Takto to presne chcú všetci politici, v podstate lacná reklama v krátkom čase, bohužial vela ludi sa dalo oblbnut, pritom to nerieši potreby v dostatočnej miere a uz vobec nie celej BA ale iba Petržalky, rieši to najma politicku reklamu radných, že pán Ďurkovský....
Nazdárek Fadrny, nemáš vobec pravdu...Tak za 1.Bratislava má cca 430 000 Brno 380 000 obyvatelov
2. Neviem ako do Brna ale do BA denne prichádza cca 100 000 ludí za prácou
3. V Brne neexistuje problém typu DUNAJ,ktorý kladie enormné nároky pri hustote dopravy cez bratislavské mosty, tým chcem povedat, že ak by Dunaj nebol, dala by sa doprava omnoho krajšie rozložiť - aj jej intenzita...
Presne tak, ja si myslím, že ak by sa to metro začalo stavať podla povodneho projektu a urobila by sa prvá etapa zahrnala by aj problem centra a nemuselo by sa čakat s riesením pod zem v druhej etape ako u eliny.Navyse tu druhu etapu ako dat elinu v centre pod zem vidím ak tak tak na +30 rokov neskor, ale keby sa začalo s metrom, bol by tlak dokocit prvu cast z hladiska financii a bola by zaruka ze bude pod zemou od zaciatku. Navyse provizória typu, ze nieco a potom pod zem neviem kedy ako u eliny nevidim realne a vobec už to co tu vsetci ukazuju, tie www linky. Ak by sa teda metro začalo stavat, podzemie v centre je isté už v prvej fáze, a to nehovorím o kapacite...
Ak presadíš nadzemné vedenie napríklad v trase Starý most-Štúrova-SNP-Hodžovo nám.-Štefánikova-Šancová-Ružinov, s druhou trasou Špitálska-Radlinského-Račianske nám., nebudem proti (ja tam nebývam :-))... trebárs aj Schwebebahn
dávaš mi za pravdu - aj v Brne je plán riešenia CMO podzemným bezkolíznym vedením. U nás je však plán zostať na povrchu a prilepiť pred slovo električka nálepku "rýchlo" a podzemné vedenie odsunúť do "výhľadu".
Problém je, že v súčasnosti navrhovaný plán hovorí o tom, že všetky projekty sa robia iba na petržalskú električku - ide sa budovať tá a neurobia sa nijaké projekty navyše. Čiže v roku 2008 alebo 2009 sa slávnostne otvorí nová trať do Petržalky, ale pokračovanie bude v nedohľadne...
Je zjavne "politicky nevhodné", aby sa hneď po náročnej rekonštrukcii starého mosta a dokončení povrchovej trasy hneď začalo s rýpaním tunelu pod Dunajom, ktorý má túto trasu nahradiť. Takže sa to bude odďaľovať, provizórium sa stane trvalým riešením, a ak raz vznikne vôľa robiť niečo ďalšie, nebudú existovať plány, projekty, environmentálne štúdie a pod., takže si tam môžeme dať ďalších +10 rokov, počas ktorých bude centrum upadať, pretože bude dopravne nedostupné. Toto je jednoznačne stagnačný model.
Namiesto toho som za riešenie, keď sa od začiatku začne projektovať, pripravovať a stavať celá trasa aj s podzemným vedením v CMO. Primeraná podmienkam Bratislavy, s úsporou nákladov, určite. Ale žiadne odklady provizórnymi riešeniami, to je cesta do pekla.
Odklon karloveskej radiály cez tunel nie je riešenie. Prechod cez tunel je už v súčasnosti nesystémový prvok v sieti, je fajn, že existuje ako záložná trať, ale v bežnej prevádzke odkláňa dopravu z prestupových uzlov Nový most a Šafko/Kamenné námestie, komplikuje trasovanie a aj tak sa v meste vynorí v lokalite, kde sa električky musia pohybovať veľmi pomaly (už len rýchlosť výjazdu z tunela, nevraviac potom o Obchodnej, prípadne cestou na stanicu po priečnej osi), takže časová úspora tunela zaniká.
Akokoľvek to prevraciate, tá trasa B v podzemnom vedení chýba a nijaké povrchové riešenie ju nenahradí ("prvá etapa prvej etapy nosného systému" si to ani nekladie za úlohu, jednoducho dopravu v centre nerieši - bohužiaľ nám tu však zakonzervuje status quo na ďalšie desaťročia).
A prečo podpovrchový? Spravme ho nad úrovňou vozovky na konštrukcii ? A Starý most zrekonštruujeme na 2 koľaje rýchlodrážna električka a 2 koľaje S-bahn, to by bola sila, štvorkoľajný most ?
