Na tvoju basnicku otazku basnicka odpoved - lebo A...co dodat k tomu "vsak nech to zmenia"... no vsak nech to zmenia Heej, ludia tam hore, zmente to! ?
Obchodna je problem, ale ked sa to tak vezme, tak zo zastavky Marianska si na Obchodnej za par minut. A cestujucemu viac vyhovuje (najma v meste), ked ma mensi interval a musi prejst o par stoviek metrov viac ako keby nemusel a interval by bol vacsi.
Plny suhlas. Este by som doplnil ze odvsadial-vsade-raz-za-12-minut-a-neskor-uz-len-odniekial-niekam-raz-za-20-minut (Kapucinska - vyznamny prestupny bod E-A po 21:00 absolutne neobsluhovana, Obchodna po 21:00 (kedy byva este dost plna) obsluhovana AZ jednou linkou s uzasnym 20-minutovym intervalom) ...skoda reci.
Kedysi som bol zastancom terajsieho systemu linkovania, ale odkedy skratili L6 a L7 od tunela len po Nam. SNP, zacal som vahat, a posledny (ale najvacsi) klinec na rakvi sucasneho systemu bolo drasticke skratenie premavkoveho casu liniek 4, 5, 7 a 9, cim elektricky stratili aj poslednu stipku atraktivnosti pre cestujuceho. A to vraj ma byt elektricka trakcia uprednostnovana, a ma z nej byt nosny system...ale pre koho, ked tym systemom nebude dovtedy uz nikto cestovat? Nech sa na mna nikto nehneva, ale obsluhovat radialy po 20:00 prekladanym intervalom 10 minut (a Vajnorsku 20 min) znamena systematicke zneatraktivnovanie pouzivania MHD vo vecernych hodinach... po 22:00 by som takyto radialovy interval pochopil, ale nie uz po 19:00-20:00, je to proste ... HANBA.
Ale aby to nevyzeralo ze utocim na DP, tak dodam, ze kolko vozokilometrov si magistrat zaplatil, tolko si mozeme dovolit robit. A ked sa pri elektrickej trakcii rataju vozokilometre a nie vlakokilometre, cize duplak najazdi 2x tolko km nez najazdi, tak...no comment. Ono by sa na toto ratanie dal vymysliet podly ofajc - aspon vo vecernych hodinach by sa duplaky rozpriahali a jazdili by solovozy s polovicnym intervalom Rozhodne by to bolo atraktivnejsie, lebo interval Ale viem ze je to blbost, lebo B-vozy nie su celkom plnohodnotne, nebolo by kym take debilne sluzby (19:00-23:00) obsadit, permanentne rozpriahat a spriahat vozy tiez nie je take jednoduche, a tych papierovaciek k tomu...:)
Ako tu bolo spominane... cely tento linkovy bordel treba poslat kade lahsie a cim rychlejsie, a vyrobit komplet novu koncepciu, aj so zapojenim buducej petrzalskej radialy, a sprevadzkovat ju (koncepciu) trebars este pred spustenim Petrzky, len by sa proste petrzalske linky dovtedy vrteli okolo bloku Jesenskeho-U Stura-Safko (akurat na Safku by sa tym padom (pred jeho prebudovanim) zislo predlzit tramvajovy signal na 2-vozovy)
Re #29688 Martin: Vikendovy interval 30 minut? Snad len zartujes...to uz je (z hladiska atraktivity) takmer to iste ako keby si povedal "Cez vikend zrusit MHD"...dufam ze take nieco nikdy nikoho nenapadne zrealizovat, to bude zanik MHD.
K vikendu - z mojho pohladu aj sucasny 20-min. interval je malo atraktivny, minimalny rozumne atraktivny linkovy interval je 15 minut, a optimalny radialovy interval cez vikend je 5 minut, cize pri sucasnych linkach to zvycajne znamena preklad 3 liniek s prave 15-minutovym intervalom.
Co sa tyka Ruzinova, tak tam sa mi zda dost zbytocna linka 8, pretoze v podstate od Trnavskeho na stanicu ide po rovnakej trase aj linka 2.
V pripade jej zrusenia by mala byt zabezpecena navaznost buducej ruzinovskej 12ky na 2ku, aby sa dalo na Trnavskom prestupit. A kedze vela obyvatelov okolia Ruzinovskej radialy nema daleko na linku 201 (z juznej strany) a 74 + 61 (zo severnej strany), tak by to v podstate nemuselo tak vadit, lebo tym padom vela ludi nejde na stanicu. Samozrejme berte to cele iba ako navrh. Museli by sa samozrejme tiez uplne zmenit intervaly, kedze by zostala v Ruzinove iba jedna linka...
