Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ako vlastne ma fungovat ten projekt "Rychle elektricky"? Vsimol som si na niektorych zastavkach v K.Vsi a Dubravke z pribudli semafory (ci navestidla ? ), niekde aj s kamerou. Pocul som za tam ma elektricka stat a pohne sa ked na krizovatku dojde v case signalu volno. Nie je jedno ci to caka tam alebo inde? Aj ked potom stihne dobehnut viac ludi do eliny ? . A naco je tam ta kamera? Ak chcu sledovat pohyb vozidiel tak su aj modernejsie prostriedky ( napr. nejaky bezkondaktny kodovy nosic). Mozno DPB investuje $ do nejakekeho SW co dekoduje z obrazu kamery cislo linky a vozidla...
Inak prieskumna stolna popod Dunaj sa uz nasla ?. Je to asi v urovni novostavby SND, da sa to obkuknut. Je to taka sikma upadnica, s podvesnou zaleznicou, a je to zatopene...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: COLOR #32987:
20 sekúnd je na zastavenie, otvorenie dverí, zatvorenie dverí a rozjazd (v priamej, nie niekde v oblúkoch či pri vekslách, kde je rýchlosť obmedzená). Ak by sa dosiahol ideálny stav, že zrušením zastávok by sa nikto nenas..l, neprestal by používať MHD a iba by nastúpil na inej zastávke, čas na výstup a nástup cestujúcich bude v súčte plus mínus rovnaký.
Veľmi pekne to napísal(a) Laminátka - MHD je na vozenie ľudí, nie na rýchle poloprázdne jazdy. Ak NDS nebude dobre dostupný, bude nosným iba na papieri. Presunom a čakaním pri prestupoch sa stratí toľko času, že sa úspory rýchlejšou jazdou NDS vytratia.
Dnes som sa trochu po urcitej dobe prehnal BA mestskou verejnou a nehnevajte sa, ale to vase BUSE ? .. no hruza a des. Ukradnuty brnensky font a k tomu este akosi blbo skopirovany (vid cislica 2), centrovanie textov nehrozi, podstatne nazvy klasickym pismom a menej podstatne velkym, nehlasenie zastavok (ani vizualne!), ...
Dajte odstrelit toho cloveka, co to tam u vas robi ?
).Vignolove koľajnice poskytujú podstatne vyšší komfort jazdy ako žliabkové koľajnice.Použitie žliabkových koľajníc mimo miest jazdených aj gumokolmi a oblúkov s extrémne malým polomerom je zbytočné a zvrhlé.A medzi VÚIS panelmi a monolitickou betónovou doskou pri rýchlostiach do 80 km/h prakticky nie je.
To čo už sa tu za bludy dočítam?Vo všetkom súhlasím s Martinom Fundárkom,snáď len okrem toho,že zdržanie pobytom v zastávke je trocha viac ako 20 sekúnd.Priemerná doba stanicovania je asi 15 sekúnd,s prirážkou na brzdenie a rozjazd to bude asi 45 sekúnd.Ale MHD je tu predsa na to aby vozila ľudí a nie aby s veľkou cestovnou rýchlosťou obiehala prázdna.Vznik nosného systému na inej báze než na súčasnej električkovej sieti bude znamenať zánik súčasného električkového systemu a v konečnom dôsledku zníženie atraktivity MHD pre verejnosť,zhoršenie pešej dostupnosti zastávok,následne rozširovanie doplnkovej siete smradobusových liniek atď. lubos:To je,s prepáčením,zmeska bludov,hodná ing.Trabalíka.V Karlovej Vsi nikde nie sú použité žiadne staré panely (celá trať okrem oblúka pri Riviére je na klasických pražcoch a koľajniciach S49)
Reply on: aNTI #32990:
No také niečo som už skutočne videl. Bolo to v Levoči, kde "sieť" MHD tvorí jedna linka. Tá jedna jediná linka nemá tabuľu s nejakým všeobecným textom "MHD" alebo čo, ale autobus je hrdo označený linkovou tabuľou s číslom 1 (čierny text na žltom podklade). A minulý rok som tam na zastávke videl oznam asi takéhoto znenia:
"Dňa 6.7.2002 z dôvodu konania Mariánskej púte MHD nebude premávať."

