Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zaujimavy je hlavne ten posledny a predposledny odstavec http://www.sme.sk/clanok-1686311.html
Reply on: Mikimaus #32189:
Obidve úplne rovnako zvrátené ktritériá. Jediné ako-tak relevantné je miestokilometer.
ma to aj vyznam? myslim, ci je realne, ze odpustia pokutu...
Reply on: 123 #32190:
Da sa poziadat o odpustenie pokuty
asi mate pravdu... idealne by podla mna bolo keby sa vsetky elektricky vymenili za nove a tym by sa snad vyriesil tento problem.metro je na bratislavu a na slovensko ako take asi naozaj iba sen.mate vsak nejaku informaciu kedy by mohlo dojst k vymene elektriciek?stane sa to vobec?aky typ elektriciek to ma byt?
viete mi niekto poradit? v nedelu vecer som dorazila z dovolenky a uplne som zabudla, ze mam neplatny listok...uznavam...ze je to dlha doba 3 dni, ale fakt som si ju zabudla kupit. dnes som sa z prace vypytala k lekarovi a celu cestu som myslela na to, ake zas budem mat vysledky....v elektricke 6 ma kontroloval revizor a az vtedy som si to uvedomila. je vobec mozne odpustenie pokuty? stalo sa mi to prvy krat. vystupikla som s nim na trnavskom myte, mimochodom revizor odo mna pytal nejaku hotovost a bol velmi ochotny odprevadit ma k bankomatu. ked som povedala, ze nie dakujem, chcel mi vystavit potvrdenie, ze som nemala cestovny listok, aby mi nemusel zobrat cipovu kartu. trvala som na tom, ze chcem, aby to napisal tak, ako to je, to jest, ze nemam platnu elektricenku.
Reply on: Jonathan #32181:
Mozno by potom pochopili isty pani na vyssich miestach rozdiel medzi vlakokilometrami a vozokilometrami pri pohlade na takuto supravu ?
Reply on: fobust #32187:
No, rozdiel je práve v tom, že tá kachna je zrýchľovačová a ten Düwag stykačový. Tým by som skončil a ďalej to nerozoberal, vysvetľovať sa mi to nechce, proste to nejde, pokiaľ neurobíš zásadnú rekonštrukciu. Môžeš spájať novokáčera s novoT3 a tým to končí.
Reply on: S499.1023 #32186:

No no no, chod sa kuknut do Viedne na linku U6, kde mas stykacove Düwagy a polovodicove asynchronne vozy typu T v supravach. O tom ako to "jazdi a brzdi" sa teraz nebavime. Ale ked to islo, tak kludne moze ist dokopy kachna so zrychlovacovou T3. A osobne si myslim ze sa to malo spravit, Stare T3CSky s kachnami. Vytvorit takto par suprav aspon na jendu linku, napr. linku 5. Nie je to zly napad, ja ho schvalujem. Ale teraz je uz aj tak neskoro.
Reply on: Jonathan #32183:
Ako chceš spájať dve vozidlá, ktoré majú úplne iné jazdné vlastnosti? To by si musel riadiť pomerným ťahom a také električka nevie.
Reply on: Jonathan #32181:
K2 nejde spájať s ničím. Našťastie.
Reply on: mickey #32178:
Jazdné doby by sa neskrátili, pretože sa musí dodržať cerstovný poriadok. A opakujem ešte raz - nehovorím o prázdnej zastávke. Väčšina zastávok električiek v BA (snáď okrem tých Krčacov a nejakých zastávok smerom na ZP) má vždy frekvenciu.
Reply on: si #32182:
a take sa neda dorobit???
Reply on: Jonathan #32181:
no kachny napriklad nemaju zasufku na prepojenie vozidiel a zrejme ani vybavu potrebnu k tomu (tusim sa tomu nadava viacclenne riadenie)
pred časom sa debatovalo, že nie je možné vytvárať trojičky, lebo by to presahovalo zakoných 40m. Zaujalo ma to a trochu som premýšlal a počital a vypočítal som nasledovné.

Vytvorme súpravy K2+T3 (dľžka 36,6m a osaditeľnosť 386).

A teraz ich skusme nasadiť na napr. račiansku radiálu. Teraz tam premáva 4xT6(T3) + K2 5 krát za hodinu, čo je 3544 ludi/hodinu a potrebujeme 25 vozidiel. Ak by premávala linka s K2+T3 a druha linka s 2xT6(T3) 6 krát za hodinu, tak by sme ziskali kapacitu 4326 ludi/hodinu s 24 vozidlami. Ak by ostal zachovaný 12 minutový interval tak by kapacita ostala prakticky nezmenena (3605/h), ale staci na to 20 vozidiel.

Z uvedeneho sa mi vytvaraju otazky, ked DPB tak strasne chce setrit vozokilometre, tak reco nie napr touto cestou?

Rád si prečítam vaše názory
Reply on: metro #32142:
) 🙂 🙂 A to si do zriadovacich nakladov metra pocital aj kopanie tunelu, chytraku? 🙂
Reply on: mickey #32178:
Dopyt na elektrickach je takym malym vitaztvom DPB...(tiez si mozno niekto pri jeho zavadzani myslel ze nsttn,cbtn )..a funguje to u 99% cestujucich a otvaraju si samostane. Tak by si urcite zvykli aj na znamenie. Na radialach by problem nemal byt a v meste resp. v centre by to mohlo zastavovat aj bez znamenia. Bude zaujimave sledovat (ak postavia) rychlodraznu elinu ako bude riesene nastupovanie a vystupovanie, ci na znamenie alebo nie ?
Reply on: S499.1023 #32177:
Napriklad v takom Duesseldorfe elektricka zastavi na prazdnej zastavke iba vtedy, ak niekto stlaci tlacidlo "Haltenwuensch". Prakticky prinos? Suprava zastavi iba tam, kde treba a na dlhsich usekoch sa skrati doba jazdy. O uspore energie si netrufam debatovat, ale rozbeh/spomalenie su podla mna drahsie, nez plynula jazda. A kedze su ludia zvyknuti, ze _vsetky_ zastavky su "na znamenie", nikto nespekuluje, ci treba alebo netreba zacengat vodicovi. Takze sa neda povedat, ze by to ludi miatlo.

Na druhej strane si neviem predstavit, ako by sa system zavadzal v Bratislave, ked tu su ludia zvyknuti, ze spoj im stoji pri kazdej vrbe (="nikdy sa to tak nerobilo", "cestujuci by to nepochopili"). Ved kolko rokov uz funguje dopytove otvaranie dveri? A este stale vidavam telce, co stoja pred zatvorenymi dverami elektricky na zastavke a cucia a cucia a cakaju, kedy ten mamlas sofer uz konecne otvori.
Reply on: Mikimaus #32174:
Proti zastávkam na znamenie nemám nič, pokiaľ sa používajú s mierou. Andyho nápad s tým, aby boli zastávky na znamenie všetky a vždy, je úplne úchylný, ten Tvoj o niečo menej. Čo by sa ušetrilo tým, že by bola na znamenie zastávka, na ktorej štatisticky takmer VŽDY niekto vystupuje či nastupuje?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.