Oukej... neber to, že si do svojho návrhu nedám kafrať alebo čo, ale skúsim svoje myšlienkové pochody obhájiť. Reagujem postupne:
1., celý návrh sleduje to, aby doprava bola prehľadná, ale zároveň dostatočne hustá a pravidelná - riadne skoordinovaná. Z tohto dôvodu nemôžeš mať na jednej radiále jednu silnú a jednu slabú linku, lebo dopravu to znepravidelní. Prečo? No jednoducho preto, lebo ako som napísal, slabá linka ma 2x taký dlhý interval ako silná. Preto (intervaly len ako demonštarácia) ak by mala na riadiále jazdiť jedna linka v 10 min. int. a druhá v 20 min. int. - nezložíš ich a výsledný interval bude 5/10/5/10/5... Preto ak má byť L5 silná (a tá nepochybne musí byť), musí byť silná aj L7.
2., nezabúdaj, že silná L7 by bola nástupcom dnešných L7 a 11 a teda jediným spojením račianskej radiály s Kamenným nám. a Šafkom. Ak by predsa len nebola plná, mohla by jazdiť v sólach, ale nemyslím si, že to bude potrebné.
3., v špičke tak a v sedle inak. Bol si v Brne alebo Prahe? Tam to krásne funguje a nie je problém. Odlišnú trasu v špičke navrhujem len v prípade Zlatých pieskov, kde sa bude na rozidiel od iných radiál prejavovať silná špičkovosť. Na račianskej radiále to dávam ako návrh na diskusiu, L7 môže zostať aj celodenne po ŽST Vinohrady.
4., prečo nie je dobrá L6? Zabezpečuje základnú obsluhu smeru Hlavná stanica - Floriánske nám. (prestup Rača) - Tranavské mýto (prestup Ružinov) - ŽST Nové Mesto. V čase špičky sa dá očakávať zvýšený dopyt po priamom spojení Vajnorskej a hlavnej stanice (migrácia pracujúcich) + všeobecne zvýšený nápor na koncovom úseku radiály. L6 tak pôjde až dozadu a pomôže kapacitne L4 a zároveň ponúkne namiesto dnešných autobusov električkové spojenie ŽST Vinohrady s Jurákom a pieskami.
5., L4 by som viedol asi cez Jesenského. L4 silná nemôže byť kvôli vajnorskej radiále. Neverím, žeby tam bol taký dopyt. Slabé L4+6 vytvoria obsluhu pre úsek Trnko - Zátišie ako jedna silná linka. Keby bola L4 sama o sebe silná, musel by si niečo robiť aj s L6.
6., mne sa dnešná L12 - moja L2 vždy páčila. Umožňuje spojenie Šafka s karloveskou radiálou. Ja viem, že odvšadiaľ všade nemôže byť priame spojenie, ale aj keby som chcel ísť zo Šafka do Dúbravky na prestup, strašne blbo sa prestupuje.
7., takže Ty si napokon navrhol pre Dúbravku dve silné L4 a 5. Nuž mne to jednak pripadá zbytočne veľa a jednak nemal by si využitú otočku v Karlovke. A podľa mňa je opodstatnené časť karloveskej radiály točiť v Karlovke a nie všetko ťahať až do Dúbravky.
8., elektrická trakcia by nemala mať veľké rozdiely vo výkone medzi špičkou a sedlom. Z energetického hľadiska je zarovnávanie špičkových a sedlových intervalov na elinách a trolíkoch jedna z veľmi logických vecí, ktoré DPB robí. Za hoci len jeden špičkový spoj navyše (oproti sedlovému stropu) sa dosť výrazne zvyšuje cena za výkon. Preto na kolísavé smery je vždy vhodnejší autobus a elektrická trakcia nie.
9., Aby sme boli konkrétnejší, čo sa týka intervalov, ja som vtedy kedysi dávno navrhol pre slabú linku interval v špičke 8 min., v sedle 10 min. a cez víkend 12 min. Silná linka by potom logicky mala v špičke interval 4 min., v sedle 5 min. a cez víkend 6 min.
Ja osobne by som do Race tahal len jednu silnu linku, od ZST Vinohrady jednu slabu alebo silnu - to zalezi, aky by bol ten slaby interval. Totiz L7 by bola ako silna linka nevyuzita. A neoplati sa robit ze v spicke tak a v sedle inak. To nie je dobre - rovnako tvoja L6.
