Reply on: fobust #40165:
Na základe jedného vodiča nemôžeš hádzať všetkých do jedného vreca. V každom prípade DPB by sa mal postarať o dostatočné technické znalosti vodičov a samozrejme aj dispečerov, aby nebolo nutné zakaždým volať vrchárov ako som minule počul z jednej príhody.
Ad 1. Dá sa len súhlasiť.
Ad 2. Nemyslím, že zvyšovanie straty by bolo dobrým krokom, skôr snahou o nápravu úrovne MHD výšku cestovného obhájiť.
Ad 4. Verím ti. A aj keď sa človek poháda s priateľkou, dokážem byť na zákazníkov v práci prívetivý. Aj keď nie je to ľahké.
Ad 3. S obnovou vozidlového parku sa dá len súhlasiť.
Čo sa dotácií týka úrobme si malý exkurz do čísiel. (moje obľúbené ☺ )
Dotácie ŠR + RM:
2003: 1,351mld. - tržby : 940mil.
2004: 1,446mld. - nepoznám údaj, skrz rast DPH, ale aj cestovného rátal by som rovnako
2005: 1,483mld. - nepredpokladám nárast cestujúcich takže tiež 940mil.
Podiel dotácií a tržieb:
2003: 58% (dot.) : 42% (tržby)
2004: 60,5% : 39,5%
2005: 61% : 39%
Rast dotácií v porovnaní s inláciou:
2004: infl: 5,9%(dosť zavádzajúce čísielko, lebo je tam zarátaná aj deflácia cien potravín, ale lepiše nemám), percentuálny rast dotácií oproti roku 2003: 7%
2005: infl: odhad pod 4%(rátajme 4%) pecentuálny rast dotácií oproti roku 2004: 2,5%
Ak sa človek na tie čísla pozrie, aj keď zdôrazňujem, že môžu byť skreslené, o niečom hovoria a ja osobne si myslím, že v prvorade hovoria o veľkých vnútorných rezervách DPB. Lebo ak niekto pri 700miliónových mzdových nákladoch a 2,2miliardových výnosoch nevie nájsť peniaze na zopár busov a trolov, tak je buď imbecil alebo tunelár. ?
roland