Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Teraz ma napadlo, ze duplex silna linka by sa dala nejako uspokojit vysokokapacitnymi vozmi, ako spomenul Marko.
Reply on: Vladimír #29710:
Ja osobne by som do Race tahal len jednu silnu linku, od ZST Vinohrady jednu slabu alebo silnu - to zalezi, aky by bol ten slaby interval. Totiz L7 by bola ako silna linka nevyuzita. A neoplati sa robit ze v spicke tak a v sedle inak. To nie je dobre - rovnako tvoja L6.
A este pripomienka: Sice si nepisal ci by si L4 tahal okolo SND, ale L2 by som z tvojho navrhu uplne vyradil a z L4 spravil silnu linku (ale zas na ZP tahat silnu?) - dnesna L12, tvoja L2 sa mi zda dost nesystemova. To uz radsej L6 na ZP a L4 na ZST NM. Co ty na to? Jo a aby som nezabudol, nemozem dopustit na dnesnu L5, hoci ak by bola silna tak by v Dubravke nebola naplno vyuzita, to by som riesil tym zrusenim L2. Do Dubravky by potom isli bud dve silne alebo silna/slaba linka (L5 urcite silna, najma kvoli Raci). Stale sa to ale toci okolo intervalu - dufam ze by to vyslo tak, aby slaby bol minimalne, teda maximalne 10 minut. A moja osoba je aj zastancom spickovych sluzieb (duplex-silna 🙂 - napriklad L5, ale to by sa tiez dalo osetrit, len je trosku divne ze v case IMHO trojnasobnych dopravnych narokov je interval rovnaky nez bez nich...)
Ja by som skôr rozmýšľaľ tiež aj nad zvýšením kapacity pozrite si jeden návrh ktorý som na imhd našiel : http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef2b33233533f3341f3039341f212e1f2b2529232932342b252c251f212923213a292e3225242f2def392b2e212c23
Reply on: Vladimír #29708:
Ešte ma napadlo, že celkom nepoznám pomery na račianskej radiále. Nech ctené obecenstvo rozhodne, či má zmysel L7 ťahať celodenne do Rače alebo napr. len v čase špičiek. Ja osobne by som bol za tie špičky.
Reply on: Vladimír #29708:
Paráda! Má to niečo do seba!
Budem sa opakovať a pri príležitosti návratu tejto témy prinavrátim na svetlo sveta aj môj dávnejší návrh linkového vedenia po pripomienkovaní niektorými účastníkmi tohto fóra:

1 HLAVNÁ STANICA - Obchodná - Nám. SNP - NÁM. Ľ. ŠTÚRA
2 DÚBRAVKA - nábrežie - ŠAFÁRIKOVO NÁM.
3 RUŽINOV - Špitálska - nábrežie - tunel - Obchodná - RUŽINOV
4 DÚBRAVKA - nábrežie - Špitálska - Vajnorská - ZLATÉ PIESKY
5 KARLOVA VES - tunel - Obchodná - RAČA
6 HLAVNÁ STANICA - Vajnorská - ŽST NOVÉ MESTO (v špičke predĺžená na ZLATÉ PIESKY)
7 ŽST VINOHRADY - Špitálska - NÁM. Ľ. ŠTÚRA
8 RUŽINOV - Obchodná - tunel - nábrežie - Špitálska - RUŽINOV

Na linkách by bol zavedený systémový interval, pričom linky 1, 2, 3, 4, 6, 8 by boli slabé linky a L5 a 7 silné linky. Silná linka = 1/2 intervalu slabej linky.

Po vybudovaní petržalskej trate možno uvažovať s posilnením L1 na silnú linku a spolu s L7 ich predĺžiť do Petržalky.
Reply on: Martin #29706:
Rad by smo ta potesil ale ani ja to nevidim ruzovo. Skoda, ze na SK hrabe kazdy pre seba ?
Aj tak si myslím, že električky čakajú všeobecne do budúcna len horšie časy. 7 minútový preklad na radiálach cez víkend sa už dlho neudrží. Tých cestujúcich totiž bude stále a stále ubúdať. To je zákonitý výsledok správania sa magoriátu k hromadnej dorpave. A keď sa odvážia v januári zdražiť cestovné ešte raz ... Ľudia, proste je to fakt, cestovný lístok bol od novembra 1989 zdražený na 18-násobok!!! Je vôbec niečo v slovenskej ekonomike, čo tak drasticky zdražilo??? Do budúcna to vidím veľmi pesimisticky, skúste ma presvedčiť, že to tak nebude. ? ? ?
Reply on: Andy #29692:
takze ideme robit preferenciu elektrickovej dopravy, ludom na stanicu odporucime pouzit trolejbus 201 alebo este lepsie autobusy linkiek 61 a 74, to je normalne koncepcne planovanie... za chvilu mozme tu elektrickovu trat zrusit uplne, sak nech sa od nas mozu aj v kosickom DP ucit...
Reply on: lubos (!) #29703:
Snad do Dubravky nie? ?
Kami : To je kapitalna blbost. V Karlovke bz mala koncit linka c. 1... Ved y Dubravky sa na Hlavnu stanicu dostanes, Kdezto takto skratena linka c. 12 uz uplne postrada zmysel... to ju rovno mozu zrusit a zahustit napr. 1...

galiyosha: Take nieco som uz raz vypracoval, bolo to idealne, malo to maximalne 8 liniek a kazdy mi to iba ofrflal ?

Spojit 12 a 14 a zrusit 9 ??? Ste padli na hlavu ci co ? To akoze Obchodnu - HLAVNY uzol do Petrzalky ma obsluhovat len 1 linka ??? c5 ?????
Reply on: Andy #29700:
Vidis, vyhodme vsetkych vodicov E, nahradme ich robotmi a na platoch usetrime hodne 🙂 Nechame len nejakych pat vozov bez robota, pre nas (Beus, PePa, ja... ?)
Neviem naco tu o takych zalezitostiach diskutujeme. To mozme az ked niekto z nas bude mat pod palcom prislusnu sekciu riadenia a planovania dopravy, pripade bude GR(rrrrrrrr) ?
Reply on: COLOR #29699:
To ano, ale ved vies, ze tri so 7-minutovym nikdy nebudu... 🙂 To by musel Rybnicek vytvorit svojich klonov... Tych by nasadil do Magistratu a aj do DPB... 🙂
Reply on: Andy #29693:
Proste su lepsie tri linky so 7-minutovym intervalom ako jedna s 20-minutovym.
na kieho certa zas od 10.5. menili cestak linky 20, ked v smere do DNV na zastavke Pri krizi menej ako 5 minutove meskanie nebyva, cize nic k lepsiemu v nom nezmenili......
Reply on: Andy #29696:
Na tvoju basnicku otazku basnicka odpoved - lebo 🙂 A...co dodat k tomu "vsak nech to zmenia"... no vsak nech to zmenia 🙂 Heej, ludia tam hore, zmente to! 😉 ?
Reply on: Beus #29694:
A preco sa to rata ako vozokilometre a nie vlakokilometre? Vsak nech to zmenia.
Reply on: si #29687:
Obchodna je problem, ale ked sa to tak vezme, tak zo zastavky Marianska si na Obchodnej za par minut. A cestujucemu viac vyhovuje (najma v meste), ked ma mensi interval a musi prejst o par stoviek metrov viac ako keby nemusel a interval by bol vacsi.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.