumeju“? hm, neviem, ale aj ten navrh zrusit docasne forum mi pride ako nestastne (a snad nechcene) elitarstvo.
bezdomovci: asi to bude zniet hlupo, ale ako som spominal, robil som dlhe roky pre neziskovku a ako neziskovka sme zhanali prachy na kadeco a pre vselikoho. sem tam sa stalo, ze sme robili aj nieco pre bezdomovcov a soc. slabe obyvatelstvo. ta teoria s „rybami“ funguje aj v praxi. vela tychto ludi sa zacne spoliehat na bud „toleranciu“ alebo zneuzivat to, ze „im nikto nic nepovie radsej“. smutne, ale tento psychologicky efekt tu zial je. preto je potrebne, aby si aj bezdomovec uvedomil, ze ak chce cestovat, musi pre to nieco spravit. aj v resoc zariadeniach a azyl domoch je tvrdy rezim. napr. niekde plati aj to, ze „ozral si sa? tak dnes spis vonku…“. zial, utopia o „dobrackom pristupe“ skoro vobec nefunguje. a kym budu uz aj tak spinave a smradlave busy jazdit este neprijemnejsie, tak uz do nich o chvilu nenastupi ani ten zvysok fanusikov mhd (lebo ti ostatni nefanusikovia, co na auto nemaju, ju musia vyuzivat tak ci tak).
a presne, mhd si neplni svoje povinnosti (ktore od financii nezavisia – bezdomovci, slusnost revizorov, komunikacia s cestujucimi – zial, aj mne dpb ani raz neodpovedalo). a kedze si neplni povinnosti, ako chce potom vyzadovat to od cestujucich?! boli ste niekedy pozriet v budove dpb? par pracovnych aj sukromnych navstev som tam absolvoval…pracovna disciplina z cias socializmu… mal som chut tam nahucat aspon na upratovacku.
mala poznamka na margo dysgrafii a dyslexii a pod. ja to mam a neboli to… tak to aj dokazem respektovat (btw, ma to priblizne 5% VS studentov a su aj ovela vyssie odhady ;o) )
predne dvere? eeee, az tu bude nejaky nds, ktory prepravi velke mnozstvo ludi za kratky cas tak, ze pomala preprava busom bude zanedbatelna prosim, ale teraz asik nie… to si neviem predstavit. staci, ked su pokazene jedny dvere a uz to stoji za to.
a boj proti dpb? no, nieco treba robit. z dpb maju ludia co raz vacsi pocit arogancie a vyhovoriek. a po mojich navstevach tam som ten pocit nadobudol aj ja… a asi je potrebne o tom pisat a mozno aj tu, aj ked snad zachovat istu kulturu. chapem, ze je to tazke, lebo aj dnes rano som mal chut tam ist hodit aspon kapsulu so slznym plynom: elektricka-12 meskala a bus-70 isiel skor… a to som mal mat cas na prestup 7minut. a to su dennodenne pribehy…sak si ich sami „citate“ kazdy den ;o)
tolko pohlad laika, ktory raz nestihol vybavit dolezite veci len pre to, ze ista pani v istej kancelarii dpb prave telefonovala svojej asi dcere o novootvorenom elizee a potom oznamila, ze uz sa nemoze dostat do systemu. keby ze to spravi u nas niekto vo firme, stratime klienta, peniaze a potom aj ten clovek pracu…
Vševedko samofandivý

Vševedko samofandivý

Reply on: Ámos Keynes #42652:

