Aký je rozdiel v rýchlosti jazdy električky po moste, vyhradenom len pre električkovú dopravu a pod zemou?
Re #41796 Jonny: A ktoré knihy alebo stránky podporujú Tvije úchylné teórie, mládenec?
Re #41797 Jonny: Mládenec, Ty si "cestovatel"? Škoda, že nečítaš...
Re #41798 Jonny: Máš nejakú realistickú prognózu záťaže o 30-40 rokov?
Re #41818 Jonny: Prosímťa, nepoučuj tu o Prahe, blbečku, ľudí, ktorí neboli v Prahe len na dvoch jednodenných výletoch. O Ámosových číslach pochybuješ ale sám si tu ciciaš bludy z prsta. JZM je tretia najobývanejšia časť trasy a metro tam jazdí v pásmovej prevádzke. Stanica Kobenova, pôvodne ČKD, bola postavená kvôli jednej veľkje, dnes už neexistujúcej fabrike...
Re #41823 BMko: Nechaj debilka...
Re #41833 Jonny: Taskí prispievatelia ako Ty (hlúpi, demagogickí, zaslepení) tu veru chýbať nebudú. Žiadny metrofil sem ešte nepriniesol rozumný argument o potrebe metra v Bratislave. Ale aj tak je taký "yale" proti Tebe hotový vedec.
V prvom rade preriedit zastavky a vybudovat prestupne terminaly. Potom znizit pocet liniekt na max 7, vratane Petrzalskej radialy. Dalej mimourovnove krizovania Racismyta, Trnavskeho myta, a na mietach, kde sa neda zaviest preferencia.
Mike: ono tie upravy sucasnej elektricky zas take nepatrne nebudu, lebn ju treba razne a prudko debordelizovat, ale v zasade mas pravdu. Hlavne pri porovnani nakladov metra a tramvaje
"Bratislava potrebuje nosný systém, ktorý bude spoľahlivo premávať na vlastnom telese, oddelenom od ostatnej dopravy vrátane chodcov, ktorý bude mať dostatočnú kapacitu, komfort, bude premávať v dostatočnom takte a jeho trasa bude určená
hlavnými dopravnými požiadavkami. Stanice resp. zastávky systému budú zároveň prestupnými bodmi pre doplnkovú dopravu, ako aj pre regionálnu, medzimestskú a medzinárodnú dopravu) a budú rozvojovými bodmi pre budovanie infraštruktúry v príslušných lokalitách. Musí existovať jednotný informačný systém, aby cestujúci mali v každom bode celého dopravného systému jasnú predstavu, ako a za akých podmienok sa dostanú do iného bodu. Systém musí byť moderný, efektívny a dostatočne atraktívny tak, aby spôsobil zásadný obrat vývoja pomeru IAD:MHD. "
Pointa je v tom, že naša električka iba s minimálnymi úpravami toto ĽAHKO MôŽE SPĹŇAŤ. Aj v centre. Najväčší nedostatok celého NS by bol jeho absencia v Petržalke, ale aj to sa už ide riešiť. ?
Prajem pekný deň
Čo sa týka cestovných poriadkov a ich dodržiavania - absolútne súhlasím. Na chronometrážiach niektorých liniek (napr. všetky električkové) je veľmi veľa priestoru pre vylepšenie, niektoré linky majú absurdne choré chronometráže. Ale ak kritizujem "A", tak "B"- dodržiavanie cest. poriadkov vodičmi je na tom oveľa horšie. Zápchy veľmi neovplyvníme, svojvôľa vodičou sa všade inde rieši, ale v BA nie. Doteraz jazdievam linkami, vozidlami, vodičmi, ktorí dojdu cez pracovný deň v sedle, niekedy aj v špičke na +4 resp. +5. Za posledný rok som išiel asi 4 krát spojom, ktorý došiel na konečnú na +6 , hoci viem, že z predchádzajúcej konečnej určite odchádzal presne.
