Mate pravdu, tymto smerom cestujem aj ja kazdy den a linka 208 je pocas tejto vyluky velmi plna. Dopravny podnik subezne posilnil v spicke linku 202 z 10 na 8/9 minutovy interval, pricom linka 208 paradoxne ma v spicke interval nie povodnych 8, ale striedavo 8/9. No aj 201, 202 a 208 su mimo spicky posilnene. Keby bolo po mojom, 208 by premavala v spicke castejsie(klbove vozidla tam momentalne nemozu premavat, preto ich DPB nevlastni dostatok), ale bohuzial cinnost DPB neovplyvnime...
To ano -- suhlasim, za na presun vramci republiky sa Junior Pas oplati len pri pouzivani "obycajnych" vlakov. Ale pri kupovani medzinarodnych listkov Praha - Bratislava je asi vnutrostatny tarif bezpredmetny, ci nie?
Jeden smer pre troch 423 Sk slovensky usek a 975 km dole z KMB CD. Keby ste sli tam a spat, teda 946 Sk + 1200 Kc a na kilometrickej banke by vam zostal zostatok 50 km. Cena v Sk platna pre EUROCITY.
Pre rychlik cena za slovenske uzemie jednym smerom pre troch 354 Sk (spiatocne 708 Sk), ostatne totozne.
Ako uz napisala laminatka a Igorko, v Prahe si kupite Kilometricku banku CD za 1200 CZK, na ktorej bude 2000 km. K nej si kupite tri medzinarodne cestovne listky na usek Kuty st. hr. - Bratislava, ktore stoja 3,51 EUR kazdy. Za usek Praha - Kuty st. hr. vam z KB odpisu 3 x 327 km, tj 981 km. Na KB tak este ostane 1019 km pre dalsie pouzitie.
Netto cena pre jedneho teda bude: 196 CZK (hodnota odpisu z KB) + cca 120 CZK (medzinarodny listok na slovensky usek), celkom teda okolo 310 CZK. EC priplatok neplatite, pripadna miestenka by vas kazdeho vysla 20 CZK.
Co sa tyka Karty Z, na stranke CD tvrdia, ze plne cestovne Praha - Bratislava je 18 EUR (~ 610 CZK), s pouzitim Karty Z 13 EUR (~ 440 CZK). Samotna Karta Z stoji 100 CZK. Ak su dane ceny skutocne spravne, aj pri jednej ceste s jej pouzitim uz usetrite asi 70 CZK. Miestenku si opat mozete kupit za 20 CZK.
Kilometricka banka tak vychadza jednoznacne najvyhodnejsie. Kedze najlacnejsi autobus z Prahy stoji 255 CZK, nema zmysel o buse vobec uvazovat. Ak teda nepotrebujete z Prahy odist neskor ako o pol piatej... ?
Re #27492 Papyr: Pri medzinarodnych listkoch EC/IC priplatky neplatis -- tuto uchylku praktikuje len nasa Zlocinecka spolocnost. Dalsi problem je, ze tie cenniky, ktore uvadzas, platia pre vnutrostatnu dopravu. Medzinarodnu tarifu som nikde na strankach CD nenasiel -- na strankach ZSSK sice je, ale neviem, ci plati po celej Europe ta ista tarifa. Pri cenniku vybranych medzinarodnych relacii CD je uvadzana cena pri pri pouziti Karty Z a Junior Pasu rovnaka -- a to sa mi nezdalo.
Celkovo som mal teda ohladne Junior Pasu viacero nezrovnalosti, tak som vcera vnoci napisal do CD. Odpoved mi prisla za necelu hodinu v tom zmysle, ze pre studenta je pri medzinarodnom cestovani vyhodnejsi Junior Pas, resp je rovnako vyhodny ako Kilometricka banka. Cesta Praha - Bratislava by s Junior Pasom mala vyjst, bez ohladu na typ pouziteho vlaku, na 310 CZK -- a to priamo na jeden medzinarodny cestovny doklad.
Na diskusnom fore transport.imhd.sk som to nenasil, ja totiz ledva stiham citat toto forum (napr. co sa preberalo cez vikend neviem, nestihol som si to kuknut)... ? Vsak mi jednoducho napis kolko by to stalo pre tri osoby z Prahy do Bratislavy, pripadne kolko by to bolo aj s kilometrickou bankou, ak by sa kupila (a kolko by na nej ostalo). Nechce sa mi ratat a vy ste v tom taky zabehnuty, ze ratat ani nemusite. ? Fuj, ako mi je zle, nemal som si dat na obed ten K2 Sifon. #vomit# ?
A pokial idete viaceri, tak aj bez akejkolvek preukazky CD mozete vyuzit hromadnu zlavu. Z nasich hranic, resp. Breclavi do Prahy to stoji:
- pre 2 osoby: 456,-
- pre 4 osoby: 684,-
- pre 6 osob: 912,-
spiatocne listky:
- pre 2 osoby: 872,-
- pre 4 osoby: 1308,-
- pre 6 osob: 1744,-
Priplatky na EC a miestenky kazdy zaplati v plnej vyske.
Ano, za predpokladu ze ides rychlikom. Ak ides EC, tak sa oplati viac KMB, pretoze sa s nou neplati doplatok na EC, zatialco s Junior pasom je to 60 Kc navyse.
fobust: Blizsie som to rozviedol v diskusnom fore na transport.imhd.sk.
Na Racianskej radiale je jedina krizovatka, kde si ja dokazem predstavit problematicku prefereniu Krizovatka Jozefa Cabelku (pri zvaracaku), ostatne by mali a musia mat preferenciu. Par prejazdov zrusit alebo aspon zabezpecit aspon patricnymi znackami (kriz a pod)...
Zrusenie preferencie na Zlatych Pieskoch podla mojho nazoru nie je az taka skoda ako sa tu pise. Jej zrusenie hneva principialne aj mna, ale nebudem za nou donekonecna plakat. Vsak od tej krizovatky ma tramvaj uz len 2-3 zastavky a cestujeme tam omrvinka ludi (oproti celkovemu poctu prepravenych ludi na radiale), cize tam tu usporu casu vychutna len malicko ludi. Situacia i moj nazor by sa dramataciky zmenil v pripade pokracovania elektricky do Vajnor, Grobu ci Ivanky. (-: (-: (-;
I tak si myslim ze preferencia by sa mala budovat najlepsie naraz alebo potom smerom od centra po radiale na kraj mesta. Tak aby sa maximalizoval pocet cestujucich kt. mozu vyuzit znizenie cestovneho casu.
Celkom by ma zaujimala na kt. krizovatkach sa uvazuje s preferenciou. Krizovatky Trnavske a Racianske Myto ci Vajnorska/Bajkalska to asi nebudu. Je k dispozicii nejaky projektovy plan zavadzania preferencie?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andy