No môj ročník 1969 už termosýtič nemal. A podľa rozprávaní majiteľov kúskov z rokov starších, každý to dával preč, lebo bol problém to zoštelovať. A o Favorite ani nehovorím, tam keď si zabudol, že musíš zošliapnuť plyn až na podlahu, aby sa sýtič vypol, tak si mal smolu. Mám skúsenosť - Piešťany-Bratislava (80 km) - 12 litrov. Na diaľnici neradíš, nešliapeš na spojku, nedochádzaš ku križovatkám, takže nezistíš, že tam máš sýtič...
S tým CNG motorom som to myslel tak, aký tam bol smajlík ? ? . To len, že keď sa v BA už môžu nakupovať len CNG busy, tak by asi mal byť CNG aj pomocný pohon v tormbeluse, nie ? ? Veď na strechu sa toho zmestí...
Nechcem byt zle chapany. Nie som nejaky militantny odporca 24 Tr/25 Tr. Naopak. Mam pocit, ze je to celkom slusny trolejbus. No jeho najvacsou devizou je podla mna aspon ciastocna unifikacia s Agorou, a teda moznost pouzitia istej casti nahradnych dielov a servisnej siete Karosy. Tato vyhoda ma ale v Bratislave nulovu hodnoty, kedze Citybusy tu zatial nemame a kvoli roznym okolnostiam dufam, ze ani mat nebudeme.
Viem, ze na 21 Tr/22 Tr uz mozem zabudnut. Napriek tomu mam pocit, ze 24 Tr/25 Tr toho za rovnake peniaze poskytuju v konecnom dosledku menej.
Nevedel som, ze ST18 planuje mat vyzbroj na streche. S tym CNG motorom si to myslel vazne? Bola by to zaujimava alternativa, na druhu stranu -- kde by boli flasky? V priestoroch palivovej nadrze autobusovej verzie?
Najlepšie by Ťa asi opravil Jenki ale ak sa dobre pamätám, tak dvojmotorové Trotlíno asi bude mať výzbroj na streche, čiže sa krb opätovne uvoľní pre CNG? motor.
25 Tr s bateriami bude ale asi podstatne lacnejsia, nez s agregatom. Dalej som bol v domneni, ze plnohodnotny diesel agregat nie je kam do Trollina dat, kedze v krbe je vyzbroj. Mozno sa mylim. Budem rad, ak ma niekto opravi.
Ok, poďme diskutovať o výhodách a nevýhodách metra. Z tvojho príspevku usudzujem, že sa domnievaš, že by bola existencia metra v Bratislave výhodou. Určite to bude na základe nejakých dôvodov? Môžeš teda uviesť, ktoré výhody podľa teba metro má? A špeciálne pre Bratislavu?
skoda ze u nas metro nebude,hrozne by som to uvital...SKODA ? ? ? ? keby ti komunisticki zadubenci nieco spravili a rozmyslali,uz sme metro mohli davno mat.
? Teda... ? Takéto niečo Ti zo srdca prajem! Aj cena bola veľmi uspokojivá. ? Možno za nejaký čas budem práve Tvoju tisícku fotografovať na nejakom veteránskom zjazde... ? ?
PS: Mám už tiež takmer historickú farebnú schémovú dokumentáciu na niekoľko typov užtakmerveteránov-je medzi nimi aj 1000ka. Nie je to hrubé, dá sa to prefotiť (myslené vojde to do kopírky)-ak by si mal záujem, urobím Ti z toho kópiu. ?
Vsak tie svetla sa budu dat zohnat, to sa nebojim, vsak na 1203 sa donedavna pouzivali. Tie odvzdusnovaky vymenim, mozno aj oblozenie, bubny som este nemal zhodene. Prekvapila ma aj ucinnost brzd, nakolko to ma aj vpredu bubnove. Bez pumpovania alebo extremneho preslapnutia sa da dostat voz do smyku, brzi velmi dobre. Akurat nema posilovac, ale je to uuuuplne v pohode, vec zvyku. Riadenie ide tiez super lahucko, jednou rukou sa da otocit aj za statia. Radenie na prevodovke uz take idealne nie je, takisto aj lozisko spojky dost huci, ale to sa vsetko da spravit...
Pokial viem, tak vsetky 1000ky mali termosytic, mozno rocniky 68 a 69 uz nie. Stovky ho uz nemli, myslim ze az Favorit ho zasa dostal. Termosytic je podla mna dobra vec, len musi byt spravne nastaveny. Udajne to boli spolahlive zariadenie, iba to niekedy zbytocne zralo, ale to je vec nastavernia. Na to dynamo sa pozriem. Bateria je v super stave, drzi velmi dobre. Dobijanie slape, akurat pri volnobeznych otackach sa niekedy rozsvieti. Chrom je velmi zachovali, ziadna hrdza, ako novy. Akurat zadny naraznik bol tuknuty, je to na nom vidno.