Hm, Tvoj názor sa mi javí podobný nasledujúcemu: Začala by sa stavať prvá etapa metra Janíkov dvor - Hlavná stanica - Trnavské mýto a niekto by povedal, že tento systém rieši len spojenie mesta a Petržalky. Jednoducho by bral do úvahy len prvú etapu stavby systému a výstavbu ďalších radiál do Dúbravky, Rače, Ružinova by ignoroval. Takisto sa ty staviaš k výstavbe rýchlodrážnej električky, berieš do úvahy len prvú etapu a ďalšie etepy, teda úpravu radiál (výstavba mimoúrovňových križovatiek, minimalizácia množstva úrovňových križovaní, tie s preferenciou a na najmenej zaťažených miestach), podzemné úseky v centre a popod Dunaj neberieš do úvahy.
Pokiaľ viem, tak podobné riešenie (segregované radiály, centrum v podzemí) navrhuje aj magistrát, len je jeho chybou, že o ňom dáva nedostatočne vedieť (napr. web o navrhovanom nosnom systéme, jeho výhodách, mapka, atď by bol plusom).
Z Tvojich príspevkov zaznieva obava, že takéto riešenie zlyhá na nedostatku financií a zostane len torzo v podobe segregovanej petržalskej trate. Podobne sa to však môže stať aj pri metre, tiež nie je problém začať ho stavať a prestať a nedostavať (s tým máme dokonca skúsenosti aj v Bratislave). Dá sa povedať, že sa obávaš nedostania jedného (finančne menej náročného) riešenia pre nedostatok peňazí a pri druhéhom drahšom si myslíš, že by sa muselo dostavať ...
Rád by som zdôraznil, že naše názory nemusia byť nutne názormi magistrátu, aj keď tu navrhujeme podobný systém. Ja osobne sa snažím skôr prezentovať riešenie, ktoré môže vyhovovať potrebám Bratislavy a bude aj finančne reálne.
V tuneli môžeš mať čo chceš ale musíš dodržať izolačné vzdialenosti, takže ten tunel s 25 kV bude o dosť väčší než tunel s 1,5 kV. Čo myslíš, prečo má metro dementné napájanie treťou koľajnicou? Aby mohol byť čo najmenší prierez tunela.
V tejto suvislosti sa natiska otazka:
Ked vo Viedni mozu mat v tuneli zelznicne napajanie 15 000 V 16 2/3 Hz, moze byt u nas v tuneli 25 000 V 50 Hz? Co vravi proti a co za? Myslim tym napriklad podpovrchovy S-bahn na trase Filialka - Petrzalka, ktory by zabezpecil tento dost vyrazny prepravny tah.
Zaujimave fotky Viedenskeho metra U6, ktore sa oznacuej "U" ako U-bahn (metro) nie celkom spravne. Toto je pre BA uplne postacujuce. Samozrejme s vyuzitim podzemia v CMO.
Kombinacia vyssie uvedeneho pre Bratislavu uplne postacuje. Vravte si co chcete, snivajte o tazkom metre a piste sem co chcete, ale povedzte, odkial na to vezmete peniaze a ci mate vobec podlozenu potrebu 4. trkacie.
Pre primestsku dopravu treba nieco tiez, navrhujem system S-bahn, ako tomu je vo Viedni, pricom na niektorych usekoch ide v centre tiez podpovrchovo:
POZOR, nie su to ziadne kockopsy ani dualne systemy a trete si nedelia ani s metrom, ani s elektrickou ani s U6kou (co je system sam o sebe). Su to klasicke zeleznicne vozidla. Viac o nich na http://www.schnellbahn-wien.at/ S7 ide skoro az do Bratislavy, konci co Wolfstahle, co je prva dedina za hranicou. Tolko k integrovanej doprave.
a ze trebars cela tvoja najzatazenejsia radiala moze zmiznut v tuneli pod hradom a nabrezia sa ani nedotkne ta asi ani nenapadlo, ze ? (ono sa ta zataz vzdy da neak (rozumne) rozlozit, lenze to by bolo treba chciet a ty chces stale hladat iba to preco sa to neda...)
A presne takýto systém ako v Bochumi sa u nás stavať NEJDE, namiesto toho sa k najviac zaťaženej radiále povrchovo pripojí nová s potenciálne ešte vyšším zaťažením a prilepí sa nálepka "rýchlo"
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Janči
2. Neviem ako do Brna ale do BA denne prichádza cca 100 000 ludí za prácou
3. V Brne neexistuje problém typu DUNAJ,ktorý kladie enormné nároky pri hustote dopravy cez bratislavské mosty, tým chcem povedat, že ak by Dunaj nebol, dala by sa doprava omnoho krajšie rozložiť - aj jej intenzita...