Tak tomuto vravím generálna výluka.
?
Reply on: Vladimír #32989:
Uvidíme keď sa niečo stane na trati na Špitálskej, aký odklonový variant DPB vymyslí 🙂 inak za zastávky na znamenie sa prihováram, na račianskej radiále je jednoznačne favoritom Nový Záhon.
Reply on: Vladimír #32989:
Este k tym vylukam 9-10.08. kde sa bude otacat L6?Najskor cez Safko ak bude premavat.Vie to niekto?
Reply on: Papyr #32991:
podla mna su reservy trosku v tom ze ak jazdia... ja viem povies, a aj ostani povedia ze na tej trati sa rychlejsie neda.... bla bla bla a ako potom jazdi balkan?
Reply on: Vladimír #32988:
ak sa na nejakej zastavke stoji 20 sekund, tak nie je dovod ju rusit. Totiz ak na zastavke nikto nie je a nikto ani nechce vystupit, doba stanicenia je okolo 2-4 sekund. Ked uvazujete o ruseni zastavok, tak by som zacal tam (aj ked rusenie zastavok je absolutna blbost). Samozrejme, to ze vozidlo stoji 5 (alebo 20) sekund na zastavke, znamena, ze celkove omeskanie oproti nezastaveniu vobec bude 20 (alebo 45) sekund.
Reply on: Vladimír #32989:
generalna vyluka celej dopravy ?
Inak pozerám si tie výlukové novinky a zdá sa mi, že to pomaly speje ku generálnej výluke celej električkovej dopravy v Bratislave ?
Reply on: mickey #32971:
Zaujímavé veci sa tam možno dočítať 🙂 Napríklad som nevedel, že trolejbusová vozovňa Hroboňova bola pôvodne projektovaná pre 50 vozňov T2 🙂 Viď strana 11 dokumentu B12.

Re #32987 COLOR: Presne tak. Som presvedčený, že nezastavením na zastávke sa ušetrí viac ako 20 sekúnd. Doba 20 sekúnd - to je priemerná doba, ktorú vozidlo strávi na zastávke - kedy ľudia vystupujú a nastupujú. Ale do zdržania musíme ešte počítať brzdenie do zastávky a rozjazd z nej.

Tým teraz nechcem tvrdiť, že treba osekať dve tretiny zastávok. Ja len toľko, že čas 20 sekúnd sa mi nezdá.
Reply on: Martin Fundárek #32985:
20 sekund je mozno stav, ak nikto nenastupuje, aj to pri brzdeni klatmi a kotlikovani zo zastavky o 106. Ja davam pri beznych balikoch 30 sekund, ak su medzi nimi rakoviny, 45.
ja som za vsetku srandu... tak nech spravia daku ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: lubos #32982:
Už som to tu spomínal viackrát #29902): zrušením jednej zastávky ušetríš cca 20 sekúnd. Zrušením tretiny zastávok medzi konečnou v Dúbravke a Šafárikovým námestím tak ušetríš cca 2,5 minúty, čo nie je nijaká výraznejšia úspora. Rovnaký efekt dosiahneš zavedením preferencie na 3 križovatkách a bez nasierania cestujúcich.
Súhlasím s tým, že sú zastávky, ktoré by sa mohli zrušiť, ale to sú skôr výnimky.
Pod pojmom "smerová a výšková úprava" som mal na mysli práve odstránenie zbatočne ostrých oblúkov a prudkých sklonov, ktoré obmedzujú rýchlosť jazdy.
Reply on: Ike #32983:
Nemuseli. poptavka funguje (obvykle) i jako tlacitko na znameni
Reply on: lubos #32982:
Na krcace som sa pytal hore... ludia su podla nich zvyknuty na dopyt v elinach a na znamenie by moseli mackat az dve tlacitka...
ad Martin Fundarek :

Imho bez preriedenia zastavok nedosiahnes vyznamne zvysenie priemernej prevadzkovej rychlosti. Su zastavky, na ktorych by niektore linky proste zastavovat nemuseli. Osobne si myslim, ze na Karlovesko-Dubravskej radiale su zastavky ako "Horne Krcace", "Dolne Krcace", "Karlova Ves", "PKO" obsluhovane zbytocne velkym mnozstvom vozidiel. Prve dve by napriklad mohli byt celodenne na znamenie...

Dalsia vec je upravenie stavajucich trati... Je napr. Krasne ze sa rekonstruovala trat k Iuvente, ale napojenie hore v Karlovej Vsi je velmi prudke. To iste je mozno povedat o oblukoch pri konecnej Karlova Ves. Otvoreny kolajovy zvrsok je sice pekna vec, ale bohuzial pouzitie stavajucich panelov a hlavovych kolajnic na oblukoch z Borskej na Lackovu, zo zastavky Nad luckami po Segnerovu a zo Segnerovej na Jurigovo namestie (a to uz ani nehovorim o obluku pod mostom Lanfranconi) je absolutne nevhodne a v pripade premavky NP vozidiel ako Anitra ci Siemens Combino, ale aj inych su tieto trate NAPROSTO nevyhovujuce. Pri Riviere by bol namiesto dvoch prudkych oblukov s rovinou v strede vhodnejsi miernejsi obluk bez rovinky a jednoznacne bude treba zaviest mazanie okolesnikov alebo kolajnic. PvvS mi spominal, ze v Liberci idu formou betonovych monoblokov, nieco podobne tomu, co sa robilo na Mostovej... to, v kombinacii so zliabkovymi kolajnicami a zmiernenim oblukov by mohlo zvysit kvalitu trati, ako aj zvysit maximalnu povolenu rychlost.
Reply on: Muchomravec #32978:
A to ťa tak rýchlo omrzelo? Alebo si dlho nemal kšeft? 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.