Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos Keynes #42313:
Na to by ti povedali, že načo to budú robiť, keď s tým pôjde jeden človek za týždeň. 🙂 Lenže bude ešte roky trvať, kým pochopia, že aj ten jeden človek je dôležitý.
Reply on: Andy #42310:
Len by už také mohli pripravť aj na iných (všetkých ostatných) trolejbusových linkách. Prečo len L202 a L201. Kto z Olejkárskej býva na Dolných honoch.
Reply on: yale #42309:
Zatial výkonnosť ekonomiky rastie rýchlejšie ako ceny stavieb.
Kým sa nedobuduje dialničná sieť a iná základná infraštruktúra na Slovensku a hlavne od Nitry na východ, nie je možné aby štát prispieval desiatkami miliard na metro v Bratislave. Nie je možné aby sa Bratislavčan vozil metrom a zemplínčan bude jazdiť autom po okresných cestách. Základom sa musí stať motto: čím bohatší budú Slováci na strednom a východnom Slovensku, tým bohatšia bude aj Bratislava.
Ja nie som plným zástancom súčasného modelu financovania samosprávy, teda 100% prerozdelovanie, ale nemôžem súhlasiť ani so žiadnym prerozdelovaním. Vedel by som si to predstaviť tak, že 75 - 80% by sa prerozdelovalo a zvyšných 25 - 20% by zostávalo v regióne. Tu je zachovaný princíp solidarity, ale aj odmeňovania - kto sa snaží ten má viac.
Veď prečo by aj napríklad v rámci stredného Slovenska mali obce so starostami, ktorí sa snažia, vybudovali priemyselné parky a dotiahli investorov(bez pomoci štátu) a naštartovali rast ekonomiky svojho mesta, regiónu začať tiež doplácať na tých starostov, ktorí nič neobia a čakajú kým štát dá.
A na utvorenie si dobrého náhľadu na daný problém, odporúčam kúpiť si týždeník týždeň. Je tam článok o subvenciách a čo to spravilo s Gréckom či východným Nemeckom.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: m #42260:
Zaujímavé, Pravda to interpretovala tak, že mesto chce autá zrušiť, vucišpán zachovať - nie tak, že sa na tom zachovaní dohodli. A teraz si vyberte, komu veriť. (Správna odpoveď: z politikov nikomu:-().
Tie dojazdy 202 sú veľmi využívané, je to super. Dnes som išiel na Hodžovo a vo voze bolo asi 10 ľudí, a to sa na Hodžovom asi 5 ľudí vymenilo. Na ASMN je o tom aj zelený oznam. Tam je pre zmenu napísané, že chodia do "Horského parku". 🙂
Reply on: Ámos Keynes #42307:

"aby raz keď budú prachy" - k tomu len toľko, že cena výstavby v mestskom prostredí bude už iba stúpať, takže začať stavať rozumný projekt light metra by bolo vhodné čím najskôr.

A to, či budú alebo nebudú prachy...
dá sa na to pozerať dvoma spôsobmi:

1. je to akcia mesta Bratislavy - v tom prípade je zrejmé, že nemáme ani len na tú električku do Petržalky.

2. Rozvoj Bratislavy je záujmom celého štátu - potom je len otázkou politickej vôle, v akej skladbe a rozsahu sa peniaze vyčlenia.
A ešte k tomu mostu, Ďurkovský sa vyjadril, že chce zachovať jeden jazdný pruh pre IAD na Starom moste.
Ak by sa však aj zochovali dva, bolo by to výhodné aj pre MHD a to kvôli náhradnej doprave pri nejakých problémoch s električkou. Všetko zlé je na niečo dobré.
Reply on: Beus #42264:
Čo je na tom nepochopiteľné. Synovia pána Romana majú na nábreží Leberfinger, Au Café a Kriváň. A to nie sú miesta, kam by chodila klientela, ktorá sa vozí MHD.

Re #42270 Beus: ale ty si to trochu nepochopil. Samozrejme, že električka aj IAD budú oddelené. Ja len dúfam, že budú pevne oddelené, že v prípade dopravnej nehody nevyletí auto do dráhy električky tak ako sa to stáva bežne na radialach, špeciálne na Krčaciach.

Re #42276 Filip: Ale takisto dodal, že za jeho života sa to meto určite stavať nezačne. Máme teraz čakať kým umrie? Čo keď sa dožije aj 90 rokov. ? Povedal, len jedno, že v územnom pláne metro ostalo, aby raz keď budú prachy, potomkovia nemali poblémy.

Re #42277 sommelier: Rafinéria aj chemička boli v Bratislave ešte pred II. svetovou vojnou.

