Reply on: m #37952:
máš pravdu, ten môj príspevok bol písaný ironicky. Aspoň vidíš, vidím, vidíme, ako to v tejto krajine, v tomto meste a v tomto podniku všetko pekne funguje - v teoretickej rovine, ale prax je úplne odlišná, skoro opak teórie. Najhoršie na tom je, že sa všetci tvária, že to nikomu nevadí. napr. ja už roky čakám na to, kedy sa nejaký ten prehrdzavený schodík prepadne aj s cestujúcim a dotyčný to neprežije. Nie, že by mi išlo o to aby sa nejaký nešťastník zabil, ale je to zrejme jediný spôsob ako dosiahnuť, aby sa niekto začal zaoberať problémom nevyhovujúceho technického stavu vozidiel a tento problém aj nejakým spôsobom riešiť... ?
m
To ze vodic autobusu sa nesmie pohnut pokial stoja ludia v priestore dveri - na schodikoch SOM NEVYMESLEL JA, ale vyplyva to z vyhlasky o premavke na pozemnych komunikaciach a z technickych parametrov vozidiel - priestor schodikov autobusov nie je urceny na to aby tam stali osoby za jazdy, preto vodic - zodpovedna osoba musi na to dohliadnut, pokial tam niekto stoji a on nic neurobi VYSTAVUJE SAM VODIC SEBA MOZNEMU POSTIHU - moze dostat pokutu, zobrat mu vodicak, a ked niekto napriklad vypadne z dveri a zisti sa ze stal na schodoch - na vine bude zase len vodic autobusu. Lebo vyhlaska o premavke na pozemnych komunikaciach, ktoru dufam vsetci vodici dobre poznaju (ale svorne ignoruju) jasne hovori, ze za spolujadcov - cestujucich zodpoveda vodic, ma dohliadnut aby dodrziavali vyhlasku - konieckoncov cestujuci nemusia mat vodicak a namusia ani vyhlasku a technicke parametre vozidla poznat.
Co sa tyka maximalneho poctu osob vo vozidle - tu je vyhlaska este viac jednoznacna - hovori ze vodic ma dohliadnut na to, aby maximalny pocet prepravovanych osob nebol prekroceny. Potrebuje to dalsi komentar? Ak si bol niekedy v nejakom civilizovanom meste tak vies, ze vodici bezne ludi z autobusu vyhadzuju pokial je preplneny, nepocitaju ich vzdy (aj ked napriklad v londyne ano), ono sa to da aj odhadnut, ze ten autobus uz asi na toto stavany nie je.