Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Janči #36973:
No napriklad 3xT3 (45m) si v meste, aj v centre na Sturovej, predstavit viem a rovnako si viem predstavit 40m klobasu a la Combino (ja viem, zly priklad ?). Vyhlaska je v sucasnosti tusim 40m - ved 2xK2 ma tusim 41m a je to neskutocna skoda. Verim v to, ze ta vyhlaska sa posunie aspon na 45m+nejaka rezerva. A do 10 rokov by som ocakaval, ze Safko-Sturova+Kamenne/SNP+Spitalska+Obchodna budu cele pod zemou. Ostatne netreba, ak zabranime koliznym situaciam. ?
Reply on: Janči #36973:
1. zle poznas vyhlasku, nehovori o 30, ale o 40 metroch a suprava 3xT6A5 tuto dlzku prekracuje o neaku meter (spriahadla)
2. zmenit sa da bud vyhlaska alebo definicia toho co ta elektricka vlastne je, ak by bola vola, da sa to...
3. skor ty si prilis velky optimista v tom, ze ak sa postavi tych cca 8 km trasy metra a da sa to neak do prevadzky, ze budu peniaze aj na pokracovanie vystavby (usek popod dunaj ma podla prognoz ako jediny sancu v najblizsich 30 rokoch si zarobit na svoju prevadzku, takze zabudni na budovanie neakych inych tras ako do petrzalky)
3.1 tato trasa bude uplne rovnaka "zvazacia" ako ta elektricka s uplne rovnakou funkcionalitou, len bude odlisna cena (vystavby aj prevadzky) a napojenia na ostatne systemy (prestup)
3.2 zriesis tymto iba cast petrzalky balikom financii, s ktorym by sa dalo pomoct daleko viacej doprave vo vacsom rozsahu keby sa nevyplytvali na tunely (nezabudaj ze nielen v petrzalke byvaju ludia)
si: záleží od parametrov vozidla a trate. Ak to vozidlo umožňuje rýchly nástup v rovine podlahy (žiadne schodíky), má veľký počet širokých dverí na každej strane, schopnosť prevádzky v rámci zabezpečovacieho systému (ideálne automatickej), potom je kapacita daná už najmä dĺžkou a šírkou súpravy. To však hovoríme o súprave, ktorá sa neotočí na Jesenského alebo z nábrežia na Štúrovu, musí mať plne segregovanú trať a na konečnej sa nebude otáčať. Ak toto všetko splní tvoja električka, potom mi je jedno, či sa volá električka alebo light rail. Ako som už spomenul v minulosti, v Amsterdame tomu hovoria Sneltram, ale v skutočnosti je to vozidlo železničného typu (je však užšie, ako vlaky metra - 2.65m, a dvojsystémové, na povrchu sa napája z vrchného vedenia).

obrázky na:
http://world.nycsubway.org/eu/nl/ams-metro.html
http://www.trainweb.org/subwaymark/transit/Holland/ams_hr.htm

Na rozdiel od týchto vozidiel, Combino alebo ULF sú električky klasického typu a v prevádzke nie sú o nič rýchlejšie, ako staré klasické žlté električky.

K financiám: práve v súčasnosti je vhodné "okno", keď by sa na projekt nosného systému dali získať peniaze, ale samozrejme to nie je možné, ak nie je projekt, ani jednoznačná podpora na úrovni mesta, kraja aj štátu samotného.
Reply on: Ámos #36974:
Skysni v pekle ak si to myslel vazne! ? Mna ako bezneho vlcaka nezaujima ze nie je za co, ked platim astronomicke cestovne, a vo vrakoch (aj ked v lepsom stave ako v BA), ktore su vlastne porovnatelne s nasimi CNG Vrakosami, sa ja vozit nechcem! Za moje dane a cestovne chcem casto chodiace kvalitne vozy na kvalitnych tratiach (cestach, trolejovom vedeni, etc.). Chapem ze sme na SK takze by som sa mal trosku krotit, tak dajme tomu ze tie ceske Vrakosky by som bral pod podmienkou ze sa do Petrzky nakupia NOVE dlhe tramvajoklobasy v dostatocnom pocte.
Reply on: Beus #36970:
Súhlasím len jednu poznámočku mám. BratislaCity nemá ani na tú rýchlodrážnu električku. Totižto pretože ju ideme budova, tak nebudeme najbližších 5 rokov kupovať nové autobusy, trolejbusy lebo nebude z čoho.
Asi by DPB mal začať rozmýšlať nad secondhandom. Napríklad pokiaľ viem tak Praha KB741 rozpaľuje, lebo ich nikto nechce. Všetko je lepšie ako nemať čím voziť ľudí.Je treba 50 kĺbakov ako náhradu za Ik280 a treba ich hneď, lebo už predpredvčera bolo neskoro.
Re#36971 si:Ak si vezmeš, že električka, ale taka aká má byť tu, teda, že sa za Starým mostom sa napojí do prepchatých ulíc môže byt podla aktualnej vyhlášky o cestnej premávke max 30m dlhá a súprava metra môže byť o dosť dlhšia-teda napríklad 5 voznova súprava ako je v Prahe je omnoho kapacitnejšia ako dáka 30m dlha elina.Aby si si to vedel predstavit 30m to je približne dĺžka 2xT3 čo nieje bohviečo oproti 5 voznovej súprave metra, na ktorú, vzhladom na to že ide pod zemou sa toto dĺžkove obmedzenie nevztahuje.
Ak si napriek tomu taký optimista, že by sa mala zmenit vyhláška, tak si neviem predstavit že by jazdili 50-60m dlhé súpravy po meste ? ? ? A ak si taký optimista, že ked sa urobi rýchlodráha z Petržalky, že v dakom časovom horizonte pojde elina v meste pod zem, tak to si potom dost naivný, Narozdiel od metra, ktoré ak by sa začalo stavať nikto z papalášov by nemohol mať rečičiky, lebo to metro by pod zemou muselo určite ísť, takto sa spraví elina z Petržalky, prejde cez most a skysne v mimoriadne prepchatých uliciach a to nehovorím aké problémi sposobia tie dlhe súpravy (ak dake bude, ak neskonštatujú že niesu vhodne do takych prepchatých ulíc a neskončíme vítazoslávne u dvojičiek T6A5) ? ? ?
Ak sa raz urobi ta elina už nikdy sa nenajde vola na 2.fázu aby na Šafku išla pod zem a bude tak isto problémová v zápchach. NAOPAK ak by sa začalo budovať metro muselo by isť nutne pod zemou a určite by sa skor rozširovalo už len z dôvodu fuknčnost (nikto by nemal zaujem o 2 stanice a 2km metra) určite by vačší tlak, ked sa to uz začalo budovat nech sa pokračuje. Ale čo ta elina, ostalo by to asi tak ako dnesné trate, nikdy nebude vola ich dat v centre pod zem ale metro, tam by nebolo inej cesty. A navyše ja nehovorím že mimo centra by nemohlo byt metro segregovane na povrchu ako napr. v Prahe Rajská zahrada-Černý most ? ? ? ? ? ? ?
Reply on: Vladimír #36926:
Myslím si, že jediná tebou popisovaná časť Petržalky v okolí Nobelovho námestia si zachová priame autobusové spojenie do centra. Ostatný budú zvážaný ako si písal.

Re #36947 yale. No ja som skôr myslel na Nizkopodlažné vozidlá s podlahou vo výške 350mm od T. kolajnice a vyššie obrubníky ako teraz používané čiže tiež nústupište vo výške 350mm od T. kolajnice. Neviem si dosť dobre predstaviť vysoké nástupištia v takej Karlovke.

Re #36949 Galiyosha: Ja s tebou/ s vami súhlasím, že Petržalka potrebuje sieť električkový tratí (a keď sa človek pozrie na mapu ľahko vidí kade by mohli viesť) ale metro sa zavrhlo, hlavne pre neschopnosť budovať ho skrz financie. Preto je nereálne žiadať rovnaký obnos financií na budovanie električiek ako bol plánovaný na metro.

