Hej, viem. Ak ste schopní do pol rokja dojazdiť českú KMB, tak by to stálo 325*0,6*3=585 CZK za český úsek a 3*7,- EUR (=*34,- v CZK) za slovenský úsek.
I.
Papalasske bla bla. Vsak take pozname, nie? Najlpesie bolo, ked mi odpisali ohladom ZP, ze krizovatka je v doscansom pevnom cykle aby sa bla bla bla a ked skusobna doba skonci, tak sa zasa zapne dynamicka preferencia elektriciek. No vidim ako to dopadlo. Asi napisem zasa nieco aby si nemysleli ze im to len tak prejde. Mne je jasne, ze ONI sa elektrickou nevozia, ale aj tak. ? ? ? ?
Co sa tyka Zlatych pieskov - zastupcovia magistratu len s polutovanim konstatovali, ze preferencia sa tam zrusila. Argumentovali tym, ze je to vlastne komplex dvoch po sebe nadvazujucich krizovatiek a tam je to nevhodne, aby elektricky svojimi prechodmi cez krizovatku narusali svetelny cyklus. Co sa tyka Karloveskej radialy, tam to ma byt riesene nasledovne : elektricka svojim prejazdom na cidlami vysle signal do krokovaca, ktory riadi svetla na krizovatke. Cidla budu umiestnene tak, aby elektricka vobec nemenila rychlost jazdy, ci zbytocne predlzovala cakanie na zastavke. Aspon takto sa zastupcovia magistratu vyjadrili. Co z toho bude pravdou a co sa naozaj bude realizovat, to uz neviem.
Veľmi by som prosila vedenie Dopravného podniku Bratislavy, aby niečo urobili s trasou trolejbusu č. 208. Po vypadnutí spoja č. 207 chodí ráno z Prievozu tak "natrieskaná", že to už ani nie je cestovanie. Prosím Vás, buď pridajte ešte jeden spoj smerom od Prievozu po Hodžovo nám., alebo dajte tam zdvojený trolejbus. - Mária
Vopred sa ospravedlnujem, ale vcera podla neoficialnej info z dovodu defektoskopickych zavad, bola vylucena tratova kolaj Ba hl. st. - Ba Nove Mesto. Takze nase slavne IC Kosice - Wien jazdia z Petrzalky - UNS - N. Mesto - Predmestie - Raca(uvrat) - Hl. stanica a opacne. Dnes v nocnej IC 403 v Kosiciach 23.19 +44 minut zmeskany. Nasledne zmeskane vsetky pripoje. Vivat Postropkovic! Prepacte za OT.
Inac dnes rano 7074 na 7/2 v peknom novom laku. Nastupil som cez druhe dvere a pocuvam pocuvam, aj MG akesi nezvycajne tiche (na kachnu), nova podlahovy krytina, voz cisty. Dvere isli tiez ticho (aj pomaly). LS vobec nemlaskal. No normalne som kukal co sa deje. Zato sa mi voz javil trochu lenivy, mozno to bolo tym, ze pri jazde neboli ziadne zvuky ako rachot, klepot, a pod. Ani by som nepovedal ze stara kachna moze ist tak pekne hladko a ticho. No porovnam to s Prahou o tyzden, zaujimaju ma najma stare T3. ?
Ja beriem rozne bla bla od mestskych panov velmi skepticky, lebo na jednej strane hovoria o preferencii, na druhej jedinu ktora v Bratislave fungovala, pri Zlatych pieskoch, definitivne zrusili a tramvaj je v pevnom cykle. Tolko k preferencii elektriciek. A je sice pekne ze sa cosi hovori o Karlovej Vsi a Dubravke, ale podla toho co som videl mam pocit ze to bude preferencia typu: elektricka pride do zastavky, tam bude dalsi semafor, bude vetrat dovtedy kym tam nepadnu gule, zatvori a odide s tym, ze na krizovatke chyti svetla. To nieje dynamicka preferencia elektriciek, akurat sa usetri trakcna energia, lebo bude menej rozjazodv, ale cestovny cas to velmi neskrati. A mali by aj zlucit niektore zastavky, kde je medzistanicna vzdialenost naozaj kratka, s takou to nikdy rychlodrazne nebude, staci sa ist pozriet do Brna. Navyse, ta prefernecia v style "voz pocka" ma dalsie negativum: v zime budu vozy vetrat na zastavkach, to bude priserne (poznam nasich vodicov a niektory by to tak naozaj robili). Neviem preco preferencia nie je napr. v Gastanovom hajiku, to je na preferenciu ako vysite.