1) To kde si prišiel na taký blud, že máš právo nedodržiavať prepravný poriadok, ak ho nedodržiava aj niekto iný? To ako aj keď niekto vraždí, tak ty máš právo znásilňovať malé detičky alebo ako si to myslel?
2) To nevidíš, že Rišo je Bachor, ktorý tu diskutuje sám so sebou a pod nickom "umierneného" Riša háji debila Bachora?
Reply on: Ámos Keynes #42655:
Napíš do DPB žiadosť na prešetrenie, myslím, že DPB si ešte môže dovoliť 30 SK za výpis od ST. V konečnom dôsledku po odhalení a následnej intervencii voči danej osobe sa môže naozaj veľa ušetriť.
A teraz na inú tému. Včera som prišiel do predajne CL v podchode na Hodžovom námestí a čo tam nevidím. Zamestnankyňa si vybavuje súkromný hovor z pevnej linky a očividne na mobil. Teda počul som vetu: "Kde si?" Neviem teda či vytáčala ona alebo jej volali, ale v každom prípade by si to dovoliť nemala. To môže robiť dosť veľké prachy. Takže by som odporúčal minimálne zablokovať hovory do iných sietí. Vlastne povoliť len hovory do UTO Bratislava. A maximálne zakázať telefonáty úplne a mať pevnú linku len na príjmanie hovorov.
(Nevadí mi, že v pracovnej dobe vybavovala súkromný hovor, lebo pri okienkach ľudia nestáli, ale vadí mi že míňa firemné peniaze už aj tak finančne podvýživeného DP)
Neviem, či to tu už dakdo spomínal, ale prečo vo foto update medzi fotkami "Autobusy v Petržalke" je foto napríklad z Trnávky ??? SPS je Petržke ? Odkedy ? ? ? ?
Reply on: Ámos Keynes #42652:
A ešte jeden autobus je so zdvhacou plošinou, takže tam vozíčkar tiež nemá problém.
Reply on: peterbakor #42646:
Ale ty chceš kúpť iba jeden autobus pre vozíčkarov. Tak to nie je problém to sa kupovať nemusí, lebo NP autobusy máme tri. Jeden jazdí čisto na linke pre vozíčkarov a ďalší jazdí na L22 a L49 pričom v cestovnom poriadku sú zapísané kedy pôjde autobus pre vozíčkarov, inak aj nízkopodlažným nazývaný. Tretí NP bus jazdí kade tade. A ešte ako bonbónik aj jeden trolejbus je bez schodov, čiže NP, takže ani tam netreba. 😃

V každom prípade ak je v prepravnom poriadku napísané, že z prepravy má byť vylúčená osoba ktorá zapácha a prepravca to nedodržuje, mám právo nedodržiavať prep. poriadok aj ja a napríklad neplatiť či si vo vozidle zapáliť.

Čo sa nástupu prednými dverami týka, netreba ťa posielať do BB. Odvez sa SADkou z ASMN do Modry a späť a sleduj hodiny koľko bus stojí na jednotlivých zastávkach. A potom si spomeň na zastávky ako Zochova, Hodžovo nám. Trnavské, Račianske, SAV, Dvory,....


Nemyslím si, že zrušenie fóra na pár dní má nejaký zmysel. Skôr by pomohla tá registrácia. Neviem prečo by som mal trpieť kolektívnou vinnou pre nejakých menej chápavých ľudí. A rozprúdila sa tu nakoniec celkom slušná diskusia na tému bezdomovci v MHD,...
Reply on: peter #42582:
Ty vol. A ty si myslíš, že DPB nepozná nákup na splátky alebo inak úver nazývané. Minulý rok DPB splatil nákup 100 Ik4XX z roku 1998.
A neviem čo máš proti SORu. Rozhrkané sú vďaka bratislavským cestám. Majú tichý, výkonný motor, pekný dizajn, zníženú podlahu. Na väčšine liniek kde jazdia plne postačujú celý deň.

Re #42594 sommelier: Ani nie, len rátal som s tým, aby sa dala použiť hĺbená a nie razená metóda stavby a tým pádom je nutné, viesť ju v koridore ulíc. Myslím si, že plne vyhovuje Dúbravka - Rača a Petržalka - centrum (A1 a A2) ale o trati z Ružinova a zo Zlatých som si nie tak istý. V každom prípade je to ťažké sci-fi a práca od stola, bez úvah širšieho zoskupenia ľudí.Tak to aj treba brať.

Re #42595 peter: Tak proti tomu bojuj normálne a nie tak, že vyvoláš odpor väčšiny ľudí.

