Tak to sa v názore na design zhodneme. Osobne pokladám za úplne najdokonalejší design T2 ale T3 je nadčasovejšia. T1 sa nemáči ani mne, je príliš malá - keď som bol malý a chodievali sme s rodičmi do Prahy, hovoril som im "miniatúrne električky":-).
Na diskusiu s frajerkou sa už teším. Autá rozlišuje na "škodovky" (čím myslí Š105/120), "trabanty" a "ostatné", tak uvidíme ako bude rozlišovať električky. Budapešťské rozlišuje na "staré odporné" (UV a kĺbové Ganzy), "nové odporné" (T5C5) a "tie nové pekné, čo sa v nich aj kúri" (TW6000):-).
Ja mám tiež pocit, že v Slintyhnuse je málo miesta na nohy, možno je to tým, že v Soplarise som sa viezol málokrát a vždy som sa trafil na vhodné miesto. Ale súhlasím s tým, že je to vecou zadania, koľko sedačiek sa do nemenného priestoru autobusu musí narvať. Možno aj prešovské Slintyhnusy majú menej sedačiek ako pražské.
I.
Ja považujem dizajn T3 priam za dokonalý. Väčšina jeho dodatočných úprav je nevhodná. Okrem toho za veľmi peknú považujem aj T2. Popravde povedané, T1 sa mi ale nepáči.
Môj názor máš, ostáva Ti ešte vyspovedať frajerku.
Re #25420 fobust: Osobne nechápem, čo za dogmu sa to šíri v ČR a SR, že CityBus má málo miesta na nohy. Ja pri svojej postave som skutočne nenáročný na skladovanie, ale jednoznačne som toho názoru, že v CityBuse 12 mám na nohy viac miesta ako v Solarise U12. A to sa oboma typmi vozím každý deň - môžem teda porovnávať.
Ozaj, klubisti, co bolo vcera na schodzi? Ja som absolutne nemal cas a aj napriek tomu ze ma volali som sa nestihol zucastnit. Mimo ineho som aj Panovi Milatovi vratil preukaz, lebo z casovych dovodov som naozaj nestihal...
Tak ako bolo na schodzi? Nejake novinky? Alebo je to tajne?
Takze nikdy sa to tak nerobilo, cestujuci by to nechapali, to sa neda, bolo by to bars zlozite, etc... Ale priznavam ze v tomto pripade je na tom aj kusok pravdy....
Ja si dovolim poznamenat, ze nabuduce si laskavo odpustite tie kapitalky. (Ta kontrolka "Caps Lock" Vam nemusi svietit, ked chcete pisat.) Ludia tu nie su slepi a poznaju aj male pismena.
V menu na lavej strane tejto stranky si klikni na kolonku Kontakt na DPB, a.s. a tam skus adresovat svoju staznost. Na tomto diskusnom fore sa zamestnanci DPB asi nevyskytuju, lepsie urobis, ked sa obratis priamo na DPB, mozno sa aj domozes napravy.
ak chcete dostat oficialnu odpoved, kontaktujte DPB, tieto stranky niesu strankami DPB
ale pokusim sa odpovedat:
Vodici pravdepodobne vypustaju cestujucich na nastupisti z toho dovodu, ze jednoducho meskaju a snazia sa tym dohnat par desiatok sekund, ktore sa im velmi zidu, ked budu cakat na semafor na safku (a aspon nedojdu hned do pertrzalky s 5 min. meskanim).
A co sa urcenia dveri, cez ktore sa moze nastupovat/vystupovat tyka, nie je to az tak zly napad, ovsem neviem si predstavit moznosti, ako by to fungovalo v BA. Hned prvy a zasadny problem - arogancia ludi, uz vidim ako by sa na to jednoducho vykaslali, sak preco by som sa mal trepat k 3. dveram, ked tu mam dvere hned. Dalsi problem je preplnenost vozidiel, najma v rannej spicke. A neviem si predstavit, ako by clovek, co sa ledva napchal napr. do 1. dveri predieral plnym autobusom, aby sa dostal k dveram 2. A dalsim problem je technicky. Napr. pri autobusoch Ik415/Ik435/SOR B9.5 su prve a posledne dvere uzke, a su osoby, ktore sa cez ne jednoducho nenapchaju. Ako budu potom nastupovat do busu, ked cez 1. a 4. sa proste nezmestia a 2. a 3. dvere su len pre vystup???