No pochybujem, ze to vyriesi peticia... Navyse za CO bude peticia? Za zavedenie preferencie elektriciek? Vsak na to netreba peticiu, ale usilie magistratu spravit to.
Netreba žiadne petície....táto myšlienka nie je nová. Existujú už križovatky, kde preferencia električky funguje, resp. sú realizované technické a stavebné úpravy, aby preferencia mohla fungovať. Ucelený úsek s preferenciou je plánovaný na Karloveskej radiále a ak si dobre pamätám, tak by sa s realizáciou malo začať v tomto roku.
Toto som nejako vydedukoval, len mi nie je celkom jasne, z akej tarify sa pri medzinarodnych listkoch (napriklad Bratislava - Praha) pocita zlava pri pouziti toho Junior Pasu, a ci tak v konecnom dosledku je alebo nie je vyhodnejsi nez kilometricka banka. Skusim napisat na CD. Kazdopadne vdaka za ochotu. A ospravedlnujem sa ostatnym za off-topic.
Vypisme peticiu za zavedenie prednosti pre elektricky na svetelnych a aj inych krizovatkach - elektricka vezie kopu ludi a casto caka na krizovatke na cervenej, aj ked nejde ziadne auto. Technicky by nemal byt problem vypocitat intervaly semaforov alebo oznacit krizovatku takymi znackami, aby to tak vychadzalo.
Kto je za, kludne mi napiste
Duro Alexander
J
v súčasnosti . . . . . . . . . . . . . môj ideál
04 55 . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
05 15 35 55 . . . . . . . . . . . . . .15 35 55
06 10 25 40 55 . . . . . . . . . . . 15 30 45
07 10 25 40 55 . . . . . . . . . . . 00 15 30 45
08 15 35 55 . . . . . . . . . . . . . . 00 15 35 55
09 15 35 55 . . . . . . . . . . . . . . 15 35 55
10 15 35 55 . . . . . . . . . . . . . . 15 35 55
11 15 35 55 . . . . . . . . . . . . . . 15 35 55
12 15 35 55 . . . . . . . . . . . . . . 15 35 55
13 15 35 55 . . . . . . . . . . . . . . 15 35 55
14 10 25 40 55 . . . . . . . . . . . 15 30 45
15 10 25 40 55 . . . . . . . . . . . 00 15 30 45
16 10 25 40 55 . . . . . . . . . . . 00 15 30 45
17 10 25 40 55 . . . . . . . . . . . 00 15 30 45
18 10 25 45 . . . . . . . . . . . . . . 00 15 35 55
19 05 25 45 . . . . . . . . . . . . . . 15 35 55
20 05 25 45 . . . . . . . . . . . . . . 15 35 55
21 05 25 45 . . . . . . . . . . . . . . 15 35 55
22 05 25 45 . . . . . . . . . . . . . . 15 35 (55)
23 05 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (0 - 15)
V tých posledných odchodoch sa neviem rozhodnúť, ale viac by som privítal 23:15. A keby to bol ten 23:15 tak by ostali zachované počty odchodov 62:62. Cez víkend celodenný 20 minútový interval.
Samozrejmosťou by bolo posunutie vyučovania na Gymnáziu Einsteinova na 8:30 a zaradenie na 15m busy. Jej zriaďovateľom je BSK a ten by to dokázal pochopiť.
víkend vyzerá takto:
05 35
06 00 25 45
07 05 25 45
08 03 21 39 57
09 15 33 51
10 09 27 45
11 03 21 39 57
12 15 33 51
13 09 27 45
14 03 21 39 57
15 15 33 51
16 09 27 45
17 05 25 45
18 05 25 45
19 05 25 45
20 05 25 45
21 05 25 45
22 05 25 45
23 05
Keby sa od tých 5.35 začínalo a pokračovalo systémom 15 35 55 bol by to prínos. Možno ráno skôr 5. 15 55 a potom už 15 35 55. Ušetrilo by sa dokonca na vzkm, keďže by bolo 54 odchodov spod mosta oproti 56 terajším. Taktiež by nebolo treba 4 vozy ale len 3.