miesto na segregaciu je - pod zemnou a nad nou. Prave vcera som cakal na Mraziarenskej a rozmyslal, ake by to bolo mat elinu zakopanu na Zahradnickej a Mileticovej. Kombinaciou elektrickovych podjazdov a cestnych nadjazdov by sa za radovo nizsie naklady (oproti metru) dala urobit naozaj plne segregacia na vacsine elektrickovej siete.
ad cestovne poriadky: ja si tiez myslim, ze na CP sa da spolahnut. Cestujem z Petrzalky v rannej spicke a oplati sa mi poznat CP. A na zastavky nemusim chodit ani 5 minut skor.
jonny&yale: odpovedzte na otazky co polozil tr3mp v #41831. Pokial nedokazete toto zodpovedat, je cela diskusia zbytocna.
Sudruh Ing. Lunacek je klamar, otaca kabat ako mu vyhovuje, sabotoval dlhe roky MHD v Bratislave. Mal by byt ticho, uz tak narobil vela skody. Nech si sniva svoj sen o metre...
Cena lístkov je len jedným z dôvodov. Ďalšími sú - a v tomto s Tebou nesúhlasím - to, že sa NEDÁ spoľahnúť na cestovné poriadky, a to jednak vinou zápch (dá sa čiastočne riešiť ďalším pásmom chronometráže, ale tá nikdy nebude úplne presná), jednak vinou svojvôle vodičov, a tiež žalostnou komunikáciou DPB s verejnosťou.
Na cestovných poriadkoch sa zlepšila ich kvalita (nahrádzanie pseudointervalov skutočným intervalom, optimalizácia z hľadiska potreby vozidiel), ale ich dodržiavanie nie. Aspoň to nebadám.
Co sa tyka rychlosti - tak si predstav, ze mas do Dubravky metro. Ide pod elektrickovou tratou a zachadza pod Dlhe diely a odtial zase cez Molecku na Slavicie udolie a odtial okolo PKO do centra. Co myslis, o kolko bude take metro rychlejsie ako elektricka? (Rataj aj cas dopravenia sa elektrickou k metru (lebo to nebude mat zastavky vsade) a aj cas vlezenia a vylezenia z tunela.) Ak by sa robila absolutna preferencia elektriciek, rozdiel by bol minimalny. A za kolko penazi...
Mám otázku na webmajstra. Koľko má kilometrov električová trať číslo 5 z Komisárok na dúbravskú konečnú Pri kríži. Na tejto stránke je v sekcii ak sa nemýlim "prevádzkové údaje" v kolónke najdlhšie trate pri linke električkovej linke č.5 uvedených 39 km, no na www.cp.sk mi to po zadaní linky z Komisárok na zastávku Pri kríži vyhodilo pri linke č. 5 19 km s údajom 52 minút (viem že minúty sedia). Za odpoveď vopred ďakujem!
Ako som tu už písal, som rád, že sa ohladne Petržalky ľady pohli. Prečo z mhd ubudlo cestujúcich? Dôvodom môže byť aj cena lístkov. Mhd by mala byť popularizovaná skvalitňovaním kultúry cestovania, čo sa v súčastnosti už napríklad deje zavádzaním hlásenia staníc v električkách (konečne!!!), aby sa časom zmenil pomer individuálnej automobilovej dopravy v prospech mhd. Plusom bratislavskej mhd je napríklad aj dodržiavanie cestovných poriadkov, takže na tie sa dá už spoľahnúť. Nezaškodilo by ani múzeum mhd v Bratislave. Čo sa týka električkovej dopravy, osobne proti nej nič samozrejme nemám. Pod pojmom nosný systém si však predstavujem najrýchlejší typ mhd, ktorý je vedený samostatne mimoúrovňovo a obsluhuje mesto v dôležitých bodoch. Je to kostra, na ktorú nadväzujú ostatné typy mhd. Tento pojem však súčastná električková sieť v Bratislave nemôže spĺňať. Tá skôr plní funkciu obsluhy územia v krátkych úsekoch.