Takze tolko, opat opakujem, dopravu prevadzkuje DPB a ten ma stranky na www.dpb.sk
Ale Jehore, predsa sa nebudeme vadit o vkuse! Za svoj vkus nemozem ani ja ani ty, takze taka "rozepre" je celkom zbytocna Vacsinu nazorov mame aj tak zhodnych, napriklad ze je vcelku jedno, o ake vozidlo sa jedna, ak jazdi
- nacas
- ciste
- s dostatocnou frekvenciou (=pohodlne)
- dostatocnou rychlostou
- za prijatelnych tarifnych podmienok
RADA BY SOM POPROSILA VEDUCICH AUTOBU.DOPRAVY,ABY UPOZORNILI VODICOV AUTOBUSOV 88/95 Z PETRZALKY NA SAFARIKOVO NAMESIET- AUTOBUSY "VYPUSTAJU" LUDI Z PETRZALY NA NASTUPISTI DO PETRZALKY. BUD NECH RIADNE ZASTANU NA VYSTUPISTI, ALEBO V OHYBE MEDZI VYSTUPNOU A NASTUPNOU ZASTAVKOU. AK SA VYVALIME Z AUTOBUSU NA NASTUPISTI V SMERE DO PETRZALKY, UZ TAM STOJA LUDIA, KTORI SA CHCU TLACIT UZ DNU. NEHOVORIAC O PRE BRATISLAVU NEVHODNYCH PRISTRESKOCH V STREDE CHODNIKA, KDE SA LUDIA STRKAJU SEM-TAM -POZA - TO SA OSOBITNE PREJAVUJE PRAVE NA SAFKU AK AUTOBUS Z PETRZALKY ZASTANE NA ZASTAVKE DO PETRZALKY.
NEOBSTOJI ANI POHODLNOST ZE CHCEME CHYTIT ELEKTRICKU- PRETOZE KYM SA VYMOTAME Z GUĆE LUDI Z AUTOBUSU, SPOMEDZI LUDI IDUCICH NA AUTOBUS A POMEDZI NESTASTNE PRISTREŚKY - AJ TAK JE ELEKTRICKA PREC. ESTE BY SOM CHCELA LEN TAK PODOTKNUT - V TALIANSKU SOM VIDELA NASTUP PRVÝMI A POSLEDNÝMI DVERAMI--VÝSTUP STREDNÝMI, PRI KLBOVOM AUTOBUSE DVOMA STREDNÝMI DVERAMI.
PRE BLBÝCH SU DVERE URCENE NA VÝSTUP Z VONKAJSEJ STRANY OZNACENE ZNACKOU, NIECO NA SPOSOB ZAKAZ
VSTUPU-VJAZDU -STOPKY. VYHODOU JE, ZE V NAPCHATOM AUTOBUDE SA LUDIA POHYBUJU LEN JEDNYM SMEROM.
Prakticky celý život sa vozím T3-kami a nemám výhrady. Výhrady mám v Prahe voči neustálej prítomnosti extrémne smradľavých bezdomovcov v električkách, voči špinavým vrakom z vozovne č. 5 (Santusice), ale toto sú javy, postihujúce všetky električky a nie selektívne T3. A stále lepšia T3RP než krabicoodná Anakonda vykurovaná pod stropom alebo T6, do ktorej sa lezie pomaly po rebríku a na sedadlách má stupídne madlá aby sa človek nemohol pootočiť a rozprávať sa s kamrátom, ktorý sedí za ním alebo cez uličku.
I.
V zadnej ulicke sa malokde dalo pohodlne drzat. Mozno preto sa tam substrat tak nehrnul. Inak si myslim, ze porovnavanie jazdnych vlastnosti CNG MANu a naftoveho Solarisu nie je celkom objektivne. Fotobunky, turniket, vetraky a podobne su podla mna len vecou objednavky.
Re #25416 S499.1023: Tu ta nizkopodlaznost bola IMHO vyriesena velmi dobre, aj ked usporiadanie od 2. dveri dalej bolo pochopitelne 2+2.
Exterier:
Pekny dizajn, ziadne futuristicke experimenty, paci sa mi viac ako Solaris.