Nie je zlý kšeft.
Zadné svetlá kúpiš najlepšie v nejakej firme čo má veľkú autodopravu a vyraďovala Š1203 - napr. Pošta, Telekomunikácie a podobne.
Odvzdušňováky na brzdy aj obloženia sú kompatibilné so Š105/120.
Riadenie nemá problém, ja som až do konce mal vôľu v riadení menšiu než povolenú.
Myslím, že 1966 už nemali termosýtič. A buď rád, že ho tam nemáš, mal by si vyššiu spotrebu.
Dynamo od alternátora rozoznáš tak, že je asi dvakrát dlhšie a o niečo tenšie. Dynamo je pripevnené priamo na náliatku bloku, alternátor cez taký medzikus v tvare dvoch U zvarených chrbtami k sebe. Ale ak budeš chcieť, aby Ti to aspoň ako-tak svietilo a nemusel si každý deň dobíjať batériu, tak aj tak tam budeš musieť dať alternátor. V akom stave je chróm?
Náhradné diely, ktoré som mal, som už bohužiaľ všetky rozdal, takže Ťa už nemôžem obšťastniť ničím ? .
Obzvlast ta moja... Prekvapivo zachovala... Samozrejme ze ma miestami koroziu, ale na embecku je to az zazrak v akom stave je. Nic co by sa nedalo vyvarit. Mozno lavy zadny blatnik by mohol byt komplikovanejsi, ale ten sa da zohnat. Karoseriu vsak budem robit ako poslednu. Najprv treba brzdy (tie uz prekticky su), riadenie, prevodovku. Potom sa to moze cele odstrojit, vyvarit, nastriekat, zmontovat. Este by to chcelo nove zadne svetla, ale 520 za jedno nedam. Treba este kuknut inde ako v Stupave. Dalej odvzdusnovaky na brzdy, pripadne nove oblozenie, este ho musim kuknut. Pneumatiky su OK, tie vydrzia este dost, profil je uplne v norme. Riadenie nema ani taku velku volu ako by sa dalo cakat, geometria je spravna, netaha do ziadnej strany, vracia sa do stredu, pneumatiky su rovnomerne zjazdene... Cakal som horise ako toto. Som az milo prekvapeny... To auto ma velky potencial stat sa kvalitnym veteranom. A planujem do neho vrazit 15 000 Sk, co bude bohate stacit, stacilo by aj 10 000, ale ja to chcem mat poriadne. Inac, stalo 16 000.
Povodne je vsetko, akurat nema termosytic, je tam mechanicky a rozdelovac sa tvari byt neoriginalny. Taktiez to dynamo sa podoba viac na alternator (vzhladovo). Inak je uplne povodna. Nevedel som ze mas rada veterany. Elektroinstalacia je uz kadeako poprepajana, miestami je cudesna, ale kupodivu to ide. Elektirku vsak bude treba komplet prerobit, niekedy blbne, ale je to vcelku vypocitave. V zime nebola jazdena, stala na spalkoch v garazi, korozia minimalna, na 38 rocne auto je to priam vynikajuce. Havarovane udajne nebolo. Ma aj tazne zariadenie, ale to si akosi vo velkom technicaku nevsimli, takze v malom to chyba... ? Zatial som s tym nic nerobil, iba som doladil brzdy, brzdi velmi dobre, aj mrtvy chod pedalu je teraz OK, premazal som capy riadenia a vlastne vsetky tie pohyblive casti. Najazdenych ma 145 000 km, motor mal go pri 110 000, je to na nom vidiet. Akurat treba trosku dolatid predzapal, ale ma vcelku kultivovany chod, ziadne strielanie a pod. sa nekona. Fraba: modra.
Jéééj, také som mal. Ale ja som mal 1969, vyrobené ako posledná séria pred Š100, už malo napr. penový vrch prístrojovky a na prednej náprave kotúče.
Niekedy predvedieš. Stav?
Neexistuje žiadna 25Tr bez akéhokoľvek pomocného pohonu. A dvojmotorové Trollino bez pomocného pohonu nebude a s ním rozhodne nebude stáť menej, ibaže by Solaris, DPO a Alstom boli dobročinné firmy. A v zime bude mať problémy akurát tak v necivilizovanom balkánskom meste, kde neexistuje zimná údržba ciest ? .
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
metro