na druhej strane, to čo by mal vodič teoreticky spraviť, je v praxi realizovateľné len veľmi ťažko. Neviem ako ty, ale ja si neviem predstaviť vodiča (ani seba ako toho vodiča), ktorý by mal reálne na každej zastávke slušne žiadať cestujúcich, aby nenastupovali, resp. vystúpili z vozidla, pretože je prekročená max. obsaditeľnosť a on si nechce zobrať na zodpovednosť, keby sa náhodou niekomu niečo stalo. Veď by to boli jeho posledné slová! Na mieste by ho dav vlčákov ukameňoval, umlátil, ukopal, upálil, utopil, obesil, ukrižoval a napichol na vidle! A to by som zase ja ako vodič nechcel. A myslím, že by to nechcel zažiť žiaden vodič, preto radšej riskujú, že sa počas jazdy v preplnenom autobuse stane nejaké nešťastie... ?
máš pravdu, ten môj príspevok bol písaný ironicky. Aspoň vidíš, vidím, vidíme, ako to v tejto krajine, v tomto meste a v tomto podniku všetko pekne funguje - v teoretickej rovine, ale prax je úplne odlišná, skoro opak teórie. Najhoršie na tom je, že sa všetci tvária, že to nikomu nevadí. napr. ja už roky čakám na to, kedy sa nejaký ten prehrdzavený schodík prepadne aj s cestujúcim a dotyčný to neprežije. Nie, že by mi išlo o to aby sa nejaký nešťastník zabil, ale je to zrejme jediný spôsob ako dosiahnuť, aby sa niekto začal zaoberať problémom nevyhovujúceho technického stavu vozidiel a tento problém aj nejakým spôsobom riešiť... ?
Dost casto sa stava, ze vodic da signalizaciu na zatvorenie dveri, este ked vsetci nevystupili- to vtedy znamena, ze vodic uznal, ze vozidlo je moc prazdne a nesmiem vystupit? To sa mi stava dost casto.
Dalej mi povedz kolko vodicov tu signalizaciu pouziva a v kolkatich vozidlach vobec funguje...
Ked je vozidlo preplnene-lepsie je pockat na dalsi spoj, ale ten bude prazdny nebodaj? A kto ma cas cakat pri 20 minutovych intervaloch, ktore su bezne pri nasich autobusoch? Na taku MHD sa potom mozem zvysoka...
Dalej co si pisal,- "ak uz dvere takmer priliehali a ona tam vopcha ruku, je to jej chyba lebo vodic sa uz venuje vychadzaniu zo zastavkoveho boxu a musi sa venovat vyjazdu" - vodic sa nesmie pohnut, ked nema dokonale zatvorene dvere, aj keby tam vopchal niekto ruku-to nie je argument, ze sa musi venovat vychadzaniu zo zatstavky, nema co vychadzat, ked nema zatvorene dvere poriadne, sa uz uvedom a nepis blbosti chlapce
odkial beries tak dokonaly opis situacie-si tam bol? Za to, ze by mi niekto vbehol do dveri, ho mam tahat po zemi?
Autobus nema cakat na cestujuceho- autobus ma cakat na cas , kedy ma pravidelny odchod...
Napisal si to tak, ako keby ta holka vsetko toto urobila, a za vsetkych niesla vinu.
Pozri pravne je to zrejme tak, ale v ba podmienkach budme radi ze nam MHD chodi a nerypme do hovna! Vacsina ludi sa radsej potlaci na schodoch, ako by mala cakat na dalsi spoj (a ze sa na tych schodoch tlacia).
No, zda sa ze cAPSLOCKovcov uz chvalabohu zrusili bez nahrady, ale uz po niekolky raz apelujem na vas, ostatnych spoludiskutujucich: Ked sa tu vyskytnu podobne dementne prispevky, NEREAGUJTE na ne, ich to potom prestane bavit. Ked im na kazdu ich somarinu niecim zmysluplnym odpoviete, len ich este viac vyburcujete k tomu, aby svoje nezmysly hnali do extremov (ako napr ta...ehm...ako to slusne..."basnicka"). Najprv troska zarozmyslajte, nez nieco napisete...niekedy sa viac oplati mlcat.
Podla mna toto je tema pre vodicov. Oni sa vlastne dobrovolne vystavuju riziku - ked toleruju to, ze cestujuci stoja na schodoch, alebo je autobus preplneny. Ked sa nahodou nieco stane, napriklad to co taham 30 metrov to dievca, vina bude na vodicovi. Pokial sa preukaze, ze autobus bol preplneny, alebo ze dievca vypadlo preto, ze stalo na schodoch - vodic ma smolu. A to nehovorim o tom, ze niekto moze z dveri vypadnut za jazdy a zahynut - potom bude mat vodic velmi tazke chvile, ked sa ukaze ze pocet osob v autobuse prekrocil povolenu hranicu a ludia stali kde nemaju.
