Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fobust #37310:
Myslím, že podstatne väčšie riziko zabitia sa máš cestou vo svojom IGK z Bratislavy do Modry...
A až prinesieš svojmu zamestnávcateľovi cenu lístka, tak budeš vykopnutý až na mesiac...
Reply on: Andy #37314:
Však počkaj, keď ty raz pôjdeš autom do/zo Žiliny so svojím strýkom... nebudeš mať strach o svoj život? ?
Reply on: fobust #37310:
Nie si trochu paranoidný? Raz v živote ideš autom a bojíš sa, že sa zabiješ?
Reply on: fobust #37306:
Ma. R 276 Slovan, z BA hl.st. 15.50, v Prahe hl.n. 21.15. Tam prestup na R 352, z Prahy hl.n. 21.45, vo Frankfurte Hbf. 06.20.
Kto pozná,nech mi odpovie.Koľko korún stoji :

1 ks KAROSA B 952 :
1 ks KAROSA B 961 :

Za skorú odpoveď vopred ďakujem
Yale: asi nikto nechce celu Safkoelinu v intervale 1 min vyprazdnovat na Safku. Gro cestujucich by mali tvorit uzivatelia Tr3mpovej dogmy. V stave roku 2004 postaci interval 3-4 minuty a to mame na Safku uz teraz. Autobusy predsa nezrusime, len sa prerozdelia vykony.
Reply on: Vševedko #37307:

Diky. My pojdeme vlastne do mestecka zvaneho Langen a pokial viem, je to niekde na predmesti Frankfurtu. Uvidime. IGK sa mi tam v ziadnom pripade nechce. Nepotrebujem sa zabit.
TM: ako keby si nevidel tu zapchu, bola dostatocne dlha par kilakov urcite.
Reply on: TM #37296:
Najprv si nastav dobre hodinky, potom povedz ostatnym polovodicom osobakov nech nezdrzuju dopravu a potom sa chod stazovat.
Reply on: fobust #37306:
www.vlak.cz
Reply on: Papyr #37293:

A ma pripoj z BA?
Aký požičaj taký vráť

Aký požičaj taký vráť

Reply on: TM #37296:
Keď nevieš čítať, ty tupý nekultúrny *****, tak choď do piči sám, cestou si môžeš aj pri***ať a nakoniec sa môžeš zavesyť na zastávku miesto cestovného poriadku. Cestovné poriadky tam vysia preto, aby seme o***ali takých debilných čurákov ako si ty.
Reply on: si #37302:
Na trati samozrejme nie je problém. Na Šafku sa však budú zlievať dve najsilnejšie radiály plus ďalšia prípojná doprava. To znamená v špičkovej hodine na Šafko prídu tak dve 400-miestne súpravy za minútu, z ktorých značná časť cestujúcich bude vystupovať resp. prestupovať (teda pobyt v zastávke dlhší), a ktoré budú pokračovať ďaleko pomalšími trasami cez centrum. Pri 30-sekundovom zastavení už máš na námestí naraz štyri 42-metrové súpravy, plus ďalšie prípoje?
Reply on: Kami #37299:
Rád by som sa mýlil... možno v okamihu slávnostného spustenia električky cez starý most zároveň oznámia, že práve začali raziť tunel pod Dunajom. Ale to už je naozaj pre optimistov...

Realistický odhad je taký, že "prvá etapa výstavby nosného systému" bude na pár desaťročí aj poslednou etapou, čo v zásade povedie k preferencii IAD a odlivu infraštruktúry z centra (čo sa deje už teraz). To však takisto nebude znamenať prospech pre električkovú dopravu, pretože v prípade zmien dopravných tokov najrýchlejšia reakcia je autobusová doprava.
Reply on: yale #37301:
takze tvoje ciselka (ktore su inac len hrou s tym co chces dostat, keby si tym istym prognostikom povedal ze tam chces hodnoty o polovicu mensie, kludne to zvladnu z toho isteho vstupu 😃 ):
18465 osob/hod / 400 (kapacita normalnejsej elektricky) = 46.1625 vozidla/hod, t.j. jedno vozidlo za cca 1.3 minuty ( 1 min a 18 sekund) na dosiahnutie uvadzanej kapacity.
Pri pouziti segregovanej trate to nie je ziaden problem, obdobne intervaly su uz aj dnes na elektrickovych tratiach tam, kde sa stretava viacero radial...
Reply on: Kami #37298:


Pridám odhady podľa návrhu územného plánu.

Zaťaženie nosného systému - rýchlodráhy dosahuje v rannej špičkovej hodine r. 2020 maximálnu hodnotu:

• na trase B - 18 465 osôb/šp.hod., v medzistaničnom úseku Železničná zastávka (Petržalka centrum) - Pribinova (profil cez Dunaj),

• na trase A - 15 471 osôb/šp.hod., v medzistaničnom úseku Podhradie - Kamenné námestie.

Zaťaženie električkovej dopravy dosahuje v rannej špičkovej hodine r. 2020 maximálnu hodnotu:

• na radiále z Dúbravky - 11 300 osôb/šp. hod
• na radiále Račianska - 9 000 osôb/šp. hod
Yale: ty predpokladas ze Safkoelektricka zabije zakopanie kolajovych vozidiel pod zem v centre. My sa zas obavame ze metro zabije rozvoj parku elin a zrychlenie radial.
Zbezne som pozrel petrzalske linky a naratal som rano 121 klbovych (vratane napr. 88) a 26 solo spojov. To je nominalna kapacita 20 750 cestujucich.
To dava 52 suprav po 400 miest.
Bez Pristavneho mostu 16k, teda 40 suprav za hodinu.
To vsetko v extremnom pripade ze cez Novy, Stary a Kosuthov most nic ine nepojde.
Reply on: tr3mp #37284:
To, že električka nezachádza na stanicu je snáď dosť veľké mínus - stanica stráca pozíciu prirodzeného prestupného uzla, je k sieti iba pridrátovaná riešením, ktoré nevyhovuje na nijaký smer.

Na rozdiel od povrchovej dráhy, podzemný systém má svoje čaro aj v tom, že úplne mení vzťahy medzi prepojenými lokalitami. Ak sa hlavná stanica ocitne uprostred vnútorného dopravného kruhu, bude jej význam aj napriek jej excentrickej polohe ďaleko vyšší, ako v prípade "priečneho vyosenia". Preto trasovanie B vidím ako prínos, povrchom sa na stanicu rozumne dostať nedá.

V prípade preferencie v centre, neviem, či to nie sú prehnané nádeje - niečo ako bezpodmienečná preferencia električky v prípade hustej prevádzky dosť dobre nie je možná, v prípade povrchového križovania s dopravnými okruhmi už vôbec nie, navyše v centre chodia chodci, dopravná obsluha... ak by sa IAD vylúčila z úseku Vajanského nábrežia medzi nám. Ľ. Štúra, zo Šafka, zo Štúrovej, Kamenného námestia a SNP, bolo by to o niečo lepšie, ale rýchlosť prevádzky bude stále nízka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.