Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ámos:Aspoň že si to konečne uznal. Majo:Ale Ámos je Ruskovec a preto treba kvôli súkromnému kapitalu trebárs aj Starú radnicu zbúrať,ak by si tam nejaká firma chcela trebárs nejaký *market postaviť.Ako kompenzácia by nám muselo stačiť že by sa to volalo Old Townhall Shopping Center?.Ale musela by to byť samozrejme bratislavská firma...
Projekt prestavby Predstaničného námestia sa stáva predmetom širokých diskusií. V uplynulých dňoch sa na magistráte uskutočnilo verejné prerokovanie tohto grandiózneho zámeru.
Spoločnosť IPR Slovakia v spolupráci s mestom, mestskou časťou Staré Mesto a Železnicami Slovenskej republiky projekt pripravuje už päť rokov. Medzitým sa uskutočnila urbanisticko-architektonická súťaž a k projektu sa vyjadrili desiatky odborníkov a rôznych inštitúcií. Ide o mimoriadne náročný a komplikovaný projekt - na území ohraničenom Pražskou, Šancovou a Žabotovou ulicou a areálom Hlavnej stanice, resp. Jaskovým radom, ktoré má plochu šesť hektárov, má vyrásť viacero veľkých stavieb. Medzi nimi je aj moderný dopravný terminál, v ktorom má byť v troch vertikálnych úrovniach riešená električková doprava, ostatné druhy mestskej hromadnej dopravy a nová vybavovacia hala Hlavnej stanice. Celkom novým spôsobom sa má riešiť doprava na tomto území, čo umožní uvoľnenie jeho stredu a jeho využitie na nové účely. Má tu byť aj obchodné centrum, hotel, dve administratívne budovy a viacúčelová hala s asi 3600 miestami. Pribudnúť majú zariadenia určené na zábavu, šport, kultúru a relax. Výstavbe padnú za obeť tenisové kurty klubu Lokomotíva Bratislava a detské ihrisko, zachovať sa naopak má budova, kde dnes sídli železničná polícia, ako aj dopravné múzeum.
Verejné prerokovanie zámeru ukázalo, že niektorí ľudia majú z projektu obavy. Navrhovanú výstavbu považujú jednoducho za príliš veľkú a namietajú, že predstaničný priestor bude kvôli koncentrácii nových funkcií preťažený, pretože sem bude logicky prichádzať väčší počet ľudí ako doteraz. Predstavitelia investora naopak poukazujú na súčasný nevyhovujúci a nedôstojný stav tohto územia. Ochrancom prírody prekáža, že sa ráta s rozsiahlym výrubom stromov a likvidáciou kríkov a ďalšej zelene. Investor argumentuje, že zelene bude viac ako predtým - jej výmera sa má zvýšiť zo súčasných 12 000 na 17 700 štvorcových metrov, pričom sa vysadí 420 stromov. Jedným z negatívnych dosahov prestavby a reorganizácie dopravy bude výrazné zaťaženie Žabotovej ulice, čo nepopierajú ani zástupcovia investora. Obyvateľov už dnes preťaženej Pražskej ulice architekt Ivan Marko ubezpečil, že projekt pamätá aj na podchod alebo nadchod popod alebo ponad ulicou. Konateľ IPR Slovakia Igor Ballo prisľúbil, že sa nájde náhrada za tenisové kurty aj za detské ihrisko na Žabotovej. Zdôraznil, že v štádiu prípravy projektu je ešte možné doň zapracovať mnohé pripomienky a zmeny.
Reply on: Ámos Keynes #39595:
Za to, ze stavba novej Hl. st. nejde z nasich penazi, si este nemusime dat nejakou sukromnou firmou znicit mesto... Prisli by sme napriklad o muzeum dopravy...
Reply on: aNTI #39591:
Filialka by bola v pohode, ale velkou nevyhodou je, ze cez nu nemoze prechadzat vlaky, kedze ide o stanicu hlavovu. Takze s tou by som velmi nepocital...
Reply on: Majo #39590:
Na Predstaničnom bude investovať súkomná firma a nie mesto ani ŽSR. A ŽSR chce novú hlavnú stanicu vybudovať na filiálke.

Re #39585 Vševedko: Tak je to jednoduché, stavebný úrad nikdy na také obratisko nemôže vydať povolenie. A ak vydá môžeš sa odvolať a dokonca aj trestné oznámenie pre podozrenie z porušenia zákona pokiaľ sa nemýlim, ale to sa kľudne môžem. Ja nehovorím, že je to obratisko navrhnuté dobre ja som len tvrdil, že sa dá veľa technických nedostatkov vyriešiť inými technickými riešeniami. Aj keď zabudol som na to vzdialenie nástupných hrán dverí situovaných medzi otočnými čapmi od hrany nástupišťa1) Takže to beriem a vôbec som nevedel o tej norme. Ale v každom prípade nemyslím si, že by projektatnti boli blbí a tak zrejme výstupište/nástupište bude v tom úseku, kde je trať vedená rovno. No veď pôjdem do font office s kúsim či tm ešte nemajú ten projekt k nahliadnutiu a spýtam sa na to a potom vám napíšem čo mi povedali. O.K.?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef212933352b332924ea Vševedko #39585
Reply on: si #39593:
a ozaj, este som zabudol, do tej stanice bola volakedy zaustena aj trat co ide od komarna, predtym nez postavili ZST nove mesto a prelozili ju tam...
