Ahojte, neviem komu mam napisat, ale mozno je toto to spravne miesto..... nie je mozne, aby autobus 39 chodil cez tyzden (okrem dopravnej spicky) castejsie ako len kazdych 20 minut? V Mlynskej Doline byva v lete tiez dost vela ludi, ktori sa potrebuju premiestnovat....
Dakujem ?
č. odstínu AZNP (značení výrobce): 439
číslo odstínu n.p. Barvy a laky: 4290
číslo, název a zavedení do výroby Glasurit: SK4290 himmelblau, 1966
odstín: modrá (světlá)
kombinaciu interieru teraz neviem, ale sedadla su cierne, strecha je kremova, dvere cierno - kremove (tusim). Vcelku elegantne. Na sedadlach su aj sede potahy, ale tie som dal dolu, lebo som ich dal vyprat a navyse to takto vyzera krajsie, aj ked sa na to sedadlo "lepim".
Podla vyrobnych cisel karoserie a motora je to voz z 10. serie, co bola prva seria kde sa vyrabal aj model DeLuxe, cize jedna z uplne prvych DeLuxiek vobec. Bude z nej velmi dobry veteran, rozhodne. Jazdi velmi dobre uz teraz, su to iba drobnosti ktore treba spravit, iba to chce cas, ktoreho teraz az tolko nemam.
Totiž aj cena tohto typu auta, keď je všetko pôvodné, záleží od mnohých faktorov. Dôležité považujem pri výbere i účel, na ktorý sa bude vozidlo používať. Ak kupujete ako zberateľ, pôvodné dielce hrajú veľkú rolu-ale všetko v náväznosti na už nižšie spomenuté faktory. I z pohľadu finančného zabezpečenia je to rozdielne-pretože ak chcete tento typ na bežné použitie, z hľadiska možného rozhodovania, že kúpi sa lacno, niečo to vydrží a potom sa uvidí treba tento typ poznať (rozumejte spotreba, zháňanie kompatibilných či pôvodných dielcov). ? Ak sa rozhodnete nejakú tú 412ku kúpiť, želám veľa spokojnosti a radosti z nej! ?
Ťažko odhadnúť, dobrý stav môže byť myslený pred či po generálke. Záleží aj na tom, či je auto pojazdné, či bolo garážované, či sú zdravé plechy a nakoľko záleží na to, čo všetko je pôvodné. Najlepšie by bolo nazrieť na internetové ponuky veteránskych búrz-na sieti sa ich dá nájsť hodne! ? Môj osobný predpoklad na moskviča 412 v zachovalom pojazdnom stave je od 5 do 20 tisíc-je to však len veľmi, veľmi hrubý predpoklad. Ak by bol záujem, stránky, kde sú v ponuke takéto záležitosti, môžem zaslať mailom. ?
No môj ročník 1969 už termosýtič nemal. A podľa rozprávaní majiteľov kúskov z rokov starších, každý to dával preč, lebo bol problém to zoštelovať. A o Favorite ani nehovorím, tam keď si zabudol, že musíš zošliapnuť plyn až na podlahu, aby sa sýtič vypol, tak si mal smolu. Mám skúsenosť - Piešťany-Bratislava (80 km) - 12 litrov. Na diaľnici neradíš, nešliapeš na spojku, nedochádzaš ku križovatkám, takže nezistíš, že tam máš sýtič...
S tým CNG motorom som to myslel tak, aký tam bol smajlík ? ? . To len, že keď sa v BA už môžu nakupovať len CNG busy, tak by asi mal byť CNG aj pomocný pohon v tormbeluse, nie ? ? Veď na strechu sa toho zmestí...
Nechcem byt zle chapany. Nie som nejaky militantny odporca 24 Tr/25 Tr. Naopak. Mam pocit, ze je to celkom slusny trolejbus. No jeho najvacsou devizou je podla mna aspon ciastocna unifikacia s Agorou, a teda moznost pouzitia istej casti nahradnych dielov a servisnej siete Karosy. Tato vyhoda ma ale v Bratislave nulovu hodnoty, kedze Citybusy tu zatial nemame a kvoli roznym okolnostiam dufam, ze ani mat nebudeme.
Viem, ze na 21 Tr/22 Tr uz mozem zabudnut. Napriek tomu mam pocit, ze 24 Tr/25 Tr toho za rovnake peniaze poskytuju v konecnom dosledku menej.