A este pripomienka: Sice si nepisal ci by si L4 tahal okolo SND, ale L2 by som z tvojho navrhu uplne vyradil a z L4 spravil silnu linku (ale zas na ZP tahat silnu?) - dnesna L12, tvoja L2 sa mi zda dost nesystemova. To uz radsej L6 na ZP a L4 na ZST NM. Co ty na to? Jo a aby som nezabudol, nemozem dopustit na dnesnu L5, hoci ak by bola silna tak by v Dubravke nebola naplno vyuzita, to by som riesil tym zrusenim L2. Do Dubravky by potom isli bud dve silne alebo silna/slaba linka (L5 urcite silna, najma kvoli Raci). Stale sa to ale toci okolo intervalu - dufam ze by to vyslo tak, aby slaby bol minimalne, teda maximalne 10 minut. A moja osoba je aj zastancom spickovych sluzieb (duplex-silna - napriklad L5, ale to by sa tiez dalo osetrit, len je trosku divne ze v case IMHO trojnasobnych dopravnych narokov je interval rovnaky nez bez nich...)
Ešte ma napadlo, že celkom nepoznám pomery na račianskej radiále. Nech ctené obecenstvo rozhodne, či má zmysel L7 ťahať celodenne do Rače alebo napr. len v čase špičiek. Ja osobne by som bol za tie špičky.
Budem sa opakovať a pri príležitosti návratu tejto témy prinavrátim na svetlo sveta aj môj dávnejší návrh linkového vedenia po pripomienkovaní niektorými účastníkmi tohto fóra:
1 HLAVNÁ STANICA - Obchodná - Nám. SNP - NÁM. Ľ. ŠTÚRA
2 DÚBRAVKA - nábrežie - ŠAFÁRIKOVO NÁM.
3 RUŽINOV - Špitálska - nábrežie - tunel - Obchodná - RUŽINOV
4 DÚBRAVKA - nábrežie - Špitálska - Vajnorská - ZLATÉ PIESKY
5 KARLOVA VES - tunel - Obchodná - RAČA
6 HLAVNÁ STANICA - Vajnorská - ŽST NOVÉ MESTO (v špičke predĺžená na ZLATÉ PIESKY)
7 ŽST VINOHRADY - Špitálska - NÁM. Ľ. ŠTÚRA
8 RUŽINOV - Obchodná - tunel - nábrežie - Špitálska - RUŽINOV
Na linkách by bol zavedený systémový interval, pričom linky 1, 2, 3, 4, 6, 8 by boli slabé linky a L5 a 7 silné linky. Silná linka = 1/2 intervalu slabej linky.
Po vybudovaní petržalskej trate možno uvažovať s posilnením L1 na silnú linku a spolu s L7 ich predĺžiť do Petržalky.
Aj tak si myslím, že električky čakajú všeobecne do budúcna len horšie časy. 7 minútový preklad na radiálach cez víkend sa už dlho neudrží. Tých cestujúcich totiž bude stále a stále ubúdať. To je zákonitý výsledok správania sa magoriátu k hromadnej dorpave. A keď sa odvážia v januári zdražiť cestovné ešte raz ... Ľudia, proste je to fakt, cestovný lístok bol od novembra 1989 zdražený na 18-násobok!!! Je vôbec niečo v slovenskej ekonomike, čo tak drasticky zdražilo??? Do budúcna to vidím veľmi pesimisticky, skúste ma presvedčiť, že to tak nebude. ? ? ?
takze ideme robit preferenciu elektrickovej dopravy, ludom na stanicu odporucime pouzit trolejbus 201 alebo este lepsie autobusy linkiek 61 a 74, to je normalne koncepcne planovanie... za chvilu mozme tu elektrickovu trat zrusit uplne, sak nech sa od nas mozu aj v kosickom DP ucit...
Kami : To je kapitalna blbost. V Karlovke bz mala koncit linka c. 1... Ved y Dubravky sa na Hlavnu stanicu dostanes, Kdezto takto skratena linka c. 12 uz uplne postrada zmysel... to ju rovno mozu zrusit a zahustit napr. 1...
galiyosha: Take nieco som uz raz vypracoval, bolo to idealne, malo to maximalne 8 liniek a kazdy mi to iba ofrflal ?
Spojit 12 a 14 a zrusit 9 ??? Ste padli na hlavu ci co ? To akoze Obchodnu - HLAVNY uzol do Petrzalky ma obsluhovat len 1 linka ??? c5 ?????
Vidis, vyhodme vsetkych vodicov E, nahradme ich robotmi a na platoch usetrime hodne Nechame len nejakych pat vozov bez robota, pre nas (Beus, PePa, ja... ?)
Neviem naco tu o takych zalezitostiach diskutujeme. To mozme az ked niekto z nas bude mat pod palcom prislusnu sekciu riadenia a planovania dopravy, pripade bude GR(rrrrrrrr) ?
