Inac dnes rano 7074 na 7/2 v peknom novom laku. Nastupil som cez druhe dvere a pocuvam pocuvam, aj MG akesi nezvycajne tiche (na kachnu), nova podlahovy krytina, voz cisty. Dvere isli tiez ticho (aj pomaly). LS vobec nemlaskal. No normalne som kukal co sa deje. Zato sa mi voz javil trochu lenivy, mozno to bolo tym, ze pri jazde neboli ziadne zvuky ako rachot, klepot, a pod. Ani by som nepovedal ze stara kachna moze ist tak pekne hladko a ticho. No porovnam to s Prahou o tyzden, zaujimaju ma najma stare T3. ?
Ja beriem rozne bla bla od mestskych panov velmi skepticky, lebo na jednej strane hovoria o preferencii, na druhej jedinu ktora v Bratislave fungovala, pri Zlatych pieskoch, definitivne zrusili a tramvaj je v pevnom cykle. Tolko k preferencii elektriciek. A je sice pekne ze sa cosi hovori o Karlovej Vsi a Dubravke, ale podla toho co som videl mam pocit ze to bude preferencia typu: elektricka pride do zastavky, tam bude dalsi semafor, bude vetrat dovtedy kym tam nepadnu gule, zatvori a odide s tym, ze na krizovatke chyti svetla. To nieje dynamicka preferencia elektriciek, akurat sa usetri trakcna energia, lebo bude menej rozjazodv, ale cestovny cas to velmi neskrati. A mali by aj zlucit niektore zastavky, kde je medzistanicna vzdialenost naozaj kratka, s takou to nikdy rychlodrazne nebude, staci sa ist pozriet do Brna. Navyse, ta prefernecia v style "voz pocka" ma dalsie negativum: v zime budu vozy vetrat na zastavkach, to bude priserne (poznam nasich vodicov a niektory by to tak naozaj robili). Neviem preco preferencia nie je napr. v Gastanovom hajiku, to je na preferenciu ako vysite.
No pochybujem, ze to vyriesi peticia... Navyse za CO bude peticia? Za zavedenie preferencie elektriciek? Vsak na to netreba peticiu, ale usilie magistratu spravit to.
Netreba žiadne petície....táto myšlienka nie je nová. Existujú už križovatky, kde preferencia električky funguje, resp. sú realizované technické a stavebné úpravy, aby preferencia mohla fungovať. Ucelený úsek s preferenciou je plánovaný na Karloveskej radiále a ak si dobre pamätám, tak by sa s realizáciou malo začať v tomto roku.
Toto som nejako vydedukoval, len mi nie je celkom jasne, z akej tarify sa pri medzinarodnych listkoch (napriklad Bratislava - Praha) pocita zlava pri pouziti toho Junior Pasu, a ci tak v konecnom dosledku je alebo nie je vyhodnejsi nez kilometricka banka. Skusim napisat na CD. Kazdopadne vdaka za ochotu. A ospravedlnujem sa ostatnym za off-topic.
Vypisme peticiu za zavedenie prednosti pre elektricky na svetelnych a aj inych krizovatkach - elektricka vezie kopu ludi a casto caka na krizovatke na cervenej, aj ked nejde ziadne auto. Technicky by nemal byt problem vypocitat intervaly semaforov alebo oznacit krizovatku takymi znackami, aby to tak vychadzalo.
Kto je za, kludne mi napiste
Duro Alexander
galiyosha:K medzinárodnému cestovnému lístku sa neplatí príplatok nikdy,samozrejme s výnimkou Slovenska.Zľavu na Junior Pas dostaneš aj na úseku ČD ale len pri medzinárodnom lístku.Junior Pas je výhodnejší než KMB pri bezpríplatkových vlakoch,pri IC a EC sa viac vyplatí KMB.Ja už na JP nárok nemám ? ale aj tak by som používal KMB pretože jej základná výhoda pre mňa nie je cena ale fakt že nemusím chodiť k pokladni...
Nuž rozdiely v odchodoch medzi prvým a druhým sedlom ma v Bratislave vždy fascinovali. Možno som len nepozorný, ale v iných mestách som si zatiaľ také niečo nevšimol.
Re #27455 Andy: Ale v takom Brne by sa neunúvali do Dúbravky tri linky pustiť. Jazdila by tam jedna, ktorá by mala v špičke nie päť, ale pätnásť spojov za hodinu a to by si sa už veru naspamäť neučil
Clovek sa najlepsie uci na vlastnych chybach. ? Odchody v poobednajsej spicke 10, 25, 40, 55 su inak tiez dost bizarne. Ale posledny odchod L90 23.15 by sa pacil aj mne.
To áno ale prečo nemôže ísť po rannej špičke 15 35 55 a večer tiež 15 35 55 a nie 05 25 45 aby sa to ľuďom lahšie pamätalo. Je to detail no ja som sa viackrát takto pomýli a musel som čakať ďalších 13 minút, keďže chodím 2 minúty v predstihu.
AntonidaS