Kto to chce vidieť na papieri, je to vystavené v Primaciálnom paláci, miestnosť č. 19. Oficiálne by to malo byť zverejnené až 10.8., ale už to je nainštalované. Mňa tam vrátnik ochotne pustil aj mimo úradných hodín.
Z návrhu vyplýva, že NDS nevznikne zo súčasnej siete električiek, ale ako novostavba. Starý projekt metra vlastne zostal (snáď okrem zachádzky na Staré grunty), len vozidlá budú iné. Nepovažujem to za dobrý nápad. NDS bude mať zastávky príliš riedko (celá Dúbravka iba tri). Podľa mňa by bolo vhodnejšie súčasné električkové trate zrýchliť
1. zvýšením maximálnej povolenej rýchlosti
1.1. úpravou smerového a výškového vedenia,
1.2. podstatným skvalitnením údržby,
2. odstránením kolíznych bodov
2.1. preriedením úrovňových krížení s IAD,
2.2. plnou preferenciou v zostávajúcich kríženiach s IAD (sú, samozrejme, výnimky, kde sa plná preferencia zrealizovať nedá).
Tým by sa NDS vybudoval podstatne lacnejšie a rýchlejšie a bol by podľa môjho názoru pre cestujúcich výhodnejší.
Keby aspoň boli CP L65 a L67 zladené tak, že prestup v Jurajovom dvore by bol cca 5 minút. Je totiž smutné, že z Rače sa do Avionu dostanem rýchlejšie cez Račianske mýto. Alebo, po ujdení 56 zo Zlatých Pieskov sa mi oplatí ísť 2kou na Vazovovu a odtiaľ 3,5,11. Ale vôbec, to je špecialita bratislavskej MHD... ?
bohuzial to podla mna nie je ani teoreticky mozne, na 70 minutovej linke by sa vytvaralo/mohlo vytvarat veleke meskanie a tvorna grafikonov by bola nemozna.. nezabudajme na nasu specialitu, ze povolene resp. predpokldane meskanie na linke je konstantne 3 minuty bez ohladu na absolutnu dlzku jazdy..
Takze sa bude prestupovat na petrzalskej strane mosta z elektricky na rychlodrahu... do doby, nez rychlodraha zahuci do tunelu pod Dunajom... No super, to budu ludia milovat - od baraku v Petrzalke na zastavku... 10 minut nadavam... 5 min. sa veziem... 2 min. leziem na rychlodrahu... 9 min. sa veziem rychlodrahou... 3 min. prestupujem na tramvaj... Konecne prechadzam cez Dunaj... Dalsich 20 minut elektrickou, dalsich 10 minut na prestup, a som v cieli
Parada. V Petrzalke jedna jedina elektrickova trat neskor prebudovana na "nosny system" (podla mapky to vyzera, ze nakoniec s metrom v buducnosti este stale pocitaju), a same napajace... To bude skutocne vyrazny kvalitativny posun. Len je otazne, ktorym smerom. ?
Andy: kup mi PDA alebo nejaky mobil s XHTML prehliadacom a dostatocnou vyrovnavacou pamatou a rad si to stojac v zapche na Einsteinovej vyhladat necham...
Táto imbecilita (roztrhnutie pôvodnej linky 12 na paskvilné 12 a 14) bola zdôvodňovaná neprenášaním meškania z linky na linku. Nechápem, kde by tie linky mali to meškanie naberať, keď v Prahe jazdia podstatne dlhšie linky, majú podstatne menší podiel tratí na samostatnom telese a meškanie nemajú.
S499.1023