Re #42599 si: To stou exterenou firmou, by som tak nerobil. Ja by som skôr zamestnal revizorov ako živnostníkov. Na mesiac by mal určené počet vybratých pokut (dnešný priemer revizora) za to by od DPB dostal zaplatené trebars 30.000,-. Ak by limit nesplnil nedostane nič. Za všetkých ostatných, ktorých chytí nad limit, by dostal 700 Sk z 1400,- a podiel by sa stále zvyšoval, až by nakoniec mohol dostať 1400,- z 1400,- Ale to by musel spraviť dosť veľké množstvo pokút. Tým by boli aj motivovaný nebrať úplatky, lebo čím viac pokút by vybrali tým viac prachov by dostali. Samozrejme, boli by im určované aj časy kedy majú chodiť. Hlavne v skoré ranné alebo neskoré večerné hodiny či víkendy. Pracovné dni 8 - 18 by boli na nich, že ak chcú zarobiť viac, môžu v tom čase behať po vozoch.(Som si istý, že by chodili.
A posledným pravidlom by bolo, že na mieste by sa pokuta zaplatiť nedala. A muselo by ich byť minimálne 150 nie terajších 25.

Re #42624 Peter: Ale ano sú mestá, kde sa nastupuje len prednými dvermi. Ale si zober koľko ľudí im na zastávke stojí (tak cca 2-3) a koľko ľudí v tých busoch cestuje. V Londýne pokiaľ sa nemýlim tak ťa do busu nepustia pokiaľ si nemôžeš sadnúť. (čo inak považujem za riadnu chobotinu)

Re #42634 nndro: Tak pozor. Zapáchajúci neplatiaci bezdomovec nemá čo v MHD robiť! Domov nemá, robotu tiež kam cestuje? Nikam, len sa zohrieva. A na to sú charitatívne ubytovne, lenže tam by sa musel umyť a nesmel by sa večer nadrúzgať ako Mojsej a tak radšej smrdí v MHD.

Re #42637 rig: Vozenie sa homeless v MHD nie je žiadnou solidaritou. A áno tvoja solidarita je typicky lavičiarska. Dať chudobnému rybu na jeden deň miesto toho aby si ho ryby naučil chytať a nakŕmil ho na celý život.

AAA: Mám pocit, že SOR B9,5 stál 100.000 EUR.
Žiadnych 10 minút. Kým by ľudia vystupovali/nastupovali vyhodil by ho. Ešte som nevidel ako sa bezďák zdráha vyhodenia z voza. Nie sú radi ale ani nekladú odpor. Netreba brať vždy ten najmenej vyhovujúci prípad ako keď gumokolisti rátajú cestu MHD na 10minútové lístky.

nndro: Opakujem, ak sa chce bezdomovec umyť a prespať v nejakej ubytovni nemá problém. Len tam je iný problém a to problém alkoholický. V ubytovni nesmieš chlastať. To koľkí z nich sa medzi nich dostali nie vlastnou vinnou bolo vidieť pri začatí predávania nota bene. Tí ožralovia NB nepredávajú.

Rišo: tak tak. Na jednej strane sa tu nadáva na čistotu vozidiel a zápach čo v nich vládne, na strane druhej im smradlaví špinaví bezdomovci nevadia.
Vševedko samofandivý

Vševedko samofandivý

si,Beus:Som plne za.Zdá sa,že Magor Bachor sa inak umlčať nedá...
Vševedko samofandivý

Vševedko samofandivý

peterbakor,Rišo:Diskutuješ sám so sebou,chmuľko?Myslíš,že sme tu všetci takí slabomyseľní pakovia ako ty?Myslíš,že je tu veľa takých majstrov sveta v dysgrafii a dyslexii,ktorí by písali Mhd a nie MHD a používali vysoko VYSOKO ODPORNÝ TERMIT "vyprostenie bezdomovca"?A k príspevku,ktorým ospravedlňuješ sám seba-je mi jedno,čo tu natliapeš.Si nekompetentný zakomplexovaný debil s nulovou sociálnou inteligenciou,nebezpečný svojmu okoliu a patriaci do detenčného ústavu.Strašne rád by som ťa osobne spoznal.Ale len preto,aby som v tebe mohol prebudiť tvoje komplexy úbohého smrada aby si po tej schôdzke odišiel na Biely kríž a tam ukončil svoj žobrácky život pod kolesami nejakého IC.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.