Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fADRNY #37411:
Systém v Bratislave by mal byť v zásade podobný, ale bohužiaľ sa v Bratislave na nijakom systéme s podzemným vedením nepracuje a v prípade experimentu cez Starý most sa tak nestane minimálne najbližších 10 rokov. A podobnú informačnú stránku ako je tá brnenská o Bratislave nenájdeš.
Keďže na podzemnom NS v centre sa zhodneme, poďme debatovať o peniazoch ?
Dúfam, že sa tu nájde nejaký stavbár, ktorý bude vedieť dať aspoň približnú sumu k nasledovným otázkam:
1. koľko by stál razený tunel popod Dunaj medzi stanicami Petržalka centrum a Pribinova?
2. koľko by stál razený tunel Pribinova - Kamenné nám.?
3. koľko by stál razený tunel Kamenné nám. - Hodžovo nám. - Hlavná stanica?
4. koľko by stál razený tunel Hlavná stanica - Trnavské mýto?
5. koľko by stál hĺbený tunel Šafárikovo nám. - Štúrova - Nám. SNP - Poštová - Hodžovo nám. - Štefánikova - Hlavná stanica (úseky popod Hodžovo nám. a k stanici razené)?
6. koľko by stál hĺbený tunel Hlavná stanica - Palárikova - Šancová - Trnavské mýto - Miletičova?
Reply on: Janči #37408:
To rozhodně nejsou argumenty, které by hovořili pro volbu jiného nosného systému, než ten, který se připravuje v Brně! Navíc s těmi lidmi, kteří každodenně směřují za prací do Brna, to bude taky srovnatelné...zkus mě přesvědčit něčím jiným...Dunaj se mi jako důvod pro stavbu metra nezdá ?
Reply on: Janči #37408:
Presnejšie Brno 369 299 k 31. 3. 2004, Bratislava 428 672 (2001), s dochádzaním sa to nebude veľmi líšiť, navyše tu sa presné čísla ťažko stanovujú.
Reply on: yale #37401:
Takto to presne chcú všetci politici, v podstate lacná reklama v krátkom čase, bohužial vela ludi sa dalo oblbnut, pritom to nerieši potreby v dostatočnej miere a uz vobec nie celej BA ale iba Petržalky, rieši to najma politicku reklamu radných, že pán Ďurkovský....
Reply on: fADRNY #37399:
Nazdárek Fadrny, nemáš vobec pravdu...Tak za 1.Bratislava má cca 430 000 Brno 380 000 obyvatelov
2. Neviem ako do Brna ale do BA denne prichádza cca 100 000 ludí za prácou

3. V Brne neexistuje problém typu DUNAJ,ktorý kladie enormné nároky pri hustote dopravy cez bratislavské mosty, tým chcem povedat, že ak by Dunaj nebol, dala by sa doprava omnoho krajšie rozložiť - aj jej intenzita...
Reply on: yale #37400:
Presne tak, ja si myslím, že ak by sa to metro začalo stavať podla povodneho projektu a urobila by sa prvá etapa zahrnala by aj problem centra a nemuselo by sa čakat s riesením pod zem v druhej etape ako u eliny.Navyse tu druhu etapu ako dat elinu v centre pod zem vidím ak tak tak na +30 rokov neskor, ale keby sa začalo s metrom, bol by tlak dokocit prvu cast z hladiska financii a bola by zaruka ze bude pod zemou od zaciatku. Navyse provizória typu, ze nieco a potom pod zem neviem kedy ako u eliny nevidim realne a vobec už to co tu vsetci ukazuju, tie www linky. Ak by sa teda metro začalo stavat, podzemie v centre je isté už v prvej fáze, a to nehovorím o kapacite...
Reply on: tr3mp #37404:
nadzemna draha... to bol prevazujuci nazor na diskusnom fore k metru na SME 🙂
lebo Bratislava to je vlastne taky maly Vancouver 🙂
tr3mp: to by som sa obaval obcasneho masivneho "CLUP!" 😃
Reply on: yale #37403:
To bol skôr žart, nie sme vo Wuppertale, kde takáto trať vedie prevažne nad riekou.
Reply on: tr3mp #37397:
Ak presadíš nadzemné vedenie napríklad v trase Starý most-Štúrova-SNP-Hodžovo nám.-Štefánikova-Šancová-Ružinov, s druhou trasou Špitálska-Radlinského-Račianske nám., nebudem proti (ja tam nebývam :-))... trebárs aj Schwebebahn 🙂
Reply on: yale #37400:
Čiže v podstate sa zhodneme na tom, že obaja chceme podzemné riešenie centra ?
Reply on: fADRNY #37399:
dávaš mi za pravdu - aj v Brne je plán riešenia CMO podzemným bezkolíznym vedením. U nás je však plán zostať na povrchu a prilepiť pred slovo električka nálepku "rýchlo" a podzemné vedenie odsunúť do "výhľadu".
Reply on: tr3mp #37396:
Problém je, že v súčasnosti navrhovaný plán hovorí o tom, že všetky projekty sa robia iba na petržalskú električku - ide sa budovať tá a neurobia sa nijaké projekty navyše. Čiže v roku 2008 alebo 2009 sa slávnostne otvorí nová trať do Petržalky, ale pokračovanie bude v nedohľadne...
Je zjavne "politicky nevhodné", aby sa hneď po náročnej rekonštrukcii starého mosta a dokončení povrchovej trasy hneď začalo s rýpaním tunelu pod Dunajom, ktorý má túto trasu nahradiť. Takže sa to bude odďaľovať, provizórium sa stane trvalým riešením, a ak raz vznikne vôľa robiť niečo ďalšie, nebudú existovať plány, projekty, environmentálne štúdie a pod., takže si tam môžeme dať ďalších +10 rokov, počas ktorých bude centrum upadať, pretože bude dopravne nedostupné. Toto je jednoznačne stagnačný model.