Toto je doslova zapadoeuropska prax, ktora je u nas iba teoriou. Kazdopadne zaujimava uvaha, pokial chces narobit rozruch, tak sa skus s tvojimi postrehmi obratit na zodpovedne oddelenie magistratu ?
To ze vodic autobusu sa nesmie pohnut pokial stoja ludia v priestore dveri - na schodikoch SOM NEVYMESLEL JA, ale vyplyva to z vyhlasky o premavke na pozemnych komunikaciach a z technickych parametrov vozidiel - priestor schodikov autobusov nie je urceny na to aby tam stali osoby za jazdy, preto vodic - zodpovedna osoba musi na to dohliadnut, pokial tam niekto stoji a on nic neurobi VYSTAVUJE SAM VODIC SEBA MOZNEMU POSTIHU - moze dostat pokutu, zobrat mu vodicak, a ked niekto napriklad vypadne z dveri a zisti sa ze stal na schodoch - na vine bude zase len vodic autobusu. Lebo vyhlaska o premavke na pozemnych komunikaciach, ktoru dufam vsetci vodici dobre poznaju (ale svorne ignoruju) jasne hovori, ze za spolujadcov - cestujucich zodpoveda vodic, ma dohliadnut aby dodrziavali vyhlasku - konieckoncov cestujuci nemusia mat vodicak a namusia ani vyhlasku a technicke parametre vozidla poznat.
Co sa tyka maximalneho poctu osob vo vozidle - tu je vyhlaska este viac jednoznacna - hovori ze vodic ma dohliadnut na to, aby maximalny pocet prepravovanych osob nebol prekroceny. Potrebuje to dalsi komentar? Ak si bol niekedy v nejakom civilizovanom meste tak vies, ze vodici bezne ludi z autobusu vyhadzuju pokial je preplneny, nepocitaju ich vzdy (aj ked napriklad v londyne ano), ono sa to da aj odhadnut, ze ten autobus uz asi na toto stavany nie je.
Hmmm, prekvapuje ma krok DPB, neplanovana vyluka pocas skolskeho r. ... ?
Osobne si myslim, ze je podstatne viac havarijnych trati ako Racianska, kde by operativna vyluka mala svoje opodstatnenie. ?
A to si myslim, ze jeden prechod sa da spravit za vikend a podbijanie hadam aj v priebezne v noci ? ?
Čo si myslite,prečo DP robí z ludí čiernych cestujucich?Príklad:ked mi cesta do práce trvá menej ako 30min.t.j.18 sk.lístok,mám lepšie si kupiť lístok ako mesačník,a keď už mám ten lístok v ruke,tak ma to láka cvaknuť/necvaknuť.prečo nieje mesačný výhodnejší ako kupovanie lítkov?
to ale nebolo myslené ako urážka vodičom, iba ako konštatovanie. Pozri, ja tiež radšej cestujem autom ako tými starými črepmi, aké DPB používa. A tiež neznášam, keď mám v zime cestovať starým Ikarusom 280, a v lete zase plynovou Karosou. Napriek tomu sa po meste snažím cestovať výhradne MHD, občas sa mi to nepodarí a idem pešo, ale to sa nestáva často. Potom používam bicykel, aj keď len rekreačne. A autom chodievam iba na dlhšie cesty - keďže už patrím do toho klubu priateľov MHD (to však neplatí o SADistoch). Na vodičov "gumokolov" z princípu nenadávam, nadávam iba v prípade, že blokujú jazdný pruh električiek alebo autobusov, ktoré vďaka nim nemôžu prejsť. Zle parkujú, nedodržiavajú predpisy, trúbia, jazdia arogantne, každú chvíľu sa ocitnú v električkovom telese - viď Karloveská radiála, alebo vrážajú do autobusov alebo električiek a blokujú MHD, za čo im sú všetci ľudia, ktorí sa niekam chceli dostať a miesto toho sa tam načas nedostanú, musia vystupovať, prestupovať a dlho dlho čakať na náhradnú dopravu, ak sa vôbec nejaká bude konať. Okrem toho ma každú chvíľu nejaký ***** skoro zrazí na prechode pre chodcov keď idem na zelenú. O tom ako vodiči dávajú prednosť na prechodoch bez svetelnej signalizácie už radšej ani nehovorím...
Ale rozhodne nehádžem všetkých do jedného vreca!
Ľudia sú aj takí aj onakí, a to nielen v Beúse, aj za volantmi osobných áut, aj medzi cestujúcimi MHD. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Emo