Re #36969 Janči: Ty mysli reálne. Za 100mld. by si sa električkou vozil aj na železnú studienku, nie len po dvoch takmer dokončených trasách.

Škoda, že nie sme chudobnejší. Počul som, že Atény čerpajú 75% financií na stavu metra z fondov. DNV by sa mala odtrhnúť ? a vytvroiť región Bratislava len územie mesta.
Reply on: Janči #36961:
skus mi vysvetlit preco by elektricka (podotykam ale ze nie ta parodia na elektricku co dnes v BA premava) nemohla mat uplne rovnaku prepravnu kapacitu ako metro ? (oboje su svojim principom zeleznicne vozidla s ekvivalentnymi premavkovymi rychlostami)
Reply on: Janči #36969:
No...a prave si povedal, preco nie je realne ani to metro 😉 Kedze nan niet, tak keby sme sa hoci aj rozhodli ist cestou metra, tak akurat tak najblizsich 50 rokov o nom snivame, mozno postavime dalsie 2-3 velke jamy, zopar obrovskych tunelov (ibaze nie pod zemou), a s MHD sme nevyriesili hole NIC, a vozili by sme sa dalej v tych istych, vtedy uz 60-rocnych 8x generalkovanych vrakoch. Preto treba uvazovat realne a postavit cim skor to, na co mame, a nie stavat vzdusne zamky, ktore nikdy stat nebudu, a vsetci to vedia.
Uz konecne rozumies, preco NIE METRO ale elektricky?
A ked uz sme pri nich, tvoj argument kapacitnosti svedci o tvojom chapani elektriciek len takych, ako ich dnes u nas vidime - pomale, hrkajuce, nepohodlne, male, a s dlhymi intervalmi...a tudiz napchate. Lenze elektricky mozu vyzerat aj diametralne odlisne, staci sa trosku poobzerat mimo BlavaCity. Howgh.
Reply on: ufo #36968:

Re #36967 COLOR:
Nič v zlom ludia, ale myslite realne vi, 100 mld na električku ???
Tak za to by už metro z velkej časti bolo hotove - myslim obe trasy ☺ ☺ ☺
Reply on: Lukáš #36966:
mysli trosku realne o tom metre. Ak niekedy metro aj bude, tak nie v tomto tisicroci.
Reply on: Janči #36964:
Ja som za moderny system elektriciek, ktore su v centre mesta a na danych usekoch plne segregovane (ciastocne/uplne pod zemou). Vozidla samozrejme nove, aspon 30-40 metrove supravy.

