No musim do Remingu poslat mail, ci nemozu tie PDF vytvorit opatovne, lebo hento evidentne exportoval niekto, kto vobec netusi, co jednotlive nastavenia v PDF filtroch robia, a tak obrazky v tych projektoch su resamplovane na 72 dpi a mapy a schemy su (takmer) uplne necitatelne.
Inak s tvojim nazorom suhlasim. Jedina vec, co sa mi este trochu nezdala, bola umiestnenie prestupovej stanice nosneho systemu prave na Mlynske nivy. Pri cestovani z Petrzalky na zapad (Karlova Ves, Dubravka) to subjektivne posobi zbytocnou zachadzkou. Na druhu stranu, oproti prestupovaniu na Safarikovom namesti (co boli tusim povodne plany, stanica "Dunaj", ak sa nemylim) to je posun len o jednu zastavku, tak je to asi vskutku nepodstatne...
galiyosha: praveze tento navrh riesi obsluhu zapadnej casti Petrzalky. Na trase B by bolo viac liniek, jedna by za tunelom odbocila oblukom na trat smerom k zeleznicnej stanici Petrzalka.
Dalsia vyhoda tohto navrhu je, ze tunelove useky su podstatne kratsie, ako boli doteraz uvazovane, pretoze by boli zachovane povrchove radialy mimo centra.
Nevyhodou tohto riesenia je, ze centrum by obsluhovala iba trasa A, pretoze B je vedena na vychod od centra, a uplne je z hry vynechana Hlavna stanica, ta by zostala na sucasnej urovni obsluhy.
O projektoch Remingu som mal len velmi kuse informacie z tych clankov, co boli na www.bratislava.sk. Musim povedat, ze ich projekt nosneho systemu je asi ten najrozumnejsi, co som zatial videl.
Jedine, co ma stale mata, je obava, ze jedina vetva nosneho systemu pre celu Petrzalku (+ novu stvrt, co sa ma budovat medzi Petrzalkou a Jarovcami) nebude stacit. Ze sa v konecnom dosledku atraktivnost MHD pre velku cast Petrzalky vobec nezlepsi, ale naopak -- kvoli nutnosti pre dopravu k nosnemu systemu pouzit doplnkovy smradobus bude pre niektorych ludi este menej atraktivna. A dalej mi vadi to, ze v uzemnom plane sa so zadratovanim doplnkovej dopravy v Petrzalke rata az dakedy v roku 2020 ci kedy. (Aspon tak je to tam nakreslene.)
galiyosha: tie clanky rozne kombinuju dve veci, vysokorychlostny koridor (Paris-Wien)-Kopcany-ZSR Petrzalka-Zastavka Petrzalka-Pristavny most-spojenie s existujucou tratou (osobna doprava s odbockou na letisko), a nosny system MHD - zrejme podla projektu Remingu, aj s filialkou, vid http://www.reming.sk/
Nosny system v trase B by samozrejme nesiel cez stary most, ale pod Dunajom, a nebola by to elektricka, ale viac-menej klasicke metro. Trasa A by bola elektricka. Na tej stranke je to podrobne rozpisane. Ten nosny system a realizacia filialky je vsak iba projekt ZSR/Reming, nema ani uplnu oporu v uzemnom plane.
Emo:To som nepochopil,ten výkrik s tou klimatizáciou.ŽIADNE vozidlo MHD v Bratislave nemá klimatizáciu salónu,klimatizáciu pracoviska vodiča majú len Ik4xx,žehličky a rovnoplechy.Ale bez ohľadu na to,čo má a čo nemá klimatizáciu mi nie je jasné,prečo by to práve na a-78 cez víkend malo vadiť nejako ináč ako kedykoľvek na akejkoľvek inej linke?
ked povies ludom, ze mju slapat (z niektorych miest) aj vyse km na zastavku kde chodia trolejbusy, lebo nic ine cez weekend cez sidlisko rozumne nejde, dufam ze vies kam ta poslu a ako do toho mesta pojdu (vsetcia co mozu pouzit IGK).
