ja som nezacal riesit usoriadanie sedadiel, na fotke som len ukazal, ze ten priestor v casti nad podvozkom je aj na 900mm rozchode uplne postacujuci.
Napisal som, ze Cityrunner ma otocne odpruzenie podvozkov, nemyslel som tym, ze ma otocne podvozky. Mozno som to napisal trochu nezrozumitelne.
Ci su obluky ovela viac opotrebovane, neviem, ale nevsimol som si to, mozno sa na to nabuduce opytam niekoho v tamojsom DP, ale rozhodne povazujem elektricku s "clenitym reliefom" za vacsiu nevyhodu a tech.nedokonalost, ako to, ze sa obluky budu musiet navarit o nejaky cas skor.
Upozornenie pre autora stránky. Keď som si vyhľadal odchdoy autobusu 82, tak tie síce sedia, ale je tam malá chybička. Opačne je uvedený smer autobusu. Napríklad keď si dám odchod z Malej scény na Matadorku, nájde mi to správne, ale hore nad tým je napísané smer Prístav.
Reply on: Ámos Keynes (Petrzalcan, ktory sa hanbi)#40131:
Myslim si, ze to bude este dlho trvat ? a tiez by som sa hanbil ? Myslim si ze tie elektricky su cisty egoizmus... lebo to uz nie je "skraslovanie stien" ale naozaj vandalizmus... existuju vselijake druhy graffiti... horsie aj lepsie.. tieto elektricky patria medzi tie horsie ? este dobre ze nemusim zit v Petrzalke... ? aj ked na Slovensku to mas jedno... vsade je to skoro rovnake... ?...
vazena mhd vas spoj cislo 70 previdelne meska rano ked sa ponahlam do skoly v poddunajskych byskupiciach,nechapem preco nemozete daj aj dlhu 70 vsak niekedy sa donej neda zmestit,prosim vas pekne robte stym nieco,dakujem za pochopenie.
?
Počul si niekedy o takej veci, že peniaze? Ak áno, tak si na nete pri svojej inteligencii bez problémov nájdeš rozpočty tebou menovaných miest a môžeš si porovnať dotácie.
A aby som nezabudol - tu sa šíri často názor, že CityRunner má otočné podovzky. Nie, nemá!!! Má len vypruženie, ktoré umožňuje ich jemné natočenie (v ráde jednotiek stupňov), čo zmierňuje nárazy pri nájazde do oblúkov bez prechodníc ale opotrebovanie oblúkov to nezmenšuje!
Stačilo by mať kryty dverového mechanizmu na kľúč. To u T3SUCS je, rovnako ako u YU káčerov - na štvrohran.
V Prahe je väčší problém (možno aj v BA, ešte som to netestoval) - vlk znalý si napr. na druhom vozidle vypne servisný vypínač a vozidlo jazdí s otvorenými dverami, pričom vodičovi je indikované, že dvere sú zatvorené!
Pozri, netrabe teoretizovať. Treba ísť do Liberca, kde máš možnosť na jednom a tom istom úseku ísť aj vozidlom s metrovým rozchodom aj s normálnym. Jazda s nomálnerozchodným podvozkom bez tlmičov (na normálnom rozchode mali tlmič až Anakondy) je podstatne komfortnejšia, ako s úzkorozchodným s tlmičmi. Pritom sa jedná o rovnyký zvršok, rovnakú údržbu atď. Je mi úplne jedno, ako mi Fobust teoreticky zdôvodní výhody úzkeho rozchodu. Realita je taká, že prináša so sebou väčšie náklady na údržbu a horší komfort jazdy. V Prahe je napríklad Jičínska ulica (od Flóry na Olšanské námestie) 60 rokov bez rekonštrukcie a je úplne v pohode. Ako by to vyzeralo v BA?
Nehovorím, že na normálny rozchod treba prechádzať hneď, ako mi podsúva Fobust (ja na rozdiel od neho viem, že peniaze sa neliahnu na rozkaz) ale v budúcnosti určite áno. A čím neskôr to bude, tým to bude drahšie.
A pri tom porovnávaní so všelijakými Viedňami, Štajerskými Hradcami a Mníchovmi, všeobecne s našimi západnými susedmi - vy ste už niekto zažili u nich tak dynamickú jazdu s električkou, na akú ste zvyknutí doma?
Iste, v historickom centre nie. Tam ani moc autobusov nejazdí. Ale v Prahe sú desiatky a stovky kilometrov uíc, ktoré by mohli a veľmi rady aj maly asfaltový povrch. Myslíš, že taká Tr.M. Horákovej okolo Sparty je pamiatkovo chránená? Dláždené ulice sú proste preto, že dlažba je omnoho trvanlivejšia a na okamžitú rekonštrukciu všetkých ulíc nie sú peniaze.
Pozri, pôjdeme na to logicky: Máč dve kolesá o priemere aspoň takých 60 cm, aby trebárs aj niečo vydržali. Tieto dve kolesá sú od seba vzdialené meter. K tomu pridaj nejaké nutné technologické priestory.
Podstata problému nie je v tom, či je usporiadanie 2+2, 2+1 alebo 1+1. Podstata problému je v tom, že šírka NP chodbičky nebude nikdy viac než meter aj to len za podmienky, že nepoužiješ pevné nápravy.
Cityrunner má usporiadanie 1+1 nie preto, že by popieral fyzikálne zákony ale proste preto, že je široký 2,20.
Viezol som sa nim v Linzi, ked bolo vonku asi tak, ako byva v Bratislave v taky priemerne, nie uplne extremne teply letny den, a bolo to absolutne na nevydrzanie. Ale skutocne. Mal som totalne prepotene tricko, lepil sa na sedacku a vonkoncom som v podobnom stave nebol sam. Vetranie je tam vyriesene snad este horsie, nez v Astre ci Triu. Holt, bezprievanove euronormy... To ale asi nebude vysada len Cityrunneru, ale akejkolvek "sucasnej" elektiricky (okrem T3R.PV ?), takze za tuto miernu demagogiu sa ospravedlnujem.
Re #40116 Jonny: ...a dvere oproti tomu staremu aj skutocne zatvara, takze v zime cez ne az tak nefuci.
Re #40118 ufo: Ja inak po klingonsky nerozpravam, takze nemozem bruzgat nemecke prospekty a diskusne fora , ale nakolko su tie hyperdrahe a hyperzlozite Cityrunnery vlastne spolahlive? Zatial sa im asi taky megaprieser ako Combinu nepodaril, ale ako je to so spolahlivostou v beznej prevadzke? Lebo pri pomysleni, ako by ta sofistikovana technika dopadla u nas, ma celkom chytaju mrakoty...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
roland