Zaujimave, ze ked ti tu tr3mp napisal, aby si nam povedal tvoju konkretnu viziu metra, tak si presiel ku konstruktivnemu argumentu, ze sme vsetci elektrickofili
Povedz mi, kolko tvoji skutocni odbornici z metra vybudovali za 30 rokov. Velku nulu. Tiez som sa radoval na metro - ved malo byt v roku 1995, aj v roku 2000 a stale som sa tesil. A potom som zacal navstevovat mesta, kde nemaju metro a vedia to riesit aj inak - a efektivnejsie.
Jozefst & yale: Pisete sice pekne nazory a da sa s nimi v podstate suhlasit, ale... Z coho vychadzate, ze sa v najblizsich 10 rokoch situacia mesta natolko zmeni, aby sa zacalo budovat nieco trvale? Nemysleli ste si pred 10 rokmi to iste? Za uplynulych 10 rokov stratila MHD najmenej 1/3 cestujicich, co si myslite, kolko cestujucich strati MHD v najblizsich 10 rokoch? Uz aj to je dost neskoro, ze elektricka ma byt az v roku 2008. Ak budeme donekonecna pozerat niekde k vysnenym dialavam, utecie nam zivot ani nevieme ako a ku splneniu sna ani nedospejeme. Nehovorim, ze netreba mat sny, ale musia to byt sny vychadzajuce z reality.
Ak si myslite, ze by sa tu vacsina z nas rada nepovozila metrom v BA, tak sa mylite. Ibaze ak si mame vybrat, ci pojde z vrecak danovych poplatnikov a cestujucich cca. 100 mld. alebo 4 mld., tak si vyberiem tie 4 mld. Ano, za 4 mld. sa nespravi podzemna elektricka v useku Safarikovo nam. - Trnavske myto, ale aj bez toho plne nahradi planovanu trasu metra. Okrem toho ak si porovnam cas cesty z Trnavskeho myta do Petrzalky elektrickou a metrom, tak nakoniec mozno bude elektricka aj rychlejsia, lebo ide priamo a nie oblukom cez Hlavnu stanicu a Suche myto. A nemusim ani 2 minuty stat na eskalatoroch cestou do metra. Takze v niektorych pripadoch metro naozaj rychlejsie byt nemusi. Otazka je, ci za otaznych par minut zrychlenia cesty stoji investovat niekolkonasobne viac penazi...
Prvá etapa "rýchlobežnej" električky by mala viesť z Janíkovho dvora na Šafárikovo námestie. Ak sa má vybudovať NS pre celú Bratislavu, tak v druhej etape by sa malo pokračovať centrom. Tu je však háčik v tom, keďže opäť búrať domy v Bratislave kvôli čomusi sa už neoplatí. Zbúranie podhradia kvôli hlúpemu projektu mosta SNP stačilo. Mnohí možno s tým označením hlúpy nebudete súhlasiť, lenže ono to hlúpy projekt bol, keďže zničil časť starobylého centra. Za tým si stojím. Takže druhá etapa nosného systému pôjde pod centrom pod zem. To by zatiaľ dopravu mestom zrýchlilo. V ďalšej etape sa ráta s napojením Dúbravky, Rače, Ružinova atď. Tu sa už opäť pravdepodobne ráta s vyvedením električky na povrch. Je tu viacero možností ako ďalej. Napojenie na už existujúce električkové trate, neviem. To by električky vzhľadom na malé vzdialenosti zastávok spomalilo. Rušiť niektoré už existujúce zastávky kvôli zväčšeniu vzdialeností medzi zastávkami sa mi zdá nie dobrým riešením. Ďalšou možnosťou je vybudovanie mimoúrovňovej estakády. No neviem kde už je na niečo také priestor. Treťou možnosťou je vedenie trate v tuneloch a nevyústenie na povrch, k tejto alternatívre sa určite nepripustí. Takže ako teda ďalej, aby bol nosný systém najrýchlejším typom mhd v Bratislave? Alebo tu budeme mať provizórne riešenie, len aby sa nepovedalo?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
fobust
Sudruh Ing. Lunacek je klamar, otaca kabat ako mu vyhovuje, sabotoval dlhe roky MHD v Bratislave. Mal by byt ticho, uz tak narobil vela skody. Nech si sniva svoj sen o metre...