Kazdy efekt zalezi od financii. Ak by usetrenych X miliard islo na dalsie dve trate v Petrzalke tak by o metre nikto nesnival. Lenze v sucasnosti vidime demagogicky boj, ked kazdy uvadza vyhody metra a zosmiesnuje elektricku. Este raz: Namiesto 100 miliard na metro dajme 100 miliard na elektricky a budeme sa do Ketelca vozit v pozlatenych vozoch. Asi tolko k tomu. ?
Reply on: ufo #36965:
Ako dočasne riešenie by to nebola zlá vec. Ja osobne by som to bral z toho titulu, že by sa nemusela stavať dost neperespektivna električková trať a peniaze by sa mohli využiť na začiatok stavby metra. A snáď by aj vlci mali konečne klud na duši, že majú povrchovú rýchlodráhu v Petržalke......................
A co S-bahn? Ved ten by sa tu dal urobit behom tyzdna, zastavka Petrzalka-centrum uz dva roky fungovala, dalej by sa pridali dalsie zastavky (EU,Hornbach,DNV-sidlisko, Vrakuna-sidlisko) 15 az 30 min interval, atd. Aj to by trochu pomohlo.
Mohli by sa spravit dve linky, z Petrzalky do Race, a druha z P.Biskupic do DNV...a Nove Mesto by bol prestupny uzol medzi tymito linkami. A ako vozidlo by stacila aj 812 docasne ?
Inak COLOR,téma nosného systému v BA, priznaj farbu, za čo si namiesto toho osočovania ? ? ?
Ja a blbec zo SME-čka ??? Ešte povedz, že som VYHODŇAR ktorý lobuje za bratislavské metro a už sa poštím asi aj od smiechu ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Janci: Nie si nahodou Lukas? Alebo ten iniciativny blbec zo SMEcka co vybliakuje ze metro je vseliek? Hm?
Podla mna Lukáš pravdu, metro je investícia do budúcnosti, rychloelektrička alebo ako tomu čudu hovorite je riešenie možno 15-20 rokov a potom sa dojde na to, že aj tak kapacitne nestaťčí a vybuduje sa metro a toto riešenie bude v konečnom dôsledku finančne náročnejšie. Druhá vec je aj tá, že čo rok odsunu to predražovanie akéhokoľvek projektu...
Mne sa skôr vidí, že všetci vedia že tá elina má kapacitnú limitovanosť a že to metro skor či neskor bude musiet byt no sú taký električkový maniaci, že chcú mať aj to aj to. Električka nevydrží naveky o 15 rokov to metro bude určite treba ak nieuž teraz. A AK SI DAKDO MYSLÍ ŽE ELEKTRIčKA Má VYššIU PREPRAVNU KAPACITU AKO METRO NECH TO SEM NAPIšE ALEBO EšTE LEPšIE NECH SI IDE DO ŠVÉDSKA PO NOBELOVU CENA ZA OBLBOVANIE ? ? ?
Podla mna Bratislava nema prave na docasne riesenia typu elektricka cez Dunaj. Tento projekt sa bude dva roky pripravovat, dva roky stavat a nasledne sa zisti, ze zo sucasnej autobusovej dopravy do Petrzalky odbura nejakych 20%, nielen z dovodu, ze neobsluhuje zapadnu cast Petrzalky, ale predovsetkym preto, ze riesi iba dopravu k centru, nie k dopravnym uzlom.

Je jasne, ze kym sa toto vsetko neodohra, priprava realneho nosneho systemu pojde k ladu... a toto mi vadi najviac.

Ist petrzalskou elektrickou na Hlavnu stanicu, to bude smrt - hore namestim SNP (pomaly, aby sme nepresli nejakeho chodca), potom po Obchodnej (este pomalsie) a nakoniec priecnou osou (kde ma pred elektrickou prednost prakticky vsetko, co sa hybe) na stanicu. Ak sa nevyluci ostatna doprava z celej lokality Vajanskeho nabrezia, Safka, Sturovej, Kamenneho namestia, SNP, bude to prakticky dopravny kolaps kazdy den. Ak sa vyluci, bude to aspon trochu lepsie, ale stale budu po trati pobehovat chodci, dopravne obsluhy a papalasske SUVcka, takze chodit sa tam bude krokom.

Plus k tomu, elektricky sa budu schadzat v lieviku Sturova-Kamenne namestie ale pritom na Safku sa nebude dat rozumne prestupovat do Karlovej vsi, pretoze polovica liniek tam ide cez Obchodnu a tunel... atd atd.

aNTI: Projekt Remingu je zjavne aktivita podla zelania zeleznic, preto na trase B dvojsystemove vozidla, schopne prevadzky v podzemnej drahe aj na zeleznici. Trasa B by vsak nebola zeleznicnou, ale skor niecim blizkym klasickemu metru, vlaky by tadial vsak nechodili. Treba to vsak brat iba ako jeden z projektov, ma rozumne stranky (pomerne male dlzky tunelov), aj problematicke (trasovanie B-cka mimo Hlavnu stanicu).
Citacia z http://www.reming.sk/aktuality/NS_MHD_Bratislava.pdf

"2. Stanovenie charakteristík dvojsystémových koľajových vozidiel pre trasu B, termínu ich výroby a nákupu."
Nechapem preco dvojsystemovych... precitajte si ze podla Remingu ma byt trasa B cela 1435 tak preco dva elektricke system ts ts ts

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.