Nevedel som, ze ST18 planuje mat vyzbroj na streche. S tym CNG motorom si to myslel vazne? Bola by to zaujimava alternativa, na druhu stranu -- kde by boli flasky? V priestoroch palivovej nadrze autobusovej verzie?
Najlepšie by Ťa asi opravil Jenki ale ak sa dobre pamätám, tak dvojmotorové Trotlíno asi bude mať výzbroj na streche, čiže sa krb opätovne uvoľní pre CNG? motor.
25 Tr s bateriami bude ale asi podstatne lacnejsia, nez s agregatom. Dalej som bol v domneni, ze plnohodnotny diesel agregat nie je kam do Trollina dat, kedze v krbe je vyzbroj. Mozno sa mylim. Budem rad, ak ma niekto opravi.
Ok, poďme diskutovať o výhodách a nevýhodách metra. Z tvojho príspevku usudzujem, že sa domnievaš, že by bola existencia metra v Bratislave výhodou. Určite to bude na základe nejakých dôvodov? Môžeš teda uviesť, ktoré výhody podľa teba metro má? A špeciálne pre Bratislavu?
skoda ze u nas metro nebude,hrozne by som to uvital...SKODA ? ? ? ? keby ti komunisticki zadubenci nieco spravili a rozmyslali,uz sme metro mohli davno mat.
? Teda... ? Takéto niečo Ti zo srdca prajem! Aj cena bola veľmi uspokojivá. ? Možno za nejaký čas budem práve Tvoju tisícku fotografovať na nejakom veteránskom zjazde... ? ?
PS: Mám už tiež takmer historickú farebnú schémovú dokumentáciu na niekoľko typov užtakmerveteránov-je medzi nimi aj 1000ka. Nie je to hrubé, dá sa to prefotiť (myslené vojde to do kopírky)-ak by si mal záujem, urobím Ti z toho kópiu. ?
Vsak tie svetla sa budu dat zohnat, to sa nebojim, vsak na 1203 sa donedavna pouzivali. Tie odvzdusnovaky vymenim, mozno aj oblozenie, bubny som este nemal zhodene. Prekvapila ma aj ucinnost brzd, nakolko to ma aj vpredu bubnove. Bez pumpovania alebo extremneho preslapnutia sa da dostat voz do smyku, brzi velmi dobre. Akurat nema posilovac, ale je to uuuuplne v pohode, vec zvyku. Riadenie ide tiez super lahucko, jednou rukou sa da otocit aj za statia. Radenie na prevodovke uz take idealne nie je, takisto aj lozisko spojky dost huci, ale to sa vsetko da spravit...
Pokial viem, tak vsetky 1000ky mali termosytic, mozno rocniky 68 a 69 uz nie. Stovky ho uz nemli, myslim ze az Favorit ho zasa dostal. Termosytic je podla mna dobra vec, len musi byt spravne nastaveny. Udajne to boli spolahlive zariadenie, iba to niekedy zbytocne zralo, ale to je vec nastavernia. Na to dynamo sa pozriem. Bateria je v super stave, drzi velmi dobre. Dobijanie slape, akurat pri volnobeznych otackach sa niekedy rozsvieti. Chrom je velmi zachovali, ziadna hrdza, ako novy. Akurat zadny naraznik bol tuknuty, je to na nom vidno.
Nie je zlý kšeft.
Zadné svetlá kúpiš najlepšie v nejakej firme čo má veľkú autodopravu a vyraďovala Š1203 - napr. Pošta, Telekomunikácie a podobne.
Odvzdušňováky na brzdy aj obloženia sú kompatibilné so Š105/120.
Riadenie nemá problém, ja som až do konce mal vôľu v riadení menšiu než povolenú.
Myslím, že 1966 už nemali termosýtič. A buď rád, že ho tam nemáš, mal by si vyššiu spotrebu.
Dynamo od alternátora rozoznáš tak, že je asi dvakrát dlhšie a o niečo tenšie. Dynamo je pripevnené priamo na náliatku bloku, alternátor cez taký medzikus v tvare dvoch U zvarených chrbtami k sebe. Ale ak budeš chcieť, aby Ti to aspoň ako-tak svietilo a nemusel si každý deň dobíjať batériu, tak aj tak tam budeš musieť dať alternátor. V akom stave je chróm?
Náhradné diely, ktoré som mal, som už bohužiaľ všetky rozdal, takže Ťa už nemôžem obšťastniť ničím ? .
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.