Re #42282 sommelier a ostatný: ***** ale už ste ma nasrali. (Asi to bude tým, že som hladný) Vy ste naozaj ***nutý? Praha, s rozpočtom 43mld. CZK (v SKK = 55mld), stavia ročne 1,5km tratí metra. Bratislava má rozpočet 6mld SKK a je jedno v tomto prípade, že je 3 krát menšia, kilometer trate ju bude stáť rovnako. Ak jeden z vás dokáže vymyslieť spôsob ako zabezpečiť financovanie tohto druhu dopravy (kilometer stojí tuším 1,5mld) tak ho celý život budem nosiť na rukách. A nemyslite si, že to vyriešite úverom. Bratislava má dlh 6mld. a banky jej požičajú nanajvýš ďalších 6mld. a za tie sa nedostanete ani za Dunaj. Ďalších cca 15 rokov bude splácať 12mld dlh. pričom ročne ukrátite mestský rozpočet o cca 1mld. a potom môžete pokračovať vo výstavbe. Tak už konečne začnite rozmýšľať čo to stojí a nie len plácať ***nuté nezmysli. Ja by som sa tiež najradšej každé ráno odviezol do školy v luxusnom vlastnom vozítku za cca 2,5 melóna, no v súčasnosti mám akurát na tu MHD aj tú mi platia rodičia.

Re #42291 papuca: Neviem kto si, ale mám pocit, že nie moc zainteresovaný človek. Aspoň tak si doteraz vystupoval. Ale toto čo si napísal, je veľmi dobrý pohľad. Len doplním (a dúfam, že to nezakríknem) ale dnes som bol oslnený vo vozidlách MHD. Drvivá väčšina z nich bola povysávaná, na zemi ani kamienka. Buď som mal šťastie alebo je to lepšie. No netreba zaspať na vavrínoch, nie je totiž na akých. Okrem podlahy sú tam aj sedačky, madlá a strašne veľa plôch na ktorých je hrubá vrstva prachu. Nikto nechce aby sa vo vozoch dalo jesť z podláh, stačilo by aby za žiadnych okolností nevyšiel človek z vozidla špinavší ako do neho vošiel a nemusel dýchať do svetra kvôli smradu zo sedačiek.


A posledná vec, dnes sa udiala historická udalosť. Kto neverí nech sa ide pozrieť na zastávku Einsteinova smer mesto do vitríny JCDecaux. Je to prelom v zmýšľaní ako má vyzerať vitrína s info pre cestujúcich. Pozor, žiadna irónia. A kto tam pôjde nech zoberie aj digital, nech to môžu vidieť aj ostatní.
Reply on: Mike #42305:
Kolada ma trenoval na Hobe hokej
Reply on: chaos v mysleni #42298:
Mne osobne hovoril p. Ing. Kolada, ako uňho lobujú každý druhý deň nejaké firmy za postavenie metra rôznych váh (od najľahšieho, cez ľahké až po ťažké ? ). Akurát že jeden z hlavných problémov je, že každá táto firma je napojená na nejakých ľudí v Ba, ktorí sa na tom nabalia, a väčší problém je, že žiadna nebola ochotná akceptovať požiadavky mesta na nákup istého typu vozidiel a na trasovanie v určitých trasách. Tí inžinieri - predstavitelia zahraničných firiem vždy dojdu už aj s konkrétnym svojim typom vozidiel a svojim návrhom trás. Výsledkom mala byť zvyčajne 1 linka metra pod zemou z Petržalky, pod Dunaj s konečnou napr. na Hviezdoslavovom nám. , Hlavnom nám., v zóne Pribinova, a pod...
dnes (21.3.2005) od 21.45 do 22.45 hod. ide na Spektre: Bolo, nebolo: Elektricka.
Vševedko samofandivý

Vševedko samofandivý

Reply on: drink #42299:
Dúfajme, že nikdy.
Vševedko samofandivý

Vševedko samofandivý

Reply on: chaos v mysleni #42298:
¨To by si sa nestíhal čudovať, ako by zahraničná dopravná spoločnosť za aktuálneho stavu dotácií a dotačnej politiky síce nakúpila pár nových autobusov ale bleskove zrušila trolejbusy aj električky...
Reply on: Filip #42274:
Pán Ďurkovský a pán Roman ma sklamali - osobné autá cez starý most gumokolistom veľmi nepomôžu, ale električkám (a projektantom) skomplikujú "život". Tak sa teda rovno spýtajme: Je vôbec potrebná pre Bratislavu MHD? Urobme referendum a zrušme MHD!

Naozaj sa za pár rokov môže stať, že sa budeme pýtať: Tak toto sme chceli?

Lenže tak isto sa teraz môžeme pýtať metrofilov na súčasný stav MHD po 20-tich rokoch "projektovania budovania metra": Tak toto ste chceli?
Reply on: Peon #42293:
Ale veď ten program už dávno existuje. Je ním slovenská mutácia IDOSu, ktorú tu distribuuje Inprop (http://www.inprop.sk). Pravda, databáza s cestovnými poriadkami MHD Bratislava nie je vždy úplne aktuálna a bezchybná, ale v ostatnom čase sa to lepší.
Reply on: sommelier #42282:
"V ostatných veľkomestách jazdia v špičke narvané súpravy metra" - Kedy dosiahne Bratislava milión obyvateľov?
chaos v mysleni

chaos v mysleni

Reply on: yale #42295:
Kompetentny v MHD by mali odstupit od trapošenia a ich nefunkčnosťou. Celí dopravny system by mala konečne odkúpiť zahranična dopravná spoločnosť aby tu onaka MHD nešaškovala a neoblovala dalšich 20 rokov poctivych ľudí pre ich nejaku dopravnu neschopnosť a prispato ľahostajne nepresuvať ako BA? dobytok pre ich No 1 riešenia. Je ubohe a primitývne ako zrychluju dopravu, pretože ak prejde dalsich ich 20 rocnych uvazovani ? budu tu lietat ufoni a v DPB zostane poslednych 10 skrachovanych duobusov ? ?
Reply on: yale #42295:
Nevychádzal som tak ani zo zámeru, keďže ten naozaj neobsahuje Tebou spomínané technické detaily (otázne je však do akej miery ich obsahovať má, je to zámer spracovaný kvôli hodnoteniu EIA, nie projektová dokumentácia), skôr som vychádzal z návrhu územného plánu (je to jediný dokument - aj keď ešte nie schválený - kde sa hovorí niečo o vízii NS). A tam sa naozaj hovorí o električke do Petržalky ako o prvej fáze výstavby metra (metrom pre stručnosť nazývam nový systém MHD, plne oddelený od ostatnej dopravy po celej svojej dĺžke). Nejaká koncepcia alebo oficiálna vízia budovania rýchlodrážnej električky neexistuje - plánuje sa len a obyčajná električka ako jeho nultá etapa.
Môj príspevok bol určený najmä tým diskutujúcim, ktorí tu stále dokola spomínajú nejakých "električkofilov" aby si uvedomili, že cieľom väčšiny tu diskutujúcich nie je pomalá električka idúca cez Starý most v jednom pruhu s autami, úrovňovo križujúca IAD na Šafárikovom nám. a celé centrum navždy prechádzajúca povrchovo so státím na všetkých križovatkách.
yale: Máš úplnú pravdu. A ešte k tomu neviem, ako chcú aby električka premávala po jednokoľajke na Vajanského nabr. obojsmerne, keďže sa o rušení 4 prúdovky a nehovorí a ďaľšia koľaj sa tam nezmestí ani náhodou.
Reply on: tr3mp #42288:
Obávam sa, že celý projekt električky do Petržalky, tak, ako bol prezentovaný má bližšie k výrobe ďalšej električkovej radiály ako definitívneho riešenia, než k prvej etape výstavby nosného systému - a je dosť možné, že ďalšími kompromismi sa dostane ku klasickej povrchovej električkovej trati s úrovňovými križovaniami aj v Petržalke.

V predloženom pláne sa napr. nikde nespomína také plánovanie električkovej trate tak, aby všetky prvky (rozchod trate, oblúky, rozmery staníc, nosnosť konštrukcií) umožňovali jednoduché prispôsobenie na prevádzku s inými vozidlami, takisto sa v štúdii ignoruje riešenie problematiky Šafárikovho námestia - predstavoval by som si, že takáto štúdia by mala obsahovať návrh dopravného riešenia vrátane vplyvu na existujúce električkové trate v centre, zatiaľ sa len mlčky predpokladá, že doprava z novej radiály bude v pohode prechádzať "lievikom", a tiež, že električky ktoré sa budú na novú radiálu dostávať cez centrum z ostatných radiál, budú môcť prichádzať na Šafko tak presne, aby sa zaradili do taktu na radiále do Petržalky. Zaujímavý je aj predpoklad, že cesta električky zo Šafka na Hlavnú stanicu sa magicky skráti zo súčasných 13 minút na 8 minút (pričom na omnoho dlhších tratiach sa očakáva úspora iba v rozsahu 2-3 minút)... Celé riešenie Šafka (pričom je zásadné pre ďalší rozvoj) je v projekte zanedbané, nie je napr. jasné ani umiestnenie zastávok pre smer do Karlovej Vsi (najbližšia zastávka bude až Nový most?)...

"Nová zmena" s prekvalifikovaním Starého mosta na električkovo-automobilový prinesie ešte viac problémov a otázok...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.