To ano, ale ved vies, ze tri so 7-minutovym nikdy nebudu... To by musel Rybnicek vytvorit svojich klonov... Tych by nasadil do Magistratu a aj do DPB...
na kieho certa zas od 10.5. menili cestak linky 20, ked v smere do DNV na zastavke Pri krizi menej ako 5 minutove meskanie nebyva, cize nic k lepsiemu v nom nezmenili......
Na tvoju basnicku otazku basnicka odpoved - lebo A...co dodat k tomu "vsak nech to zmenia"... no vsak nech to zmenia Heej, ludia tam hore, zmente to! ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír
1., celý návrh sleduje to, aby doprava bola prehľadná, ale zároveň dostatočne hustá a pravidelná - riadne skoordinovaná. Z tohto dôvodu nemôžeš mať na jednej radiále jednu silnú a jednu slabú linku, lebo dopravu to znepravidelní. Prečo? No jednoducho preto, lebo ako som napísal, slabá linka ma 2x taký dlhý interval ako silná. Preto (intervaly len ako demonštarácia) ak by mala na riadiále jazdiť jedna linka v 10 min. int. a druhá v 20 min. int. - nezložíš ich a výsledný interval bude 5/10/5/10/5... Preto ak má byť L5 silná (a tá nepochybne musí byť), musí byť silná aj L7.
2., nezabúdaj, že silná L7 by bola nástupcom dnešných L7 a 11 a teda jediným spojením račianskej radiály s Kamenným nám. a Šafkom. Ak by predsa len nebola plná, mohla by jazdiť v sólach, ale nemyslím si, že to bude potrebné.
3., v špičke tak a v sedle inak. Bol si v Brne alebo Prahe? Tam to krásne funguje a nie je problém. Odlišnú trasu v špičke navrhujem len v prípade Zlatých pieskov, kde sa bude na rozidiel od iných radiál prejavovať silná špičkovosť. Na račianskej radiále to dávam ako návrh na diskusiu, L7 môže zostať aj celodenne po ŽST Vinohrady.
4., prečo nie je dobrá L6? Zabezpečuje základnú obsluhu smeru Hlavná stanica - Floriánske nám. (prestup Rača) - Tranavské mýto (prestup Ružinov) - ŽST Nové Mesto. V čase špičky sa dá očakávať zvýšený dopyt po priamom spojení Vajnorskej a hlavnej stanice (migrácia pracujúcich) + všeobecne zvýšený nápor na koncovom úseku radiály. L6 tak pôjde až dozadu a pomôže kapacitne L4 a zároveň ponúkne namiesto dnešných autobusov električkové spojenie ŽST Vinohrady s Jurákom a pieskami.
5., L4 by som viedol asi cez Jesenského. L4 silná nemôže byť kvôli vajnorskej radiále. Neverím, žeby tam bol taký dopyt. Slabé L4+6 vytvoria obsluhu pre úsek Trnko - Zátišie ako jedna silná linka. Keby bola L4 sama o sebe silná, musel by si niečo robiť aj s L6.
6., mne sa dnešná L12 - moja L2 vždy páčila. Umožňuje spojenie Šafka s karloveskou radiálou. Ja viem, že odvšadiaľ všade nemôže byť priame spojenie, ale aj keby som chcel ísť zo Šafka do Dúbravky na prestup, strašne blbo sa prestupuje.
7., takže Ty si napokon navrhol pre Dúbravku dve silné L4 a 5. Nuž mne to jednak pripadá zbytočne veľa a jednak nemal by si využitú otočku v Karlovke. A podľa mňa je opodstatnené časť karloveskej radiály točiť v Karlovke a nie všetko ťahať až do Dúbravky.
8., elektrická trakcia by nemala mať veľké rozdiely vo výkone medzi špičkou a sedlom. Z energetického hľadiska je zarovnávanie špičkových a sedlových intervalov na elinách a trolíkoch jedna z veľmi logických vecí, ktoré DPB robí. Za hoci len jeden špičkový spoj navyše (oproti sedlovému stropu) sa dosť výrazne zvyšuje cena za výkon. Preto na kolísavé smery je vždy vhodnejší autobus a elektrická trakcia nie.
9., Aby sme boli konkrétnejší, čo sa týka intervalov, ja som vtedy kedysi dávno navrhol pre slabú linku interval v špičke 8 min., v sedle 10 min. a cez víkend 12 min. Silná linka by potom logicky mala v špičke interval 4 min., v sedle 5 min. a cez víkend 6 min.