Počul si niekedy o takej veci, že peniaze? Ak áno, tak si na nete pri svojej inteligencii bez problémov nájdeš rozpočty tebou menovaných miest a môžeš si porovnať dotácie.
A aby som nezabudol - tu sa šíri často názor, že CityRunner má otočné podovzky. Nie, nemá!!! Má len vypruženie, ktoré umožňuje ich jemné natočenie (v ráde jednotiek stupňov), čo zmierňuje nárazy pri nájazde do oblúkov bez prechodníc ale opotrebovanie oblúkov to nezmenšuje!
Stačilo by mať kryty dverového mechanizmu na kľúč. To u T3SUCS je, rovnako ako u YU káčerov - na štvrohran.
V Prahe je väčší problém (možno aj v BA, ešte som to netestoval) - vlk znalý si napr. na druhom vozidle vypne servisný vypínač a vozidlo jazdí s otvorenými dverami, pričom vodičovi je indikované, že dvere sú zatvorené!
Pozri, netrabe teoretizovať. Treba ísť do Liberca, kde máš možnosť na jednom a tom istom úseku ísť aj vozidlom s metrovým rozchodom aj s normálnym. Jazda s nomálnerozchodným podvozkom bez tlmičov (na normálnom rozchode mali tlmič až Anakondy) je podstatne komfortnejšia, ako s úzkorozchodným s tlmičmi. Pritom sa jedná o rovnyký zvršok, rovnakú údržbu atď. Je mi úplne jedno, ako mi Fobust teoreticky zdôvodní výhody úzkeho rozchodu. Realita je taká, že prináša so sebou väčšie náklady na údržbu a horší komfort jazdy. V Prahe je napríklad Jičínska ulica (od Flóry na Olšanské námestie) 60 rokov bez rekonštrukcie a je úplne v pohode. Ako by to vyzeralo v BA?
Nehovorím, že na normálny rozchod treba prechádzať hneď, ako mi podsúva Fobust (ja na rozdiel od neho viem, že peniaze sa neliahnu na rozkaz) ale v budúcnosti určite áno. A čím neskôr to bude, tým to bude drahšie.
A pri tom porovnávaní so všelijakými Viedňami, Štajerskými Hradcami a Mníchovmi, všeobecne s našimi západnými susedmi - vy ste už niekto zažili u nich tak dynamickú jazdu s električkou, na akú ste zvyknutí doma?
Iste, v historickom centre nie. Tam ani moc autobusov nejazdí. Ale v Prahe sú desiatky a stovky kilometrov uíc, ktoré by mohli a veľmi rady aj maly asfaltový povrch. Myslíš, že taká Tr.M. Horákovej okolo Sparty je pamiatkovo chránená? Dláždené ulice sú proste preto, že dlažba je omnoho trvanlivejšia a na okamžitú rekonštrukciu všetkých ulíc nie sú peniaze.
Pozri, pôjdeme na to logicky: Máč dve kolesá o priemere aspoň takých 60 cm, aby trebárs aj niečo vydržali. Tieto dve kolesá sú od seba vzdialené meter. K tomu pridaj nejaké nutné technologické priestory.
Podstata problému nie je v tom, či je usporiadanie 2+2, 2+1 alebo 1+1. Podstata problému je v tom, že šírka NP chodbičky nebude nikdy viac než meter aj to len za podmienky, že nepoužiješ pevné nápravy.
Cityrunner má usporiadanie 1+1 nie preto, že by popieral fyzikálne zákony ale proste preto, že je široký 2,20.
Viezol som sa nim v Linzi, ked bolo vonku asi tak, ako byva v Bratislave v taky priemerne, nie uplne extremne teply letny den, a bolo to absolutne na nevydrzanie. Ale skutocne. Mal som totalne prepotene tricko, lepil sa na sedacku a vonkoncom som v podobnom stave nebol sam. Vetranie je tam vyriesene snad este horsie, nez v Astre ci Triu. Holt, bezprievanove euronormy... To ale asi nebude vysada len Cityrunneru, ale akejkolvek "sucasnej" elektiricky (okrem T3R.PV ?), takze za tuto miernu demagogiu sa ospravedlnujem.
Re #40116 Jonny: ...a dvere oproti tomu staremu aj skutocne zatvara, takze v zime cez ne az tak nefuci.
Re #40118 ufo: Ja inak po klingonsky nerozpravam, takze nemozem bruzgat nemecke prospekty a diskusne fora , ale nakolko su tie hyperdrahe a hyperzlozite Cityrunnery vlastne spolahlive? Zatial sa im asi taky megaprieser ako Combinu nepodaril, ale ako je to so spolahlivostou v beznej prevadzke? Lebo pri pomysleni, ako by ta sofistikovana technika dopadla u nas, ma celkom chytaju mrakoty...
Ok, viem, nehádžem všetkých do jedného vreca, ale snaha niekedy nestačí, musí byť vidno aj dáke výsledky a nemyslím tým pár zrepasovaných elín a trolejákov, celkový prístup by sa mal zmenit a vedenie by už konečne mali uplne zmenit a nominovat ludí schopných a nie ako teraz, bratríčkovanie, kamaratkarstvo...
Som mladý a optimista, možno ked budem v dochodku to bude iné.....
Aspon si to priznas.. Ale nie, vazne si to prehnal. Vela ludi v DPB sa snazi, no casto chybaju ND, pracovnici (7085) atd. Netvrdim ze sa to neda riesit, ale na tych nizsich poziciach je aspon nejaka snaha.
Vrtáčik, čo už s tebou, tak neviem ako je to v DPB ? ? ? Hanbím sa.................................Si najlepší, fakt
Asi máš pravdu, starajú sa dobre, fakt, nerozumiem ničomu, som debil ak si myslím, že tak, ako je to v Ostrave, Prahe, Brne alebo napríklad Zlíne, tak to nemá byť, Zabudol som, že sa orientujeme a bereme si príklad z východnej kulturi..... ? ? ? ? ?
tesim sa na den kedy writeri vyjdu z mody a zaroven sa toho dna bojim, lebo urcite pride nieco horsie, lebo rozmaznana americko-petrzalska kultura urcite nieco vymysli
prezrel som si ten odkaz od eTiho a aj tie električky. Musim povedať že som rád že u nás v Trenčíne taky problém s writermi nemáme. Akurát čo nám prednedávnom na bielu C734.00 nastrikali krásnou zelenou ešte krajší nápis ko...i Naštastie sa na nej teraz nejazdí, ale je dosť možné že nás s ňou zajtra pošlú do Veľkej Rače. tobude hanba ?
ty VOLE ? ? ? naozaj ??????????????????? Tak to nepoznaš DPB!!!!!!!!
Tam sa o nič nestaraju okrem svojich nenažraných platov /myslím menežment/ a zvyšovania cien cestovneho!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re #40114 Vrtacik: to ako provokacne si sem dal? Akoze koho zaujimaju tieto plane kecy papierovych hlav...
Re #40117 QUAKEMAN: prvykrat co pocujem o niecom bezudrzbovom na svete. Aky specialny patent to je ze sa o to netreba starat?
Re #40124 eTi: naaadhera. vymenil by som straznu sluzbu:)
Vševedko
V Prahe je väčší problém (možno aj v BA, ešte som to netestoval) - vlk znalý si napr. na druhom vozidle vypne servisný vypínač a vozidlo jazdí s otvorenými dverami, pričom vodičovi je indikované, že dvere sú zatvorené!