Reply on: Mira #39592:
tam kde dnes stoji VUB volakedy stala zeleznicna stanica... Tie kolaje co je vidno, to su len zvysky z vlecky, hlavna trat sla z petrzalky cez stary most na trnavske myto (a tam uz na zvysok z tej trate narazis)
Chtel jsem se zeptat odkud kam vedly kolejove těleso na Mlýnských Nivách. Je to docela kuózní když koleje vedou přímo do centrály VÚB...
Reply on: Majo #39590:
my chceme filialku my chceme filialku my chceme filialku , dzurinda je cigaaaan, my si vladka nedame ?
Neviem, naco sa tu vsetci hadate, ci je to obratisko elin pri Hl. stanici dobre alebo nie. V prvom rade si treba uvedomit, ze cely ten projekt je uplne zly, pretoze najdolezitejsia zeleznicna stanica BY NEMALA MAT VLAKOVE KOLAJE V OBLUKU!!! Ja by som navrhoval za tych 8. mld. radsej postavit uplne novu stanicu medzi Vinohradmi a Hl. stanicou tak, aby v obluku nestali v prvom rade vlaky.
První kloubový Solaris Urbino právě najíždí své první kilometry s cestujícícmi v Olomouci.
Esicko:Ámos Ti hneď vysvetlí že ste háveď lenivá zdvihnúť zadok.A že kým prejdeš okolo celej súpravy a odkontroluješ si požehnanie,Ti vlky na celej súprave pootvárajú zase dvere a pôjdu si pofajčiť,nebude brať ohľad,lebo dôležité je,že sa v TT zveľadila stanica ?.
Ad kamery: Amos, tie kamery si mal navrhnut na vozidla, kazde by malo v mieste spatneho zrkadla jednu, pripadne kazde dvere svoju... Tak sa nam debilny projekt predrazi o par milionov, namiesto aby sme sa chytili rozumu. Vies ako sa "dobre" mojim kolegom vypravuju vlaky na Hlavnej stanici a v Trnave? Tam nevidis ani hxxxo.
hmm na tie budapestianske trate co su vidiet na tych dnesnonovinkovych fotkach mozme len slintat...
Ámos:Takže si to povedzme inak,keď si už taká rúra ropovodná,muchotrávky požierajúca,čo musí stále kafrať do vecí o ktorých nemá ani šajnu (ako každý správny Ámos):Norma nedovoľuje pri novo budovaných obratiskách umiestnenie priestorov v ktorých dochádza k výmene cestujúcich v oblúku o polomere menšom ako 150 metrov a nie je to pre pohodlie vodičov ale pre bezpečnosť cestujúcich.Okrem argumentov,ktoré tu už odzneli,dochádza v oblúku k vzdialeniu nástupných hrán dverí situovaných medzi otočnými čapmi od hrany nástupišťa a k nebezpečiu pádu osoby medzi vozidlo a hranu obrubníka.Projektant je povinný projektovať v súlade s normami a pokiaľ projekt nespĺňa normatívne požiadavky,projekt nesmie byť schválený a projektant by nemal dostať za svoju prácu zaplatené.Stačí ti to takto?
Reply on: Ámos Keynes #39571:
Sa spamataj nastupna hrana v obluku? Si ty normalny? To je vymysel neakeho projektanta pricom, zastavka v obluku nema byt bez vyhladu na celu supravu. Teraz mas problem ustrazit si zadne dvere v miernych oblukoch a co chces od prejektu, ktoreho obratisko vyzera horsie nez ZST Nove mesto. Aby si bol v obraze, vodic ktory chce opustit stanovisko vodica ma podla predpisu vypnut vozidlo, znulovat reverz a zabezpecit uzamknutie pracoviska (kabiny). Vies si to predstavit? mas ty vobec pojem co pises, za chobotiny? Ja som myslel, ze mas rozum ale momentalne si klesol v mojom pojimani, na Sprostus-Canulus-substratus bez urazky, myslis len na vlastne pohodlie, ale neberes vobec do uvahy podstatnejsie rizika. Inac proti tomu projektu nemam ziadne vyhrady az na to, ze obratisko sa musi vyprojektovat kusok inac.
nechapem ako moze amos stat za niekym kto to debilne navrhol... akoze proste to nesmie prejst ked je to ***nute a basta...
Reply on: Ámos Keynes #39579:
a ked budes musiet na stanici obracat naraz K2, supravy T3 a este aj nieco ine ? pristavas vzdy dalsiu special kolaj ? 🙂
Alebo ešte lepšie riešenie ala DPB ma napadlo. Keďže nechcú to spraviť ako vodiči chcú, tak nebudeme hl. stanicu obsluhovať a postavíme si nové obratisko v parčíku medzi úradom vlády a MF SR. To sa vám bude zrjme lúbiť najviac.
Reply on: si #39577:
Hej jasne, takže už len zopár miliárd na výpravu L1, L2, L3 a L8 plus staničné záložáky. ☺

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.