Oukej, ved dalo by sa spravit linkovanie uz aj pred spustenim fakticky... Do Petrzky by som dal 2 linky ale s kratkymi intervalmi, podobne by som to rad implementoval na cele mesto...
To uz bude neskoro. Dovtedy sa uz okrem obyvatelov Petrzalky na elektricky nikto tesit nebude. Ja si osobne myslim, ze pokial sa nove trasovanie nespravi uz _pred_ dokoncenim trate do Petrzalky, zase to skonci tak, ze sa na stavajuci system nalepi par dalsich liniek obsluhujucich Petrzalku, pripadne sa len predlzia niektore stavajuce (napriklad 12 a 11)...
Ja tiež súhlasím s úplným prerobením tratí električkových liniek. Interval 20 minút je proste hnus. Ale fakt je, že po zdražení cestovného opäť ubudne cestujúcich a DPB bude uvažovať o predĺžení víkendových intervalov z 20 na 30 minút, snáď tam aj niekoho napadne, že 5 liniek v karlovke s podbnými trasami a každá z nich dva krát za hodinu je blbosť a všetko pôjde preč a budú linky A, B, C príp. ešte D .
1. a co obchodna ?, 2. pokial mas na vsetkych linkach konstantny interval 12 minut, tak ked po zluceni 12 a 14 vyhodis 9, tak sa v ruzinove zmeni interval medzi vozidlami zo 4 na 6 minut - povazujes to za plnohodnotnu nahradu ?
ZRUSIT, ROZDUPAT, ZAHRABAT! V tomto sucasnom bordeli odvsadial-vsade-raz-za-20-minut-a-niekedy-len-do-siedmej-vecer _NEMA_ zmysel cokolvek robit, to treba proste cele prekopat...
TO JE VYBORNE RIESENIE! Hoci... Hmmm, ale ano - potom by v pripade navaznosti L2 k L12+14 na Trnku mohla byt vecer L11 zrusena a nahradena L5, ale to by znamenalo navysenie vzkm (prevadzka na useku Tunel-Dubravka). Takze este nieco by bolo potrebne obmedzit... Napriklad tu linku 4, ale tam by mohol byt problem so Zlatymi pieskami. Ach jaj ?
No vidis, Tatracentrum je podla mna jedna z mala architektonicky kvalitnych novych stavieb v Bratislave.
Re #29674 COLOR: A sucasny stav Hodzovho namestia je akoze vyhovujuci? Po "uspesnom" prebudovani Hodzovho namestia spolu s Namestim 1. maja za komunizmu sa z tychto dvoch stali absolutne prazdne a bezcharakterne priestory degradovane na funkciu dopravnych krizovatie. Ja osobne zahustovanie zastavby na Hodzovom namesti len a len podporujem. Bratislava sa stale tvari ako nejaka metropola, ale v skutocnosti je len zakomplexovanym malomestom, ktore sa nehanbi za "centrum" oznacit Namestie SNP a prisernu Obchodnu ulicu...
Re #29675 J: 83 je podla mna linka, ktora uz davno nemala existovat. 34 zaviest celotyzdenne a 83 zrusit. Sice by sa tak zhorsilo spojenie Zochovej a Hodzovho namestia s Patronkou, ale co uz. Napriklad taka 30 by nemusela ist cez Mlynsku dolinu, ale mohla by byt presmerovana cez Zochovu, Hodzovo namestie, Prazsku a Brniansku. A ta 4 do Dubravky je riadna blbost. Ved keby si skratil 12, tak jedina elektricka po 21.30 obsluhujuca Dubravku by bola 1 s uzasnym 20-minutovym intervalom. Dakujem, neprosim.
Stale si myslim, ze akekolvek lepenie sucasnej siete elektrickovych liniek je absolutne zbytocne. Vsetky stavajuce linky treba zrusit a celu siet nakreslit nanovo, pricom sa snazit maximalne zredukovat pocet liniek tak, aby z kazdej konecnej na radialach isla len jedna, v najhorsom pripade dve linky. Tym by sa dosiahli tak atraktivne intervaly, ze by aj potrebu prestupovania cestujuci prestali vnimat ako nieco bolestive...
S vypravou vozov nie je problem, rovnako premavka po 20:00. Uz dlhsie sa zaoberam moznostou ze jedna ci dve linky by mohli premavat s polovicnym intervalom, ak by sa ine jedna-dve linky zrusili. A toto je ten pripad. L12 povazujem naozaj za doplnkovu, asi na urovni L13. Uz som ju navrhoval spolu s L11 vo vecernych hodinach zrusit a nahradit L5 ale niektore kriticke hlasy ma od takeho napadu odradili
Re #29677 J: Mas poit ze by tie historicke budovy mali 7 ci 5 ci kolko poschodi ma mat ta nova budova???
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andy