Namiesto toho som za riešenie, keď sa od začiatku začne projektovať, pripravovať a stavať celá trasa aj s podzemným vedením v CMO. Primeraná podmienkam Bratislavy, s úsporou nákladov, určite. Ale žiadne odklady provizórnymi riešeniami, to je cesta do pekla.
Reply on: El Sergio #37369:
Jo postavili a staví další...myslím že tohle je to co Blava potřebuje, metro je sice moc hezká věc, ale příliš drahá a nevím jak by se s tím město jako Bratislava potýkalo! Zkuste se radši podívat jak bude situaci řešit Brno, které velikostně odpovídá Bratislavě http://www.brno.cz/toCP1250/index.php?nav01=1248&nav02=2222&nav03=88&nav04=2517&nav05=1509
Reply on: si #37392:
Odklon karloveskej radiály cez tunel nie je riešenie. Prechod cez tunel je už v súčasnosti nesystémový prvok v sieti, je fajn, že existuje ako záložná trať, ale v bežnej prevádzke odkláňa dopravu z prestupových uzlov Nový most a Šafko/Kamenné námestie, komplikuje trasovanie a aj tak sa v meste vynorí v lokalite, kde sa električky musia pohybovať veľmi pomaly (už len rýchlosť výjazdu z tunela, nevraviac potom o Obchodnej, prípadne cestou na stanicu po priečnej osi), takže časová úspora tunela zaniká.

Akokoľvek to prevraciate, tá trasa B v podzemnom vedení chýba a nijaké povrchové riešenie ju nenahradí ("prvá etapa prvej etapy nosného systému" si to ani nekladie za úlohu, jednoducho dopravu v centre nerieši - bohužiaľ nám tu však zakonzervuje status quo na ďalšie desaťročia).
Reply on: fobust #37394:
A prečo podpovrchový? Spravme ho nad úrovňou vozovky na konštrukcii ? A Starý most zrekonštruujeme na 2 koľaje rýchlodrážna električka a 2 koľaje S-bahn, to by bola sila, štvorkoľajný most ?
Reply on: yale #37391:
Hm, Tvoj názor sa mi javí podobný nasledujúcemu: Začala by sa stavať prvá etapa metra Janíkov dvor - Hlavná stanica - Trnavské mýto a niekto by povedal, že tento systém rieši len spojenie mesta a Petržalky. Jednoducho by bral do úvahy len prvú etapu stavby systému a výstavbu ďalších radiál do Dúbravky, Rače, Ružinova by ignoroval. Takisto sa ty staviaš k výstavbe rýchlodrážnej električky, berieš do úvahy len prvú etapu a ďalšie etepy, teda úpravu radiál (výstavba mimoúrovňových križovatiek, minimalizácia množstva úrovňových križovaní, tie s preferenciou a na najmenej zaťažených miestach), podzemné úseky v centre a popod Dunaj neberieš do úvahy.
Pokiaľ viem, tak podobné riešenie (segregované radiály, centrum v podzemí) navrhuje aj magistrát, len je jeho chybou, že o ňom dáva nedostatočne vedieť (napr. web o navrhovanom nosnom systéme, jeho výhodách, mapka, atď by bol plusom).
Z Tvojich príspevkov zaznieva obava, že takéto riešenie zlyhá na nedostatku financií a zostane len torzo v podobe segregovanej petržalskej trate. Podobne sa to však môže stať aj pri metre, tiež nie je problém začať ho stavať a prestať a nedostavať (s tým máme dokonca skúsenosti aj v Bratislave). Dá sa povedať, že sa obávaš nedostania jedného (finančne menej náročného) riešenia pre nedostatok peňazí a pri druhéhom drahšom si myslíš, že by sa muselo dostavať ...
Rád by som zdôraznil, že naše názory nemusia byť nutne názormi magistrátu, aj keď tu navrhujeme podobný systém. Ja osobne sa snažím skôr prezentovať riešenie, ktoré môže vyhovovať potrebám Bratislavy a bude aj finančne reálne.
Reply on: fobust #37394:
V tuneli môžeš mať čo chceš ale musíš dodržať izolačné vzdialenosti, takže ten tunel s 25 kV bude o dosť väčší než tunel s 1,5 kV. Čo myslíš, prečo má metro dementné napájanie treťou koľajnicou? Aby mohol byť čo najmenší prierez tunela.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement