Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ešte ohľadom rýchleho cestovania z Rače do centra. Najmä v prípade nutnosti, najvýhodnejším spojom je 59, no má to jeden háčik, poobede nestojí v centre, či už na Račku, alebo na Staromestskej. Je tu ešte možnosť využitia osobného vlaku a na hlavnej prestúpiť na nejaký spoj do centra, tam tých možností je už viacej. Električka je ohĺdom tohto najmenej efektívna.
Pre Martina Fundárka: Čo sa týka tých cestovných, ich dodržiavanie som práve vyzdvihol. Písal som ako o ďalšom pluse zlepšovania kvality cestovania. Napísal som to konkrétne: "Plusom bratislavskej mhd je napríklad aj dodržiavanie cestovných poriadkov, takže na tie sa dá už spoľahnúť." Práve toto si už všímam osobne dosť dlhú dobu. Pre d3ko: Na tu kilometráž som sa pítal preto, lebo pre jeden smer linky 5 sa mi 39 km nezdalo a myslel som si, že je to nejaká chyba. Ďakujem však za vysvetlenie. Keď je tu už načrtnutá otázka, za ako rýchlo by prišlo metro do Dúbravky, na porovnanie, linka B od Černého mosta po Zličín prejde 26 km za cca 40 minút, linka 5 od Komisárok po Dúbravku prejde 19 km za 52 minút. Myslím, že hypotetická trasa metra by nemerala Z Rače do Dúbravky 26 km.
dobry den !
Reply on: nndro #41867:
Len som trosku zabudol na zastavky....
A co napriklad.. Zakopat elektrocky pod zem ? len povedzem vyhlbit jamu 4 metre hlboku... a zakrit ju betonovymi panelmi ? napad
Reply on: Max #41861:
?
Vševedko samofandivý

Vševedko samofandivý

Reply on: Jonny #41794:
Aký je rozdiel v rýchlosti jazdy električky po moste, vyhradenom len pre električkovú dopravu a pod zemou?
Re #41796 Jonny: A ktoré knihy alebo stránky podporujú Tvije úchylné teórie, mládenec?
Re #41797 Jonny: Mládenec, Ty si "cestovatel"? Škoda, že nečítaš...
Re #41798 Jonny: Máš nejakú realistickú prognózu záťaže o 30-40 rokov?
Re #41818 Jonny: Prosímťa, nepoučuj tu o Prahe, blbečku, ľudí, ktorí neboli v Prahe len na dvoch jednodenných výletoch. O Ámosových číslach pochybuješ ale sám si tu ciciaš bludy z prsta. JZM je tretia najobývanejšia časť trasy a metro tam jazdí v pásmovej prevádzke. Stanica Kobenova, pôvodne ČKD, bola postavená kvôli jednej veľkje, dnes už neexistujúcej fabrike...
Re #41823 BMko: Nechaj debilka...
Re #41833 Jonny: Taskí prispievatelia ako Ty (hlúpi, demagogickí, zaslepení) tu veru chýbať nebudú. Žiadny metrofil sem ešte nepriniesol rozumný argument o potrebe metra v Bratislave. Ale aj tak je taký "yale" proti Tebe hotový vedec.
Vševedko samofandivý

Vševedko samofandivý

Reply on: Martin Fundárek #41845:
Vôbec nie je problém všetky radiály segregovať a v centre vtiahnuť pod zem. A nič viac nepotrebujeme.
Reply on: Bigmac #41862:

V prvom rade preriedit zastavky a vybudovat prestupne terminaly. Potom znizit pocet liniekt na max 7, vratane Petrzalskej radialy. Dalej mimourovnove krizovania Racismyta, Trnavskeho myta, a na mietach, kde sa neda zaviest preferencia.
Mike: ono tie upravy sucasnej elektricky zas take nepatrne nebudu, lebn ju treba razne a prudko debordelizovat, ale v zasade mas pravdu. Hlavne pri porovnani nakladov metra a tramvaje
Pozrel som sa do kalendára, a tak všetkým Tomášom z iMHD prajem všetko najlepšie, čisté autobusy a vodičov jazdiacich presne podľa CP ?
Reply on: yale #41847:
"Bratislava potrebuje nosný systém, ktorý bude spoľahlivo premávať na vlastnom telese, oddelenom od ostatnej dopravy vrátane chodcov, ktorý bude mať dostatočnú kapacitu, komfort, bude premávať v dostatočnom takte a jeho trasa bude určená
hlavnými dopravnými požiadavkami. Stanice resp. zastávky systému budú zároveň prestupnými bodmi pre doplnkovú dopravu, ako aj pre regionálnu, medzimestskú a medzinárodnú dopravu) a budú rozvojovými bodmi pre budovanie infraštruktúry v príslušných lokalitách. Musí existovať jednotný informačný systém, aby cestujúci mali v každom bode celého dopravného systému jasnú predstavu, ako a za akých podmienok sa dostanú do iného bodu. Systém musí byť moderný, efektívny a dostatočne atraktívny tak, aby spôsobil zásadný obrat vývoja pomeru IAD:MHD. "
Pointa je v tom, že naša električka iba s minimálnymi úpravami toto ĽAHKO MôŽE SPĹŇAŤ. Aj v centre. Najväčší nedostatok celého NS by bol jeho absencia v Petržalke, ale aj to sa už ide riešiť. ?
Prajem pekný deň
Reply on: Martin Fundárek #41854:
Čo sa týka cestovných poriadkov a ich dodržiavania - absolútne súhlasím. Na chronometrážiach niektorých liniek (napr. všetky električkové) je veľmi veľa priestoru pre vylepšenie, niektoré linky majú absurdne choré chronometráže. Ale ak kritizujem "A", tak "B"- dodržiavanie cest. poriadkov vodičmi je na tom oveľa horšie. Zápchy veľmi neovplyvníme, svojvôľa vodičou sa všade inde rieši, ale v BA nie. Doteraz jazdievam linkami, vozidlami, vodičmi, ktorí dojdu cez pracovný deň v sedle, niekedy aj v špičke na +4 resp. +5. Za posledný rok som išiel asi 4 krát spojom, ktorý došiel na konečnú na +6 ❗ , hoci viem, že z predchádzajúcej konečnej určite odchádzal presne.
Reply on: BMko #41811:
ja vám to metro kúpim, ok? ?
Reply on: papuca #41730:
je to jasné si pod papučou...preto žiadny dodatočný komentár... ?
Reply on: Martin Fundárek #41845:
miesto na segregaciu je - pod zemnou a nad nou. Prave vcera som cakal na Mraziarenskej a rozmyslal, ake by to bolo mat elinu zakopanu na Zahradnickej a Mileticovej. Kombinaciou elektrickovych podjazdov a cestnych nadjazdov by sa za radovo nizsie naklady (oproti metru) dala urobit naozaj plne segregacia na vacsine elektrickovej siete.

ad cestovne poriadky: ja si tiez myslim, ze na CP sa da spolahnut. Cestujem z Petrzalky v rannej spicke a oplati sa mi poznat CP. A na zastavky nemusim chodit ani 5 minut skor.

jonny&yale: odpovedzte na otazky co polozil tr3mp v #41831. Pokial nedokazete toto zodpovedat, je cela diskusia zbytocna.
Reply on: Ámos Keynes #41837:

Sudruh Ing. Lunacek je klamar, otaca kabat ako mu vyhovuje, sabotoval dlhe roky MHD v Bratislave. Mal by byt ticho, uz tak narobil vela skody. Nech si sniva svoj sen o metre...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Jozefst #41850:
Cena lístkov je len jedným z dôvodov. Ďalšími sú - a v tomto s Tebou nesúhlasím - to, že sa NEDÁ spoľahnúť na cestovné poriadky, a to jednak vinou zápch (dá sa čiastočne riešiť ďalším pásmom chronometráže, ale tá nikdy nebude úplne presná), jednak vinou svojvôle vodičov, a tiež žalostnou komunikáciou DPB s verejnosťou.
Na cestovných poriadkoch sa zlepšila ich kvalita (nahrádzanie pseudointervalov skutočným intervalom, optimalizácia z hľadiska potreby vozidiel), ale ich dodržiavanie nie. Aspoň to nebadám.
Reply on: Martin Fundárek #41844:
Hej, nepresne som sa vyjadril, pod pojmom "interval" sa spravne ma pocitat "pocet spojov za hodinu".
Reply on: Jozefst #41851:
Dlzka trate sa pocita tam aj spat 🙂

Co sa tyka rychlosti - tak si predstav, ze mas do Dubravky metro. Ide pod elektrickovou tratou a zachadza pod Dlhe diely a odtial zase cez Molecku na Slavicie udolie a odtial okolo PKO do centra. Co myslis, o kolko bude take metro rychlejsie ako elektricka? (Rataj aj cas dopravenia sa elektrickou k metru (lebo to nebude mat zastavky vsade) a aj cas vlezenia a vylezenia z tunela.) Ak by sa robila absolutna preferencia elektriciek, rozdiel by bol minimalny. A za kolko penazi...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.