Inrerier:
100 % nizkopodlazne, fajn, vzadu 4 sedadla nad motorom, pre mna lahlky vystup, avsak co som s tym isiel, tak taka babka sa tam marne snazila vydriapat, nakoniec to vzdala. Hehe. Dvere: mechanizmus dveri pracuje OK, v zatvorenom stave je vsak dost vidiet, mohli to schovat ako v Ik412... Ovladanie dveri je vsak absolutna blbost, fotobunka nie je do Bratislavy. A neda sa ani vypnut. V Nemecku to vozi vzduch, tam vodic pristavi bus k zastavke, pocka 10 sekund, odide. U nas musi zastavi, manualne otvorit dvere, 30 sekund zvonit a dovtedy mackat zatvaranie dveri, kym sa vsetky nezavru. Proste je to tak, nikdy sa to inak nerobilo. Blbost je aj ten "turniket" pri prvych dverach, je to Nemecky nezmysel ktory neexistuje aplikovat v Bratislave. A uz vobec ak ma byt autobus ako nahrada za klbove vozy pri zachovani rovnakeho intervalu. Osobne mam pocit ze do plesnivej B732 sa vocpe rovnako vela cesujucich ako do tohoto MANu, vsak 2+2 znizuje tiez obsaditelnost, navyse IQ vlcakov = 0, lebo pri dverach sa mackali ako sprosty, pricom chodbicka mezdi 2. a 3. dverami bola uplne prazdnda (videl som to na vlastne oci ked som s tym vcera isiel na 83/8.
Motor:
Na plynak je to hlucnejsie, ale OK. Vykon je ale mizerny. Hore Prazskou sa to suchtalo na dvojke asi 25 km/h, to CNG fracik alebo aj Ik280 taha lepsie. A vodic mi na obratisku povedal ze isiel na plny plyn. Prevodovka: Plynulo radi, ticha, bohvie co to je, ale klasicky Voithkovy zvuk nemala.
Okna: Vyklopne vetraciki sporadicky umiestnene... Uz vidim ako v tom v lete odpadavaju cestujuci. Do Nemacka, nie Bratislavy!
Komfort:
Vyssi ako u ostatnych smardobusov, ale malo miesta na kolena, kazdopadne lepsie ako Shithnis. Pocas cesty som si nemohol pohodlne sadnut, musel som byt vystrety, aby som si nebuchal kolena. Najlepsie to je aj tak v starej K2 s laminatmi...
Nazor vodica:
Nechvalil to. Jazdil aj so Solariom aj Citarom a povedal ze najlepsi zo vsetkych troch bol Solaris. Suhlasim...
Zhrnutie:
Autobus je to super, ale nie do BRATISLAVY, ale do Nemecka. V prevedeni v akom je je to nevhodne vozidlo!
Vladimirovi sa T3 paci, takze sa asi jedna len o moju uchylku mozno trochu este dalej zhorsenu tym, ze som v Prahe nuteny sa vozit skoro vyhradne T3-kami (aj ked uz teraz od septembra sa u nas na Brevnove objavuju i T6 na L15, ale poslednych 5 rokov to boli skoro vyhradne T3 zrychlovacove a tu a tam tyristorove). Fuj jak ja ten voz nebirujem
Ad zvrátená konštrukcia ULF-a: Vieš o nejakej lepšej koncepcii plne NP tramwaye s takouto výškou podlahy? Mimochodom, ULF, ktorému sa neustále predhadzuje, že je ťažký, má 7 ton na nápravu, niektoré podľa môjho názoru skutočne zvrátené konštrukcie majú aj 10.
Designovo sú mojimi favoritom Cityrunner a Eurotram, technicky ULF. Designovo aj technicky mimoriadne zvráteným sa mi zdá byť napr. Combino-Úplatkíno.
A aj tak sú to len akademické debaty, v BA by aj tak v živote jazdiť nemohol, celkom by som rád videl ako by si ULF poradil so samovygľajzovacou výhybkou č. 1 na slávnej otočke BA Hbf.:-)).
I.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Papyr
- nacas
- ciste
- s dostatocnou frekvenciou (=pohodlne)
- dostatocnou rychlostou
- za prijatelnych tarifnych podmienok