Reply on: COLOR #29712:
Oukej... neber to, že si do svojho návrhu nedám kafrať alebo čo, ale skúsim svoje myšlienkové pochody obhájiť. Reagujem postupne:1., celý návrh sleduje to, aby doprava bola prehľadná, ale zároveň dostatočne hustá a pravidelná - riadne skoordinovaná. Z tohto dôvodu nemôžeš mať na jednej radiále jednu silnú a jednu slabú linku, lebo dopravu to znepravidelní. Prečo? No jednoducho preto, lebo ako som napísal, slabá linka ma 2x taký dlhý interval ako silná. Preto (intervaly len ako demonštarácia) ak by mala na riadiále jazdiť jedna linka v 10 min. int. a druhá v 20 min. int. - nezložíš ich a výsledný interval bude 5/10/5/10/5... Preto ak má byť L5 silná (a tá nepochybne musí byť), musí byť silná aj L7.
2., nezabúdaj, že silná L7 by bola nástupcom dnešných L7 a 11 a teda jediným spojením račianskej radiály s Kamenným nám. a Šafkom. Ak by predsa len nebola plná, mohla by jazdiť v sólach, ale nemyslím si, že to bude potrebné.
3., v špičke tak a v sedle inak. Bol si v Brne alebo Prahe? Tam to krásne funguje a nie je problém. Odlišnú trasu v špičke navrhujem len v prípade Zlatých pieskov, kde sa bude na rozidiel od iných radiál prejavovať silná špičkovosť. Na račianskej radiále to dávam ako návrh na diskusiu, L7 môže zostať aj celodenne po ŽST Vinohrady.
4., prečo nie je dobrá L6? Zabezpečuje základnú obsluhu smeru Hlavná stanica - Floriánske nám. (prestup Rača) - Tranavské mýto (prestup Ružinov) - ŽST Nové Mesto. V čase špičky sa dá očakávať zvýšený dopyt po priamom spojení Vajnorskej a hlavnej stanice (migrácia pracujúcich) + všeobecne zvýšený nápor na koncovom úseku radiály. L6 tak pôjde až dozadu a pomôže kapacitne L4 a zároveň ponúkne namiesto dnešných autobusov električkové spojenie ŽST Vinohrady s Jurákom a pieskami.
5., L4 by som viedol asi cez Jesenského. L4 silná nemôže byť kvôli vajnorskej radiále. Neverím, žeby tam bol taký dopyt. Slabé L4+6 vytvoria obsluhu pre úsek Trnko - Zátišie ako jedna silná linka. Keby bola L4 sama o sebe silná, musel by si niečo robiť aj s L6.
6., mne sa dnešná L12 - moja L2 vždy páčila. Umožňuje spojenie Šafka s karloveskou radiálou. Ja viem, že odvšadiaľ všade nemôže byť priame spojenie, ale aj keby som chcel ísť zo Šafka do Dúbravky na prestup, strašne blbo sa prestupuje.
7., takže Ty si napokon navrhol pre Dúbravku dve silné L4 a 5. Nuž mne to jednak pripadá zbytočne veľa a jednak nemal by si využitú otočku v Karlovke. A podľa mňa je opodstatnené časť karloveskej radiály točiť v Karlovke a nie všetko ťahať až do Dúbravky.
8., elektrická trakcia by nemala mať veľké rozdiely vo výkone medzi špičkou a sedlom. Z energetického hľadiska je zarovnávanie špičkových a sedlových intervalov na elinách a trolíkoch jedna z veľmi logických vecí, ktoré DPB robí. Za hoci len jeden špičkový spoj navyše (oproti sedlovému stropu) sa dosť výrazne zvyšuje cena za výkon. Preto na kolísavé smery je vždy vhodnejší autobus a elektrická trakcia nie.
9., Aby sme boli konkrétnejší, čo sa týka intervalov, ja som vtedy kedysi dávno navrhol pre slabú linku interval v špičke 8 min., v sedle 10 min. a cez víkend 12 min. Silná linka by potom logicky mala v špičke interval 4 min., v sedle 5 min. a cez víkend 6 min.
lubos (!)
galiyosha: Take nieco som uz raz vypracoval, bolo to idealne, malo to maximalne 8 liniek a kazdy mi to iba ofrflal ?
Spojit 12 a 14 a zrusit 9 ??? Ste padli na hlavu ci co ? To akoze Obchodnu - HLAVNY uzol do Petrzalky ma obsluhovat len 1 linka ??? c5 ?????