Re #36433 Ámos Keynes: zaujimave, ze ta trapi zrovna ta cast trasy L67 ktora by neakym sposobom nahradena bola, ale to ze kus trasy v Pod.Biskupiciach by bolo treba riesit neak inac, lebo tam nic ine nechodi, to ta nenapadlo.... Inac potom by som odporucil spojit L39 s L97, z toho by uz vznikol naozaj velmi zaujimavy paskvil
Re #36434 galiyosha: no ak si dobre pamatam, tak na L97 slovnaft prispieval, ale pred nie davnym casom boli vyriedovane spoje na tejto linke a pokial viem tak prave preto ze slovnaft sa na to uz vy... a v tom pripade je mozno s touto linkou aj hybat...
Re #36436 Ámos: tych vozov by bolo treba podla mojho odhadu asi tak 3 - 4; avsak tym nic nevyriesis (ale na spadove uzemie L39 mozes povedat uplne to iste co si povedal na vrakunu (a obratisko na cilizskej) - z druhej strany blokov chodi L78, mozte si to tam preslapat )
Na druhu stranu, ked sa to postavi, mohli by sa kupit vyradene ICE-3 a nasledne premavat napriklad na trase Petrzalka - centrum - Devinska Nova Ves. Len ta rychlost vymeny cestujucich na zastavkach by asi bola zufala. LOL.
To uz nie je otazka na mna, ako sa jednotlive mestske casti (ne)dohodnu. Ale najskor asi Vrakuna. Petrzalka tu a-78 cez vikend nejako extra nepotrebuje. (Nech si ju premna zamna cez vikendy tocia na Trnavskom myte. )
Na margo novinky: Ja si myslim, ze ta buducnost vobec nie je jasnejsia, akurat poriadne zahmlievaju. Kazde stretnutie a kazda konferencia je o niecom inom a nieco ine sa aj na nej odsuhlasi. A integraciu nosneho systemu MHD s VRT si uz skutocne neviem predstavit... To akoze chcu tvrdit, ze vysokorychlostny koridor bude Dunaj krizovat po Starom moste svorne s elektrickami, resp nosnym systemom, a potom budu pouzivat tu istu kolajovu siet pod zemou? No tak to chcem veru vidiet... Pripada mi to cele tak odveci, ako tie nedavne vykriky do tmy ohladne budovania sirokorozchodnej trate z Kosic do Bratislavy...
A ktorá MČ. Myslíš Petržalka, Staré mesto, Nové mesto, Ružinov, Vrakuňa a Dolné Hony (ak sú MČ)? A ktorá MČ bude platiť koľko? Takéto celomestské linky by mal platiť Magistrát a Vrakuňa z Trnávkou prispievať napríklad na L67.
A potopením L67 zrušíš spojenie Trnávky s Vrakuňou a P. Biskupicami a to nie je také jednoduché. Asi najlepšie by bolo, keby sa našlo zopár vzkm na predĺženie L39 po Čiližskú. Potiahnutie L39 na čiližskú je navyše 3,5km pri jednom spoji, čiže denne je spojov 58 jedným smerom, cez víkend 66 spojov jedným smerom, takže za rok by to bolo cca 157tis. vzkm ak boli moje výpočty správne. Samozrejme, asi by bolo treba viac vozov asi o jeden. Možno nie, neviem aké majú prestávky na Súhvezdnej.
Vševedko: Dúfam, že sa nenahneváš ale Ámos Keynes je moc dlhé, tak budem používať iba Ámos. ?
galiyosha
Inak s tvojim nazorom suhlasim. Jedina vec, co sa mi este trochu nezdala, bola umiestnenie prestupovej stanice nosneho systemu prave na Mlynske nivy. Pri cestovani z Petrzalky na zapad (Karlova Ves, Dubravka) to subjektivne posobi zbytocnou zachadzkou. Na druhu stranu, oproti prestupovaniu na Safarikovom namesti (co boli tusim povodne plany, stanica "Dunaj", ak sa nemylim) to je posun len o jednu zastavku, tak je to asi vskutku nepodstatne...